Hellbender's TLR

Alles over de TLR
Hellbender

Re: Nieuwe eigenaar (na lang zoeken)

Berichtdoor Hellbender » 07 aug 2014, 22:35

Ja. Gewoon even geen goesting om fotootjes te trekken. Sta ondertussen al weer maandje aan de kant, vandaar. Denk dat ik morgen eindelijk klaar ben.

Het begon met de ontdekking van een nieuwe kras veroorzaakt door vrouwlief, die het electrisch quadje van mijn zoontje genomen had. Geen probleem, maar je moet dan wel even opletten dat je niet met diens remhendel tegen mijn tweewieler opzit... Licht krasje, niks ergs, maar goed, ik baal van zo'n dingen... :lol:

Dus ik haal mijn moto uit ons stalletje en duw hem buiten. Normaliter zit ik erop, of doe ik het langs kant zijstandaard. Maar nu dus niet en die was bij het draaien dus lekker lichtjes opgeklapt. Bij neerzetten lag ie dus vlak... Frameslider klap opgevangen. Lichte krasjes op uitlaatbocht. Koppelingshendel over... Dus lekker balen...

Xenon werkte niet meer... Dus linkerkuip eraf.... Alle bedrading checken...Na wat klooien, heb ik beslist alles opnieuw aan te leggen...
Dus slotslom:

1) Kuip eraf
2) Met relais en rechtstreekse voeding mijn xenon low beam gevoed... HI beam opnieuw aangelegd met ouwe bedrading, maar die gebruik ik toch niet veel, dus... Deze winter eens een echte koplamp mod doen...
3) Eén xenonlamp moeten vervangen. Had nog een ouwe liggen voor de hi beam. Wat moeten modden, want was verkeerde fitting, maar goed, dat is gelukt...
4) Frameslider moeten maken, met name de bracket. Die was opgeklapt. Rechtgeklopt en terug gemaakt.
5) Opgekrikt en met steunen onder de framesliders.
6) Voorwiel eraf. Remschijven eraf
7) Nieuwe remschijven erop
8 ) Nieuwe rempads erin
9) Voorvorken 0.5cm gedropt, dus wat dieper op de neus..
10) OEM stuurdemper wat verhoogd, want die raakte bij draaien de voorvorkpoten
11) OEM stuurdemper opnieuw gespoten
12) Plasti dip achteraan wat moeten herstellen, want regen en zand had die achteraan op bepaalde plek wat losgekregen.
13) wat nieuwe zekeringen moeten bestellen en die zijn vandaag aangekomen, dus morgen laatste stuk afwerken en dan kan kuip er weer op...

Slotsom: Nog geen foto's, ben nog niet klaar. Maar goed, da's allemaal toch maar tot de winter, want dan vliegt alles er weer af en gaan eindelijk mijn velgen eronder... Kan ik tot dan nog even genieten van een ietwat zwaarder voorwiel (remschijven wegen 2x100 gr zwaarder dan OEM)... Ziet er wel lekker uit, dat wel... 8)

polthergeist
Contacteer:

Berichtdoor polthergeist » 07 aug 2014, 22:51

Tjonge jonge... jij maakt wat mee met je bike... maar zo jammer dat je dr neer gelgd hebt. Gelukkig valt de schade wel mee.. maar toch kloote als het gebeurt.

Ben echt benieuwd hoe je bike er uit ziet met die nieuwe wielen. Het was wel weer beetje stil romdom jou hier..

Hopelijk zien we de pics snel.
2 fast 2 live, 2 young 2 die

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 09 aug 2014, 14:22

Afbeelding
Afbeelding

Dacht rond te zijn en weer even te kunnen rijden, maar nu blijkt weer een klein pinkerlampje eraan voor de moeite... Bij alles checken weer op uitgekomen... Bedrading en al gecheckt en doorgemeten, maar lampie is om zeep... Dus maandag even nieuw halen en dan kunnen we weer knallen...

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 11 aug 2014, 17:40

Even nieuwe pinkertjes gaan halen... Wel laatste keer dat ik wellicht nog onderdelen IRL koop... Ga nog meer online shoppen...
Pinkertjes kostten 37 euro voor twee stuks... :-s :-s Je vind ze online voor ongeveer 5USD het stuk zie ik nu.... :lol:

Enfin wil morgen al terug met de bike gaan werken, vandaar dat ik ze vandaag nodig had, maar goed...

polthergeist
Contacteer:

Berichtdoor polthergeist » 12 aug 2014, 00:07

Hij staat er wel weer super mooi bij michel!! =D>

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 12 aug 2014, 08:55

Ze staat er idd erg mooi bij Mich! Is een mooie brommer aan het worden man =P~
Persoonlijk zou ik alleen die ''carbon'' R op de zijkant toch weer OEM maken. Als je nieuwe wieltjes erin zitten maakt het de boel wel compleet, ben erg benieuwd naar je bevindingen.
Het lijkt wel een beetje of jij voor het geluk bent geboren he? :lol: Weer een kleine beschadiging erbij, maar zo te zien heb je dat allemaal alweer aardig opgelapt. Die frameslider beugel, was die heel erg krom? Dat zijn toch ook die van T-Rex? Met terug buigen zou ik voorzichtig zijn als het redelijk veel was. Staal vind het niet fijn om een paar keer heen en weer te gaan. Bij een volgende keer hen je kans dat hij helemaal afscheurt......
En pinkertjes voor 37 E terwijl ze online staan voor 5 E per stuk? :lol: :lol: Ik weet hoe dat gaat, als je iets snel nodig hebt dan moet je er voor betalen. Anders een beetje geduld hebben en scheelt het je weer wat flappen ;)

Hoe dan ook, ik vind dat ze er mooi bij staat! Wanneer krijgen wij Hollanders haar (en jou) nou een keer IRL te zien? De meeste van ons hebben elkaars bike allang een keer gezien.
Je bent toch niet nog steeds boos van die ene meet dat je op de verkeerde verzamelplaats stond? :p :lol: ;)
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 12 aug 2014, 20:32

Ik ben nog nooit naar een verzamelplaats geweest, Peter... Zal wel een andere Belg zijn...

Ja, de fiets ziet er ok uit. Beschadiging was aan andere kant... Je ziet de krasjes licht op de uitlaatbocht en de beugel van T-rex was idd gebogen. Heb dat rechtgeplooid. Niet optimaal, maar het dient voor dit soort stilstaande valfases... Tweede keer. Nu zijn ze aan beide kanten gecheckt en goed bevonden... :lol:

De hendels zijn goed en werken perfect. De nieuwe brakes en pads die moet ik toch gaan inrijden, want de fiets remt momenteel al pulserend... . Opgezocht en dat is blijkbaar eigen aan nieuwe pads en discs... Dus zal het zoals vandaag (nog meer) zachtjes aan moeten doen totdat ik tijd heb om een echte 'inrij'procedure kan doen... Zoiets ala 10-12 keer vanaf 60 km tot bijna stilstand afremmen. Dan optrekken en laten afkoelen en herhalen... Zo 10-12 maal...

Die afplakfolie dient om dat vreselijke oranje af te dekken... Snap niet waarom ze die kleur hebben genomen, want past (in mijn ogen) totaal niet met de andere kleuren.... Dat had imho eigenlijk zelfde kleur rood moeten zijn als de rest van de rode tinten... Maar, heb wel ander kleurtje in gedachten (zelfde folie als de rimstickers dus).

Moet deze winter zoals gezegd weer vanalles gaan doen... En neen, ik heb het niet over die velgen... (Filter, die klappende :roll: pairvalve, groot onderhoud, nieuwe batterij,...) Met zo'n TL blijf je bezig...

Volgend jaar wil ik wel eens afkomen naar een meeting.

polthergeist
Contacteer:

Berichtdoor polthergeist » 12 aug 2014, 22:55

Michel heeft gelijk peet. Dat was motek volgens mij die bij de verkeerde meet plek stond. Maar waarom kom je 29 aug niet naar peet ze meet michel?? Is niet zo ver en is altijd gezellig.

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 12 aug 2014, 23:14

Jullie hebben gelijk mannen, dat was idd een andere Belg. Nu je het zegt herinner ik me dat weer.... #-o
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 04 sep 2014, 19:20

Vandaag nog ns wat gesleuteld. Tps, throttle body sync en vruchteloos op zoek naar een pair valve :D .

Daarna nog wat zwarttinten aangebracht. Weinig zichtbaar voor Jan modaal, maar bepaalde grijstinten irriteerden me wat. Dus dat is bij deze opgelost. Mijn ccc-leds hebben ook weer besloten volledig te branden.

Heb ook mogen aanschouwen dat mijn tl van het gekende vocht-olie emulsiegedoe uitbraakt in de airbox. Gecleaned, dus hopelijk ben ik van dat wintervocht van vorige winter verlost.

Afbeelding
Afbeelding

Klaar dus voor volgende grotere project. :D

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 30 sep 2014, 23:03

Hey Mich, heb je inmiddels al alle spulltjes om je wieltjes te monteren? ;)

Pedro's Speedshop

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 01 okt 2014, 19:51

Nop, zit hier niet echt druk op, vermits ik nog volop aan rijden ben. Enkel nog remschijven en remblokken. Dit jaar bestellen. Denk november. Volgend jaar de rubber als ik ze erop gooi voor volgend seizoen. Maar ben aan het twijfelen over welke pirelli. Misschien een wat racier bandje dan de angel gt, die ik wellicht ambieer.

Even terzijde, maar ik heb nu 2 tanks opgestookt met injectorreiniger van wynns... normaliter krijg ik tankindicator (knipperend) na 130 km. Nu pas op 160 km... :shock: Ben benieuwd bij volgend tankbeurt zonder de reiniger...

En neen ik rij nog even traag als gewoonlijk... :badgrin:
Laatst gewijzigd door Hellbender op 06 okt 2014, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 06 okt 2014, 12:43

Schijfjes zijn betaald, inclusief carbon lorrain voorremblokken. Enkel nog achterremblok (ga iets chinees zoeken) en de boutjes (moeten kortere gixxerbouten zijn bij pvm blijkbaar). Wellicht gewoon oem boutjes bij msp. Over paar gr gaan we niet neuzelen en al zeker niet als het 3× duurder wordt (oem vs titanium).

We geraken er stilaan... :lol:

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 06 okt 2014, 13:47

Welke schijven had je nou gekocht Mich?
Kon zo snel niets terugvinden in je draadje.....

Pedro's Speedshop

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 06 okt 2014, 16:13

Heb me de frixion waves gekocht bij jos smit gekocht, zoals Animal had op zijn TLS.

1355 gr het stuk, dus 200 gr minder dan OEM en visueel passen ze uitstekend bij de 'flow' van de zesspakers. Ook maar de achterste schijf erbij genomen,
dat het ietwat bij elkaar past. Trouwens ze zouden ook uitstekend op jouw Marvics passen, Peet.... ;)

Nadeel van (alle) remschijven is dat je je velg niet ziet, dus iets nemen wat bij de flow past, kan het uitzicht alleen maar 'versterken'... Was zelfs aan het overwegen om 310cm schijven te nemen, maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Je weet maar nooit dat ik weer met 'pasproblemen' om te zitten... Ik dacht dat ik dan die extra spacers aan de remklauwhouders kon weglaten... Maar soit, toch maar voor 320 gegaan.

Nu is het wachten en hopelijk deze week het hoopje onderdelen verhogen. #-o

Terug naar “TLR”