UNO 1000S project

Voor al de Custom TL'ers
jafa
Berichten: 532
Lid geworden op: 29 jan 2009, 20:33
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: UNO 1000S project

Berichtdoor jafa » 12 aug 2013, 19:19

Zo ik dacht zet ook weer eens iets op het forum.
Ziet er heel mooi uit finaly!!
Wat een mazzel zoek voor mij ook eens iets leuk op :-)

Gebruikersavatar
Digitus
Berichten: 1340
Lid geworden op: 22 sep 2008, 19:22
Locatie: Bakhuizen, FR

Re: UNO 1000S project

Berichtdoor Digitus » 12 aug 2013, 21:17

heee Jafa, nog wat gehoord van je fiets? Ga je nog wat anders kopen? Of ben je al aan het kijken?
Lente ?

jafa
Berichten: 532
Lid geworden op: 29 jan 2009, 20:33
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: UNO 1000S project

Berichtdoor jafa » 12 aug 2013, 23:53

Tja niks meer gehoord van me TL dus ik wacht nu op het geld.
Weet niet hoelang het nog gaat duren.
Het word in ieder geval geen tl meer.
Zit nog een beetje in de rouw.

Gebruikersavatar
PeterTLR
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 mei 2007, 00:25
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: UNO 1000S project

Berichtdoor PeterTLR » 13 aug 2013, 01:01

Bij die groene TLS is de radiator aansluiting ook niet verkeerd. Je heb dan wel weer een extra koeler onderaan. Maar vind die slang van waterpomp naar radiator niet verkeerd. Zou niet misstaan op je Uno denk ik zo.

Blijft een leuk topic om te volgen. Dus ga zo door.

Gebruikersavatar
Digitus
Berichten: 1340
Lid geworden op: 22 sep 2008, 19:22
Locatie: Bakhuizen, FR

Re: UNO 1000S project

Berichtdoor Digitus » 13 aug 2013, 09:54

Loki schreef:Werkt die ook met chroom molybdeen? schijnt niet het makkelijkst te buigen te zijn.. :D

Comments van Jerryt op MF in dit topic: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/362992/8/Suzuki-gs1000r-xr69-endurance-racer-replica-9.html

"Komt nog bij dat jullie met het handje het spul willen buigen,kun je wel vergeten met ChroMolybdeen. :X Heb ook 1 keer een frame gebouwd van dat spul,veel moeilijker te buigen en te bewerken en dat voor die paar kg.Bouw al jaren van gewoon staal frames en bruggen,nou zijn dat altijd wel vrij grote diameter buis(wanddikte 2mm)en meestal frames die door de constructie sterker zijn dan nodig is. O-)"

Zat het toevallig even te lezen gisteren, ben wel benieuwd hoe dat afloopt
Lente ?

Gebruikersavatar
finally
Moderator
Berichten: 3640
Lid geworden op: 07 jul 2009, 21:58
Locatie: Friesland

Re: UNO 1000S project

Berichtdoor finally » 13 aug 2013, 10:29

He Jafeth ben je der ook weer eens.. Nog steeds eeuwig zonde dat je R gejat is.
Als ik ooit wat tegenkom dan hoor je het van me..

@PeterTLR
Op die groene TLS zit geen warmtewisselaar. Er zit een oliekoeler op. en mist dus aansluitingen op het pomp deksel voor de warmtewisselaar
op de UNO zit een warmtewisselaar die moet ook mee in het koelsysteem
De oliekoeler kan ik niet op het blok bouwen wat nu in de UNO zit. de oliekanalen zijn namelijk niet geboord bij het R onderblok.
En ja ik wil dit blok wel gebruiken. kotomoto heeft dit blok fris opgebouwd en heeft maar 20k en een afgedraaid vliegwiel \:D/

Jaja dat is wat met die Jerryt.. Nou misschien ga ik er nog wel eens langs. maar ik maak eerst de S brug pas in de UNO.
Ik heb er op dit moment geen geld voor over vind het eerst wel goed zo eigenlijk..

Chromo is wel te buigen.. zelfs met de hand.
deze kerel buigt ø40-2 met de hand. of zou dit een enorme beer van een kerel zijn? :lol:
wat een beer!

En ja als er een buizen brug komt moet het zo licht en sterk mogelijk. doe maar titanium ofzo \:D/

Gebruikersavatar
Riczun
Berichten: 891
Lid geworden op: 20 okt 2008, 23:57
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: UNO 1000S project

Berichtdoor Riczun » 13 aug 2013, 10:42

Je bent leuk en goed bezig Henk!! :)
En geld moeten rollen he, ongelooflijk hoe jij dat allemaal even vind en regelt, heel vet project om weer te volgen ;)

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5818
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: UNO 1000S project

Berichtdoor Loki » 13 aug 2013, 20:50

Digitus schreef:Zat het toevallig even te lezen gisteren, ben wel benieuwd hoe dat afloopt


JerryT is gewoon meer van hoe het eruit ziet en mooi laswerk afleveren, en dat kan ie. Dus tenzij hij zo'n sjiekdefriemel buig ding maakt of koopt zie ik hem dat niet doen voor die.. 2 ofzo kg.

Riczun schreef:En geld moeten rollen he


Wie zegt dat? :p
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
finally
Moderator
Berichten: 3640
Lid geworden op: 07 jul 2009, 21:58
Locatie: Friesland

Re: UNO 1000S project

Berichtdoor finally » 13 aug 2013, 21:24

Geld moet rollen inderdaad! Het rolt nu nergens heen helaas.
Het geld staat op en naast de brug en hangt in de takel.

De pÖrn R1 vork gaat waarschijnlijk weer in de verkoop.
Ik heb me ergens op verkeken bij de koop denk ik.
Ik had het wiel mee en ook het t-stuk met kroonplaat om zeker te zijn dat ik er iets mee kon. Maar helaas!
Mooi stom..

De klauwen komen te ver naar binnen daardoor loopt de schijf aan in de klauwen. Niet gecentreerd
Enige optie is het wiel aan beide kanten 2-2,5mm af laten draaien.
En dat zie ik niet echt zitten eigenlijk. Dat is weer zo'n permanente oplossing.
Als ik ooit terug wil moeten er 5mm disc spacers tussen.. Geen optie denk ik.

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5818
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: UNO 1000S project

Berichtdoor Loki » 13 aug 2013, 21:35

finally schreef:Ik heb me ergens op verkeken bij de koop denk ik.


Voor ik de rest had gelezen wist ik het al.. maar das zonde. Wel apart trouwens want GSXR kroonplaten staan doorgaans iets van 7mm dichter bij elkaar nog. Hoe breed staan ze dan op de R1 wel niet!

Staan je 'eigen' remklauwen in dat opzicht 't zelfde, heb je al gechecked zeker..
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
finally
Moderator
Berichten: 3640
Lid geworden op: 07 jul 2009, 21:58
Locatie: Friesland

Re: UNO 1000S project

Berichtdoor finally » 13 aug 2013, 21:44

Het ligt niet aan de spacing..R1 spacing is 210.
een R1 heeft de schijven erg dicht bij elkaar staan.
De "poten" waar de klauwen op gemonteerd zijn staan erg naar binnen gericht.

Ik heb de poten nu even in m'n TLS triple zitten. 214 dus en niet genoeg ruimte.
Ik heb bij mijn S even gemeten. van remklauwbout links naar rkb rechts is 18cm bij de R1 poten is dat 17cm.
en ja de disc spacer is er al af.

2x 2,5mm disc spacer + 2x 2,5 mm remklauwmontagepootoffset = 10mm ](*,)

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5818
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: UNO 1000S project

Berichtdoor Loki » 13 aug 2013, 21:51

Ah, op die fiets.. weten we dat ook weer :|

Wel vreemd eigenlijk, want nu ik erbij nadenk is misschien wel 1 van de voordelen van radiaal. Het 'hart' van de klauw kan dan dichter bij de hartlijn van de vorkpoten komen. Dus ik denk een gunstiger krachtenspel..
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
finally
Moderator
Berichten: 3640
Lid geworden op: 07 jul 2009, 21:58
Locatie: Friesland

Re: UNO 1000S project

Berichtdoor finally » 13 aug 2013, 21:54

Learning it the hard way!

Jup ben ik met je eens. maar ze hebben het nou eenmaal zo ontworpen die gekke japanners!

Gebruikersavatar
PeterTLR
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 mei 2007, 00:25
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: UNO 1000S project

Berichtdoor PeterTLR » 14 aug 2013, 17:44

Dan snap ik je keuze ook wel voor dat blok wat er nu in hangt.

Succes met bouwen.

Gebruikersavatar
finally
Moderator
Berichten: 3640
Lid geworden op: 07 jul 2009, 21:58
Locatie: Friesland

Re: UNO 1000S project

Berichtdoor finally » 15 aug 2013, 14:45

Ja toch wel he! Netjes opgebouwd blok is het..

Ik denk dat ik de Marvic wielen maar af ga laten draaien.
Toch wel errug mooi zo deze combi van vork, wiel, klauwen, cf spattert en schijven.

=P~ =P~ =P~
Afbeelding

Er hoeft maar 1,75 mm af. Dat laat de naaf van het Marvic wiel wel toe.
Er zit genoeg "vlees"


Terug naar “TL Custom”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten