is mijn tel begrensd?

Alles over de TLS
TLRTwins

Re: is mijn tel begrensd?

Berichtdoor TLRTwins » 17 feb 2017, 17:19

Je kan bij de meeste gewoon een run plannen. Die kosten een paar tientjes dan weet je ongeveer wat het vermogen is. Mocht je dan teleurgesteld zijn in het vermogen kan je verder zoeken.

De meeste hebben die begrenzing er allang uit gehaald.

Verder zou ik niet te veel waarde hechten aan wheelie en volgas verhalen.... Er zijn ook nog steeds mensen die per aftermarket demper 3 pk bij tellen....

Nickhuijdts

Berichtdoor Nickhuijdts » 17 feb 2017, 20:29

verliest een tl ook Koppel door een eventuele begrenzing in de inlaat?
MIjn motor loopt nog makkelijk 250 echte km's per uur. En mijn maatje zijn 1998srad met 115 pk houd me amper bij.

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 17 feb 2017, 22:38

koppel is bij 250 niet meer zo een ding. Je hoeveel pk wel.

waarom je maat je amper bij kan houden kan verschillende redenen hebben van de rijder tot de motor tot de hoeveelheid hersencellen in ieders hoofd.

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 18 feb 2017, 09:42

Dvis schreef:
Mike88 schreef:Mijne eindigt op 02F21..na de terugroepactie kregen ze een 1 erachter dacht ik. Wat is de jouwe?
1 run op een testbank kost je n paar tientjes ben je d'r achter hoeveel ponies je motor aan boord heeft.
Wheelie in z'n 2 zou heel goed n cowboy verhaal kunnen zijn indd of talent, of de auteur reed met een 58 tands zaagblad achter :badgrin:

Ik had 125 pk op het achterwiel. Met 40 tands achter

Keurige score! K moet de eerste TLS nog zien die meer dan 130 op de bank trekt, ergens in april ga ik de bank op ben echt benieuwd na alle mods en gadgets. Ik heb een 42 tands zaagblad achter, trekt leuk weg alleen de km teller is van de leg! :lol:
EVIL TWIN SUPERBIKE

f2ride2001

Berichtdoor f2ride2001 » 18 feb 2017, 11:00

Precies,

De mijn kwam niet zo ver.

Afbeelding

Toch een nette score, ik was er erg blij mee. :D
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 18 feb 2017, 12:27

@Mike, als je in april ergens de bank op zoekt, doe ik misschien wel mee, laat ff weten wanneer en waar. Dan ga ik mijn best doen om te 'joinen', lijkt me leuk.

Ergens op het forum wel geschreven welke tandwiel verhouding ik gebruikt heb. Ze kruipt binnen een paar tellen in zes naar het rode gebied. De GPS gaf aan 245 te doen. De PCIII en het mega gat in het luchtfilter zijn daar denk ik verantwoordelijk voor.

Wat ik nog meer heb gedaan, trouwens ook met de Alfa 159 2.2 is terpentine door de benzine. Kennis is automonteur. Hij gaf aan om de 7500km een verhouding 1:70 te mengen. Waarom? Om de injectoren te reinigen, eigenlijk het hele brandstofsysteem. Zowel de TLS als de 159 gaven hier dezelfde reactie op. Het verschil was duidelijk te merken, vooral in de 159, die sprong ineens weer van de plek af, vooral merkbaar als je bij 130 het gas intrapt, er dan als een idioot van tussen wil, echt heel veel verschil.

Boodschap was niet vaker dan de 7500km te gebruiken, schoon is schoon. Er zijn ook alternatieven om het brandstofsysteem te reinigen, die kosten doorgaans €20,= zit ook terpentine in. Liter terpentine kost €2,=

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 18 feb 2017, 14:42

Komt goed Rini, k zoek nog even de meest ideale prijs / service / resultaten op tussen wat zaken hier in de buurt. Zal t je laten weten wanneer t zover is en het budget het toe laat :lol:
Die terpentine truc is wel n goeie indd, bij mij gaat er elk jaar een flesje Forte 1 in gevolgd door 2 (of andersom raak altijd in de war) als t seizoen weer begint.
Ook heb ik al eens injection cleaner van t Duitse Liqui Moly gebruikt, top end treatment van t zelfde merkje en om de 2 olie wissels gebruik ik Engine Flush ook van Forte om t carter etc lekker te reinigen vlak voor de . Uiteindelijk zal het allemaal wel op terpentine uitkomen en is de €2,- per liter natuurlijk veel goedkoper. K ga hem onthouden ;)
EVIL TWIN SUPERBIKE

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 18 feb 2017, 14:48

f2ride2001 schreef:Precies,

Afbeelding

Dit is voor een S een hele nette score.... sterker nog is zelfs hoog.

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 18 feb 2017, 20:31

Al geschreven in 'Kleppenstellen....' item. Kennis van me in Zeeland, racet met auto's, rijd ook motor, Hayabusa. In de tijd dat ik ook Hayabusa reed, vaak bij hem voor onderhoud. Hij raadde altijd de Motul 300V vol synthetische olie aan. Het zou echt goede olie zijn, maar vooral ook het blok reinigen. Heb het laten zien, na twee olie en filter wissels, lijkt het blok er aan de binnenkant brandschoon en glimmend uit te zien. Kan natuurlijk ook te maken hebben met vooral veel lange ritten, de tocht naar Italië was natuurlijk de langste, maar moest ook gelijk denken aan de woorden van Edgar, de Hayabusa maat.

Als het zover is met de op handen zijnde meting, laat het vooral weten, zal zeker proberen aan te sluiten.

Nu de garage in, even een check uitvoeren of alles wat vast moet zitten, ook nog daadwerkelijk vast zit, als het morgen droog is, minimaal een tank leeg rijden. Over het verbruik zal ik dan zeker berichten.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Andrew82

Berichtdoor Andrew82 » 20 feb 2017, 09:37

Afbeelding

Mijn Duitse '97 TLS ;)

Andrew82

Berichtdoor Andrew82 » 20 feb 2017, 09:39

f2ride2001 schreef:Precies,

Afbeelding