Hellbender's TLR

Alles over de TLR
pedrodetski
Moderator

Re: Nieuwe eigenaar (na lang zoeken)

Berichtdoor pedrodetski » 30 apr 2014, 23:08

Ik weet niet of de bout helemaal door de moer steekt, maar dan zou je er natuurlijk altijd nog een extra (borg)moer op kunnen draaien.
En anders roest die wel vast joh........ :lol:
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Oost-TL1000R

Berichtdoor Oost-TL1000R » 01 mei 2014, 09:04

pedrodetski schreef:Ik weet niet of de bout helemaal door de moer steekt, maar dan zou je er natuurlijk altijd nog een extra (borg)moer op kunnen draaien.

Die zijn van RVS Peet :lol:

Zelf nooit last van gehad eigenlijk dat ze los trilde :-k
:D BBOTM April 2013 :D

"If you don’t crash or break something every now and then you’re not going fast enough”

Afbeelding

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 01 mei 2014, 09:48

Oost-TL1000R schreef:
pedrodetski schreef:Ik weet niet of de bout helemaal door de moer steekt, maar dan zou je er natuurlijk altijd nog een extra (borg)moer op kunnen draaien.

Die zijn van RVS Peet :lol:

Oooooooooo........... :lol: :lol:
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 01 mei 2014, 16:59

Op de planet zeggen ze ook dat je die achterste klem blijkbaar in het begin in de gaten moet houden. IN ieder geval heb ik het weer goed aangedraaid en rest ook eens gecheckt (alles ok), maar die achterste klem hou ik even in de gaten, voorlopig toch.

Vochtproblematiek van de CCC is ook stukken minder en nog altijd droog, dus dat is gemaakt. Dat die zo vochtig werd, had dus ook indirect te maken met het feit dat ze niet 100% dicht was, want nu trekt het tenminste allemaal weg na tijdje, dat was niet zo ervoor.

Ketting ook nog zuiver gemaakt en gesmeerd en bike weer gewaxt en gecleaned. Moet natuurlijk spik en span blijven... :roll: 8)

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 14 mei 2014, 17:58

Deze nacht lekker naar werk gecruised... Heerlijk weer. Moest werken tot 13h00 en na mijn shift ben ik al wandelend naar mijn bromvlieg onderweg en ik zie, na een morgen vol zon, in de verte van die donkere blauwe lucht hangen. Ik al 'getver, daar gaan we weer'...

En yep was paar km onderweg en de boel begon te gieten... Beetje hagel, stortbui,...
Lekker weeral. En weer een snufferd die even langs de kant was gaan staan en het weer nodig vond om een 40 meter voor mijn neus de straat weer op te rijden, zonder zijn knipperlichten te gebruiken natuurlijk... Op zich geen probleem, maar je moet weer je ideale lijn verlaten en door die aquaplanning vlammen als je er even voorbijflitst. Spijtig dat er nog niet van die toestelletjes zijn waar je zo van die zuignappijltjes met boodschap mee kunt afschieten... Zo ala 'Dikke lul' en andere leuke omschrijvingen om hun aso gedrag duidelijk te maken... Ach ja... Heb mijn eerste stortbui van het jaar meegemaakt en de pirellis gaven geen krimp... Volgende keer neem ik de Angel GT's. Ben heel tevreden van de STs tot nog toe... De dip houdt zich ook perfect... Daarnet weer de bromvlieg spik en span gemaakt en gecheckt... \:D/

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 16 mei 2014, 18:01

Na het werk kreeg ik van twee collega's op het werk de volgende vraag:
'Is die nieuw?'

Euh, neen... Die is 14 jaar oud... :shock: :shock: :o :o

'Amai, die ziet er helemaal nieuw uit. Die heb ge zeker helemaal uit mekaar gehaald?'

Wel, ik sleutel er vaak meer aan dat ik er op rij. Bedankt voor het compliment... 8)

De bromvlieg is wel bejaard, maar wel schoon bejaard... 8)

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 16 mei 2014, 20:26

Hellbender schreef:Na het werk kreeg ik van twee collega's op het werk de volgende vraag:
'Is die nieuw?'

Euh, neen... Die is 14 jaar oud... :shock: :shock: :o :o

'Amai, die ziet er helemaal nieuw uit. Die heb ge zeker helemaal uit mekaar gehaald?'

Wel, ik sleutel er vaak meer aan dat ik er op rij. Bedankt voor het compliment... 8)

De bromvlieg is wel bejaard, maar wel schoon bejaard... 8)

Heerlijk is dat he? Dat hoor ik ook nog wel eens, en geeft altijd een voldaan gevoel! :D

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 26 mei 2014, 12:19

Denk dat ik ook nog ns nieuw koppelingsplaten moet kopen en al zeker als de 42 sprocket erop komt.
Bij 3dex versnelling inhalen vindt ik dat er geen bite is en de motortoerentalverhoging en acceleratie niet direct is. Recht streeks vanaf 1e en 2de versnelling hard accelereren is die bite er wel, vandaar. Enfin soit.

Ben stilaan weer onderdelen aan het vergaren, hehe. Klein beginnen, dus de 520 frontsprocket. Heb een leuk uitziend tandwieltje op ebay gevonden. Dat je er niets van ziet na installatie is maar een detail. :badgrin:

volgend item op verlanglijstje. de zvmx 520 en een tooltje. Jos smit valt wel mee met zijn prijzen, tenzij jullie nog andere prijzenkloppers weten voor did kettingen.

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 05 jun 2014, 21:02

Er zijn weer wat items onderweg... :lol:

Voorremschijven, DID 520 ketting (heb maar 108 links ipv de benodigde 106, dan haal ik er wel twee links af), kettingtool.

Moeten nog besteld worden: 1) CL brakepads. Ben nog aan het twijfelen of ik de gewone A3+ gesinterde of de 1133 xbk5 voorremblokjes ga nemen. Voor straatgebruik lijken me de A3+ voldoende, maar goed, dat moet ik dus nog even uitzoeken. Is voor twee setjes maar 20 pleuro extra, dus. Wat ik niet wil is dat ze eerst opgewarmd moeten worden, zoals dat soms in de racerij het geval is... Dan is het de A3+ die het gaan worden, maar als ik wat extra bite door de xbk5 kan krijgen, dan hoor ik het graag.

2) De titanium rotor bolts, maar daar hebik wel een UK-seller voor gevonden.

3) Banden... :lol:

Traag maar gestaag, geraken we aan de onderdelen... Misschien heb ik de velgen nog dit seizoen erop... 8)

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 07 jun 2014, 20:59

Wat Sam-spacers zijn onderweg, dan hoef ik mijn oemvelgen niet te demonteren en kan ik ze als wintervelgjes houden.

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 10 jun 2014, 18:34

DID 520 ZVMX is geland. De verzameling onderdelen is weer wat gegroeid... :lol:

Sam heeft de spacers vandaag verstuurd en ik verwacht deze week nog het kettingtool. De remschijven zijn ook in Belgie gearriveerd. Die zullen wellicht ook deze week landen. \:D/

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 11 jun 2014, 14:10

Kettingtool ook gearriveerd en de remschijven zijn ook geland aan de voordeur.

Visueel ben ik er tevreden over, maar jammer genoeg zijn de remschijven even zwaar (ongeveer 1600 gr per schijf) als de OEMs. Dus daar ga ik geen gewichtsvoordeel mee doen. Spijtig, maar goed. Visueel zien ze er wel goed uit en passen uitstekend bij de velgen.

Ligt een aardig stapeltje onderdelen nu op mekaar. Hehe. Nu nog de bouten en de remblokjes. Volgende week eens shoppen daarvoor.
8)

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 23 jun 2014, 09:13

Hellbender schreef:Visueel ben ik er tevreden over, maar jammer genoeg zijn de remschijven even zwaar (ongeveer 1600 gr per schijf) als de OEMs. Dus daar ga ik geen gewichtsvoordeel mee doen. Spijtig, maar goed. Visueel zien ze er wel goed uit en passen uitstekend bij de velgen.

Doe is een fototje van de schijfjes Mich...........
Wist je niet van te voren dat ze even zwaar zouden zijn dan? Of had je ze gekocht omdat ze lichter zouden zijn dan OEM?

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 23 jun 2014, 11:30

Puur voor de looks, Peter. Ik had gehoopt dat ze lichter waren, omdat dikte 4mm was, maar dragers zijn heavier.

http://www.ebay.com/itm/FRONT-BRAKE-DIS ... cf&vxp=mtr

Ga ze op mijn oem velgen zetten. Wintervelgen als het ware. Ga dus frixions bestellen de komende maand. Chain adjuster van psr heb ik derhalve ook besteld via tlplanetmember. Zal makkelijker zijn om goed ketting af te stellen. Ligt hier al, bergje onderdelen, maar had het allemaal liever erop. Maar goed, we geraken er wel. :roll:

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 07 aug 2014, 22:10

He Mich, ik lees op TLP allemaal modificaties aan je brommer, maar hier zie ik geen ploatjes.......... hoe kan dat? :p ;)

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Terug naar “TLR”