HyperTLS-R of zoiets!

Voor al de Custom TL'ers
Zoert
Berichten: 911
Lid geworden op: 03 jun 2006, 00:06
Locatie: Mijdrecht...... Of all places!!!

Re: HyperTLS-R of zoiets!

Berichtdoor Zoert » 01 nov 2010, 21:01

-arthur- schreef:Ducati club race kan je met iedere 2 cilinder mee rijden. \:D/

Zo lang het europees is ja en nee het hoeft geen twin te zijn. Groepen zijn onderverdeeld in maximale cilinder inhoud. Maar dan geen 4 cilinders.
Geloof dat Suzuki niet helemaal Europees is....
Heb namelijk al eens aan de clubrace meegereden (nog op de MuZ uit mijn supermotard tijd)
MuZ-je een beetje sneller gemaakt (bigbore kitje, langere slag en andere nokkenstok met geflowde poortjes)
Afbeelding
Afbeelding
Danoontje Powerrrrrrrrrr
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5788
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: HyperTLS-R of zoiets!

Berichtdoor Loki » 02 nov 2010, 18:00

Vertel eens wat meer over die mono als je wilt? Klinkt wel aardig.. :!:
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Zoert
Berichten: 911
Lid geworden op: 03 jun 2006, 00:06
Locatie: Mijdrecht...... Of all places!!!

Re: HyperTLS-R of zoiets!

Berichtdoor Zoert » 03 nov 2010, 09:47

Loki schreef:Vertel eens wat meer over die mono als je wilt? Klinkt wel aardig.. :!:

Daar kan ik wel even wat over vertellen.
Het begon met een dagje trainen op Emmen (kartcicuit) daarna ingeschreven voor de eerste wedstrijd (laatste van het NK seizoen)
Om de MuZ lichter te maken besloten om de startmotor eraf te halen (zo'n ding heeft geen kickstarter) en accu eruit enz enz.
Natuurlijk was dit een last minute idee en toen de startmotor er af was kwam ik erachter dat de cdi gelijkstroom nodig had en de spoel bekrachtigd moest worden om prik te geven.
nou ja tot diep in de nacht gekut dus de eerste race zonder startmotor gereden. Aanduwen ging best behalve in het zand. En wanneer val je eraf? Juist in het zand.
Na deze NK kwam de wintertijd en de voorbereiding op het volgend NK seizoen. En een ding was duidelijk met die standaard 48 pk op de kruk (iets van 43 aan het achterwiel) ging ik het niet redden tegen die lichte crossertjes van pak hem beet 120kg. (de muz woog 165)

Dus blok eruit en een bigborekit besteld. Van 100mm naar 104.8 (met het idee dat ik nog na slijtage naar 105 kan grootste maat die in het 660 blok past)
Dat was natuurlijk niet genoeg dus op zoek gegaan naar een xt 550 krukas (daarvan is de bigend pen dunner) Deze wangen van de 550 gebruikt (vliegwielkant is korter dus daar paste geen starterkrans meer op) Door de dunnere bigend pen was het mogelijk om de standaard bigend pen 1,5mm excentrisch te slijpen (resulteerd in 3mm langere slag)
Daarbij een passende zuiger (pistonpen 1,5mm hoger in de zuiger) met een dakje voor meer compressie. Om de standaard bigendpen een lekker dikke carillo drijfstang zodat het spul wat langer heel blijft. (daarvoor moest wel het carter uitgefreesd worden omdat er ook al 1,5 mm meer naar beneden was gegaan ivm langere slag. (en het oog van de carillo is dikker dan standaard dus ook daar meer ruimte voor nodig in het carter)
Bij een revisie boer de cilinderbus om laten persen voor een grotere (anders word de wand te dun van de stalen cilinder) en vervolgens boren en honen tot de juiste maat voor de 104.8 zuiger.
Om de cilinderbus weer in het carter te laten passen moest ook daar het nodige kotter werk verricht worden. Ook de balansas drastisch in diameter verkleind anders past ie niet langs de bus. (wel laten zitten voor meer koppel)
Vervolgens ontsteking van een srx600 (yamaha) erop zodat er zonder accu gereden kon worden (geen toerentalbegrenzer), licht/onstekingsspoel van een tt600 en vliegwiel van een zelfde tt600 erin. Kop met een dremel bewerkt waardoor de inlaten wat beter willen werken (klepgeleiders wat dunner gemaakt enz enz).
Andere nokkenstok erin met meer overlap en hogere nokken, zwaardere klepveren erin.
Verder nog de carburatie wat aangepakt. Ook het framewerk aangepakt (alu subframe gemaakt, draadboom minimaal, iets van drie draadjes ofzo en lichter plastic erop van een KTM.)
Resultaat een brommer van een krappe 140 kg met 75 Nm op het achterwiel en 65pk.
Was niet heel slecht. Ik heb een run met een andere uitlaat gedaan en kwam op 85 PK met 70 Nm op het achterwiel maar dan blijft het niet zo lang heel...
Door mijn uitlaat ging hij op 8500rpm op slot. (handig want in de srx cdi zat geen rpm begrenzer)
Met de andere run ging hij maar door en door tot 9500rpm (das wel een beetje veel voor een 740cc een cilinder)
Vandaar gekozen voor een betrouwbare setup want het geld groeit niet op mijn rug.
Na een jaartje NK supermotard was het geld op en was ik gedwongen te stoppen, kreeg de sponsoring niet rond en het ding stil gezet.
Wel veel lol gehad en veel geleerd... Dat jaar 18e geworden van een deelnemersveld van 72. Mag niet klagen voor een eerste NK en eerste keer racen.
De foto's van de clubrace waren de maagdenrit voor de MuZ. Extra spannend of alles heel zou blijven hij was de nacht ervoor pas klaar...
Toch nog best wat mensen voorbij kunnen steken zoals je ziet op de foto. Stond derde startrij. Had zelfs de toentertijd voor kicxstart schrijvende race alien heel wat rondes achter mij gehouden... Die voor mij op de startrij stond.
Danoontje Powerrrrrrrrrr
Afbeelding Afbeelding

Zoert
Berichten: 911
Lid geworden op: 03 jun 2006, 00:06
Locatie: Mijdrecht...... Of all places!!!

Re: HyperTLS-R of zoiets!

Berichtdoor Zoert » 26 feb 2011, 14:44

Ik kwam nog wat tegen in de oude doos:
NK Supermotard 2003

Maar even afwachten wat de youtube sensuur nu weer doet, beetje muziek en ze knippen meteen je geluid eraf!
Danoontje Powerrrrrrrrrr
Afbeelding Afbeelding

flojo
Berichten: 1235
Lid geworden op: 22 okt 2005, 21:56
Locatie: Leiden

Re: HyperTLS-R of zoiets!

Berichtdoor flojo » 26 feb 2011, 15:00

Potjandorie, u drift er aardig op los. =D> =D> =D> In die tijd ging ik nog wel 's naar die wedstrijden kijken, bijv. in Alphen ad Rijn.
Afbeelding
XS360 2x, XL500S, VF700, Maicoletta 250, CBX1000, SV650S, TL1000R, SP1.

Maver
Berichten: 245
Lid geworden op: 29 jun 2010, 22:02
Locatie: Amsterdam

Re: HyperTLS-R of zoiets!

Berichtdoor Maver » 26 feb 2011, 15:39

Lekker bezig! =D>
Maar..... BLONDE KRULLEN... :lol:

Zoert
Berichten: 911
Lid geworden op: 03 jun 2006, 00:06
Locatie: Mijdrecht...... Of all places!!!

Re: HyperTLS-R of zoiets!

Berichtdoor Zoert » 26 feb 2011, 21:06

flojo schreef:Potjandorie, u drift er aardig op los. =D> =D> =D> In die tijd ging ik nog wel 's naar die wedstrijden kijken, bijv. in Alphen ad Rijn.

Dat filmpje is ook in Alphen ad Rijn. Tja die goede oude tijd....
Danoontje Powerrrrrrrrrr
Afbeelding Afbeelding

Zoert
Berichten: 911
Lid geworden op: 03 jun 2006, 00:06
Locatie: Mijdrecht...... Of all places!!!

Re: HyperTLS-R of zoiets!

Berichtdoor Zoert » 26 feb 2011, 21:06

Maver schreef:Lekker bezig! =D>
Maar..... BLONDE KRULLEN... :lol:

Tja toen had ik al de surflook!!! :lol: :lol:
Danoontje Powerrrrrrrrrr
Afbeelding Afbeelding

Zoert
Berichten: 911
Lid geworden op: 03 jun 2006, 00:06
Locatie: Mijdrecht...... Of all places!!!

Re: HyperTLS-R of zoiets!

Berichtdoor Zoert » 26 feb 2011, 21:14

Nog wat plaatjes... Golden glory...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Danoontje Powerrrrrrrrrr
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5788
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: HyperTLS-R of zoiets!

Berichtdoor Loki » 03 apr 2011, 19:25

Zoert, weet je toevallig ongeveer de afstand vanaf de bovenkant van de TLR gasklephuizen tot onderaan de (weggeflexte) dwarsbuis?
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Zoert
Berichten: 911
Lid geworden op: 03 jun 2006, 00:06
Locatie: Mijdrecht...... Of all places!!!

Re: HyperTLS-R of zoiets!

Berichtdoor Zoert » 05 apr 2011, 20:20

Ik gok een cm of 5? zonder kelken...

Afbeelding
Danoontje Powerrrrrrrrrr
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5788
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: HyperTLS-R of zoiets!

Berichtdoor Loki » 06 apr 2011, 00:02

Bedankt voor de foto Zoert. Das erg krap :x
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
Cubic Rules
Berichten: 1509
Lid geworden op: 03 sep 2007, 22:30

Re: HyperTLS-R of zoiets!

Berichtdoor Cubic Rules » 06 apr 2011, 08:30

Loki schreef:Bedankt voor de foto Zoert. Das erg krap :x

Zit je te denken om het R blok met R injectoren in je S te plaatsen?
Als je nou de inlaatrubbers van de S over zet op de R Cylinders? En dan de injectortubes van de S en de R naast elkaar leggen en kijken of je de beugels van de S kan gebruiken om de R tubes "rechter" te maken waardoor ze er mischien wel net in passen. Wellicht dat je de overloop dan nog aan moet passen met een goede slang.
XL600R XJR1200 XL500S XJR1300SP XT600E FJ600 TL1000S'99 R100GS/PD TL1000S'97 SV650N GS1000G GSXR 1100W DR650RSE Gorilla125 TL1000R GS450L Bandit-1127 Cagiva V-Raptor XJ650 GSX1100G KLX650C SV1000S DR750S VTR1000F 600SS FZS1000 NTV650 GSX750E DR800 SV1000S

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5788
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: HyperTLS-R of zoiets!

Berichtdoor Loki » 06 apr 2011, 11:04

Geen idee of er met die gasklephuizen te spelen valt, zal zo eens kijken?

Kheb nog een TLR airbox met open filter liggen. En als daar alles af is gesloopt behalve het filter en dat bakje waar deze op zit, dan blijft er een bakje over wat tussen de 7 en 10 centimeter (midden) hoog is. Met de bout bevestiging zou dat er dan opgeschoven kunnen worden zonder verticaal nog veel ruimte nodig te hebben. Misschien valt er met een ander filter nog wat te winnen valt.

Zodra ik alles bij elkaar heb zal ik eens kijken bij m'n frame.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
Cubic Rules
Berichten: 1509
Lid geworden op: 03 sep 2007, 22:30

Re: HyperTLS-R of zoiets!

Berichtdoor Cubic Rules » 06 apr 2011, 14:19

Loki schreef:Geen idee of er met die gasklephuizen te spelen valt, zal zo eens kijken?

Kheb nog een TLR airbox met open filter liggen. En als daar alles af is gesloopt behalve het filter en dat bakje waar deze op zit, dan blijft er een bakje over wat tussen de 7 en 10 centimeter (midden) hoog is. Met de bout bevestiging zou dat er dan opgeschoven kunnen worden zonder verticaal nog veel ruimte nodig te hebben. Misschien valt er met een ander filter nog wat te winnen valt.

Zodra ik alles bij elkaar heb zal ik eens kijken bij m'n frame.


Ik ben benieuwd! Ik ben hetzelfde van plan en dat van die airbox kan een oplossing zijn! Zo niet ga ik proberen de injectortubes aan te passen voor het S frame. Als dat ook niet lukt dan maar zagen en bij Zoert langs met een kratje bier en de vraag of hij een verplaatste tussensteun kan fabriceren :)
XL600R XJR1200 XL500S XJR1300SP XT600E FJ600 TL1000S'99 R100GS/PD TL1000S'97 SV650N GS1000G GSXR 1100W DR650RSE Gorilla125 TL1000R GS450L Bandit-1127 Cagiva V-Raptor XJ650 GSX1100G KLX650C SV1000S DR750S VTR1000F 600SS FZS1000 NTV650 GSX750E DR800 SV1000S


Terug naar “TL Custom”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten