is mijn tel begrensd?

Alles over de TLS
Nickhuijdts

is mijn tel begrensd?

Berichtdoor Nickhuijdts » 14 feb 2017, 23:37

hallo.

ik heb al een poose een '97 tl1000s met 66000 km op de klok. ben er erg tevreden over.

maar ik lees hier en daar mensen met een tl1000s die in zijn 2 nog wheelied, en dat alleen op het gas...

nou de mijne loopt aardig hard en in zijn 1 komt het wiel ietsje van het asvalt maar meer ook niet...

zou deze dan begrensd zijn in zijn 1 tm 3e versnelling?

hoe kan ik dit controleren?

dankjewel alvast

Dvis

Re: is mijn tel begrensd?

Berichtdoor Dvis » 15 feb 2017, 01:26

Wat voor tandwiel verhouding heb je??
Grtsz Dvis :D

Andrew82

Berichtdoor Andrew82 » 15 feb 2017, 11:13

Nickhuijdts schreef:hallo.

ik heb al een poose een '97 tl1000s met 66000 km op de klok. ben er erg tevreden over.

maar ik lees hier en daar mensen met een tl1000s die in zijn 2 nog wheelied, en dat alleen op het gas...

nou de mijne loopt aardig hard en in zijn 1 komt het wiel ietsje van het asvalt maar meer ook niet...

zou deze dan begrensd zijn in zijn 1 tm 3e versnelling?

hoe kan ik dit controleren?

dankjewel alvast

Standaard zijn deze begrensd idd, uit mn hoofd in versnelling 1 t/m 5. Zoek op TRE. De TRE voor '97 modellen is anders als voor de latere modellen. Ik heb er zelf een GiPro ATRE met Gearindicator opzitten.

Buiten deze begrensing zou het ook een Duitse TL kunnen zijn en deze zijn vaak ook op 100pk begrensd vanwege de Duitse verzekering. Dit kun je zien aan geknepen inlaatkelken tussen de TB's en inlaatspruitstuk.

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 15 feb 2017, 17:32

Ha ik ken dat ook ;) Ik heb ook een Duitse 97er..en indd soms t zelfde gevoel van huh kan jij dat zo easy op je S zo'n wheelie. Ik ben geen lafaard maar krijg t niet voor mekaar puur op t gas. #-o
Heb net zo'n GiPro atre gear indicator erop, de open inlaat rubbers EN het zwart bruine kabeltje op je ECU door geknipt. Check TL1000.DE als je n beetje duits snapt kom je er wel uit..
Enige optie is de bank op met je bike dan weet je t echt zeker. Ik ben t ook van plan!
Mike
EVIL TWIN SUPERBIKE

Nickhuijdts

Berichtdoor Nickhuijdts » 15 feb 2017, 17:51

ik heb een duitse TL .

zal vd week na checken op kelken en ecu draadje :)

dus wanneer er geen kelken in zitten zou die vol vermogen moeten hebben?

Nickhuijdts

Berichtdoor Nickhuijdts » 15 feb 2017, 17:57

Mike88 schreef:Ha ik ken dat ook ;) Ik heb ook een Duitse 97er..en indd soms t zelfde gevoel van huh kan jij dat zo easy op je S zo'n wheelie. Ik ben geen lafaard maar krijg t niet voor mekaar puur op t gas. #-o
Heb net zo'n GiPro atre gear indicator erop, de open inlaat rubbers EN het zwart bruine kabeltje op je ECU door geknipt. Check TL1000.DE als je n beetje duits snapt kom je er wel uit..
Enige optie is de bank op met je bike dan weet je t echt zeker. Ik ben t ook van plan!
Mike

en... wat was het effect?

Nickhuijdts

Berichtdoor Nickhuijdts » 15 feb 2017, 18:38

waar zitten die begrenzers vd intake precies? moet de tank eraf of kan ik er zo bij.

bvd

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 15 feb 2017, 19:05

Hmm de Gipro was amper te merken eerlijk gezegd..leuk dat ik zie in welke versnelling ik rij that's all. :lol: t is me ook nog steeds niet helder tm welke versnelling de TLS blokken (niet alleen de 97ers) op deze manier zogenaamd begrensd zijn en in welke mapping ik precies moet rond cruisen. Het is een soort van injectie beperking, toerental begrenzer milieu emissie tralalala begrenzing. Alles is te vinden op internet hierover,studeer en wordt slimmer ;)

Als je je tank omhoog draait, airbox eraf dan kijk je op je kale TB'S toch? Als je dan je gas open draait, of de kleppen handmatig open zet door ze te duwen dan zie je daar de inlaat rubbers. Ze zitten zeg maar tussen het metalen van je TB'S en je cilinderkop als een soort van zwarte rubbrren doorvoer tunnel en ze zijn of helemaal rond net zo rond als de TB'S of het lijkt op een soort geknepen ovale vorm. Als je t bekijkt zie je wel of t geknepen is of niet..Google wat rond, sla de foto's op en vergelijk alle foto's die je vindt met je eigen blokkie. Kijken, vergelijken, concluderen :)
EVIL TWIN SUPERBIKE

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 15 feb 2017, 19:09

Nickhuijdts schreef:ik heb een duitse TL .

zal vd week na checken op kelken en ecu draadje :)

dus wanneer er geen kelken in zitten zou die vol vermogen moeten hebben?

Geen kelken maar geknepen rubbers en kabeltje nr 18 van de ecu, geen zin in teveel typen ik heb t zelf ff voor je opgezocht incl foto's . Kiek doar moar eem :-"

http://tl1000.de/FAQ/motor/drossel.htm
EVIL TWIN SUPERBIKE

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 15 feb 2017, 23:51

Nickhuijdts schreef:maar ik lees hier en daar mensen met een tl1000s die in zijn 2 nog wheelied, en dat alleen op het gas...

Komt zoveel bij kijken. Zoals Dvis al aangeeft, welke verhouding heb je erop?

Mij lijkt dat grote, zware mensen het massa zwaartepunt van het geheel omhoog brengen en dus makkelijker wheelien. Als de vering/demping veel gewichtsverplaatsing toelaat zal ie ook sneller omhoog komen. Heling op en af kun je ook nog over twisten..
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 16 feb 2017, 10:26

Precies! En een beetje ballen..moet zeggen dat ik menig motor maatje z'n plastic kuipen heb zien schuren op t asfalt na een mislukte wheelie poging :evil:
Dan hoeft t van mij ook weer niet hoor haha veel te zuinig op m'n brommer! Zul je net zien dat het weer mis gaat haha, moet je weer n streetfighter bouwen, kappen aan gort en je ego naar de kloten :-#
EVIL TWIN SUPERBIKE

Nickhuijdts

Berichtdoor Nickhuijdts » 17 feb 2017, 16:37

Nou ik heb gepoogd de 'kelken' na te checken. Tank los, Filter los, maar toen ik al die leidingen en stekkers tegen kwam dacht ik laat maar zitten...
Is allemaal al een beetje oud en poreus.

Alleen nu weet ik natuurlijk nog steeds niks.

enige wat ik weet is dat ik een duitse ( nieuwe versie ) ECU heb.
Denk dat al die verhalen van: Wheelien in zijn 2 op het gas een beetje wild zijn.

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 17 feb 2017, 16:46

Mijne eindigt op 02F21..na de terugroepactie kregen ze een 1 erachter dacht ik. Wat is de jouwe?
1 run op een testbank kost je n paar tientjes ben je d'r achter hoeveel ponies je motor aan boord heeft.
Wheelie in z'n 2 zou heel goed n cowboy verhaal kunnen zijn indd of talent, of de auteur reed met een 58 tands zaagblad achter :badgrin:
EVIL TWIN SUPERBIKE

Nickhuijdts

Berichtdoor Nickhuijdts » 17 feb 2017, 16:58

Mike88 schreef:Mijne eindigt op 02F21..na de terugroepactie kregen ze een 1 erachter dacht ik. Wat is de jouwe?
1 run op een testbank kost je n paar tientjes ben je d'r achter hoeveel ponies je motor aan boord heeft.
Wheelie in z'n 2 zou heel goed n cowboy verhaal kunnen zijn indd of talent, of de auteur reed met een 58 tands zaagblad achter :badgrin:

ik heb 02f21...

Dvis

Berichtdoor Dvis » 17 feb 2017, 17:15

Mike88 schreef:Mijne eindigt op 02F21..na de terugroepactie kregen ze een 1 erachter dacht ik. Wat is de jouwe?

Ik had 125 pk op het achterwiel. Met 40 tands achter
Grtsz Dvis :D

Terug naar “TLS”