Loebassie's return to - the never ending story -

Voor al de Custom TL'ers
Gebruikersavatar
loebassie
Berichten: 1136
Lid geworden op: 31 mei 2005, 16:51
Locatie: woerden
Contacteer:

Loebassie's return to - the never ending story -

Berichtdoor loebassie » 19 aug 2013, 15:04

stap 1: men kopen voor een habbekrats een gare TL waarvan het frame gescheurd is & het blok gaar is :(

Afbeelding

stap 2: men maakt 'm een beetje kaal en koopt op de gok een donorblok uit een Cagiva :shock:

Afbeelding

stap 3: lepel 't slecht lopende blok eruit.. :|

Afbeelding

stap 4: the ol'd switcheroo !! en tjekken of dat blok 't wel goed is.. ;)

Afbeelding

stap 5: men kopen 'n ander frame - waar ik toevallig de geschiedenis wél van ken - :D

Afbeelding

stap 6: je voegt het goeie blok en het goeie frame samen ! :)

Afbeelding

stap 7: je hangt er wat spullekes bij.. :D

Afbeelding

stap 8: je brengt de gerepareerde Stabilo-blauwen kappen naar 'n spuitert.. en kijkt wat er terug komt :o

Afbeelding

stap 9: je hangt er een koplamp aan.. ;)

Afbeelding

stap 10; je gooit wat peut in de tank, zet een botsmuts op & voelt 'm even rustig - en daarna flink - aan de tand ! :badgrin:

Afbeelding

voor de moraal-ridders.. laatste foto (geen handschoenen/laarzen en lederhosen) was even naar de pomp - 500 mtr - om vervolgens naar huis te gaan (alles na te lopen) om vervolgens volledig in tenue aan de flinke proefrit te beginnen.

even in een notendop mijn verhaal..

e.e.a. mede mogelijk gemaakt door:
- Bjorn (Meylie) - 't was me de fles whiskey méér dan waard
- reib-flip - zonder jouw zat ik nu - letterlijk - nog steeds op CMSNL te wachten ](*,)
- Riczun - zonder jouw liep ie nog steeds 1 op 'n emmer.. thanks (was ook gezellig)
- Arnout - voor 't aanbieden van gereedschap wat ik mocht lenen (uit eindelijk zelf maar gekocht)
en een ieder die ik zo snel even vergeet.
Laatst gewijzigd door loebassie op 06 apr 2017, 20:39, 7 keer totaal gewijzigd.
TL1000S gehad.. nu alweer op #4
self-claimed modern day tls savior

Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4377
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Loebassie's wederopstanding

Berichtdoor pedrodetski » 19 aug 2013, 15:06

:lol: =D> =D>
Werkt alles naar behoren en naar je zin?
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Gebruikersavatar
loebassie
Berichten: 1136
Lid geworden op: 31 mei 2005, 16:51
Locatie: woerden
Contacteer:

Re: Loebassie's wederopstanding

Berichtdoor loebassie » 19 aug 2013, 15:18

nog steeds een kleine lekkage achter 't tandwiel cover vandaan.. de clutch cover lekkage is 98% opgelost (zweet nog een klein beetje) Ik vindt 'm 'zenuwachtig' aan de voorkant op hogere snelheid.. Misschien toch maar de stuurdempert erop. :-k Remmen voor ga ik van de week nieuwe blokken inzetten.. vertraging kan beter (veel beter) Nieuwe ketting en voortandwiel doe ik van de winter wel.. eerst wat in het huis rommelen nu :-"

velgen (kleur/afwerking) ben ik nog niet content mee, maar voor de rest loopt ie werkelijk als een kogel.. (gevoelsmatig aangezien ik 4 jaar niet op zo'n ding heb gezeten)

overall ben ik best tevreden met het resultaat. \:D/
TL1000S gehad.. nu alweer op #4
self-claimed modern day tls savior

Gebruikersavatar
tl1000r zwolle
Berichten: 574
Lid geworden op: 20 apr 2008, 09:32
Locatie: zwolle

Re: Loebassie's wederopstanding

Berichtdoor tl1000r zwolle » 19 aug 2013, 20:42

=D> \:D/ veel plezier vh beest!
She's Big, she's black, she's Beautiful, she is my 1000CC Evil Twin.

Gebruikersavatar
Red Devil
Berichten: 2671
Lid geworden op: 04 aug 2005, 14:04
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Loebassie's wederopstanding

Berichtdoor Red Devil » 19 aug 2013, 21:37

Mooi zo kerel!! Kan je weer lekker knallen!!

Geen interesse in een Kawa??

http://www.motorshopper.nl/advertentie/ ... R-ABS.html

Gebruikersavatar
loebassie
Berichten: 1136
Lid geworden op: 31 mei 2005, 16:51
Locatie: woerden
Contacteer:

Re: Loebassie's wederopstanding

Berichtdoor loebassie » 19 aug 2013, 21:41

Sorry Tim, gaat hem niet worden.

Probeer deze te houden (cirkel is rond nu !)
TL1000S gehad.. nu alweer op #4
self-claimed modern day tls savior

Gebruikersavatar
Red Devil
Berichten: 2671
Lid geworden op: 04 aug 2005, 14:04
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Loebassie's wederopstanding

Berichtdoor Red Devil » 19 aug 2013, 21:47

loebassie schreef:Sorry Tim, gaat hem niet worden.

Probeer deze te houden (cirkel is rond nu !)


Weet ik :P :D

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5788
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: Loebassie's wederopstanding

Berichtdoor Loki » 20 aug 2013, 01:25

Mooi man, veel plezier ermee.. en vergeet de foto's van de lak in de zon niet hè! \:D/
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
loebassie
Berichten: 1136
Lid geworden op: 31 mei 2005, 16:51
Locatie: woerden
Contacteer:

Re: Loebassie's wederopstanding

Berichtdoor loebassie » 20 aug 2013, 08:20

kleur; tja das nog verdomd lastig vast te leggen.. zeker met zo'n flut camera (iphone) iets met verzadiging van de kleuren..

zo staat ie voor de deur.. mooie dag, maar niet vol in de zon.. :D

Afbeelding

zo met een flitser erbij.. :shock:

Afbeelding

zo staat ie in de schuur, waarbij zonlicht door het dakraam op de motor schijnt.. :D

Afbeelding


8)
TL1000S gehad.. nu alweer op #4
self-claimed modern day tls savior

Gebruikersavatar
Riczun
Berichten: 891
Lid geworden op: 20 okt 2008, 23:57
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Loebassie's wederopstanding

Berichtdoor Riczun » 20 aug 2013, 09:10

Leuk dat je nieuwe TL ook weer een topic krijgt, hij is echt vet geworden!

En zo te zien zelf maar even een kettingbeschermer gemaakt? :D

Gebruikersavatar
finally
Moderator
Berichten: 3640
Lid geworden op: 07 jul 2009, 21:58
Locatie: Friesland

Re: Loebassie's wederopstanding

Berichtdoor finally » 20 aug 2013, 09:17

Mooi om te zien dat je van een bult scrap (no offense) nog en knappe TL kunt bouwen!

Hoe rijdt dat cagiva blok nou? is het veel tammer dan een TLS blok of valt het wel mee?

Kleurtje vind ik echt nice. alleen zou ik wel weer TL stickers gaan plakken.. maakt 'm net ietsie meer af
Veel plezier er van!

Gebruikersavatar
loebassie
Berichten: 1136
Lid geworden op: 31 mei 2005, 16:51
Locatie: woerden
Contacteer:

Re: Loebassie's wederopstanding

Berichtdoor loebassie » 20 aug 2013, 09:58

Riczun schreef:Leuk dat je nieuwe TL ook weer een topic krijgt, hij is echt vet geworden!
En zo te zien zelf maar even een kettingbeschermer gemaakt? :D


tja ik had nog wat polyester liggen (over van het herstel aan me kuipwerk) en dat kettingsmeer zat werkelijk overal na 'n stukkie rijden.. dus 1 + 1 = zelf even snel wat in elkaar rommelen.. Ik wacht even op financieel wat ruimte voordat ik verder spullen ga kopen. Net remblokken besteld, en dat tilde het totaal over mijn streefbedrag heen.. ](*,) Magoe remblokken hejje wel nodig :-" Kettingset koop ik van de winter wel een keertje.. Probeer 't vanaf nu even een beetje low-budget te houden (schuur en spuit dat home-made kettingkastje wel)


finally schreef:Mooi om te zien dat je van een bult scrap (no offense) nog en knappe TL kunt bouwen!
Hoe rijdt dat cagiva blok nou? is het veel tammer dan een TLS blok of valt het wel mee?
Kleurtje vind ik echt nice. alleen zou ik wel weer TL stickers gaan plakken.. maakt 'm net ietsie meer af
Veel plezier er van!


bult rommel [-( ik zag toch echt wel 'n Diamond in the Rough in dat blauwe ding.. ;)
tja dat Cagiva blok, volgens mij gewoon een 'S blok (motorcode T-501 117***) merk er weinig van, dat 'ze' minder vel zou zijn.. Ik zal kijken of ik eens 'n bezoekje kan brengen aan Jeroen v.d. Meer in Uithoorn (ben ik vaker geweest) voor 'n uitdraai.. Dan heb ik goed vergelijkingsmateriaal.

Maar volgens mij, is het door Cagiva gewoon afgeregeld met ECU, in- en uitlaat traject. Aangezien dit blok uit een Navigator 2001 komt :-& en op papier niet harder zou gaan dan 210km/u. met 98 PK en 88 Nw koppel. De ervaring leert - nu al - dat dit bij deze S niet van toepassing is; althans topsnelheid gaat ie dik overheen :-# .. Pk en Nw zal ik moeten controleren met een 'bank'

tja stickers :-k gaan zekers niet op de kuip komen, misschien dat ik nog wel Suzuki stickers op de tank plak. Zitten er wel op; maar daar is gewoon overheen gespoten. Misschien ook nog wel een tankpad, maar ook daar ben ik nog niet zeker van.
TL1000S gehad.. nu alweer op #4
self-claimed modern day tls savior

Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4377
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Loebassie's wederopstanding

Berichtdoor pedrodetski » 20 aug 2013, 10:16

Was het niet zo dat de Cagiva's andere nokkenassen hadden om het boeltje wat tammer te maken..... :-k
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Gebruikersavatar
finally
Moderator
Berichten: 3640
Lid geworden op: 07 jul 2009, 21:58
Locatie: Friesland

Re: Loebassie's wederopstanding

Berichtdoor finally » 20 aug 2013, 10:31

Ok ik ben wel benieuwd. Dat zou weer meer uitwissel mogelijkheden betekenen.
De TL is toch een uitstervend ras.

Ik houd het blok van die groene TL ook op reserve. dan weet ik zeker dat ik de S en de UNO rijdend kan houden de komende 5 jaar

pedrodetski schreef:Was het niet zo dat de Cagiva's andere nokkenassen hadden om het boeltje wat tammer te maken..... :-k


Dat meen ik me ook te herinneren. er was toen iemand van het forum bezig met een cagiva navi of raptor die "te weinig" pk's had.
Dat was volgens mij ook te wijten aan nokkenassen en inlaattraject.

Gebruikersavatar
loebassie
Berichten: 1136
Lid geworden op: 31 mei 2005, 16:51
Locatie: woerden
Contacteer:

Re: Loebassie's wederopstanding

Berichtdoor loebassie » 20 aug 2013, 11:24

De lift op de nokkenassen zal vast wel anders dan een 97-er zijn.
Maar ik ben van mening dat dit geen 25 pk (ongeveer 20%) kan schelen.
Pekaatje of 'wat' zal het vast wel schelen, maar toch niet zoveel.

Nahja de 'bank' zal het uitwijzen.


kijken wat het verschil is met m'n 97-er in 2005 (achterwiel waardes)

Afbeelding

Afbeelding
TL1000S gehad.. nu alweer op #4
self-claimed modern day tls savior


Terug naar “TL Custom”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten