RobDeMan's TLR

Alles over de TLR
pedrodetski
Moderator

Re: RobDeMan's TLR

Berichtdoor pedrodetski » 24 jan 2014, 14:39

RobDeMan schreef:
Oost-TL1000R schreef:Lagers monteren is idd goed zelf te doen. Banden erop leggen kosten me een tientje per velg bij de motorzaak (wel aan de andere kant van NL)... :-"

Waar woon jij Stefan? want mijn velgen worden gecoat in Nijkerk, dan zit ik voor mijn gevoel al ontzettend Oost :) (is dat incl. balanceren?)

Denk niet dat jij voor 20 euri heen en weer kan rijden naar Enschede. Voordeel is wel dat ze daar de Grosch brouwerij hebben...... :D
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Oost-TL1000R

Berichtdoor Oost-TL1000R » 24 jan 2014, 14:41

RobDeMan schreef:
Oost-TL1000R schreef:Lagers monteren is idd goed zelf te doen. Banden erop leggen kosten me een tientje per velg bij de motorzaak (wel aan de andere kant van NL)... :-"

Waar woon jij Stefan? want mijn velgen worden gecoat in Nijkerk, dan zit ik voor mijn gevoel al ontzettend Oost :) (is dat incl. balanceren?)

Enschede. Maaruh das nog ongeveer 100km naar het oosten :-k

Poeh uhm was in ieder geval met balanceren. Zou hem wel ff kunnen bellen voor de actuele prijs?
:D BBOTM April 2013 :D

"If you don’t crash or break something every now and then you’re not going fast enough”

Afbeelding

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 24 jan 2014, 18:11

Wiellagers monteren is gemakkelijk verkeerd gedaan. De kans dat de lagers dan lang mee gaan is een stuk kleiner. Als je dus 3x zo vaak lagers moet verwisselen omdat ze verkeerd gemonteerd zijn is die 100 euro ineens zo duur niet meer. Dus of 100% zeker weten dat je het zelf goed kan doen, of een ander wat gunnen..
The coolest car alarm tester by far - TL1000

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 24 jan 2014, 19:04

Loki schreef:Wiellagers monteren is gemakkelijk verkeerd gedaan. De kans dat de lagers dan lang mee gaan is een stuk kleiner. Als je dus 3x zo vaak lagers moet verwisselen omdat ze verkeerd gemonteerd zijn is die 100 euro ineens zo duur niet meer. Dus of 100% zeker weten dat je het zelf goed kan doen, of een ander wat gunnen..

Mee eens! Maar als je lagers na een derde van de levensduur het begeven denk ik niet dat je nog garantie op de montage hebt...........
Ook bij de dealer gaan dingen vaak genoeg fout, kijk maar naar het persen van het balhoofdlager wat ze voor mij hebben gedaan!
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 24 jan 2014, 20:31

Je hebt mij ook niet horen zeggen dat elke dealer weet hoe het moet.. Het kan schelen als hij je kan vertellen dat hij een kit heeft om lagers te monteren.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

RobDeMan

Berichtdoor RobDeMan » 24 jan 2014, 20:54

Thnx all for the help.

Inmiddels heb ik adresje gevonden banden erom te leggen. 2 voor 10 euro.
Nu nog ff lagers persen vinden en balanceren....

polthergeist
Contacteer:

Berichtdoor polthergeist » 24 jan 2014, 22:26

Balanceren kan ik ook wel voor je doen. (Had ik al gezegt toch??) Sommige die doen idd huh wiel lagers zelf er in knalluh met een oud lager of met een grote dop alleen wat ik eerder ook zei is dat als ie een beetje scheef zit heb je een probleem.
2 fast 2 live, 2 young 2 die

RobDeMan

Berichtdoor RobDeMan » 25 jan 2014, 10:27

Alvast begonnen aan het ontwerpen van m'n stickers.

Zit te denken om hier en daar wat rode accenten te doen. Er komen nog meer stickers op de kuip hoor (vooral op de belly) maar wel netjes toch zo met rood?

Afbeelding
PS: Polthergeist heb even jouw originele foto genomen omdat jij ook zwarte kuipen had en grijs frame :)

polthergeist
Contacteer:

Berichtdoor polthergeist » 25 jan 2014, 18:42

Haha goed bezig man! Dacht al die komt bekend voor. Ik heb ook nog fotos waar die nog helemaal zwart is zonder stickers.

Ziet er op zich niet verkeerd uit toch dat rode.

RobDeMan

Berichtdoor RobDeMan » 30 jan 2014, 09:23

Er worden steeds meer spulletjes afgeleverd hier.
Heel fijn...nog even en het opbouwen kan beginnen \:D/

Afbeelding

Afbeelding

polthergeist
Contacteer:

Berichtdoor polthergeist » 30 jan 2014, 10:17

RobDeMan schreef:
Afbeelding

dus nick die steekt je al een beetje aan met zijn niggahh smaak

RobDeMan

Berichtdoor RobDeMan » 30 jan 2014, 11:27

polthergeist schreef:dus nick die steekt je al een beetje aan met zijn niggahh smaak

Haha...ja vond dat dit wel kon. Klein goud accentje. Maar was goedkoper als nieuwe bij Vandriver bestellen. En zit toch achter dat schildje....maar wel netjes :)
Had m wel liever in helemaal zwart gehad hoor...maar dat ging niet helaas.

RobDeMan

Berichtdoor RobDeMan » 03 feb 2014, 18:56

Vandaag mijn velgen opgehaald bij de poedercoater....en resultaat is heel nice geworden:

Afbeelding

Maar ..... maar.... ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)

Ik heb die gasten 10x uitgelegd (incl fotos) wat ze precies moesten afplakken.....maar die %##*@&#^$ hebben dus ook coating
gespoten waar de wiellagers moeten komen bij het voorwiel ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)

Ik heb gezegd dat ze het zelf op mochten lossen.... die mannen zijn 1 uur bezig geweest met een soort zuur en schuurpapier.
Nu is het wel redelijk...maar ik moet er zelf nu ook nog wat aan doen. ZUCHT!

Ik was express naar Nijkerk gegaan (vanuit Den Haag) omdat er goede recenties van dit bedrijf waren op verschillende motor fora.
Helaas hebben ze het dus verprutst.

Maar kan iemand mij helpen welke vlakken ik dus nu echt vlak moet schuren en welke wel zo kunnen blijven?

Hierbij wat fotos:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou ja...we komen er wel weer overheen. Het resultaat is wel heel mooi \:D/

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 03 feb 2014, 19:56

Afbeelding

Het belangrijkste is dat de draagvlakken van de schijven mooi schoon en vlak zijn. Anders krijg je zeker vreemde vibraties.
Ook moeten de passingen van de lagers goed schoon zijn. Neem er de tijd voor om het goed te verwijderen en schuur niet teveel wiel weg...... :lol:
Het ziet er zeker wel mooi uit, en volgens mij gaat er bij iedere coatingboer wel is wat mis.....

Pedro's Speedshop

finally
Moderator

Berichtdoor finally » 03 feb 2014, 21:39

Vervelend zeg! ](*,)

vergeet niet het raakvlak van de tandwieldrager.
de kans is heel groot dat de coating ongelijk is aangebracht.
Een licht slingerend tandwiel lijkt me niet bevorderlijk voor de levensduur van de set.
laat staan als de coating er af spat. misschien komt het tandwiel dan wel los te zitten?

Voor de rest wat Peter al zegt.

Vergeet niet het vlakje achterin de lagerpassingen. daar valt de buitenschaal van het lager tegenaan!

Terug naar “TLR”