M'n meisie bij Tovami

Alles over de TLS
Rinidpp
Contacteer:

M'n meisie bij Tovami

Berichtdoor Rinidpp » 31 mei 2017, 22:47

Omdat ik afgelopen winter de nodige wijzingen en afstellingen aan de TLS had gemaakt, toch eens nagedacht om de PCIII opnieuw te laten afstellen. Twee jaar geleden ingebouwd bij Mile Pajic, daarna heel mooi gaan lopen, alleen het verbruik bleef me plagen. Ook momentjes waarvan je dan denkt, huh, waar komt dat nou vandaan, wat ook vreemd was is dat als ik van toeren af ging, het stationair niet direct opgepakt werd, altijd wat extra toeren nodig had om terug bij stationair te komen.

Nah goed, om een lang verhaal kort te maken, gezocht en op basis van allerlei geluiden, ook het Hayabusa forum, afspraak gemaakt bij Tovami, Ruud Freriks. Gisteren van Enschede naar Goes geknald. M'n meisie gebruikt een beste slok, redelijk rustig met nagenoeg alleen snelweg, behoorlijk wat files, haalde ze net 1:14.
De TL geparkeerd en overgedragen aan Johan. Die heeft haar vastgebonden en aangesloten op de Dynojet. Hij is gewoon 1,5 uur aan het stellen geweest, nam alle toerengebieden mee, verschillende gas standen, volgens Johan was alleen vol gas, redelijk ingesteld, ik zeg, 'dat komt goed uit, dat rijden we nog wel eens!'
Zonder gein, hij vond dat de afstelling er akelig ver naast stond, erg rijk, je zal best wat minder brandstof gaan gebruiken.

Wat me opviel is dat de motor erg goed en gebalanceerd oppakt, kan dat niet precies onder woorden brengen. Wel dat na gas geven, de motor direct heel rustig stationair draait.

De terugweg, eerst naar Zierikzee geweest, beetje vis scoren, getankt en rijden maar. Onderweg verschillende keren op het brandstoflampje getikt, er kwamen steeds meer km's op te staan. Uiteindelijk begon op 290km het indicatie lampje te branden, yes, lampje doet het nog, nog een keer yes, voorheen knipperde ze op 190km.
Uitgerekend, ze heeft op hetzelfde tempo als de heenreis, beetje file, gewoon 1:21 gedraaid. Niet te filmen.

Vandaag opnieuw 300km op de teller gezet, moest voor familie omstandigheden 'snel' naar Doorn. Bij de volgende tankbeurt, stond er nu 240km, er ging 13l bij, ik zeg niet te geloven na rijden met nagenoeg continu 6k+ toeren. Ben echt onder de indruk van het bijzondere en mooie afstelwerk van Johan, Tovami.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wachten op de Zeelandbrug, dan visje bijten in Zierikzee, dan, lekker terug knallen met meer pk's en veel minder dorst.

Het filmpje wat ik gemaakt heb, laat zich nog niet zien, even op moeten wachten, post ik later dan.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Emile

Re: M'n meisie bij Tovami

Berichtdoor Emile » 01 jun 2017, 02:10

Nice! Da's echt goed! Mooie kromme ook. Mijn tlr loopt 1:16 met gemengd gebruik. Binnenkort gaat ze naar vdb Works in Kuinre. Eens kijken hoe goed ze nou echt is.

Veel plezier ermee! Zo kun je wel wat kilometers maken!

Dvis

Berichtdoor Dvis » 01 jun 2017, 07:36

Ik rij telkens 1 op 12 :-"
Grtsz Dvis :D

f2ride2001

Berichtdoor f2ride2001 » 01 jun 2017, 09:01

Ik weet precies wat jij bedoelt. Ben ook al vaker bij " onze" huis tuner geweest.
Die man weet echt wel wat ie doet! Ook bij mij liep ie daarna rustiger en beter in het middengebied. Top niet eens iets erbij (geloof 1pk)
Maar de motor werd veel beter rijdbaar EN zuiniger.

Veel plezier ermee!

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 02 jun 2017, 12:19

Thanks Marc,

Toch nog even een update. Afgelopen dagen behoorlijk gereden. Alleen maar snelweg, ook weer files, maar toch wel door gereden. Woensdag werd ik door familie omstandigheden naar Doorn gebeld, yes, we gaan brommen meisie. Haast was geboden, wat later vals alarm bleek, de kraan vanaf Enschede naar Doorn behoorlijk open getrokken. Ja, het verbruik was hoger dan de dag ervoor, niet 1:21, gewoon 1:17,5! Gisteren met normale snelheid(altijd iets harder dan....) naar Doorn gereden, bijna 1:19. Echt mannen, die PCIII en Tovami hebben mij en m'n meisie, maar natuurlijk ook de portemonnee, heel blij gemaakt.

Dan de techniek, al meer duidelijk hoor. Stationair is ze terug geregeld naar 1050/1100 toeren. Alsof ze niet te stoppen is, zo krachtig draait ze rond, heel gebalanceerd, zonder een krimp te geven.
Draai je aan de kraan, direct response, en hoe. Wat ook opvalt is als je het gas eraf haalt, ze direct weer zo ontspannen draait zoals ze gestart is, mooi in balans.

Starten is koppeling in en drukken, verder niet, gelijk lopen, beng, beng, beng, beng..... Echt genieten.

Vanavond duik ik de 31 op, kijken of ik die 5 pk terug vind, ook kijken wat ze verbruikt als er vol gas gereden word. Vanavond meer dus, als ik nog tank. Biertje en een glas wodka trekken dan harder.

Me, still happy! Love my noisy girl.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Jeff1976

Berichtdoor Jeff1976 » 02 jun 2017, 20:17

Gaaf man!ik begin nu ook te twijfelen om daar naar toe te gaan..verbruik bij 1 op 13 met powercommander 2 !denk dat ik hem er af schroef en een powercommander 3 koop :p

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 02 jun 2017, 22:55

Hey Jef!

Is de PCII niet te programmeren dan? Misschien stomme vraag hoor.

Vanavond Duitsland in gereden. Eerst lokaal de B-wegen gepakt, Enschede uit, Alstätte voorbij, daar getankt omdat ik gisteren vanuit Doorn kwam, veel snelweg. Er moest 10 liter bij om de tank vol te krijgen, stond dik 190 km op de teller.
Vanaf daar de B-wegen naar Bocholt gepakt, aan het eind linksaf, richting de 31 Emden/Oberhausen. De teller niet onder de 130 gehad. De 31 opgedraaid, richting Emden, kom dan vanzelf Gronau(Enschede) tegen, wel even wat kilometers rijden. De kraan open naar de zesde versnelling, ze trekt echt als een malle, uiteindelijk niet verder dan 10000 rpm, de vering neemt de straat perfect op, echt klasse Alexander, ze geeft werkelijk geen krimp, kleine en grote oneffenheden, als boter.
Bij Gronau het klaverblad richting Enschede twee keer rondgedraaid, lekker schuiven, door naar huis. 140 kilometer gereden. Geen zin meer om haar af te tanken, zal dat morgen ff doen, zien wat ze verbruikt heeft.
Thuis toch nog even genieten van het ineens terug vallen naar dat rustige stationair toerental, what a heartbeat she have! Perfect!

Nu met een biertje en een ijskoude limoncello van Talamini uit Enschede, nagenieten van het rijden met m'n meisie.

Rini

Turbo_Henky

Berichtdoor Turbo_Henky » 02 jun 2017, 22:57

Jeff1976 schreef:Gaaf man!ik begin nu ook te twijfelen om daar naar toe te gaan..verbruik bij 1 op 13 met powercommander 2 !denk dat ik hem er af schroef en een powercommander 3 koop :p

Hier net zo'n twijfel. Mijn TLR reed vroeger zuiniger, maar dacht altijd dat het door mijn rechterhand kwam.

Zouden ze daar geen PCII af kunnen stellen dan?
Geniet nooit met mate

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 02 jun 2017, 23:23

Jeff1976 schreef:Gaaf man!ik begin nu ook te twijfelen om daar naar toe te gaan..verbruik bij 1 op 13 met powercommander 2 !denk dat ik hem er af schroef en een powercommander 3 koop :p

ligt niet aan de pc ligt aan de gene die afstelling verzorgt.

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 02 jun 2017, 23:24

Pc 2 en 3 maken elkaar niet veel enkel de fysieke benadering is anders serieel vs USB en de afstel interval scheelt 250 toeren.

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 02 jun 2017, 23:32

Wat een resultaat! Er is zoveel meer dan wat cijfers..of een curve..geleidelijk gas geven is vast veel prettiger nu! Was ik in de buurt geweest was ik komen kijken!
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 03 jun 2017, 00:06

Wow \:D/
EVIL TWIN SUPERBIKE

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 03 jun 2017, 08:57

Eigenlijk is alles nu waarschijnlijk zoals je het zou willen. Overal wordt goed en mooi opgepakt. Wat me opviel was dat als ik 7k toeren draaide in 6, de kraan open zette, ze er als een raket van tussen ging, in notime naar de 10k toeren. De navi stond niet op recording, vergeten, denk dat ze de 250 net aan tikt.

Thuis nog even plaatjes geschoten, bij deze. Een vliegen kerkhof, alles was schoon toen ik vertrok. De banden na het klaverblad vlak voordat ik NL weer in rij.

Afbeelding

Afbeelding

De voorband.
Afbeelding

En achter.
Afbeelding

De Bridgestone S21 zijn na 12000km bijna aan het einde, maar mag dan ook. Ze doen nog steeds wat ze moeten doen, heel veel zekerheid geven, lekker plakken.

Veel rijplezier dit weekend,

Rini

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 03 jun 2017, 09:51

Kon het niet laten, dan maar in de korte broek en t-shirt de straat op, volledig tegen mijn principes, wil eigenlijk te graag weten wat ze verbruikt heeft.

Had 130 km gereden, er moest 8,5l bij. Gemiddeld 1:15. Met ongeveer 25km volgas, lijkt me dat een akelige goede score. De km's over de b-wegen met telkens veel vermogen, hogen toeren, daarna volle pot lijken me nogmaals een bevestiging dat Tovami haar vak beheerst. Dikke duim.

Afbeelding

Wat ik ook nog kwijt wilde tijdens het rijden was de olie temperatuur. Doordat het allemaal wat harder ging, de temperatuur continu op 75-80 graden. Op de 31 bij volgas, de olie op 91 graden zitten, water trouwens op 87-90 graden. Enschede in rijden, tempo in NL weer iets omlaag, maakte water terug op 84, olie op 71 graden.

Ben zo trots als een hond met zeven lullen.

Rini

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 03 jun 2017, 11:23

Dat wordt dringen binnenkort bij Tovami :lol: ;)

Groeten

Terug naar “TLS”