Another black beauty...... 2.0

Alles over de TLR
pedrodetski
Moderator

Another black beauty...... 2.0

Berichtdoor pedrodetski » 26 okt 2015, 14:18

Afgelopen weekend heb ik weer een TL aangeschaft. :D

Deze is afkomstig van Cyriel die er geen tijd / centen voor had.
Het is voor mij de bedoeling om deze machine helemaal na te lopen, in orde te brengen en passend onderhoud te plegen zodat deze weer helemaal geschikt is om de weg op te gaan.
De geschiedenis van deze mottor is dat het motorblok was beschadigd door falende krukaslagers.
Cyriel heeft toen een blok overgenomen van medeforummer Pilatus met een bekende KM stand en staat van OH.
Dat blok is in de motor gehangen maar verder niet afgerond qua werkzaamheden. Er is dus nog meer dan genoeg om te doen om haar weer werkend de straat op te krijgen.
Al gaande weg zal ik wat standaard modificaties doen die de fiets beter doen lopen en functioneren.

Aanschouw TLR 2.0! :D

Afbeelding

Afbeelding
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Stefan

Re: Another black beauty......

Berichtdoor Stefan » 26 okt 2015, 19:27

Je haalt behoorlijk wat werk binnen.
Heb je tijd over of ben je gewoon bang dat je je gaat vervelen deze winter? Haha

Veel succes/plezier!

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 26 okt 2015, 19:40

Stefan schreef:Je haalt behoorlijk wat werk binnen.
Heb je tijd over of ben je gewoon bang dat je je gaat vervelen deze winter? Haha

Veel succes/plezier!

Haha, je hebt half geen idee Stef....... :lol:
Van scooters tot buitenboord motoren....hahaha
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Stefan

Berichtdoor Stefan » 26 okt 2015, 20:35

pedrodetski schreef:
Stefan schreef:Je haalt behoorlijk wat werk binnen.

Veel succes/plezier!

Haha, je hebt half geen idee Stef....... :lol:
Van scooters tot buitenboord motoren....hahaha

Ik ben gewoon jaloers hoor ;) Zou willen dat ik er de ruimte en de tijd voor had.

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 26 okt 2015, 22:28

Ruitje ben ik niet zo kapot van. Maar ziet er toch echt wel cosmetisch fraai uit.

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 26 okt 2015, 22:29

Pedro, goed bezig man!
The coolest car alarm tester by far - TL1000

-arthur-

Berichtdoor -arthur- » 27 okt 2015, 07:58

Gaaf Peter, we kunnen niets meer dan vertrouwen hebben in een goede afloop \:D/
Dat heb je immers eerder bewezen.

Succes !
Smell the burning rubber, see the extreme power and feel the passion for performance

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 28 okt 2015, 22:12

Inmiddels al volop aan de gang gegaan met 2.0.
Kleertjes uit, en alles aan het nalopen gegaan. Hier en daar waren nog niet alle bouten compleet in de motor ophanging.
Dus alles compleet gemaakt en netjes op moment gezet. De kabelboom had hier en daar ook nog wat aandacht nodig mbt de routing van de draden.

Afbeelding

Alles verder aangesloten, verse peut er in en kijken of ze wilde klapperen.......
En jahoor! Het gebulder denderde weer door het huis! \:D/

Toen ik toch bezig was in de motorruimte heb ik gelijk maar al die emissie zooi gedumpt en de onnodige vacuüm troep. Dit deed de motorruimte mooi opruimen (zoals het hoort imo).

Afbeelding

Aangezien de koppeling niet helemaal werkte heb ik doie ook maar gelijk onderhanden genomen en voorzien van verse vloeistof.
En je raad het al, ook die doet het nu weer helemaal goed! :D

Afbeelding

Er staan nog best wel wat zaken op de lijst die gedaan moeten worden voordat ze de garage uit kan, maar echt heel veel is het niet.
Eigenlijk kan het allemaal al best snel gebeuren, maar ik zie toch wel wat dingetjes waar ik het simpelweg niet mee eens kan zijn. Dus die pak ik dan ook maar gelijk aan. :lol:

Oh, en even voor de duidelijkheid; deze machine gaat straks de deur uit als die weer helemaal compleet en netjes is om vervolgens een nieuw baasje te zoeken!

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Stefan

Re: Another black beauty...... 2.0

Berichtdoor Stefan » 29 okt 2015, 08:32

Goed bezig hoor! =D>

Train

Berichtdoor Train » 30 okt 2015, 23:28

Man man mooi werk.
Keep calm and braaaaaap!! :badgrin:

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 04 nov 2015, 23:03

2.0 is inmiddels geheel voorzien van verse vloeistoffen, alles heb ik ververst en doorgespoeld.
Moet zeggen dat het mss nog niet zo heel lang geleden is gedaan, want alle remvloeistoffen zagen er nog best goed uit! Maar ik ben liever zeker van de juiste vloeistof, het kost immer weinig centen en is relatief snel gedaan.
De airbox modificatie gedaan, want dat ding lag hier toch op de werkbank en ze zal er straks alleen maar beter door gaan ademen. Luchtfilter is ook gelijk vervangen evenals de bougies die ik nog op de plank had liggen. Vorige eigenaar had ze vervangen zei hij maargoed, heb ze liggen dus beter zeker zijn.

De uitlaten zaten echt enorm scheef! Dat was geen gezicht en ben daar ook nog een poosje mee bezig geweest.
Nu weet ik ook gelijk weer wat een kl*te werk dat is om het een beetje netjes te krijgen. Wat dat betreft kan je beter een vol systeem hebben met allemaal slip-on verbindingen dan heb je op zijn minst nog wat ruimte om te stellen. Hier zit bijna heen stel mogelijkheid in.
Maargoed het is 100 keer beter dan wat het was! Helemaal tevreden ben ik nog niet. Maar voor nu kan het er mee door. :D

Afbeelding

Volgende stappen zijn om de motor netjes te laten draaien, de TPS en TB sync te doen.
Dan eerst maar is een stuk gaan rijden. Daarna moeten de kleppen nog gecontroleerd worden hoewel ik denk (aan de hand van hoe ze klinkt) dat het niet echt nodig zal zijn. Maargoed eerst maar is de basics op orde brengen.

Afbeelding

Pedro's Speedshop

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 04 nov 2015, 23:22

Als je de pijp vanaf onder wat naar binnen trekt draait dan de demper niet nog een klein stukje bij.

Evt beetje warm maken.

Wel prettig dat het in basis een goede fiets is.. nog geen enorme verrassingen.

Cyriel

Berichtdoor Cyriel » 07 nov 2015, 12:02

Mooi werk, maar wat veel belangrijker was: hoe smaakte de limburgse vlaai? 8)

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 07 nov 2015, 13:49

Cyriel schreef:Mooi werk, maar wat veel belangrijker was: hoe smaakte de limburgse vlaai? 8)

:lol:
Die heeft het nog geen dag overleefd..... O:)

Afbeelding

Pedro's Speedshop

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 25 feb 2016, 22:59

Brommer eindelijk weer uit de stalling kunnen halen om even wat aandacht te geven.

Had nog wat issues met de ketting van de motor zat een stugge schakel tussen die voelbaar was tijdens het rijden.
Verder wilde ik nog de klepjes controleren dus daar ben ik aan begonnen.........
Check:
Afbeelding
Was gelukkig ook niet een beetje nodig........ :-&

Nog even een paar plaatjes... ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard ook gelijk weer alle bucket uitgewisseld voor een aantal welke ik zeker weet ze goed zijn.
De oude gaan weer in de bak voor controle op later tijdstip.

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Terug naar “TLR”