RobDeMan's TLR

Alles over de TLR
Gebruikersavatar
Cubic Rules
Berichten: 1509
Lid geworden op: 03 sep 2007, 22:30

Re: RobDeMan's TLR

Berichtdoor Cubic Rules » 04 mar 2014, 18:10

Hij is mooi geworden hoor!!!
XL600R XJR1200 XL500S XJR1300SP XT600E FJ600 TL1000S'99 R100GS/PD TL1000S'97 SV650N GS1000G GSXR 1100W DR650RSE Gorilla125 TL1000R GS450L Bandit-1127 Cagiva V-Raptor XJ650 GSX1100G KLX650C SV1000S DR750S VTR1000F 600SS FZS1000 NTV650 GSX750E DR800 SV1000S

Gebruikersavatar
polthergeist
Berichten: 2768
Lid geworden op: 07 jun 2009, 16:16
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer:

Re: RobDeMan's TLR

Berichtdoor polthergeist » 04 mar 2014, 19:10

Netjes hoor... kan je weer lekker slapen dat je nu weet dat ze het doet!
2 fast 2 live, 2 young 2 die

Gebruikersavatar
Oost-TL1000R
Berichten: 1796
Lid geworden op: 17 nov 2010, 21:20
Locatie: Enschede

Re: RobDeMan's TLR

Berichtdoor Oost-TL1000R » 04 mar 2014, 20:24

Goed bezig =D>

Op hoeveel zwarte TL's zitten we nu eigenlijk al inmiddels :-k. Bijna tijd voor een apart subforum hiero :lol:
:D BBOTM April 2013 :D

"If you don’t crash or break something every now and then you’re not going fast enough”

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dennisthe
Berichten: 164
Lid geworden op: 01 mar 2009, 22:39
Locatie: Klazienaveen

Re: RobDeMan's TLR

Berichtdoor Dennisthe » 05 mar 2014, 13:27

ziet er mooi strak uit hoor...

wou dat ik al zo ver was haha.. zie overal nu alweer projecten voorbij komen die of klaar zijn of zogoed als haha.
en ik ben eigenlijk net zo goed als begonnen haha ](*,) ](*,)

RobDeMan
Berichten: 324
Lid geworden op: 12 jun 2013, 16:52

Re: RobDeMan's TLR

Berichtdoor RobDeMan » 05 mar 2014, 15:20

Dennisthe schreef:ziet er mooi strak uit hoor...

wou dat ik al zo ver was haha.. zie overal nu alweer projecten voorbij komen die of klaar zijn of zogoed als haha.
en ik ben eigenlijk net zo goed als begonnen haha ](*,) ](*,)


Maar jij hebt straks een mooi zwart frame :)

Ben wel echt blij met het resultaat. Vind toch het alu met de dempers er mooi uitsteken met het zwart. Is voor mijn gevoel mooi in evenwicht zo :D

Gebruikersavatar
polthergeist
Berichten: 2768
Lid geworden op: 07 jun 2009, 16:16
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer:

Re: RobDeMan's TLR

Berichtdoor polthergeist » 05 mar 2014, 19:31

RobDeMan schreef:
Dennisthe schreef:ziet er mooi strak uit hoor...

wou dat ik al zo ver was haha.. zie overal nu alweer projecten voorbij komen die of klaar zijn of zogoed als haha.
en ik ben eigenlijk net zo goed als begonnen haha ](*,) ](*,)


voor mijn gevoel mooi in evenwicht zo :D


:-k waar ken ik dat citaat van :-k :lol:
2 fast 2 live, 2 young 2 die

RobDeMan
Berichten: 324
Lid geworden op: 12 jun 2013, 16:52

Re: RobDeMan's TLR

Berichtdoor RobDeMan » 11 mar 2014, 09:05

Afgelopen week wat eerste serieuze kilometertjes gemaakt. Ging een weekendje weg...

Den Haag --> Zandvoort --> Tilburg en terug naar Zandvoort. Rijden ging best lekker...alleen toen ik de volgende morgen wakker werd lag er een plas olie onder de voorvork.... :(

Afbeelding

Echt balen, voorpoot lek aan 1 kant.

Tevens had ik wat olieverbruik met rijden, helaas weet ik niet goed meer hoe hij stond voor ik wegging, maar moest er na deze rit wel 300ml bijgooien.
Zijn er meer mensen hier die wat olie verbruik hebben? Ik kan niks zien dat de motor ergens gewone motorolie lekt ofzo.

Fikser
Berichten: 1312
Lid geworden op: 18 apr 2006, 11:22
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: RobDeMan's TLR

Berichtdoor Fikser » 11 mar 2014, 09:47

Wanneer heb je het laatst je oliepeil gecontroleerd? Als je olie en filter recent vervangen hebt, gaat er ook nog wat olie in het filter. Gewoon in de gaten houden de volgende keer, best kans dat het nu goed blijft.
Hoezo zijwieltjes??

Gebruikersavatar
Cubic Rules
Berichten: 1509
Lid geworden op: 03 sep 2007, 22:30

Re: RobDeMan's TLR

Berichtdoor Cubic Rules » 11 mar 2014, 09:53

Ik neem aan dat je niet in de zandbak hebt gespeeld met de TLR,.. Maar heb je met alle werkzaamheden misschien per ongeluk het voorwiel op spanning gemonteerd in de voorvork? E.g. als je de bout los draait, zet de voorpoot dan naar buiten toe? Vorst kan ook een boosdoener zijn en mijn ervaring is dat als ze gaan lekken dat meestal na de winterperiode is.
Met betrekking tot de motorolie, een iedere motor verbruikt wat olie, dat kan ook niet anders. Tussen de jaarlijkse oliewissels door heb ik nooit olie hoeven bijvullen bij de TLR. 300 ml op hoeveel kilometer? Hou het anders even bij met de kilometerstanden. Je moet'm in ieder geval ook niet te vol doen. Gewoon op 2/3 tot 3/4 van het venstertje vullen als de motor waterpas staat.
XL600R XJR1200 XL500S XJR1300SP XT600E FJ600 TL1000S'99 R100GS/PD TL1000S'97 SV650N GS1000G GSXR 1100W DR650RSE Gorilla125 TL1000R GS450L Bandit-1127 Cagiva V-Raptor XJ650 GSX1100G KLX650C SV1000S DR750S VTR1000F 600SS FZS1000 NTV650 GSX750E DR800 SV1000S

Ganz geile klapper
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 jul 2012, 09:31

Re: RobDeMan's TLR

Berichtdoor Ganz geile klapper » 13 apr 2014, 08:02

Welke stickers??? Ik heb een idee: KLAPPER REBORN!!!

Gebruikersavatar
Flip
Berichten: 1676
Lid geworden op: 22 aug 2010, 10:48
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: RobDeMan's TLR

Berichtdoor Flip » 14 apr 2014, 15:46

Cubic Rules schreef:Ik neem aan dat je niet in de zandbak hebt gespeeld met de TLR,.. Maar heb je met alle werkzaamheden misschien per ongeluk het voorwiel op spanning gemonteerd in de voorvork? E.g. als je de bout los draait, zet de voorpoot dan naar buiten toe? Vorst kan ook een boosdoener zijn en mijn ervaring is dat als ze gaan lekken dat meestal na de winterperiode is.
Met betrekking tot de motorolie, een iedere motor verbruikt wat olie, dat kan ook niet anders. Tussen de jaarlijkse oliewissels door heb ik nooit olie hoeven bijvullen bij de TLR. 300 ml op hoeveel kilometer? Hou het anders even bij met de kilometerstanden. Je moet'm in ieder geval ook niet te vol doen. Gewoon op 2/3 tot 3/4 van het venstertje vullen als de motor waterpas staat.


Hoe bedoel je op spanning?

Gebruikersavatar
Cubic Rules
Berichten: 1509
Lid geworden op: 03 sep 2007, 22:30

Re: RobDeMan's TLR

Berichtdoor Cubic Rules » 14 apr 2014, 15:57

Flip schreef:
Cubic Rules schreef:Ik neem aan dat je niet in de zandbak hebt gespeeld met de TLR,.. Maar heb je met alle werkzaamheden misschien per ongeluk het voorwiel op spanning gemonteerd in de voorvork? E.g. als je de bout los draait, zet de voorpoot dan naar buiten toe? Vorst kan ook een boosdoener zijn en mijn ervaring is dat als ze gaan lekken dat meestal na de winterperiode is.
Met betrekking tot de motorolie, een iedere motor verbruikt wat olie, dat kan ook niet anders. Tussen de jaarlijkse oliewissels door heb ik nooit olie hoeven bijvullen bij de TLR. 300 ml op hoeveel kilometer? Hou het anders even bij met de kilometerstanden. Je moet'm in ieder geval ook niet te vol doen. Gewoon op 2/3 tot 3/4 van het venstertje vullen als de motor waterpas staat.


Hoe bedoel je op spanning?

Je hebt wel eens van die oelewappers die de poten bij elkaar drukken en dan de bout snel vastdraaien. (Je weet wel, van die fietsmonteurs ;) ) Dan staat er spanning op de poten...
XL600R XJR1200 XL500S XJR1300SP XT600E FJ600 TL1000S'99 R100GS/PD TL1000S'97 SV650N GS1000G GSXR 1100W DR650RSE Gorilla125 TL1000R GS450L Bandit-1127 Cagiva V-Raptor XJ650 GSX1100G KLX650C SV1000S DR750S VTR1000F 600SS FZS1000 NTV650 GSX750E DR800 SV1000S

Gebruikersavatar
Flip
Berichten: 1676
Lid geworden op: 22 aug 2010, 10:48
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: RobDeMan's TLR

Berichtdoor Flip » 14 apr 2014, 21:50

Cubic Rules schreef:
Flip schreef:
Cubic Rules schreef:Ik neem aan dat je niet in de zandbak hebt gespeeld met de TLR,.. Maar heb je met alle werkzaamheden misschien per ongeluk het voorwiel op spanning gemonteerd in de voorvork? E.g. als je de bout los draait, zet de voorpoot dan naar buiten toe? Vorst kan ook een boosdoener zijn en mijn ervaring is dat als ze gaan lekken dat meestal na de winterperiode is.
Met betrekking tot de motorolie, een iedere motor verbruikt wat olie, dat kan ook niet anders. Tussen de jaarlijkse oliewissels door heb ik nooit olie hoeven bijvullen bij de TLR. 300 ml op hoeveel kilometer? Hou het anders even bij met de kilometerstanden. Je moet'm in ieder geval ook niet te vol doen. Gewoon op 2/3 tot 3/4 van het venstertje vullen als de motor waterpas staat.


Hoe bedoel je op spanning?

Je hebt wel eens van die oelewappers die de poten bij elkaar drukken en dan de bout snel vastdraaien. (Je weet wel, van die fietsmonteurs ;) ) Dan staat er spanning op de poten...


Maar dan zou de poot er dus sws niet goed inzitten? Ik heb altijd moeite de velg er weer normaal tussen te friemelen :lol: maar dat is dan duidelijk.

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5765
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: RobDeMan's TLR

Berichtdoor Loki » 14 apr 2014, 22:00

Bij het inschroeven van de vooras trekt het dikke deel de rechter voorpoot mee naar binnen. Corrigeer je dat niet dan blijft er spanning op staan. Extra frictie op de vorkpoot, dus extra slijtage en ongevoeliger voor kleine oneffenheden.

Een klein beetje vettigheid op het dikke gedeelte kan geen kwaad. En dan voor het vastdraaien van de borgboutjes onderaan, eerst een paar keer flink in de veren duwen. Zo ver en hard je kunt. Desnoods draai je de ingaande demping helemaal open, kom je het verst.
The coolest car alarm tester by far - TL1000


Terug naar “TLR”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten