Hellbender's TLR

Alles over de TLR
Hellbender

Hellbender's TLR

Berichtdoor Hellbender » 27 jun 2011, 23:12

Zo. Na ongeveer een half jaar zoeken eindelijk een TL gevonden met relatief weinig km (18700) en in de kleur die ik wou met bijna alle opties die ik er normaliter zou opzetten voor een goeie prijs. En ik heb er niet ver voor moeten rijden ook niet, want vond hem gewoon binnen een straal van 8 km.

Best grappig. Ben naar het verre West-Vlaanderen gereden om één van de mooiste TL'en te zien die te koop staan, met alles erop en eraan. Alleen een twijfelende eigenaar die zijn (online) prijs opeens nog eens opdreef, bracht daar roet in het eten. Daarna thuis na lang wikken en wegen wegens uitzonderlijke staat, de verhoging erbij geboden en dat was nog niet genoeg, hehe.

Heel jammer, maar dan moet je als koper niet bij de pakken blijven zitten, dus verder gezocht en een gele in tienen te koop gezien (maar ik ben geen 'gele' versie fan). Zéér slechte en vuile uitstraling, dus nop.

En dan op de dag dat ik weer ns naar een gele ging kijken in Antwerpen, vind ik vandaag een TL in mijn gewenste kleuren en optiepakket heel dicht bij huis. Jammer voor de verkoper in Antwerpen, maar dit kon ik niet laten passeren.

Hij staat nu in de garage, te wachten op een grandioze poets en opblinkbeurt (alhoewel ie er al goed uitziet), maar ik kan dat nog beter, hehe....

Ik ga de eerste drie-vier maanden evenwel nog niet rijden, mannen (geen tijd in de zomer), dus wat raden jullie aan om hem in 'shape' te houden?
Druppellader kopen en welke? Periodiek aanzetten? Voor hoelang dan? Rijden gaat, niet, want ik ben al HEEEEEEL lang ertussenuit en ie heeft geen nummerplaat op het moment, dus...

Enige wat me tegensteekt is geen manual... Heb die service manual wel gedl ondertussen, maar een owners manual voor dummies (zoals mezelf) kan nuttig zijn... Heeft iemand dat misschien nog liggen (mits betaling), of kan ie me zeggen waar ik het kan dl of kopen? Ok, de eigenaar heeft me de basics uitgelegd allemaal, maar ik kan al moeilijk die gast constant bellen met een waslijst aan v ragen die ik in een boekje zelf kan terugvinden. Neen, hij had het ook niet meer, wegens verloren tijdens verhuis.

Maar goed, er staat nu dus zo'n buffel van een TL in de garage momenteel en het valt me nu dus op dat die wel degelijk veel plaats innemen, want de wagen kan er met moeite nog in... Ik zou hem met zo'n 2 wieltjesplaten onder zijn wielen nog tien centimeter extra naar de muur moeten kunnen duwen. Maar ja, waar vind je die nu weer? ehhe Praktische problemen, hehe...

Er rijdt er binnenkort dus weer ene extra rond, in België.

flojo

Hellbender's TLR

Berichtdoor flojo » 27 jun 2011, 23:40

gefeliciteerd met je TL. Als je motor 3 a 4 maanden stil staat zou ik 'm ook van de grond halen (voor en achter omhoog), beter voor je banden. Optimate zijn betrouwbare laders voor je accu. Lakentje erover en welterusten... :-$
Afbeelding
XS360 2x, XL500S, VF700, Maicoletta 250, CBX1000, SV650S, TL1000R, SP1.

Andrew82

Re: Nieuwe eigenaar (na lang zoeken)

Berichtdoor Andrew82 » 27 jun 2011, 23:46

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Foto's zijn we gek op dus laat maar komen ;)

-Druppellader; Ik heb zelf een Optimate, niet duur (€50,-) en er zit een stekkertje bij die je op je accu kan bevestigen zodat je uhm elke keer makkelijk kan aansluiten. Als je uhm aansluit dan hoef je er niet meer naar om te kijken. Als ie lang stil blijft staan (bv in de winter) gewoon aanschaffen zoadat je accu in goede staat blijft.

-Ga vooral je motor niet af en toe starten, als je uhm start laat uhm dan minimaal op bedrijfs temperatuur komen en rij er een rondje mee. Starten en daarna weer uitzetten zorg voor vocht in je uitlaat traject wat niet de kans krijgt te verdampen.

-Als je uhm een tijdje niet gebruikt zoals nu of tijdens de winter, tank uhm dan zo ver mogelijk vol om roest aan de binnenzijde van de tank te voorkomen.

-Als ie ECHT LANG stilstaat, vervang de olie dan voor het stallen. De emulsie in gebruikte olie zal uiteindelijk na lange tijd neerslaan in het carter en aankoeken. Tevens is de olie daarna waardeloos en zou het niet goed voor het blok zijn om uhm met die olie te laten lopen na het stallen.

Zo'n gebruikers handboek is ook wel digitaal te vinden. Natuurlijk kan je hier ook al je vragen stellen! :D

Veel plezier met je bike!

Fikser
Contacteer:

Berichtdoor Fikser » 28 jun 2011, 08:48

Hallo en welkom 8)
Hoezo zijwieltjes??

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 28 jun 2011, 12:13

Afbeelding
Afbeelding

Foto's van de online advertentie. Dan weten jullie hoe ie eruit ziet ongeveer. Zie nu ook dat ik nog valblokjes moet installeren, die zaten er niet op.

ike
Contacteer:

Berichtdoor ike » 28 jun 2011, 12:37

mooi machien
welkom
houten vloeren, laminaat ,trapbekleding

Duralex

Berichtdoor Duralex » 30 jun 2011, 16:10

Knap ding, pas op ze durven wel eens bijten (ervaring :roll: )
Ben blij dat er in Belgie nog echte liefhebbers bijkomen.
Valdoppen raad ik zeker aan, het is zo snel gebeurd.( ik had er geen, anders had de fiets niets)
Veel succes.

polthergeist
Contacteer:

Berichtdoor polthergeist » 30 jun 2011, 18:00

Maar is het niet slecht voor je blok en frame als je valt? Want als je valt krijgt je blok en frame toch een douw? Tenminste heb ik eens gehoord..
2 fast 2 live, 2 young 2 die

Zoert

Berichtdoor Zoert » 30 jun 2011, 20:48

welkom hier!
Danoontje Powerrrrrrrrrr
Afbeelding Afbeelding

TLTim46

Berichtdoor TLTim46 » 30 jun 2011, 22:47

Welkom
TeLeuk en TeLekker om TeLaten..
Ik heb TLS-tosteron nodig..

Cubic Rules

Berichtdoor Cubic Rules » 01 jul 2011, 08:47

Welkom en gefeliciteerd met je mooie aanwinst. Wel jammer dat je juist in de zomer niet kan rijden :)
XL600R XJR1200 XL500S XJR1300SP XT600E FJ600 TL1000S'99 R100GS/PD TL1000S'97 SV650N GS1000G GSXR 1100W DR650RSE Gorilla125 TL1000R GS450L Bandit-1127 Cagiva V-Raptor XJ650 GSX1100G KLX650C SV1000S DR750S VTR1000F 600SS FZS1000 NTV650 GSX750E DR800 SV1000S

Digitus

Berichtdoor Digitus » 01 jul 2011, 09:28

Welkom !

Ik haal veel spullen bij http://www.powerplustools.eu zijn hebben ook zo'n motormover om je motor strak tegen de muur te zetten
Lente ?

Duralex

Berichtdoor Duralex » 01 jul 2011, 10:17

polthergeist schreef:Maar is het niet slecht voor je blok en frame als je valt? Want als je valt krijgt je blok en frame toch een douw? Tenminste heb ik eens gehoord..

Tegen hoge snelheid kunnen sommigen inderdaad je frame helpen plooien.
Er zijn er die niet rechtstreeks op je frame staan, bij hoge kracht plooien ze.(weet niet welk merk, staan op soort plaatje dat je aan het frame bevestigd)
Veel kleine schuivers vangen ze heel goed op.
Kuip, tank en uitlaat is ook duur.

YdieresiS
Contacteer:

Berichtdoor YdieresiS » 01 jul 2011, 10:59

Hey welkom hier en heel veel plezier gewenst met je mooie aankoop.
Als je nou niet de tijd hebt om dingen in 1 keer goed te doen.... waar haal je dan de tijd vandaan om het te herstellen.

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 01 jul 2011, 13:53

Bedankt, mannen...

Heb hem vandaag eens goed gepoetst. Allereerst eens die kuip erafgehaald. Man, man wat een geklooi met de rechterzijde met die zekeringskast.
Het is idd duidelijk dat de bedrading bij de TL een heel stuk beter zou kunnen... Als ik deze winter eens tijd (en goesting) heb, ga ik dat toch eens goed onderhanden nemen. Onder de kuip zag alles goed uit, denk niet dat ik een kat in een zak gekocht heb. Linkervoorpinker ging wel niet goed, maar dat zag ik al snel. Vorige eigenaar zijn knipwerk met de kabeltjes en plugjes was niet goed gedaan. Even draadje terug aangesloten en nu gaat dat weer.

Heb me een optimate 4 gekocht, die zou tegen volgende week hier moeten zijn. Ben nog volop aan het zoeken naar valdoppen. Enkel die van Bike design moet je niet zitten boren in je kuip. Denk dat ik die ga kopen bij een motorzaak hier in de buurt. Online bestellen vanuit Belgie was niet mogelijk, wat ik wel een beetje amateuristisch vind als je je als Benelux firma promoot. Nou ja.

Heb ook die domme reclamesticker van de zaak waar ik hem heb gekocht verwijderd. Heb je een mooi wit (vind ik te wit, maar soit) voorspatbord, dan plakken ze daar zo'n joekel van een reclamesticker op. De haardroger van de vrouw heeft goed werk geleverd, maar toch moet ik er nog met wasbenzine overgaan. Boven achterspatbord heeft vorige eigenaar een joekel van een tribalsticker aangebracht. Die moet er ook nog af. Ben niet zo'n fan van tribalstickers. Moet het voorspatbord onder handen gaan nemen. Denk dat ik een zwarte striping moet aanbrengen, om wat 'flow' te krijgen in dat wit. Ook de witte velgen moeten een rimsticker krijgen maar welke kleur ben ik nog niet uit. Het is momenteel teveel wit naar mijn mening. Moet een beetje gebroken worden.

Heb hem na het inzepen en afvegen met meguiars ultimate quick detailer onder handen genomen en hij blinkt nu als nieuw (op de gebruikersporen na).
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “TLR”