Welke landcode is nou wat...?

Alles over de TLS
Gebruikersavatar
Blurky
Berichten: 207
Lid geworden op: 11 jun 2007, 19:09
Locatie: Mijnsheerenland

Welke landcode is nou wat...?

Berichtdoor Blurky » 29 jun 2007, 21:56

Er staat in het "waar moet je op letten....." topic wel dat je aan de hand van het framenummer kan zien waar de tl vandaan komt, maar kan maar geen lijstje vinden met die landcodes, niet op dit forum, niet op het motorforum noch op het internet.
4 codes weet ik nu, al weet ik niet 100% zeker of ze kloppen.

E-34 is Italië

E-21 is België

E-25 is NL

E-22 is Duitsland

Heeft iemand de rest van het lijstje?
Er staat trouwens in mijn framenummer geen E, hoe kan ik et nou zien?

Gebruikersavatar
Monster900
Berichten: 1658
Lid geworden op: 20 apr 2006, 20:06
Locatie: theFastForum.be
Contacteer:

Berichtdoor Monster900 » 29 jun 2007, 22:02

De rest van het lijstje:

Afbeelding

Zal zo dadelijk nog eens verder zoeken, waar je die codes terug vindt ;-)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Blurky
Berichten: 207
Lid geworden op: 11 jun 2007, 19:09
Locatie: Mijnsheerenland

Berichtdoor Blurky » 29 jun 2007, 22:06

Kijk, das snel en duidelijk :D Tnx dude

Gebruikersavatar
Monster900
Berichten: 1658
Lid geworden op: 20 apr 2006, 20:06
Locatie: theFastForum.be
Contacteer:

Berichtdoor Monster900 » 29 jun 2007, 22:10

Kan niet terug vinden waar je die codes op de motor zelf vindt :?

Mes excuses
Afbeelding

Gebruikersavatar
Blurky
Berichten: 207
Lid geworden op: 11 jun 2007, 19:09
Locatie: Mijnsheerenland

Berichtdoor Blurky » 29 jun 2007, 22:17

Geen probleem, we zijn iig al een stapje verder met de codes :-)

Gebruikersavatar
kotomoto
Berichten: 1217
Lid geworden op: 14 jul 2005, 16:48
Locatie: Veluwe

Berichtdoor kotomoto » 29 jun 2007, 22:48

Ik heb ook nog de ECU-codes en waar je op moet letten:

TL1000SV bj 1997:

32320-02F00: Engeland en Australie (ws. ook nog een aantal andere landen). Dit is de oorspronkelijke mapping. Veel problemen met plotseling uitvallen van de motor bij stationair lopen, fout-ontstekingen, klappen in de uitlaat. Is vervangen voor -02F01. Hierna waren de problemen met afslaan en fout-ontstekingen verholpen.
-02F10: Frankrijk: Franse TL's onderscheiden zich van alle andere TL's door een kleinere lifthoogte van de nokkenassen. Deze Ecu gaf problemen, is gewisseld voor -02F11.
-02F20: Duitse '97-er TL's. Is gewisseld voor F21, de F21 heeft andere ontstekings-kenvelden (maar ook 4pk minder!).
-02F40: USA, ook hier veel problemen met een goede stationairloop, gewisseld voor F41 en daardoor problemen verholpen.
-02F50: Zwitserland, gewisseld voor F51. De Zwitserse ECU's zijn de armst afgestelde ter wereld. Deze geven veel problemen met knallen in de uitlaat, zeker in combinatie met open uitlaten en/og K&N filter.

TL1000SW/SX en TL1000SY (bj. 1998/99/2000):

-02F60: Overige landen, geen problemen.
-02F70: Frankrijk (geen gegevens bekend).
-02F90: Duitsland. Onrustige loop rond de 3000 tpm en rukkerig rijden bij half gas.
-02FK0: Zwitserland. Bijzonder arm afgesteld. Dit model (2000) heeft ernstige koudloopproblemen onder 3000 tpm (klappen in de uitlaat, slecht aanspreken op het gas bij lichtjes openen van de gaskleppen en wegvallen van de ontsteking. Met wisseling naar een -02F01 ECU kan je al deze problemen oplossen.


Met dank aan Bernhard van het Duitse Forum.
KTM 990 SMT ABS & Bimota YB10 (in onderdelen momenteel)

Gebruikersavatar
SuzukiLimburg
Berichten: 116
Lid geworden op: 23 jul 2007, 10:37
Locatie: Valkenburg

Berichtdoor SuzukiLimburg » 24 jul 2007, 10:36

Geleend van het Duitse forum.
(Fahrgestellnummer is framenummer en staat op het plaatje bij het balhoofd)


Übersicht über Fahrgestellnummern und Ländercodes:

Modell *) Ländercode Fahrgestellnummer **)
TL1000SV (E2) JS1AG111300100001 ~
TL1000SV (E4) JS1AG211100100001 ~
TL1000SV (E18) JS1AG121500100001 ~
TL1000SV (E22) JS1AG311500100001 ~
TL1000SV (E24) JS1AG111400100001 ~
TL1000SV (E25;E34) JS1AG111100100001 ~
TL1000SV (E39) JS1AG321200100001 ~
TL1000SW (E2) JS1AG111300101147 ~
TL1000SW (E4) JS1AG311100100001 ~
TL1000SW (E18) JS1AG121500100547 ~
TL1000SW (E22) JS1AG321500100001 ~
TL1000SW (E24) JS1AG111400100446 ~
TL1000SW (E25;E34) JS1AG111100102583 ~
TL1000SX (E2) JS1AG111300101207 ~
TL1000SX (E4) JS1AG311100100003 ~
TL1000SX (E18) JS1AG121500100857 ~
TL1000SX (E22) JS1AG321500100048 ~
TL1000SX (E24) JS1AG111400100932 ~
TL1000SX (E25;E34) JS1AG111100102957 ~
TL11000SY (E2) JS1AG111300101667 ~
TL1000SY (E4) JS1AG311100100239 ~
TL1000SY (E18) JS1AG121500100977 ~
TL1000SY (E22) JS1AG321500101168 ~
TL1000SY (E24) JS1AG111400101137 ~
TL1000SY (E25;E34) JS1AG111100103234 ~

Modell *) Ländercode Fahrgestellnummer **)
TL1000RW (E2) JS1AM111300100001 ~
TL1000RW (E4) JS1AM311100100001 ~
TL1000RW (E18) JS1AM121200100001 ~
TL1000RW (E22) JS1AM321200100001 ~
TL1000RW (E24) JS1AM111400100001 ~
TL1000RW (E25;E34) JS1AM111100100001 ~
TL1000RX (E2) JS1AM111300101248 ~
TL1000RX (E4) JS1AM311100100493 ~
TL1000RX (E18) JS1AM121200100176 ~
TL1000RX (E22) JS1AM321200100641 ~
TL1000RX (E24) JS1AM111400100524 ~
TL1000RX (E25;E34) JS1AM111100101428 ~

*) TL1000SV = 1997, TL1000SW = 1998, TL1000SX = 1999, TL1000SY = 2000
*) TL1000RW = 1998, TL1000RX = 1999
**) "~" bedeutet "bis"

Ländercodes:

E02 = Großbritannien
E03 = USA
E04 = Frankreich
E18 = Schweiz
E21 = Belgien
E22 = Deutschland
E24 = Australien
E25 = Holland
E28 = Kanada
E33 = Kalifornien
E34 = Italien
E37 = Brasilien
E39 = Österreich
E53 = Spanien
V-twin power rules!!!

Gebruikersavatar
Slurf
Berichten: 454
Lid geworden op: 07 apr 2007, 09:53
Contacteer:

Berichtdoor Slurf » 10 aug 2007, 09:59

kotomoto schreef:Ik heb ook nog de ECU-codes en waar je op moet letten:

TL1000SV bj 1997:

32320-02F00: Engeland en Australie (ws. ook nog een aantal andere landen). Dit is de oorspronkelijke mapping. Veel problemen met plotseling uitvallen van de motor bij stationair lopen, fout-ontstekingen, klappen in de uitlaat. Is vervangen voor -02F01. Hierna waren de problemen met afslaan en fout-ontstekingen verholpen.
-02F10: Frankrijk: Franse TL's onderscheiden zich van alle andere TL's door een kleinere lifthoogte van de nokkenassen. Deze Ecu gaf problemen, is gewisseld voor -02F11.
-02F20: Duitse '97-er TL's. Is gewisseld voor F21, de F21 heeft andere ontstekings-kenvelden (maar ook 4pk minder!).
-02F40: USA, ook hier veel problemen met een goede stationairloop, gewisseld voor F41 en daardoor problemen verholpen.
-02F50: Zwitserland, gewisseld voor F51. De Zwitserse ECU's zijn de armst afgestelde ter wereld. Deze geven veel problemen met knallen in de uitlaat, zeker in combinatie met open uitlaten en/og K&N filter.

TL1000SW/SX en TL1000SY (bj. 1998/99/2000):

-02F60: Overige landen, geen problemen.
-02F70: Frankrijk (geen gegevens bekend).
-02F90: Duitsland. Onrustige loop rond de 3000 tpm en rukkerig rijden bij half gas.
-02FK0: Zwitserland. Bijzonder arm afgesteld. Dit model (2000) heeft ernstige koudloopproblemen onder 3000 tpm (klappen in de uitlaat, slecht aanspreken op het gas bij lichtjes openen van de gaskleppen en wegvallen van de ontsteking. Met wisseling naar een -02F01 ECU kan je al deze problemen oplossen.


Met dank aan Bernhard van het Duitse Forum.


32920-02FN0 Cagiva Navigator bj 2000
Cagiva navigator> KTM 990 adventure

Emile
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jan 2017, 18:55

Re: Welke landcode is nou wat...?

Berichtdoor Emile » 20 jan 2017, 18:44

Afbeelding

Even een heeeel oud onderwerp aansnijden, klopt het dat de mijne dan uit Italië komt? En wat kan ik nog meer opmaken uit deze gegevens?

Thanks alvast!

Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1531
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: Welke landcode is nou wat...?

Berichtdoor f2ride2001 » 21 jan 2017, 16:15

Kan het E nummer niet zien op je foto :?:
De mijne heeft een los stickertje met E nummer.

Wel aan de hand van het serienummer, als het lijstje erboven klopt.....
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Gebruikersavatar
Mike88
Berichten: 416
Lid geworden op: 04 aug 2015, 19:56
Locatie: ASSEN

Re: Welke landcode is nou wat...?

Berichtdoor Mike88 » 21 jan 2017, 20:18

1??
Afbeelding

En dit is ook nog steeds een raadsel voor me..het blok nr

Afbeelding

Volgens de feitjes niet het typische S blok nr
MIKE ;)
EVIL TWIN SUPERBIKE

Emile
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jan 2017, 18:55

Re: Welke landcode is nou wat...?

Berichtdoor Emile » 22 jan 2017, 00:57

f2ride2001 schreef:Kan het E nummer niet zien op je foto :?:
De mijne heeft een los stickertje met E nummer.

Wel aan de hand van het serienummer, als het lijstje erboven klopt.....


Ja ik zag het. E4 blijkt het te zijn. Frankrijk.

Gebruikersavatar
Andrew82
Berichten: 1153
Lid geworden op: 17 aug 2010, 22:45
Locatie: Den Haag

Re: Welke landcode is nou wat...?

Berichtdoor Andrew82 » 23 jan 2017, 07:53

Zie wphb, daar staat het uitgebereid in vermeld, ook de bloknummers :)

Emile
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jan 2017, 18:55

Re: Welke landcode is nou wat...?

Berichtdoor Emile » 24 jan 2017, 20:16

Andrew82 schreef:Zie wphb, daar staat het uitgebereid in vermeld, ook de bloknummers :)


Ga ik ff doen!


Terug naar “TLS”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast