Pedro's progress.....

Alles over de TLR
pedrodetski
Moderator

Pedro's progress.....

Berichtdoor pedrodetski » 16 dec 2012, 23:11

Zoals sommige van jullie weten ben ik net verkast naar ons nieuwe kribbeke (met garage 8) ) en hebben we dus een drukke tijd achter de rug. Maar het eind is bijna in zicht en dat betekent dus ook weer wat tijd voor de Tiller.
Heb zo nu en dan (voornamelijk in de late avonduren :lol: ) toch weer wat dingetjes gedaan. Want ja als je een garage ter beschikking heb en de brommert staat daar maar te staan dan gaat het toch weer kriebelen.

Afbeelding
Afbeelding

Zo ben ik begonnen met het puinruimen van de KV die in de olie terecht is gekomen en heb ik de GSXR dash werkend gemaakt.
Afbeelding

De remmen ook nog maar even goed nagekeken en nieuwe RV er in gedaan.
Afbeelding

Ook nog maar even een Speedohealer op de kop getikt om straks de nieuwe tandwiel verhouding op te kunnen vangen.
Ben van plan om een set Aprillia RSV wielen te gaan monteren maar weet nog niet precies welke, de 5 spaaks velgen of de Y-spaak. :-k

Tuurlijk moet er ook nog wat gedaan worden om de werkplaats een beetje op orde te krijgen zoals een heftafel en een compressor. Maar ik voorlopig maar eerst het meest nodige aangeschaft..... Verwarming, want damn wat is het koud in die garage.... :lol:
Afbeelding

Voor diegene die het leuk vinden zal ik proberen de boel hier een beetje op bij te houden. ;)
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Hellbender

Re: Pedro's progress.....

Berichtdoor Hellbender » 17 dec 2012, 09:45

Lekker plek om te sleutelen. Ziet er een 'licht' verwarmingselementje uit... :lol:

Altijd leuk dit soort modificatiethreads... Good stuff... =D>

Tellertje er ook al op. \:D/ Heb je Joe's converter zelf geplaatst of laten plaatsen door hem?

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 17 dec 2012, 12:12

Thnx Hell, heb de chip van JoE idd gewoon zelf gemonteerd in de dash. Was appeltje eitje. Alleen een constante plus was even frummelen. Maar heb ik uiteindelijk uit de draadboom weten te halen vlak achter de dash zelf dus dat is ook goed gelukt.
Heb inmiddels ook de conversie van MPH naar KMH kunnen doen. Alleen is het (nog) niet mogelijk om Farenheit naar Celcius te zetten.... Moet ik voorlopig maar mee leven denk... ;)
Nu ook nog een plekje vinden in de draden chaos voor de SH. :lol:
Afbeelding
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 17 dec 2012, 13:06

Weet iemand trouwens hoe of waar je de KM stand kan laten wijzigen op de gixxer dash?
Wil eigenlijk wel graag mijn orginele KM stand behouden.

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 17 dec 2012, 15:30

Stefan heeft me een tijd terug hier een PM over gestuurd. In combinatie met de speedohealer zou je iets kunnen opzetten, zodat ie
meer km maakt per rotatie. En zo het laten oplopen op heel korte tijd tot je ori kmstand. Ben de PM evenwel kwijt (moeten wissen wegens teveel PM's hehe), maar Stefan kan je normaliter hier verder mee helpen... Leek me heel plausibele en uitvoerbare uitleg. Ik ga een beetje bekijken dat ik ongeveer zelfde aantal km heb wanneer ik swap doe. Maar goed, heb nog niet eens een dash op het moment... Noch een functionerende TL... :roll:

Schiet mooi op die Tl van je ... =D> \:D/

polthergeist
Contacteer:

Berichtdoor polthergeist » 17 dec 2012, 18:11

Mooi hoor z.n knutsel plekje.... Toch blijf ik me af vragen of je wel wat ziet in t donker met die cover...

Maar zeker wel geintreseerd in je topic...

Suc6
2 fast 2 live, 2 young 2 die

Oost-TL1000R

Berichtdoor Oost-TL1000R » 17 dec 2012, 20:00

Zeker een relaxed sleutelhokje... Scheelt dat in een garage toch nooit een auto past door alle andere spullen die je erin zet :lol:

Dit is de methode die door JoE bedacht heeft;

The 'Speedohealer approach' to correct the mileage is reasonable if the difference is not too big. I did that to get my GSXR clocks (~27.000 kms) to the bike's actual ~51.000 kms. The SH has a test mode that can be used to let the speedo (and odo) run for some hours. I did that an my testbench. I think it would also work 'in the bike'. I'd disconnect the ECU, pull all fuses that aren't needed, hook up the bike to a battery charger/tender and just let it run. I had the 'old' V3 SH that has a 10-step test mode. As far as I remember, the highest possible mode was ~400 km/h.There is also the possibility to hookup the gauge to some sort of tone generator or something. Even 'Arduino' with just 10 lines of code will do. A square wave signal of 1 Khz and between 5 and 12V peak-to-peak will make the speed run at ~675 km/h. This is about the highest speed the gauge can do. The speedo display will stay at 299 though...

Maaruh volgends de handleiding van de Speedohealer kun je mph omzetten naar km/h: http://www.healtech-electronics.com/docs/SHv4_UsersGuide_en.pdf

:-k

Misschien toch ff testen? Of had je dat al geprobeerd?
:D BBOTM April 2013 :D

"If you don’t crash or break something every now and then you’re not going fast enough”

Afbeelding

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 17 dec 2012, 20:35

Speciaal voor jouw Jeroen.... 8)
Afbeelding

Zeker wel genoeg licht hoor!
Afbeelding

Afbeelding

Ik zal later de motor omdraaien en dan het licht naar buiten laten schijnen dan is het zeker goed zichtbaar.

Afbeelding

Pedro's Speedshop

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 17 dec 2012, 20:42

Ben gelijk ff aan het proberen gegaan met de SH en die methode werkt idd goed!
Op de teller geeft hij 299 KMH aan en de odo loopt ook op. alhoewel het niet erg snel gaat.
Check.....
Afbeelding

Beetje jammer dat ik niet meer de exacte KM stand weet van mijn oude dash ](*,) ](*,) ](*,)
Moet ik eerst weer de boel gaan ompinnen ](*,) ](*,) ](*,)
Of ik kijk of ik nog ergens een foto heb van een recente km stand.. :-k

Heb uiteraard al geprobeerd om met de SH de MPH / KMH conversie te doen maar dat werkte niet.
Heb daarna de manual van de gixxer k2 gedownload en daar ook even in rond gekeken, JoE had ook een tip maar die werkte ook niet. Is uiteindelijk gewoon een combinatie van de 2 knoppen. Net zoals je de klok moet instellen.

Afbeelding

Pedro's Speedshop

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 19 dec 2012, 16:38

De kerstman is vroeg dit jaar.......... :shock:
Wat zou ik dit jaar toch hebben gekocht, uhhhm gekregen bedoel ik :lol

Afbeelding

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Oost-TL1000R

Berichtdoor Oost-TL1000R » 19 dec 2012, 17:28

Rempotjes....

:D

"If you don’t crash or break something every now and then you’re not going fast enough”

Afbeelding

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 19 dec 2012, 17:59

Eeeehhhhhggggg, wrong!
Heb nog geen reply gehad vanJim......
Als je hebt opgelet op TLP, dan kan je het weten... :-"

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Oost-TL1000R

Berichtdoor Oost-TL1000R » 19 dec 2012, 18:34

PCIII usb...

\:D/

Begin volgend jaar dus ook een custom mapje laten maken incl. afstellen?

Afbeelding

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 19 dec 2012, 19:14

=D>
Afbeelding

Moest er toch een keer van komen :D !!!
Maare dat lijkt me wel wat idd. Ik ga wel mee!

Afbeelding

Pedro's Speedshop

finally
Moderator

Berichtdoor finally » 19 dec 2012, 21:22

Haha welcome 2 the family! serieus leuk speelgoed die PC's.

Custom map altijd doen! die standaard mapjes van internet werken wel maar af laten stellen is veel beter.

Ik heb de S toen ook af laten stellen en ik zal je vertellen dat die waardes behoorlijk afweken van de gedownloade map van de dynojet site.

Ik kwam daar gevoelsmatig met een nieuwe motor vandaan. geen bokken meer en veel meer power :badgrin:
ik zeg doen :-$

Terug naar “TLR”