Motor valt uit en voorvorkprobleem

Alles over de TLS
rayke22

Re: Motor valt uit en voorvorkprobleem

Berichtdoor rayke22 » 25 jun 2017, 17:44

pedrodetski schreef:
Het oliekannetje moet inderdaad knipperen als de motor is uitgevallen of net op contact wordt gezet, maar als het rode lampje gaat knipperen geeft dat aan dat er een foutcode is.
Foutcodes worden overigens niet opgeslagen aangezien daar geen geheugen voor is in de ECU.

Peter , ik heb al gereden in dealermodus en het enige wat er op komt , en blijft , was C000 met het streepje hoog (ondertussen TPS afgeregeld) , maar voor de rest kwam er geen foutcode op. Of moet je nog iets speciaals doen om de foutcodes op te roepen?

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 25 jun 2017, 17:49

Ok. Als het probleem zich heeft voorgedaan tijdens het rijden in de dealermodus dan kan je niet meer doen dan dat als het om een foutcode gaat.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 25 jun 2017, 19:56

Mooi Rayke22, met zulke info kunnen we mee denken =D>

Zitten er al nieuwe pitten in? Lijkt er een beetje op dat de achterste cilinder moeite heeft met ontsteken.. soms wel, soms niet (=motor af). Met schoon filter hopelijk niet meer dan paar verse bougies erin. De nattigheid was benzine? of ook olie?

Is er een carter ontluchting aangesloten op het kleppendeksel van de achterste cilinder? Normaal gezien loopt er dan een zwarte slang links langs t deksel/kop.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

rayke22

Berichtdoor rayke22 » 26 jun 2017, 18:07

@ Loki : nee , nog geen nieuwe bougies geplaatst. Ga olie , filters en bougies halen om in één keer alles nieuw te plaatsen zodat ik daar al zeker van kan zijn. Raar is dat bij het versnellen of constant gas (bv3000rpm) de motor geen tik verkeerd geeft).

Vind geen ontluchtingsdarm op het achterste kleppendeksel... is dit niet standaard dan?

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 26 jun 2017, 18:19

Soms is een vonk net wel, net niet sterk genoeg volgens mij. Misschien slaat het om zodra de ecu stopt met de choke mapping? Weet niet precies welke temperatuur t omslag punt geeft, dacht 76 ofzo?

De '97s had de noodzaak ervoor bewezen, dus pas standaard vanaf '98 op S en R.

rayke22

Berichtdoor rayke22 » 26 jun 2017, 20:42

@ Loki : daar ga ik eens op letten. Ik heb ook de indruk dat het niet de eerste kilometers/minuten is. Zal de temperatuur eens in de gaten houden , bedankt.

Was ik nog vergeten : ik weet niet zeker of het olie of benzine is op de bougie van de achterste cilinder , maar tijdens het stationair draaien na een ritje ruik je wel dat hij rijk staat. Dan heb je zo een doordringende uitlaatgeur... :-&

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 27 jun 2017, 12:34

Als de fiets nu ineens veel rijker staat zou het kunnen zijn dat er iets aan de hand is met de injectoren. Deze kunnen bijvoorbeeld niet goed meer sluiten (door vervuiling) en gaan dus veel meer brandstof geven.
BDR kan ook problemen geven, als ik zo hoor dat bij 3K rpm er minder problemen zijn is dit een optie. Bij de hogere rpm's wordt er immers meer vacuum gecreëerd.
Het uitwisselen van een complete TB setup kan je hier wellicht wat meer mee helpen.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

rayke22

Berichtdoor rayke22 » 27 jun 2017, 17:22

pedrodetski schreef:Als de fiets nu ineens veel rijker staat zou het kunnen zijn dat er iets aan de hand is met de injectoren. Deze kunnen bijvoorbeeld niet goed meer sluiten (door vervuiling) en gaan dus veel meer brandstof geven.
BDR kan ook problemen geven, als ik zo hoor dat bij 3K rpm er minder problemen zijn is dit een optie. Bij de hogere rpm's wordt er immers meer vacuum gecreëerd.
Het uitwisselen van een complete TB setup kan je hier wellicht wat meer mee helpen.

Ik heb inmiddels een product in de tank gedaan om injectiesystemen te reinigen. Weet niet of dat voldoende gaat zijn of misschien beter de injectoren ultrasoon laten reinigen?
Wat bedoel je met BDR??? :s >>> Ik heb hem ondertussen denk ik : BenzineDrukRegelaar ? #-o

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 27 jun 2017, 18:35

Als het geen verschil maakt is dat zeker het overwegen waard. Enig idee van de staat van de tank (roest) en benzine filter bijvoorbeeld?

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 27 jun 2017, 18:43

Normaal gesproken zou je de brandstodruk moeten meten (3 bar) maar bijna niemand heeft daar de apparatuur voor.
Vandaar dat ik zeg gewoon vervangen.
Zelfde is van toepassing op het brandstof filtertje. Die vervangt nooit iemand ivm de kosten en moeite. Mede daarom kan het handig zijn om die juist te vervangen.

Pedro's Speedshop

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 27 jun 2017, 18:45

filter vervangen is 100 piek. En de meeste worden onderhouden volgens het piep systeem. en dat is logisch.

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 27 jun 2017, 18:58

TLRTwins schreef:filter vervangen is 100 piek. En de meeste worden onderhouden volgens het piep systeem. en dat is logisch.

Alleen heeft de TL geen piep systeem. :lol:

Pedro's Speedshop

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 27 jun 2017, 19:01

ja hoor die zit als link tussen stuur en het zadel zodra dat begint te piepen is er meestal wat mis

rayke22

Berichtdoor rayke22 » 29 jun 2017, 06:06

Piepsysteem :s :shock: ??

rayke22

Berichtdoor rayke22 » 02 jul 2017, 17:22

Dit weekend nog wat aan de TL gewerkt (was toch aan't regenen :evil: ) : Begonnen met de airbox te verwijderen , nog eens alle vacuümslangen gecontroleerd en alle stekkers (waar mogelijk) bewerkt met een schuurpapiertje en ingespoten met contactspray. Alles terug gemonteerd > geen resultaat.

Dan maar de bougies eruit en nieuwe exemplaren erin , motor laten draaien en TPS terug afgeregeld en bij wijze van test : de afstelschroef van de trottlebody van de achterste cilinder 2.5 ipv 1.5 toer uitgedraaid. Alles terug gemonteerd en ongeveer 40km gereden(stekker in dealermodus en geen enkele fout) , de eerste km's met de toerenverhogingsknop een beetje uit. Na een paar km's deze volledig terug dicht geduwd en wat gebeurde er....? Hij is geen enkele keer stil gevallen 8) =D> [-o< ! Je voelt wel dat hij soms nog moeite heeft , maar hij bleef draaien.

Dus nu kan ik misschien tot bij iemand rijden die mijn TB's eens wil afstellen en dan hoop ik dat het in orde is.

Hier nog foto's van de bougies die eruit kwamen.
De voorste cilinder :Afbeelding
De achterste cilinder : Afbeelding

Nu moet de voorvork ook wel eens onder handen genomen worden want deze is dringend aan revisie toe :-"

Terug naar “TLS”