Dennisthe's TLR

Alles over de TLR
Dennisthe

Re: Dennisthe's TLR

Berichtdoor Dennisthe » 08 jul 2014, 21:48

Iemand hier misschien ervaring met driven handvaten of andere aftermarket handvaten

die kant van de gashendel zit ik even mee,, voordat ik het mes erin zet :D :D :D , hier eerst maar ff vragen
als ik het handvat er zo opschuif lijkt het nergens op zo met dat dikke witte gedeelte (hier gaat het originele handvat over heen en in "geklikt"

de driven heeft dit dus niet.. dus blijft dit gedeelte in het zicht zie foto...

Afbeelding
Afbeelding

iemand hier een oplossing voor.. :D

Oost-TL1000R

Berichtdoor Oost-TL1000R » 09 jul 2014, 10:26

Yup die heb ik voor je. Men nemen een dremel en halen de witte rand weg. Dan krijg je als resultaat:

Afbeelding
Afbeelding

Zal nog ff zoeken naar een foto voor de montage van de handvatten.
:D BBOTM April 2013 :D

"If you don’t crash or break something every now and then you’re not going fast enough”

Afbeelding

Dennisthe

Berichtdoor Dennisthe » 09 jul 2014, 13:44

Mooi,, had ik inderdaad ook al zitten te denken om dit te verwijderen. Heeft vlg mij ook geen enkele functie nu met die nieuwe handvaten :D :D

Zal er is ff in gaan snijden haha.. want zo lijkt het echt voor geen meter

Stefan

Berichtdoor Stefan » 09 jul 2014, 20:52

Kunt dat stukje plastic ook ff een zwart kleurtje geven?

Dennisthe

Berichtdoor Dennisthe » 14 jul 2014, 23:21

Zo handvaatje zit ook op zijn plek.. heb dat witte gedeelte er afgedremeld en de overige witte even zwart gemaakt,
zo valt het helemaal niet meer :D :D

Afbeelding

vanavond met mijn dempers bezig geweest. de hulzen hebben een nieuwe blanke lak gekregen, en ik wou ze opnieuw vullen, Viel me trouwens nog mee hoe het glaswol eruit zag.. maar goed maar gewoon nieuwe erin

direct maar nieuwe rvs bandjes en 2 nieuwe logo's, zijn ze weer als nieuw

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zijn nog niet helemaal klaar.. die popnagels zijn donders stug, was er al bang voor maar mijn tang (25 jaar oud)
kan het niet meer aan. (mijn handen trouwens ook niet haha :D :D )

morgen ff eentje op lucht regelen zal toch wel een stuk makkelijker gaan

Dennisthe

Berichtdoor Dennisthe » 20 aug 2014, 22:14

Zo ben ook weer begonnen met de motor haha..

Direct een probleem.. mijn velgen waren gespoten
Dus de schijven konden weer gemonteerd worden

Maar tijdens het schoonmaken em vrijmaken van de "rivets" van de schijven.. viel me op dat er 2 rivets meer speling zat dan de rest..

Nu zijn er bij die 2 de veerring er tussen uit.. deze zitten nu ook gewoon los in de schijf..

Zou dit te reparen zijn.. of heb ik nu een echte reden om
Mooie schijven te kopen haha :D

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 20 aug 2014, 22:19

Check even mijn gixxer draadje, daar staat nuttige info over reparatie van de schijven/bobbins.

viewtopic.php?f=15&t=5011

Of het de schijven ook waard is is moet je zelf natuurlijk bedenken, maar als je toch al de gedachte hebt om andere schijven te kopen dan zou ik het wel weten....... :D
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Dennisthe

Berichtdoor Dennisthe » 20 aug 2014, 22:44

Ja kijk die zocht ik al.. kom me herinneren dat
Ik zoiets al een x gelezen had. Kom het niet zo snel terug vinden. .

Zit dat goed en stevig genoeg met zo'n clip trouwens..

Ja of ze het nog waard zijn.. heb ze net ook direct maar gemeten l.. zijn nog zon 4.65 mm.. in het midden gemeten

En andere schijven zijn erg duur.. en zo onderhand
Wordt het al een dure fiets haha.. had al besloten
Om de nieuwe schijven uit te stellen tot vlg jaar
Maar ja dan kom je dit tegen :s

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 21 aug 2014, 08:19

Dennisthe schreef:
Zit dat goed en stevig genoeg met zo'n clip trouwens..

Dat mag ik toch wel hopen.......... ;) Op het circuit kom ik met ongeveer 250 km/u op een bocht aan denderen en moet dan vol in de ankers. En tot nu toe werkt het allemaal heel goed! :D

Andere schijven hoeft niet echt duur te zijn hoor, op mijn TL heb ik al jaren van die bami schijven zitten en die doen hun werk prima! Die kan je via egay scoren voor nog geen 200 USD.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... s&_sacat=0

Moet wel erbij zeggen dat er ook mensen zijn geweest die wel problemen hebben gehad met zulke schijven, je moet gewoon een beetje mazzel hebben denk ik.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Dennisthe

Berichtdoor Dennisthe » 21 aug 2014, 10:26

Dat mag ik toch wel hopen.......... ;) Op het circuit kom ik met ongeveer 250 km/u op een bocht aan denderen en moet dan vol in de ankers. En tot nu toe werkt het allemaal heel goed! :D

Hahaha ja das wel een goede test dan.. :lol: :lol:, Ben zelf ook wel benieuwd of ik er wat van merk als ik er mee door rijdt.. als dit uberhaubt verstandig is
heb er trouwens nooit wat van gemerkt.. en ik denk dat dit probleem er vorig seizoen ook al was

Andere schijven hoeft niet echt duur te zijn hoor, op mijn TL heb ik al jaren van die bami schijven zitten en die doen hun werk prima! Die kan je via egay scoren voor nog geen 200 USD.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... s&_sacat=0

Moet wel erbij zeggen dat er ook mensen zijn geweest die wel problemen hebben gehad met zulke schijven, je moet gewoon een beetje mazzel hebben denk ik.[/

Klopt heb ik verleden al veel ingelezen over deze schijven.. complete topics over op motor-forum, meningen zijn inderdaad verschillend,,
kwa looks en prijs goede schijven,, en voor kwaliteit moet je denk ik ook geluk hebben..

Weer is een lastig dillema haha :D :D

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 21 aug 2014, 10:31

Dennisthe schreef:
Weer is een lastig dillema haha :D :D

Graag gedaan! :lol:

Pedro's Speedshop

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 21 aug 2014, 16:22

Heb ook soortgelijke voor mijn (winter)velgen gekocht en vorige week geïnstalleerd. Belangrijk is de 'bedding' van de nieuwe schijven...
Anders krijg je intermitterend en pulserende remgedrag (wat ik had)... Als je gewoon remt zoals bij de oude ingereden schijven, krijg je bij totale stilstand (met brakepads tegen de schijf) dat er daar meer materiaal vna je brakepads op de schijven komt... Dit creert mogelijke 'hotspots', waar je schijven heter en harder worden, met een ander remgedrag tot gevolg tegenover het remgedrag op minder harde plaatsen op de schijf...

Had het opgezocht en men raadde aan om het als volgt op te lossen en tegelijk je schijven en brakepads snel 'in te rijden':

Dus.... Met (licht) aangetrokken remhendel over een goede 800 m de remschijven warmstoken aan 60-70km/u... Dan remmen los en ongeveer 2400 m aan dezelfde snelheid de boel laten afkoelen mbv de rijwind en dan afremmen tot stilstand...

Ik had dit niet gedaan en ik had last. Nu na 3 bovenvermelde sessies heb ik eindelijk normaal remgedrag op de fase van 10-0km/u na waar het nog lichtjes remmend pulseert (niet in hendels btw)...

Enige nadeel vand ie bamis is het gewicht, vind ik, vandaar dat ik ze enkel voor wintervelgen ga gebruiken... De mijne wegen 1650 gr het stuk vs 1550 voor mijn OEM-schijven... Verschil voel je niet, maar ik zeg het maar...

Zoals de Peet zegt... Ze voldoen zekers, maar alles hangt af van die beginnende inrijfase... LIjkt me ook zo te zijn bij andere nieuwe (Europese)schijven...

Dennisthe

Berichtdoor Dennisthe » 15 okt 2014, 15:51

Zo eerst hier maar is wat nieuw leven inblazen haha.. beetje te lui wbt dit topic haha ](*,) ](*,)

TL staat inmiddels weer op de wielen al moeten ze er wel weer is een x weer onderweg omdat ik nog altijd nieuwe schijven moet :cry:
het begint weer wat te lijken, al moet er nog wel wat gebeuren maar goed we hebben nog de hele winter :-" :-"

ben nu druk bezig met alle kuipwerk,, alles zit nu in de grondlak en tis ff afwachten wanneer we de spuitcabine in mogen (ik niet wachten in ieder geval)
maar goed nog genoeg te doen dus we hebben nog wel tijd

eerst maar is ff een paar fotos van hoe die er nu bij staan.. tenminste als jullie er benieuwd naar zijn :D :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

let niet op de bellypan.. deze zit eronder voor de maten van de uitlaat, ben hier inmiddels ook mee begonnen, heb bijna alle maten hiervoor. en al een begin gemaakt
maar hier kom later op terug..

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 15 okt 2014, 17:34

Mooi hoor! Je pakt het iig wel goed aan! =D>
Je zal denk ik net optijd voor de winter klaar zijn....... :-# ;)

PS.
Denk dat deze wel mooi op jouw fiets zal staan............... :p

viewtopic.php?f=1&t=5698

Pedro's Speedshop

Damnbit

Berichtdoor Damnbit » 15 okt 2014, 17:57

pedrodetski schreef:Mooi hoor! Je pakt het iig wel goed aan! =D>
Je zal denk ik net optijd voor de winter klaar zijn....... :-# ;)

PS.
Denk dat deze wel mooi op jouw fiets zal staan............... :p

http://tl1000.nl/viewtopic.php?f=1&t=5698

Nee dan ben je niet scherp bezig :D
Alhoewel je wel ergens gelijk hebt.

Verder ziet de bike er nu al strak uit, maar waarom toch iedereen zo nodig de mooie klassieke klokjes moet vervangen???, geen idee.

Ga zo door Dennisthe, en keep us op de hoogte van de progressie.

Gr. Damnbit
Per 09-10-2014 >>> Clayslider!!!

Terug naar “TLR”