M'n meisie bij Tovami

Alles over de TLS
D81

Re: M'n meisie bij Tovami

Berichtdoor D81 » 03 jun 2017, 16:43

Hee rini goed nieuws man
Maar wat kost nou zoon geintje bij ruud.

MalukuMiel

Berichtdoor MalukuMiel » 03 jun 2017, 21:41

Zijn mooie waardes en mooie curve ook. De mijne doet ook iets van 1:21 met normaal rustig rijden. Heb de mijne laten afstellen vorig jaar bij Dynojet Rotterdam in Ridderkerk (snappie ut nog?). Loopt sindsdien als een zonnetje.
Afbeelding Krèg ut hein en weah! Muh raujuh Tei El is tòg snellâh....;)

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 04 jun 2017, 10:50

Zo trots als een hond met zeven lullen :badgrin: :badgrin: keurig
EVIL TWIN SUPERBIKE

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 04 jun 2017, 21:05

Dynojet Rotterdam stond bij mij op de tweede keuze. Als Tovami niet wat geworden zou zijn, dan naar Rotterdam, had zelfs al contact gehad met ze.
Mijn zoektocht naar een goed adres, begon met lezen van de nodige referenties. Dat was wel even wat werk. In de eerste selectie die ik voor mezelf gemaakt had, gaan mailen en bellen. Hoe stellen, wat is mogelijk, wat kost het.
Mile Pajic was veruit de goedkoopste, €130,=. Omdat ze daar de eerste keer afgesteld is, wilde ik die nou juist overslaan. Bij een ander, krijg ik duidelijk zicht op wie wat gedaan heeft.
Friesland, Rotterdam en Goes bleven over. Dit omdat zij wat prijs betreft dicht bij elkaar lagen, de referenties had ik al. Tovami vraagt €160,= en Rotterdam als ik het goed heb €180,= of misschien zelfs duurder. Bewaar dat dan niet meer, keuze gemaakt, dan de rest formatie opruimen.

Andere bedrijven hadden ook goede referenties, maar kwamen qua prijs niet in de buurt. Zelfs één gehad die durfde per cilinder te vragen, raakt ik €450,= kwijt, maar zat er wel een mooie grafiek bij en 100% zeker dat niemand het beter zou kunnen doen.

Nu na deze ervaring bij Tovami, weet ik dat ze het 100% meer dan goed hebben gedaan. Weet zeker dat de andere van mijn keuze het ook goed doen. Leuk te horen Emile, goede afstelling dus bij Dynojet Rotterdam, betekent dat mijn zoektocht ook goed was.

Lekker gassen mannen,

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 04 jun 2017, 21:38

Rinidpp schreef:Andere bedrijven hadden ook goede referenties, maar kwamen qua prijs niet in de buurt. Zelfs één gehad die durfde per cilinder te vragen, raakt ik €450,= kwijt, maar zat er wel een mooie grafiek bij en 100% zeker dat niemand het beter zou kunnen doen.

Wie was dat, want ik ben gek op mensen met zulke statements.

Een ironisch puntje in deze is dat Pajic ook roept ben de beste. En volgens Ruud of inmiddels Johan klopte er eigenlijk niks van. Als de afstelling enkel bij volgas is afgesteld.

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 04 jun 2017, 22:16

Dat is idd een ironisch puntje. Alleen al het feit dat Tovami ongeveer 1,5h aan het afstellen is geweest, Pajic had na het inbouwen ongeveer een halfuur nodig om aan het eind resultaat te komen. Dat de afstelling niet goed was, ligt eerlijkheidshalve ook aan mijn gesleutel. Er is nadien echt veel gedaan en veranderd aan de TLS, daar zal ook een deel van de afstelling liggen.

Zal kijken of ik de informatie nog kan vinden betreft de prijs, meestal als ik een besluit heb genomen, ruim ik de rest op.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

suzukitl1000rs

Berichtdoor suzukitl1000rs » 04 jun 2017, 22:35

Ik heb mijn RSV gisteren bij Klijnstra motoren in Winschoten laten afstellen (Power Commander V en quickshifter). Hij heeft ook een bank van Dynojet incl. de meest uitgebreide software. 1,5uur afstellen is neem ik aan per versnelling zo goed als ieder vakje met de hand invullen/wijzigen? Bij Klijnstra doet de software dit automatisch, niet in de zin van ik laad een standaard map in en klaar maar dat de software de map zelf bouwt. Scheelt een berg tijd en hoef je ook geen 1,5uur je blok te belasten.

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 04 jun 2017, 22:42

Ha, dat snap ik, met een PCV wil dat idd, had ik ook al naar gekeken of die unit niet standaard op de PCIII gezet kon worden. Niet dus, de PCV is niet voor de TL geschikt. Wat ik gezien heb bij de afstelling methode van Tovami, kan daar gewoon bij staan, vragen stellen en zien wat er gebeurt, is dat een afstelling op X-toeren, weer invloed heeft op een hoger of lager Y-toeren gebied. Ook is hij behoorlijk bezig geweest met de stationair afregeling, haar zelfs even beneden de 1000 toeren laten lopen, ze blijft gewoon door hakken, maar neemt niet zo mooi op dan, vanaf de 1100+ toeren is dat super goed.

Rini

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 05 jun 2017, 11:50

Rinidpp schreef:Dat de afstelling niet goed was, ligt eerlijkheidshalve ook aan mijn gesleutel. Er is nadien echt veel gedaan en veranderd aan de TLS, daar zal ook een deel van de afstelling liggen.

Super dat je dat erbij zegt. Mensen verwachten altijd wonderen maar realiseren zich niet altijd wat overige zaken voor invloed hebben. Dus goed uitgelijnde, soepele ketting die niet in de achterbrug beschermer staat te zagen. Bandenspanning, benzine filter, schone injectoren en gasklephuis. Storingsvrije sensoren met stabiele output. Ga zo maar door.

Uiteindelijk is het net als overal, zolang mensen de techniek niet snappen en alleen naar de prijs kijken krijg je simpelweg geen benadering van perfectie.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 05 jun 2017, 16:37

Rinidpp schreef:Dat de afstelling niet goed was, ligt eerlijkheidshalve ook aan mijn gesleutel. Er is nadien echt veel gedaan en veranderd aan de TLS, daar zal ook een deel van de afstelling liggen.

Wat heb je allemaal aan mengsel gedaan dan?

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 05 jun 2017, 17:30

Elke jaar nu de deksels eraf, kleppen stellen en bussen wisselen. Daar begin ik dan mee. Als dat klaar is, de vacuüm meters erop, body's synchroniseren. TPS sensor nalopen en afstellen. Dan de laatste, de achterste body aanslag controleren en mogelijk stellen.

Bij het synchroniseren de luchtschroeven naar binnen, dan 1,5 slag naar buiten, bij het syncen kan je hier ook iets mee doen.

Luchtfilter schoon, aansluitingen neus pijpen goed op de filterbox passen. De dempers zijn db-killer vrij gemaakt.

De achterste dichtring van de uitlaat vervangen, netjes met keramisch vet (tot 1500graden) afgedicht.

Voor de tijd het brandstofsysteem met terpentine schoon gedraaid, 1:70 door een volle tank benzine zorgt dat de injectoren brandschoon worden.

Natuurlijk schone olie en filter, nu de Motul 300V 15W50. Zo zal ik deze vervangen door Motul 300V 10W40, zoals voorgeschreven. Zal dan de temperatuur ook weer goed in de gaten houden van de olie.

De ketting is 7500km geleden vervangen, idd erg belangrijk dat die recht draait en goed gespannen. Mijn ketting draait in de olie, zo soepel als wat.

Bougies had ik ook vervangen, iridium. Spanningsregelaar vervangen, consumptie verlichting omlaag gebracht, door Xenon en verder alleen nog led verlichting. Daarnaast alle connectoren reinigen en inspuiten met zuurvrije vaseline, geen corrosie meer.

Bandenspanning heel belangrijk, merk dat gelijk als er maar iets veranderd is, juiste spanning, voel me enorm goed met de Bridgestone S21Evo gympies. Zelfs koud plakken ze, slijtage midden is echt geweldig. Nu al 12000km gereden, bijna gebeurt.

Last but not least, af laten stellen op de dynojet door een vakman.

Mocht ik wat vergeten zijn dan gooi ik dat er later tussen.

Rini

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 05 jun 2017, 21:05

De manual heeft t over stationair 1200-1400 meen ik. De pc kijkt naar de tps. Als stationair dan 200 tpm omhoog gaat en de tps opnieuw afgesteld, kun je je afvragen of de boel nog klopt, bijvoorbeeld.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 06 jun 2017, 11:51

Hey Loki,

Volg het niet helemaal, maar denk dat Tovami het daarom juist op stationair van laag naar hoog geregeld heeft. Is daar best even aan het stellen geweest.

Na het synchroniseren en andere afstellingen, kijk ik, zoals beschreven, als laatste nog naar de TPS. Schakelaar zit er dan toch aan, alleen stationair minimaal wijzigen, controleren.

Wat erg belangrijk is bij de body sync en TPS, is de motor temperatuur. Die moet echt warm, bedrijfstemperatuur zijn.

Rini

Terug naar “TLS”