Advies..?!?

Voor al de Custom TL'ers
autorallysport

Advies..?!?

Berichtdoor autorallysport » 24 mei 2011, 11:33

Zoals hier ergens op TK aangeboden te lezen is heb ik mijn TL/R te koop gezet; ook staat hij op marktplaats. Vrij weinig reactie`s gehad die ik serieus vind. Tot gisteren; iemand mailde mij of ik hem niet wilde ruilen tegen zijn Streetfighter. De basis was een Honda CBR 900 RR uit 1993 en met vele onderdelen van een 2004 1000 omgebouwd.

Omdat ik rugklachten heb wil(de) ik van mijn TL af omdat een paar uurtjes rijden resulteerde in een paar dagen flink last....is het me toch niet meer waard dus ik ben in zee gegaan met die gast. In principe heb ik ergens volgende week een afspraak om de motoren te bekijken.

Vandaag had ik het er met een collega over en die zei: "ik snap het niet hoor, waarom bouw je de jouwe niet om naar Streetfighter, ben je ook af van je rugklachten én je weet wat je hebt..!".

Ben zelf erg handig en heb een werkplaats ter beschikking maar ik wil het absoluut niet extreem maken; ik heb een perfect passende GSX-R kont (Schussboelie) met subframe dus de achterkant is al klaar maar wat raden jullie me aan?

Ik wil gewoon redelijk rechtop zitten met een breed stuur en dat is het eigenlijk wel. Het moet er natuurlijk wel mooi uit zien maar nogmaals: niet te duur en gewoon netjes...

Ik sta open voor echt alle suggestie`s..!! Ik wil in principe gewoon mijn voorvork behouden en ook de remmerij (WAVE voorremmen) maar kom maar op met de suggestie`s en het liefst ook prijzen van eventuele onderdelen. Wat ik wel ga doen is zorgen dat er seatpipe`s onder komen (Startwin..??) maar verder weet ik het nog niet.

Heel graag hoor ik van jullie en ook graag wat het jullie kostte want is het haalbaar voor me dan mail ik die gast af en ga met mijn eigen dikke Twin bezig...

Alvast bedankt

P.s. foto`s zijn natuurlijk ook hééééél erg welkom.... =D> =D>

Dragon1

Re: Advies..?!?

Berichtdoor Dragon1 » 24 mei 2011, 18:17

Zelf nooit eentje gebouwd, maar geef je collega wel gelijk. Met je eigen motor weet je wat je hebt. Die RR is nog maar af te wachten wat het is. Ook natuurlijk nog het gedeelte dat ie al omgebouwd is, dus is al een mengelmoesje van delen die jij maar moet zien te ontcijferen van welke motor en welk bouwjaar het is als je eens een nieuw onderdeel moet hebben.

Kijk anders eens op de Duitse Ebay, genoeg fighterspul daar te krijgen voor nette prijzen.

Andrew82

Berichtdoor Andrew82 » 24 mei 2011, 20:08

Vergeleken met de cbr heb je nu natuurlijk een bike met veel meer karakter, I vote for houden en hobby-en ;)

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 24 mei 2011, 20:26

Het is altijd maar de vraag hoe goed een andere motor is en dat is zeker bij een omgebouwde motor soms moeilijk te zien. Je zult de eerste niet zijn die na een startprobleem ontdekt dat de kabelboom één en al spaghetti is. Of dat er andere, rare oplossingen zijn gebruikt. Maargoed, misschien is het een heel nette ombouw.. dat kan ook.

Er valt in elk geval zeker wat te zeggen voor het ombouwen van de TLR. Low budget is zelf risers monteren op de kroonplaat. Al kun je voor zo'n 100 euro een kroonplaat met risers vinden die zo gemonteerd kan worden. Sommige van die kroonplaten hebben de risers nog een stukje naar achteren, ter hoogte van de stuurpen, iets wat je niet zo makkelijk lukt bij het ombouwen van een standaard kroonplaat. Daarnaast zit je doorgaans met de kuip, de spiegels die er dan af moeten, remleiding en kabels van gas en fast idle.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

autorallysport

Berichtdoor autorallysport » 24 mei 2011, 22:33

Tja, het blijft link bij een "niet eigen gebouwde" motor (en auto weet ik uit ervaring ](*,) ). Hij staat (voor degene die hem zien wil) op ruilen.nl onder streetfighter en eerlijk is eerlijk: hij ziet er mooi uit maar de naam van de eigenaar doet mij vermoeden dat hij dit niet zelf heeft gedaan maar de motor bv heeft ingeruild oid....het is de zwarte cbr 900 rr.

Hoe meer ik deze reactie`s lees hoe minder enthousiast ik over de cbr ben...en ik ben natuurlijk stapelgek op de dikke klappen van mijn eigen fiets. Ik heb hem nu drie jaar (zolang als dat ik bijna op dit forum zit) en nog nooit heeft ie mij in de steek gelaten en dat is toch ook wat waard...

Dragon1

Berichtdoor Dragon1 » 24 mei 2011, 22:51

Even wezen spieken. Mijn smaak is het in ieder geval niet en wel erg weinig info zo op de advertentie. Ook natuurlijk de vraag wat allemaal aantoonbaar is wat er staat en wat verstaat iemand onder gereviseerd.
Had zelf eens zo een gevalletje. Motor was ook "gereviseerd". Naar vraag of het aantoonbaar was kwam diegene met een rekening van een grote beurt. Dus filters, vloeistoffen en bougies. "Dat is toch gereviseerd" was het antwoord :-s

Na ja kan goed zijn dat deze wel goed gedaan is, maar zou zelf het risico niet willen lopen. En als je zo tevreden bent met je TL. Gewoon houden en zelf gaan verbouwen. Eigen smaak en stijl.

autorallysport

Berichtdoor autorallysport » 25 mei 2011, 08:29

Ja precies, bijna geen informatie en dat kreeg ik ook niet via de mail. Verder alles in gebrekkig nederlands.....hmmm....geloof nooit dat hij dat zelf gedaan heeft en dat gereviseerd heb ik al niet eens in me opgenomen want dat is waarschijnlijk alleen de beurt zoals je al omschreef en misschien nog een snel nokkenasje....

Ok, ik ben er uit: ik houd de TL en ga die ombouwen... =D> =D> \:D/ \:D/ \:D/

Ik zal inderdaad op Ebay.de gaan kijken voor onderdelen en alle advies is welkom evenals adressen voor onderdelen.. =D>

motek

Berichtdoor motek » 25 mei 2011, 08:58

autorallysport schreef:Ok, ik ben er uit: ik houd de TL en ga die ombouwen... =D> =D> \:D/ \:D/ \:D/

>

ai! daar gaat mijn kans op de hammerit tail! :cry:

je hebt gelijk hoor :D
die tlr mag je niet wegdoen.
succes ermee!

autorallysport

Berichtdoor autorallysport » 25 mei 2011, 09:02

motek schreef:
autorallysport schreef:Ok, ik ben er uit: ik houd de TL en ga die ombouwen... =D> =D> \:D/ \:D/ \:D/

>

ai! daar gaat mijn kans op de hammerit tail! :cry:

je hebt gelijk hoor :D
die tlr mag je niet wegdoen.
succes ermee!

Ja sorry, ik moest je nog mailen maar ik ben er echt nét uit wat ik wilde gaan doen. Ik heb, naast mijn TL, nog een Goldwing staan die ik de laatste tijd gebruik als motor omdat ik daar rechtop kan zitten maar ik rijd natuurlijk veel liever op de TL en als dat dan ook nog eens een streetfighter model is dan ben ik klaar.

Ik bewaar in ieder geval je PB want je weet nooit hoe het loopt (als je dan al niet voorzien bent...)

tls-fighter

Berichtdoor tls-fighter » 25 mei 2011, 13:58

tl ombouwen... pak dan wel een fatbar stuur, die geven nog meer gevoel..
KTM 950 SM ...

TLOTM Aug 2012.. tlzone.net

Maver

Berichtdoor Maver » 25 mei 2011, 15:56

Ombouwen!!! \:D/ :D \:D/

Petrolhead

Berichtdoor Petrolhead » 25 mei 2011, 16:22

Inderdaad ombouwen. Je hebt alles al in huis!
Achter elke succesvolle man, staat een stomverbaasde schoonmoeder.

Dragon1

Berichtdoor Dragon1 » 25 mei 2011, 20:35

Vind dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Je weet wat je hebt en kunt hem naar eigen smaak ombouwen. Succes ermee en ben benieuwd wat je ervan gaat maken

autorallysport

Berichtdoor autorallysport » 25 mei 2011, 20:52

tls-fighter schreef:tl ombouwen... pak dan wel een fatbar stuur, die geven nog meer gevoel..

Ok, dit bedoel ik: advies. Wat is dan het verschil tussen de fatbar en bv een Renthal cross stuur?
(heb zelf jaren gecrosst en enduro gereden...)

autorallysport

Berichtdoor autorallysport » 25 mei 2011, 20:57

Dragon1 schreef:Vind dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Je weet wat je hebt en kunt hem naar eigen smaak ombouwen. Succes ermee en ben benieuwd wat je ervan gaat maken

Nou, voorlopig houd ik het rustig: ik heb contact gehad met Zoert die mijn kroonplaat aan gaat pakken en dus dan een ander stuur erop (Fatbar??). Hammerit tail + undertail erop en kijken of ik iets kan vinden om de radiateur te bedekken of af te dekken. Hij blijft voorlopig wit/blauw van kleur. Vandaag contact gezocht met StarTwin om te kijken of ze iets kunnen fabriceren zodat de dempers (en dan kleinere dan ik nu heb) mooi strak onder de undertail komen te zitten, een soort seatpipe`s zeg maar. Dus de plannen beginnen nu een beetje te komen en volgende week begin ik met het verwijderen van de kuipdelen en stuurhelften....

Terug naar “TL Custom”