Nieuw stuur?

Voor al de Custom TL'ers
bazzie-11

Re: Nieuw stuur?

Berichtdoor bazzie-11 » 25 sep 2011, 16:08

Bijna klaar......... mm - werk!!!! alles past écht nét.. :D lang leve de dremel... :-"
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

\:D/ \:D/ \:D/
alleen de spiegels nog... en wellicht wat na-ontluchten van de leidingen.

Digitus

Berichtdoor Digitus » 25 sep 2011, 21:00

Cool ! Net op tijd voor de rit van volgende week ! :lol:
Lente ?

tls-fighter

Berichtdoor tls-fighter » 25 sep 2011, 22:07

idd, erg netjes!!! 8)
KTM 950 SM ...

TLOTM Aug 2012.. tlzone.net

bazzie-11

Berichtdoor bazzie-11 » 25 sep 2011, 23:02

Digitus schreef:Cool ! Net op tijd voor de rit van volgende week ! :lol:

Damn. Daar zeg je me zo wat..... Moeder de vrouw sport op zondag ochtend [-( . even kijken of ik nog wat kan regelen....... [-o< Lijkt me een mooie tourtochtje om wat te cruisen nl. ... :-"

bazzie-11

Berichtdoor bazzie-11 » 27 sep 2011, 11:09

Nog een vraagje voor digitus... Er zitten twee knoppenkasjes of hoe je dat noemt op het stuur (waar licht, claxon, startknop e.d. op zit) Die vallen bij de clip-ons met puntjes in het stuur, ter borging. Hoe heb je de twee gevallen bevestigd; pinnetjes eraf gehaald of gaatjes in je stuur geboord?? :?:

Digitus

Berichtdoor Digitus » 27 sep 2011, 11:34

bazzie-11 schreef:Nog een vraagje voor digitus... Er zitten twee knoppenkasjes of hoe je dat noemt op het stuur (waar licht, claxon, startknop e.d. op zit) Die vallen bij de clip-ons met puntjes in het stuur, ter borging. Hoe heb je de twee gevallen bevestigd; pinnetjes eraf gehaald of gaatjes in je stuur geboord?? :?:

Gaatjes in het stuur, anders draaien ze rond
Lente ?

bazzie-11

Berichtdoor bazzie-11 » 09 okt 2011, 18:02

Spiegeltjes kunnen erop....
Eerst aftekenen.....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lekker boren, erop schroeven die handel en voila.... klote weer... :cry:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Paar kleine dingetjes nog.... stuurdempers, evt. extra steun lassen als de spiegels te veel trillen... oh ja en leren mijn handen uit zicht te houden... de spiegels zijn eigenlijk nét even te weinig naar buiten geplaatst. :evil: nja alles went [-(

f2ride2001

Berichtdoor f2ride2001 » 09 okt 2011, 20:22

Kwil niet vervelend doen, maar heb je die dingen alleen aan het plastic vastgezet?

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

bazzie-11

Berichtdoor bazzie-11 » 10 okt 2011, 09:36

f2ride2001 schreef:Kwil niet vervelend doen, maar heb je die dingen alleen aan het plastic vastgezet?

Marc

Hè ja wat vervelend..... ;) Als je nou zou beginnen met "mooi gedaan" =D> , "doet de vormgeving van de TL eer aan" =D> of zo ... :-" :evil: Maar inderdaad. Er moet eventueel nog een frame-pje gelast langs van de ene originele spiegelbevestigingspunt wat nog over is langs de koplampunit (daar zit een stevig frame waar het aan vast kan) eventueel extra steun naar het punt waar de koplampunit bij het balhoofd vastzit..... Veel gedoe dus alleen als het te veel trilt (zoals ik al schreef), hoezo? Ze waaien er echt niet meteen af. Alleen na een tijd kan door trillen het pulastic breken... I Know! :-"

f2ride2001

Berichtdoor f2ride2001 » 10 okt 2011, 20:14

bazzie-11 schreef:
f2ride2001 schreef:Kwil niet vervelend doen, maar heb je die dingen alleen aan het plastic vastgezet?

Marc

Hè ja wat vervelend..... ;) Als je nou zou beginnen met "mooi gedaan" =D> , "doet de vormgeving van de TL eer aan" =D> of zo ... :-" :evil: Maar inderdaad. Er moet eventueel nog een frame-pje gelast langs van de ene originele spiegelbevestigingspunt wat nog over is langs de koplampunit (daar zit een stevig frame waar het aan vast kan) eventueel extra steun naar het punt waar de koplampunit bij het balhoofd vastzit..... Veel gedoe dus alleen als het te veel trilt (zoals ik al schreef), hoezo? Ze waaien er echt niet meteen af. Alleen na een tijd kan door trillen het pulastic breken... I Know! :-"

OK, meer wilde ik ook niet zeggen. T's maar dat je het weet. En voor de rest: NETJES GEDAAN! =D> =D> natuurlijk!

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Zoert

Berichtdoor Zoert » 11 okt 2011, 16:50

Nee waaien niet, maar ieder tikje tegen een autospiegel van tussen de file doorknallen wel.
Resultaat meteen een dik wak in je kuip...
Snel ff een beugeltje maken, anders heb je snel tranen....

En oja, ziet er ged uit :D ( voor zolang dat wak nog niet in je kuip zit! :badgrin: )
Danoontje Powerrrrrrrrrr
Afbeelding Afbeelding

bazzie-11

Berichtdoor bazzie-11 » 11 okt 2011, 21:14

Zoert schreef:Nee waaien niet, maar ieder tikje tegen een autospiegel van tussen de file doorknallen wel.
Resultaat meteen een dik wak in je kuip...
Snel ff een beugeltje maken, anders heb je snel tranen....

En oja, ziet er ged uit :D ( voor zolang dat wak nog niet in je kuip zit! :badgrin: )

Hmm, heren beiden bedankt; zo had ik't nog niet bekeken =D> , ik dacht eerder aan trillen, wat gewoon irritant is .... maar ik wil i.d.d. geen wak laat staan tranen met tuiten. Natuurlijk rij ik nooit met een spiegel ergens tegenaan.... :-" maar goed, het is toch kulll_tuh weer. Mooie klus.

Digitus

Berichtdoor Digitus » 11 okt 2011, 23:42

Ziet erg goed uit joh. Anders zet je spiegels op het stuur. Gewone of bar end
Lente ?

bazzie-11

Berichtdoor bazzie-11 » 12 okt 2011, 11:52

Digitus schreef:Ziet erg goed uit joh. Anders zet je spiegels op het stuur. Gewone of bar end
\:D/ \:D/ \:D/
Ik hadinderdaad eerst al stuureind spiegels besteld maar besloot dat dat niet mooi stond. Daarnaast wordt het geheel nóg breder en zit je m.i. al snel met je handen in de knup tegen die spiegels. Dat was in ieder geval de ervaring van een kennis met dergelijks spiegels. Dus toch maar die Aprillia RSV / RS spiegels besteld. Die zitten erop zich mooi op. Er zit een gat van 28mm in het midden voor de bal waarop de spiegel draait. daarnaast twee schroeven per spiegel waarvan er steeds 1 door de ruit-bevestiging gaat. Zo hoefde ik maar 1 extra bevestigingsgat te boren. Nadeel is wel dat daardoor de spiegels eigenlijk 4 cm te laag zitten dus mijn handen zitten net in beeld. Als ik ze hoger op de kuip had gemaakt was er amper nog kuipmateriaal om het 28 mm gat..... Daarnaast spiegels op het stuur gaat ook niet werken omdat het stuur écht op de mm van de kuip af blijft en net de tank niet raakt... :-& Maaruhhh meedenken helpt altijd, fenx! Ik hou het bij een framepje erop maken, althans.... daarvoor moet ik nog even een lassert zoeken maar dat lukt vast wel. Trouwens enig idee of het originele 'gewei' te lassen is? Lijkt knetter stug aluminium. :?:

Zoert

Berichtdoor Zoert » 12 okt 2011, 20:06

Het wordt ook wel erg breed met die bar-end mirrors!
Afbeelding
Danoontje Powerrrrrrrrrr
Afbeelding Afbeelding

Terug naar “TL Custom”