Gevalletje voorvork!

Alles over de TLS
Rinidpp
Contacteer:

Re: Gevalletje voorvork!

Berichtdoor Rinidpp » 15 feb 2017, 08:39

Sinds verleden jaar, altijd het WPHB (laptop) naast de TL staan. Momentsleutels er naast en de momenten op papier aan de muur hangen.

Demontage en montage altijd volgens schema, dan doe je het altijd goed. De poten heb ik zonder de demping-schroeven te stellen gemonteerd, einde van de week bouw ik haar verder af, kuip materiaal en verlichting aansluiten, dan zal ik voor de eerste rit eerst de basis instellen, schroevendraaier mee.... lekker gassen en gummen!

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 15 feb 2017, 17:35

Precies, k koop ze voor elke motor die ik in m'n bezit heb! Maargoed, de basis afstelling staat dus in de Haynes bijbel ?
K heb t boek niet bijdehand, motor wel..ga ik ff online zoeken naar de juiste blz :-"
EVIL TWIN SUPERBIKE

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 15 feb 2017, 21:25

Het wphb, dacht dat iedereen wel gedownload had..is geen haynes..
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 15 feb 2017, 22:40

Ik ben oldschool..heb graag dat ouderwetse boek in m'n klauwen. Hou niet zo van uitgeprinte A4tjes in een goedkoop mappie, k ga toch even zoeken naar dat wphb Loki, ben 1 vd weinigen die hem nog niet heeft
EVIL TWIN SUPERBIKE

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 15 feb 2017, 23:44

Een boek bij de hand is ook erg handig hoor. Heb er zelf ook 1, maar die vind ik niet zo duidelijk.

http://wotid.com/tls/content/view/26/49/

Steve =D> =D> =D>
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 16 feb 2017, 10:53

Loki schreef:Een boek bij de hand is ook erg handig hoor. Heb er zelf ook 1, maar die vind ik niet zo duidelijk.

http://wotid.com/tls/content/view/26/49/

Steve =D> =D> =D>

Steve's pages indd =D> ik heb mijn airbox mod 2 van hem afgekeken! Handige site 8) nooit naar de downloads gekeken..zal ze ff door de printer heen jagen op t werk!

Lukt het trouwens met de basis afstelling Rini??
EVIL TWIN SUPERBIKE

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 16 feb 2017, 22:27

Hey Mike,

Morgenmiddag neem ik vrij van het werk, kom er anders niet aan toe om haar de jas aan te trekken. Dan de straat op, schroevendraaier mee, eerst de basis instelling uitproberen, dan maar eens wat voorzichtige veranderingen aanbrengen. Als het weer het toelaat, al met al een goeie 150km op de teller bij schrijven, kijken hoe ze reageert op alle veranderingen.
Enige wat ik nog niet gedaan heb is de TPS en TB sync. Moet dat zeker checken, de laatste keer dat ik dat netjes gesteld heb, kwam ik er achter dat de achterste pijp zo lek was als een zeef. Nu dat netjes dicht is gemaakt, zal de afstelling niet extreem, maar toch weer wat veranderd zijn. Denk dat ik daar zondag naar ga kijken, hou jullie natuurlijk op de hoogte.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 17 feb 2017, 18:16

Heul raar, alles weer op dezelfde plek, poten netjes ingesteld, voelde gelijk goed, maar er was ook iets vreemds te voelen, kon het niet direct een plekje geven, net of de stuurdemper niet mee wil geven.
Starten, half pak aan, warm gestookt, de straat op. Zoals ik al dacht, ze wilde niet sturen, de gekozen richting word door de stuurdemper vast gehouden, wat een ranzig gevoel, dit wil je echt niet. Naar de lichtste stand gedraaid, het mag niet helpen. Het kan natuurlijk zijn dat de kou, de olie in de stuurdemper onhandelbaar maakt, zo heb ik haar niet weggezet. De stuurdemper ligt nu op de werkbank, even gevoeld, dat is echt een stuk beter. Zo eerst bak chinees naar binnen gooien, dan pak weer aan, mooi stuk gassen. Voorpoten proberen verder af te stellen, maar zal beter en gemakkelijker gaan als het wat warmer is, ik ook wat zien kan. Het gevoel is iig uitstekend.

Rini

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 17 feb 2017, 22:19

Whow, whow en nog eens whow. Wat is ze daar van opgeknapt. Zoals geschreven, de stuurdemper eraf geschroefd. Stuur voelde gelijk 100% beter.

Vanavond pak aan, alles nog een keer nagelopen, check! Beetje warm stoken, daar gaat ze. Rustig sturen, natte straat, veel koppel, andere voorvork, missende stuurdemper, toch wel even wat om rekening mee te houden.
De in en uit gaande demping heb ik door gebruik van de iets dikkere olie, vanuit gesloten (stijfst) toestand, allemaal 1 slag open gedraaid. De vork voelt dan nog steeds behoorlijk stug aan. Heb de vering iets lossen gezet, beetje comfort mag er wel zijn.

Bij de eerste kilometers voelt ze al stabiel en rustig. Ze blijft voor net zo mooi aan de grond geplakt, zijn op de route die ik dan altijd rij, behoorlijk wat bupsen en bobbels. Daar waar ze voorheen wiebelend overheen stuiterde, blijft ze nu, zonder stuurdemper heel rustig en stabiel.
Was de schroevendraaier vergeten mee te nemen, misschien maar goed ook, ongeveer 150km gereden, voelt eigenlijk behoorlijk vertrouwd, zo maar even laten staan. Eerst volgende gelegenheid, zal ik haar de 31 in Duitsland even op jagen. Eerste stuk richting Emden, is behoorlijk instabiel, veel korte hobbels achter elkaar. Als je daar met 250kmh over heen dendert, dan wordt er wel wat gevraagd van de voorkant.

Weet niet of het met de nieuwe SR te maken heeft, weet alleen dat ze vanavond schreeuwde van plezier, als een raket reageert op het gas, precies doet wat er gevraagd word. Mijn gevoel zegt dat het echt harder gaat dan voorheen. Over het brandstof gebruik hou ik jullie op de hoogte.

Tijdens het tanken, de boel even gecontroleerd. Zit alles wat gedemonteerd is geweest nog op de juiste plek, alles vast, gelijk de temperatuur van koelvloeistof en olie checken, de olie ging zelfs even naar de 102graden.
Afbeelding

Het was weer even fantastisch om te gassen!

Rini
Laatst gewijzigd door Rinidpp op 18 aug 2017, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 17 feb 2017, 23:02

Zelfde SR, zelfde beleving : kan haast niet anders dan dat het daar mee te maken heeft.
Nu nog even afwachten wbh brandstofverbruik.
Als dat in dezelfde lijn ligt als bij mijn motor heb je de prijs van de SR er zó weer uit ;)

Groeten

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 18 feb 2017, 09:40

Zo voel ik het ook Joe, echter zal het snel duidelijker worden als er meer kilometers gedraaid gaan worden. Bij goed weer, ritje motorbeurs, familie bezoek in Doorn of Zeeland, genoeg te rijden. Dan zal het brandstof verbruik snel helder worden.
Wat iig al anders is, is de temperatuur van de SR, die wordt lang niet zo warm als de originele.

Ook de instellingen van de voorvork uit het WPHB gehaald. Voor de liefhebbers.
Afbeelding

Voor mijn zoon het Haynes boek gekocht. Als ik mijn persoonlijke mening mag geven, ga ik toch echt voor het wphb en het Haynes boek.

Rini
Laatst gewijzigd door Rinidpp op 18 aug 2017, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 18 feb 2017, 10:11

Ah de settings! Daar kan ik ook wel wat mee, zal wel op een gemiddeld Japans gewicht +-70kg gebaseerd zijn maar ik kan al wel zien dat mijn vork andere preload settings heeft ! Waarschijnlijk ga ik daar iets vanaf wijken, gezonde Drentse jongen 90 kg schoon aan de haak ;)
Heb jij de originele lineaire veren Rini of progressieve erin? Kan t me niet meer herinneren vanuit je topics..

K ben ook benieuwd naar de SR, hem hem er gisteren af gedraaid en m'n charge mod bekabeling eerst ff verwijderd (en bewaard), hoop dat de laadspanning die er nu standaard van af komt rond de 14.1 V zal liggen.

Keep it wheel =D>
EVIL TWIN SUPERBIKE

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 18 feb 2017, 11:56

Hey Mike,

Weet dat de veren door de vorige eigenaar vervangen zijn door WP-progressieve veren. Ook de achterveer is toen vervangen door een WP versie. Omdat ik geen vergelijk heb met het originele materiaal, ook niet veel over zeggen. Ook bij de TL van Lodi, is zowel voor als achter WP vering toegepast.
Volgens mij is 90kg toch redelijk normaal gewicht, zelf schommel ik tussen de 80 en 84, sport intens veel, net zoals eten, anders val ik om.

De dikkere olie vond ik gezien het gedrag een heel goed idee van Lazo, had geen andere referentie dan wat ik las op het forum, ook zat er in één poot geen olie meer in, vork reageerde dus echt niet goed. Bekennen dat ik ondanks die handicap, er geen moeite mee had. Alleen op het circuit vond ik haar niet te vertrouwen. Dat werd gisteravond al snel bevestigd, ze reed een stuk stabieler. Net de winter uit, even wennen aan het rollen en sturen, op de terugweg, de vaart er al weer goed in, vertrouwen snel terug bij het sturen.
Als het morgen goed weer is, zal ik proberen een goede 250km te rijden, kijken naar het brandstof verbruik.

Suc6 met het stellen.

Rini

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 18 feb 2017, 15:39

K heb de waardes er ook in gedraaid, toch n hele afwijkende instelling als 'standaard'..mijn voorveerspanning stond te strak, de rebound demping stond ook anders en de compression demping zelfs onderling verschillend en niet standaard.
7/8e is toch heel wat anders as 7 of 8 hele slagen uit draaien dat is wat ik eerst dacht :badgrin:

Wat me wel opviel is dat Haynes en wat afbeeldingen uit de verschillende owner manuals toch onderling van elkaar afwijken qua standaard waardes . De heren van Haynes praten zelfs over andere instellingen mbt tot de verschillende bouwjaren / types. Ik heb nu de S-V basis afstelling gebruikt voor mijn 97er S..de voorvork is toch niet gewijzigd door de jaren heen dacht ik :-k
Uiteindelijk zal ik er wel ergens tussenin gaan zitten, ben ook van plan hyperpro progressieve veren erin te draaien
en achter heb ik er ook een WP shock zoals jullie onder zitten.
Mike
EVIL TWIN SUPERBIKE

Terug naar “TLS”