Zadel in Alcantara

Voor al de Custom TL'ers
tsjoe007

Zadel in Alcantara

Berichtdoor tsjoe007 » 12 nov 2016, 13:26

Toevallig "ontdekt" ... een gepassioneerde zetel- zadelbekleder die prachtig vakwerk aflevert.
Bart is zijn naam en heeft nog les in dit vakmanschap gegeven aan volwassenen.
Na contact gelegd te hebben afgesproken en met de motor naar hem toe zodat hij de lijnen van het origineel eens kon bekijken.
Besproken hoe en wat, welk materiaal, ev. refoam, stiksels etc. Ik heb hem carte-blanche gegeven qua ontwerp maar het zadel zelf wilde ik graag in Alcantara. Vermits ik nooit bij regenweer met de motoren rijd geen probleem hier.
Een datum geprikt en mijn spullen (zadel + rear seat cover) nu dinsdag gaan brengen.
Donderdag kreeg ik de foto's binnen met het bericht dat alles kon afgehaald worden !
Dus gisteren effe tot daar gereden met de Viffer en een rugzakje, thuisgekomen gemonteerd en ik vind het gewoonweg prachtig !
Foto's zeggen alles dus ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor geïnteresseerden : laat maar een berichtje.

Groeten

TLRTwins

Re: Zadel in Alcantara

Berichtdoor TLRTwins » 12 nov 2016, 16:14

Ik heb alcantara op mijn mv zadel.... erg mooi je moet er enkel niet op zitten want je houd het absoluut niet mooi.

En inderdaad regen is er echt niet goed voor.

Overigens ziet het er wel heel erg fraai uit. Kan je een idee geven wat de kosten hiervan zijn. Borduur werk logo ed ook mogelijk?

G33k

Berichtdoor G33k » 12 nov 2016, 19:38

Mooi vakwerk. Ziet er super uit.

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 12 nov 2016, 22:29

Volgens mij zijn diverse stiksels mogelijk, misschien ook wel borduurwerk maar daar moet ik eerst achter informeren.
De prijs voor de combo was 145 euro. Eerlijke prijs voor vak- handwerk dezer dagen.
Onder het Alcantara heeft ie een waterdicht vlies gelegd zodat het geheel geen zeemvel wordt indien het toch nat moest worden :lol:
Schoonhouden zou met de gebruikte kwaliteit stof geen enkel probleem vormen volgens hem. Onderhoud kan met zo'n lijmrollertje van Ikea om de pluizen te verwijderen van je kleren of bankstel.
Het is natuurlijk fragieler dan de originele plastic bekleding maar het oog wilt ook wat hé :roll:
Enfin, ik weet alleszins dat ik ook voor een eventuele beschadiging/aanpassing/... bij hem terecht kan.
Hij heeft naar eigen zeggen veel klanten uit Nederland, ook veel mensen die met een oldtimer restauratieproject bezig zijn.
Ik ben er alleszins erg tevreden mee \:D/

Groeten

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 12 nov 2016, 23:18

145 euro is echt niet duur. Afgaand op de foto en de genoemde kwaliteit kwaliteit.

heb je linkje van deze man?

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 13 nov 2016, 08:00

De honden neus op de duo cover, zit daar ander schuim in?
The coolest car alarm tester by far - TL1000

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 13 nov 2016, 11:38

@ Loki : nope, is een cover over het bestaande, zwarte, neusje
Hierbij zijn gegevens voor ev. geïnteresseerden : denk er om dat alles naar jouw eigen wens(en) te maken is, van schuim met verschillende dichtheden tot materiaal bekleding, design, kleuren stiksel etc. Het wordt bovendien ook een uniek exemplaar.
Ik heb hem, zoals gezegd, voor mijn zadel zijn zin laten doen en heb er geen spijt van. [-X
Ik laat waarschijnlijk ook mijn duo-zadel onder handen nemen zodat het in alle settings een mooi geheel vormt.

Bart Peetermans
Kiezel 25
2450 Meerhout (B)
mail echtgenote : katrien.notebaert@telenet.be
gsm Bart : +32 491 569 921

Groeten

Terug naar “TL Custom”