Hellbender's TLR

Alles over de TLR
pilatus

Re: Nieuwe eigenaar (na lang zoeken)

Berichtdoor pilatus » 06 okt 2014, 16:30

'310 cm schijven'.... dat zijn flinke jongens :shock: :shock: :lol:
Afbeelding

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 06 okt 2014, 17:44

Het is niet omdat ik ook met een TL rijd, dat ik daarom slim ben he, Pilatus... :lol:

Lijkt me idd niet evident om rond te rijden met 3,1 m diameter rem'schijfjes'.. :lol:

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 08 okt 2014, 16:25

En de schijfjes/remblokken zijn geland. Snelle service die Jos Smit... Binnen twee dagen binnen... DHL is toch stukken beter dan de kourierdienst van postnl.
Daar zit de vrouw al bijna vijf dagen te wachten op een pakket dat vorige week donderdag is verzonden... Gaat weer niet goed komen, vermoed ik...

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 14 okt 2014, 09:35

Sneller dan gedacht, heb ik vandaag een nieuwe batterij moeten bestellen... Op zich te verwachten, alleen had ik het liever thuis gehad en niet opnieuw ettelijke km van huis af... 8)

Had gisteren zin om nog even naar mijn werk te rijden om te zien of ik nu wel of niet vrijdag verlof heb (NIET dus :evil: :evil: ). Terug bij de fiets aangekomen even mijn spullen in de hump gestoken en vrouwlief wou nog dat ik iets ging uithalen.
No problem, had immers mijn rugzak bij, dus zodoende. ONderweg voelde ik iets in mijn rug bewegen en yep, mijn veiligheidsvestje had zich tussen slot van hump gestoken en die lag er gewoon los op te bengelen... Snel gestopt en daar viel ik eerste maal stil, doordat ik steunder omlaag deed, in versnelling... 8) Heropstart had een veeg teken moeten zijn en me onmiddellijk naar huis moeten aanmanen, maar goed... Starten ging moeizaam, maar soit...

Daarna nog 5-6 minuten voor overweg gestaan,waarbij ze op het laatste ook wat erratic begon te iddlen...

BIj onze kebabzaak binnengelopen, betaald en toen ik buiten mijn helm en handschoentjes aanhad en wou starten, had ik een niet roterende startmotor.. LIchten waren al afgezet trouwens, maar dat mocht ook niet baten. De tweede keer proberen klonk nog meer verzopen... Geluk bij ongeluk is dat we kameraden hebben wonen op 1 km daarvandaan. Dus weer loopfietsje gespeeld, hehe...

Straks even aan druppelaar hangen bij hun (paar uurtjes) en dan hoop ik nog thuis te geraken. Nieuwe motobatt is onderweg. Was trouwens een actie bij motomoto (met (gratis) levering en kortingscode heb ik 44.6 euro betaald)). Lesje geleerd dat ik vanaf nu rigoreus mijn optimate ga volgen... Als ie waarschuwing voor de batterij geeft, vliegt ze binnen maand eruit... Heb dus 1,5 jaar plezeier gehad van de ouwe motobatt... Voor die prijs wel goed, vind ik... Alleen het einde wil ik in de toekomst liever anders zien...

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 16 okt 2014, 12:15

Nieuwe batterij aangekomen en bij installatie zag ik dat die f... zekeringshouder (30A) van de charging mod gewoonweg intern weer was gesmolten... Zekering was niet kapot, maar gewoon gesmolten. Door de corrosie van de contacten, maakte die dus totaal geen verbinding meer en werd maw mijn batterij niet meer opgeladen... En dan te zeggen dat het ook nog een speciale en dure audio-zekeringshouder was... Vandaag gemaakt en de twee kabels die vertrekken naar de + vanaf de plug bij de rectifier allebei 'gezekerd' met 15A zekering... Worden net voor de batterij toch samengevoegd en daar had ik mijn 30A zekering zitten...

Enfin goed, we zullen zien. Dan ook nog twee extra kabeltjes naar voren getrokken om opnieuw, met een schakelaar ditmaal, mijn Voltmetertje ergens te kunnen steken. Kan ik het van tijd tot tijd even verifiëren of de batterij nog haar lading krijgt en er nog goed bijstaat... Twee keer duwfiets spelen is genoeg geweest... Dan fIets opgestart, maar ik haalde maar een batterijlading bij idle van 13.74 volt.... Toen ik pas charging mod had, was het boven 14V bij idle, dus begin ik me af te vragen of de 'rectifier' niet zijn beste dagen heeft gehad...

Eens op zoek gaan op ebay naar valabele en misschien betere alternatieven voor mijn huidige 14 jaar ouwe rect... Maar moet wel niet de hoofdprijs weer zijn, want de moneypit is weer groot dit jaar...

polthergeist
Contacteer:

Berichtdoor polthergeist » 16 okt 2014, 13:32

Oei das niet best. Maar hoe dikke draad heb je voor je charging mod gebruikt? Wat ik heb gedaan is gewoon een 30a zekering gepakt en daar van die AMP stekkertjes op gezet zonder houder. Wel afgetaped. Werkt ook heel goed en dan ga ik met 4mm draad naar de sp regelaar. Maar zou je regelaar niet defect kunnen zijn met die probs die je omschrijft
2 fast 2 live, 2 young 2 die

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 16 okt 2014, 15:27

Ik heb ook zo'n donkerbruin vermoeden, Jeroen... Vandaar voorlopig dat voltmetertje ter verificatie... En ondertussen zo'n rectifier ergens bestellen... Dan kan ik deze winter misschien tegelijk dikkere draden trekken... Alhoewel de draden nu ook niet echt dun zijn, maar ook niet de dikte van jouw draad... Opgezocht en dat smelten is dus gewoon door de oxidatie van de contacten (vd zekering)... Dan krijg je weerstand en dat leidt tot warmte... En zo wordt het cumulatief totdat je loopfietsje aan het spelen bent... Daarom ook dat mijn fiets laatste tijd soms zo raar deed... Enfin... Daar verschilt ze precies niet zo veel van haar rijder.... :lol:

pilatus

Berichtdoor pilatus » 16 okt 2014, 19:15

op tlzone staan wel wat verhalen over een vervanger voor de regelaar ;)
Afbeelding

polthergeist
Contacteer:

Berichtdoor polthergeist » 16 okt 2014, 21:11

Nja het smelten is bij mij meer bekend als er veel spanning door heen gaat wordt warm en gaat smelten. Maar ook niet goed contact maken met de componenten is vaak een oorzaak dat het zou kunnen gaan smelten. Maar jou theorie is ook wel waar. Nou succes
2 fast 2 live, 2 young 2 die

mark33

Berichtdoor mark33 » 17 okt 2014, 09:46

Zelf heb ik de crappy rectifier vervangen door deze :

http://www.benl.ebay.be/itm/380705241034

Sindsdien geen problemen meer gehad 8)
Als ik mij niet vergis kan je op TLP nog wel één of meerdere topics hierover vinden

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 17 okt 2014, 23:12

Thx voor de link, Mark... Was dat makkelijk te vervangen? Plug and play? Ik zie er wat stekkers bijstaan, dus zal wel wat knutselen bij komen kijken. Zal eens kijken op de planet of ik er iets van terugvindt...

mark33

Berichtdoor mark33 » 18 okt 2014, 13:53

Hey Michel,

Er komt idd een klein beetje knutselwerk bij,maar niks heel moeilijk.
De stekker die van de dynamo komt moet je vervangen door de bijgeleverde en aan de 12V output idem dito,that's it.

Bijkomstig kan je eventueel een nieuw beugeltje fixen maar ik heb de bestaande wat aangepast om zo de rectifier terug vast te kunnen zetten.
Momenteel heb ik het wat druk,verbouwingen enz, maar ik denk dat als je op "mosfet" zoekt op tlp je wel wat info zal vinden;

Grtz
Mark

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 18 okt 2014, 14:23

Idd. De mosfett RF is een veel toegepaste upgrade.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 18 okt 2014, 16:44

Bedankt, mannen, ik ga dat in december bestellen en dan zien we wel. Zo moeilijk kan het niet zijn. Zeker bij de link die je gaf, Mark, zie ik al connectoren bijgeleverd zitten... Dus we moeten ons eens verdiepen daarin...

Voor de veiligheid vandaag alles nog eens overlopen en de contacten bij de rectifier, gecleaned, wat opgeschuurd en opnieuw ingestoken.. Mijn gipro-ATRE contactoren ook eens gekuist, geschuurd en opnieuw ingestoken. Mijn grootlicht xenon gedemonteerd en verwijderd (slecht contact, want werkte niet echt goed). Tevens wou ik vermijden dat dat misschien een constant ladingverlies bij de batterij geeft. Dan bij clutchslave cylinder de gearindicator even losgemaakt en gekuisd. (Gipro gaf de laatste tijd vaak verkeerde versnelling weer).

En ik vermoed dat ze ergens olie aan het verliezen is. Mijn olieniveau is gezakt... Ik vermoed die seal bij de pushrod (oa). Tijd da tik die deze winter ook vervang als ik ketting en tandwielen vervang... Kreeg wel mijn clutch slave cylinder niet los nadat ik de volgens mij dan twee bouten ervan losmaakte...Op TLplanet gepost... clutchlever intrekken als dat ding los is, is misschien ook weer niet een beste tip...

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 12 nov 2014, 22:52

Vandaag mijn zijstandaard scheefgetrapt. Op een of andere manier zat dat rotding klem. Dus dat wordt weer losmaken en rechten. Was vandaag geen lol om met haar rond te rijden. De boeren zijn de wegen hier weer volop aan het bevuilen. Betrouw die leemsmurrie in bochten voor geen haar...

Terug naar “TLR”