TLS met caferacer voorkant

Voor al de Custom TL'ers
Kalasj-Nikov
Contacteer:

TLS met caferacer voorkant

Berichtdoor Kalasj-Nikov » 27 mar 2012, 15:44

Aangezien ik het niet kan laten en prachtige motoren moet verknoeien naar eigen smaak ben ik van plan om de voorkant van mijn TLS te veranderen naar een soort caferacersnit. (Ook omdat mijn kuipdelen hier en daar wat sporen van ouderdom beginnen te vertonen lijkt me dit wel een leuke ombouw.)
Ik wil echter op eender welk moment alles zonder al teveel geknoei terug origineel kunnen zetten. Slijpen en zagen is dus geen optie.
+
Omdat ik de motor dagelijks nodig heb om te gaan werken en er niet aan kan verbouwen ga ik eerst de onderdelen allemaal verzamelen.
Dit zou ik willen doen:
Ronde koplamp erop (heb eventueel nog eentje van een Duc Monster)
Geschikte lamporen met rubbers
Stuurdemper blijft behouden zoals origineel enkel gewei eraf. (Heb eentje van TOBY besteld)
Tellers blijven origineel (Heb eventueel wel een zo goed als nieuwe en complete Koso RS-Dyno) maar dan begint de miserie met de elektronica en die vermijd ik liever!
Wil de tellers wel anders inkleden.
Elektronica wegstoppen in een soort van bakje / behuizing onder de tellers en achter de koplamp
Ram-air tubes aanpassen en voorzien van een afdekplaatje.
Koelvloeistofreservoir vooraan veranderen door een busje (in de aard van NOS). Gezien het frame van de TLS mag dit geen probleem zijn.

Zijn er hier mensen die mooi kunnen Photoshoppen? Of wie kent er een eenvoudig (gratis) programma waar ik zelf mee kan oefenen?
TIPS, raad, opmerkingen zijn VERPLICHT :D Meedenken is de boodschap. :-k :-k :-k

er is overigens geen haast bij
Silver Suzuki TL1000S 1998: Seatcover, Black MRA-ruitje, TOBY-stuurdemper, BOS alu T-six bolt-ons, Booster mini knippers, Short Pazzo-Racing leviers

Zoert

Re: TLS met caferacer voorkant

Berichtdoor Zoert » 27 mar 2012, 22:46

NIET doen of GOED doen....
Dus gewoon slijpen zagen lassen enzovoort!!! \:D/
Danoontje Powerrrrrrrrrr
Afbeelding Afbeelding

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 28 mar 2012, 00:27

:lol:

Het is al vaker gedaan.. ik zou gewoon eens lekker gaan zoeken naar plaatjes van café TLSen.

Afbeelding

Afbeelding

Lijkt me wel knap lastig om de TLS tellerbak netjes weg te krijgen. Gaat met een TLR dash misschien makkelijker en dan heb je nog wel 100% functionaliteit.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Kalasj-Nikov
Contacteer:

Berichtdoor Kalasj-Nikov » 28 mar 2012, 08:45

Die blauwe had ik al tegengekomen in mijn zoektocht naar foto's.
Wat dat zagen betreft mja als ik alles origineel (dubbel) in de kast leg kan ik hem steeds weer terugbrengen.
Zo'n TLR Teller past die 1 op 1 qua bekabeling, foutcodes, lampjes.... ?
Heb mijn originele rode Suz seatcover (old stock) naar de spuiter gebracht en die gaat hem in Flasu Silver Metallic zetten (code stond onder op men tank Y2D).
Afbeelding
Afbeelding
foto's hierboven zijn van mijn vorige motor die ik nog steeds heb. Heb hem vrij ingrijpend verbouwd en vind de voorkant nog steeds vrij bruut staan. heeft me wel veel geld, zoeken en tijd gekost. :D en toen hij klaar was kocht ik een TLS :-"
Was oorspronkelijk een MuZ Skorpion Traveller 660
Enkel de uitlaat staat ni op de foto en de voorbochten zijn zwart nu.
Laswerk enzo kan ik gratis en voor niets uitbesteden aan de grootvader van mijn vriendin. Heeft zen hele leven niets anders gedaan. Wel geen Alu maar dat hoeft niet voor mij.
Stukjes laten frezen en afdraaien (cnc) ofzo heb ik ook een adres voor moest dit nodig zijn.
En zoals ik al zei er is geen haast bij, dan kan ik gwn rustig rondkijken en onderdelen scoren.
Silver Suzuki TL1000S 1998: Seatcover, Black MRA-ruitje, TOBY-stuurdemper, BOS alu T-six bolt-ons, Booster mini knippers, Short Pazzo-Racing leviers

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 28 mar 2012, 18:22

Het TLR dash is een redelijk makkelijke ingreep maar geen plug and play. En ik denk dat je je af moet vragen hoe groot de kans is dat je alles terug erop zet. Volgens mij komt dat nauwelijks voor.

ArnouTLS-TLR
Contacteer:

Berichtdoor ArnouTLS-TLR » 28 mar 2012, 18:49

Pak een Koso full digital dash, lekker klein en compact maar toch goed afleesbaar.
Ook even werk maar kan je mooi wegwerken achter een klein spoilertje boven de komplamp.
Ducati 848 Pearl White Demon
TL1000R Black - TLzone.net - TL Of The Month - June 2008 - October 2009 - November 2010 - TLP's Bitchin Bike April 2011
SV650S K6 Red - TheLady's Ride
EVIL TWINS

http://www.bikepics.com/members/arnoutlr/10tlr/Afbeelding

Zoert

Berichtdoor Zoert » 28 mar 2012, 21:43

of een acewell teller.
Afbeelding
Ook een stuk kleiner...
En gewoon die zaag erin...
Bij de MuZ ga je toch ook niet meer terug?
Zal wel een stuk beter sturen zo'n SZR vorkje!
Danoontje Powerrrrrrrrrr
Afbeelding Afbeelding

Kalasj-Nikov
Contacteer:

Berichtdoor Kalasj-Nikov » 29 mar 2012, 12:09

Ik denk er eens diep over na!

Een Koso inbouwen zou eventueel wel kunnen maar uit ervaring met de MuZ weet ik dat toerental correct aflezen wel eens k*t zou kunnen worden. Heb overigens dit modelletje nog liggen!
Afbeelding
Afbeelding
Lamporen bestel ik wel op motozoom kost twee keer nix en zijn steeds netjes. had voor de MuZ dit soort besteld:
Afbeelding
Afbeelding
en bar-end mirrors.
Afbeelding
veel spulletjes die ik op de MuZ heb staan kan ik herbruiken want die ligt een beetje uit elkaar. Vooral omdat ik met de TL nu rijd en alles netjes wou opbergen.
Opzich heb ik dus al wel wat materiaal.
Rest er mij alleen de vraag. Wat doe ik het best met de al die fiches, draad, koppelingen onder de kuip vooraan? waar hebben jullie die gelaten na ombouw?

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 29 mar 2012, 14:50

Ideaal is het niet maar je kunt een hoop prakken tussen het balhoofd en de airbox..

Kalasj-Nikov
Contacteer:

Berichtdoor Kalasj-Nikov » 29 mar 2012, 16:39

Ik bekijk het allemaal eens rustig en ga eens een lijstje van mogelijkheden en pijnpunten opstellen.
Nu kan ik in ieder geval lekker bollen en genieten van de dikke klappen. :D Ben alleen mijn buurman grondig beu met zijn Harley. Verneukt ie iedere keer mijn prachtige sound met zen open verwarmingsbuizen. ](*,)
Als hij optrekt lijkt ie direct de straat uit (tot je kijkt en ziet dat hij nog steeds de oprit niet af is) =D>

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 29 mar 2012, 18:13

Ach, ieder z'n meug.. :p

Kalasj-Nikov
Contacteer:

Berichtdoor Kalasj-Nikov » 29 mar 2012, 18:40

Loki schreef:Ach, ieder z'n meug.. :p

Mja hij mag hem toch hebben hoor, mooie moto en best duur spul. En blinken doet hij maar volgens mij poetst die 24/24 :D

der Stecki

Berichtdoor der Stecki » 02 apr 2012, 20:09

Hoi,
ik heb aan mijn TL een enkel-koplamp gehad.

Afbeelding

Groetjes

tls-fighter

Berichtdoor tls-fighter » 04 apr 2012, 17:29

N.O.S. flesjes zijn cool....

Afbeelding

inmiddels heb ik een klein tankje in de kont gepropt..
KTM 950 SM ...

TLOTM Aug 2012.. tlzone.net

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 04 apr 2012, 18:20

tls-fighter schreef:N.O.S. flesjes zijn cool....

Afbeelding

inmiddels heb ik een klein tankje in de kont gepropt..

Wat voor setup heb je? en hoeveel shot?
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Terug naar “TL Custom”