BITUBO schokbreker

Voor al de Custom TL'ers
Turbo_Henky

Berichtdoor Turbo_Henky » 29 mei 2006, 21:47

Wel mooi zo'n schokbreker, maar waarom heb ik nog nooit van het merk BITUBO gehoord?

Ben ik de enige die dit merk niet kent of is het (nog) niet zo'n bekend merk?

De merken WP Hyperpro en Ohlins ken ik wel!
Geniet nooit met mate

kotomoto

Berichtdoor kotomoto » 29 mei 2006, 22:17

Goed bewaard Italiaans geheim ;)

http://www.bitubo.com/html/home_en.html
KTM 990 SMT ABS & Bimota YB10 (in onderdelen momenteel)

Turbo_Henky

Berichtdoor Turbo_Henky » 30 mei 2006, 11:36

kotomoto schreef:Goed bewaard Italiaans geheim ;)

http://www.bitubo.com/html/home_en.html

Maar dan verkoop je er ook minder van! Wat kost nou eigenlijk zo'n demper?
Geniet nooit met mate

kotomoto

Berichtdoor kotomoto » 30 mei 2006, 11:53

Volgens Black Jack:

Ik heb sinds anderhalve maand de rotatie demper en veer vervangen door een Bitubo schokbreker. Is echt een wereld van verschil. Veel beter en strakker bochtenwerk. En doordat het grote blok (de rotatiedemper) weg is, gaat het gewicht van je bike ook naar beneden Very Happy
Ik heb 'm online gekocht voor 420 euri incl verzendkosten bij [spam]motorgoedkoop.nl [/spam]

quote uit deze bijdrage:

http://www.tl1000.nl/viewtopic.php?t=51 ... ght=bitubo
KTM 990 SMT ABS & Bimota YB10 (in onderdelen momenteel)

nikkootje
Contacteer:

Berichtdoor nikkootje » 30 mei 2006, 12:48

Even toelichting van nikkootje: ik heb em bewust bij/via bitubo raceservice (is geen spark-trading) gekocht, wel ietsje duurder, maar je krijgt em hier ingesteld geleverd en de eventuele back up krijg je ook van hem als dit nodig mocht zijn. ´kWeet niet of dit via motorgoedkoop ook gebeurd, maar ´k weet wél, dat als de voorspanning van de veer achteraf aangepast moet worden, dit bijna niet te doen is :!: zonder em weer te moeten demonteren en das misschien een nadeel, vandaar ook het voordeel van een vooraf ingestelde veer-voorspanning. Rij-ervaring met de bitubo heb ik nog niet echt gezien het slechte weer, maar het gevoel in de achterkant is duidelijk beter. 8)
Het enigste waar ik mee zit te stoeien is de verhouding voor-en achterzijde en krijg dit nog niet naar mn zin. Op advies van raceservice, ga ik nu eerst maar eens wennen aan de nieuwe shock en daarna eventueel bijregelen. De basis voor en achter staat nu in ieder geval oké.
plezier in het leven begint bij een TL... verdriet soms ook!

Turbo_Henky

Berichtdoor Turbo_Henky » 30 mei 2006, 16:57

Hebben jullie aan de voorkant nog de originele veren in zitten?

Ik heb eens gehoord dat je veel meer voordeel had om eerst de voorkant te verbeteren en daarna eventueel nog de achterkant.

Is dit waar?
Geniet nooit met mate

Herwin

Berichtdoor Herwin » 30 mei 2006, 17:19

Turbo_Henky schreef:Ik heb eens gehoord dat je veel meer voordeel had om eerst de voorkant te verbeteren en daarna eventueel nog de achterkant.

Is dit waar?

In de verschillende testen van de grote motorbladen werd van de TLR gezegd dat de voorvering veel minder goed was dan de achtervering. Zelfs bij gebruik op het circuit vonden de heren journalisten de rotatiedemper van de TLR goed genoeg, terwijl ze de voorvering veel te slap vonden...

Die journalisten zijn het dus met jou verhaal eens...

Overigens vervangen ervaren circuitrijders zowel de vering aan de voor- als aan de achterkant...bij de TLR èn de TLS...

Herwin, die progressieve Wilbers veren in zijn voorvorkpoten heeft....
Uut Grunn'

mafkeez
Contacteer:

Berichtdoor mafkeez » 06 jul 2006, 16:36

Hallo Nikko,
Ik heb inmiddels de shock binnen en de standaard veer gedemonteerd, nu is mijn vraag hoe heb jij in hemelsnaam die schokbreker daar tussen gekregen?? Heb je nog tips??

gtz Luuk
TL1000s 1998

nikkootje
Contacteer:

Berichtdoor nikkootje » 06 jul 2006, 18:17

hey die mafkeez. 'kNeem aan dat je het rechteruitlaatdeel incl. bocht hebt gedemonteerd zodat de achterbrug verder naar beneden kan?
Nu is het een kwestie van beheerst manouvreren...eerst het reservoirtje door het gat en dan de "navelstreng" incl. schokbreker.
Bij mij lukte het net, maar ook niet zonder een wit geworden (is tever geknikt) knikje in het plastic omhulsel van de navelstreng. Kijk nog maar eens goed naar 1 van de foto's dan zie je het witte knikje in het plastic omhulsel. Tis even martelen, maar lukt wel. Sukses. :idea:

ohw nog 1 tip , bijna vergeten en staat ook niet in mn inbouw,.........DENK OM HET PLASTIC HEFBOOMPJE WAAR JE DE REBOUND MEE INSTELD, is volgens mijn bescheiden mening nogal kwetsbaar, dus kijk goed waar dit zich bevind voordat je de moker pakt en de shock erdoor ramt :lol:

mafkeez
Contacteer:

Berichtdoor mafkeez » 07 jul 2006, 20:15

thanx het was al gelukt, aardig geknooi zeg, maar hij zit eronder! Ook even een nieuwe kettingset erop (42 achter) wheelies in 2 op het gas :D
De shock is al een verbetering, heb nog niet echt genoeg kilometers gemaakt om hem goed in te stellen, maar kan al wel het verschil merken!!
TL1000s 1998

pastoor_walter
Contacteer:

Berichtdoor pastoor_walter » 31 dec 2006, 16:41

hey niko, hoeveel Nm moeten die bouten die de shock bevestigen hebben? ik wil de kader nu daar niet scheuren :?
voor de rest schiet het redelijk op, alleen liggen klooien om dat reservoirtje erdoor te krijgen, zoals al werd aangehaald ;)
http///www.mojomoto.be - online motorcycle parts store

nikkootje
Contacteer:

Berichtdoor nikkootje » 31 dec 2006, 20:22

pastoor_walter schreef:hey niko, hoeveel Nm moeten die bouten die de shock bevestigen hebben? ik wil de kader nu daar niet scheuren :?
voor de rest schiet het redelijk op, alleen liggen klooien om dat reservoirtje erdoor te krijgen, zoals al werd aangehaald ;)

De bout van de schokbreker bovenaan, dus "tussen de cilinders" zet je vast met 50NM = 5.0kg-m evenals de onderste aan het hevelsysteem. De bouten van het hevelsysteem zelf, komen vast met 65NM = 6,5kg-m.
Sukses, en voor straks...................voorzichtig met vuurwerk :lol:

pastoor_walter
Contacteer:

Berichtdoor pastoor_walter » 31 dec 2006, 20:56

nikkootje schreef:
pastoor_walter schreef:hey niko, hoeveel Nm moeten die bouten die de shock bevestigen hebben? ik wil de kader nu daar niet scheuren :?

De bout van de schokbreker bovenaan, dus "tussen de cilinders" zet je vast met 50NM = 5.0kg-m evenals de onderste aan het hevelsysteem. De bouten van het hevelsysteem zelf, komen vast met 65NM = 6,5kg-m.
Sukses, en voor straks...................voorzichtig met vuurwerk :lol:

bedankt!
en maak je geen zorgen, het vuurwerk is gecancelled in Antwerpen en ik doe er zelf niet aan mee ;)
http///www.mojomoto.be - online motorcycle parts store

BeunTeun

Re:

Berichtdoor BeunTeun » 12 nov 2009, 16:32

nikkootje schreef:Afbeelding
Afbeelding

Hé ! dat is slim, staat best stevig zo, ook voor banden wisselen, eens even op het werk struinen voor een massieve ijzeren stang.
Als het maar trekt en herrie maakt \:D/

Loki
Contacteer:

Re: BITUBO schokbreker

Berichtdoor Loki » 12 nov 2009, 17:18

Inventiviteit is alles :D

Het spindeltje/wieltje van het plakband apparaat was al een tijdje zoek op het werk. Loop ik de werkplaats in, ligt er heel toevallig een gebruikt rs lager wat lichtjes maar echt perfect klemde in de kunststof plakband rol. En lachen dat ze deden toen ik vroeg of ik dat lager kon wegpakken :lol:
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Terug naar “TL Custom”