Slecht stationair, olie lampje knippert

Alles over de TLS
Dithomasio

Slecht stationair, olie lampje knippert

Berichtdoor Dithomasio » 02 aug 2016, 14:34

Het is mij vandaag twee keer overkomen. Een keer tijdens het wachten voor een brug, motor uit 1 a 2 minuten wachten en toen weer starten. En een bij thuiskomst de motor nog even stationair laten draaien. In het eerste geval motor starten, maar viel direct weer uit dit herhaalde zich 2 keer daarna met meer gas weggereden. En bij het laatste geval rustig stationair laten draaien, viel hij naar 10 seconden ongeveer uit. In beide gevallen kreeg ik onderstaande melding van een knipperend olie lampje.

Wat kan hier het probleem van zijn? Sensor stuk?

Ik meet ongeveer 3/4 olie in het pijlglas.

Afbeelding

Andrew82

Re: Slecht stationair, olie lampje knippert

Berichtdoor Andrew82 » 02 aug 2016, 14:45

Motor ff in dealermode zetten, dan krijg je een "Cxxx" melding (FI code) in het scherm te zien.

Voor de dealer mode moet je de stekker in de kont ff doorverbinden met een paperclip. Het is dat stekkerblokje met vier gaatjes en twee draadjes. Er zit een rubberen dop op. Als je hem hebt doorverbonden geeft het dashboard een C code aan.

Dithomasio

Berichtdoor Dithomasio » 02 aug 2016, 14:59

Afbeelding

Systeem OKE, als ik het goed heb...

MalukuMiel

Berichtdoor MalukuMiel » 02 aug 2016, 18:09

Ok mooi man. =D>

Heb je hem ook al laten lopen terwijl hij in dealermode staat? Als je contact uit is geweest reset ie meestal de FI melding.

Dus ff in dealermode laten staan, motor starten en ff spelen met het gas voor die grijns op dat smoelwerk :D en wachten tot het lampje weer gaat branden. :idea:
Dan aflezen op het display welke code er staat en opzoeken of hier vragen wat die code betekent. 8)

Have fun!!!
Afbeelding Krèg ut hein en weah! Muh raujuh Tei El is tòg snellâh....;)

Train

Berichtdoor Train » 02 aug 2016, 20:27

Is het alleen in neutraal of ook in zn 1e versnelling met koppeling in?
Keep calm and braaaaaap!! :badgrin:

Andrew82

Berichtdoor Andrew82 » 02 aug 2016, 22:38

Gewoon ff rijden in dealer mode, komt de foutmelding vanzelf als je dezelfde problemen ondervindt

Train

Berichtdoor Train » 03 aug 2016, 11:58

Ik heb hetzelfde probleem soms maar als ik euro 98 tank is het probleem verholpen. Mijn tbs en mijn tps zijn door pedro afgesteld dus dat is bijna onmogelijk, ik denk zelf dat de gps sensor vies is en ff onder handen genomen dient te worden, vandaar mijn vraag.
Keep calm and braaaaaap!! :badgrin:

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 03 aug 2016, 13:18

Euh moet dat horizontale streepje vóór de c niet in het midden staan ? :-k
Misschien moet de TPS eens afgesteld worden want dacht dat het streepje enkel bij 1400 tpm de bovenste positie inneemt en zo te zien draait de motor niet op de foto.

Groeten

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 03 aug 2016, 17:55

Misschien vanwege de fast idle? Het stationair van mijn TL verloopt ook iets, dus vermoed ik dat mijn TPS ook niet altijd 100% staat.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Dithomasio

Berichtdoor Dithomasio » 13 aug 2016, 12:15

https://youtu.be/tpZtP0ZWLbY

Even een weekje er tussen uit geweest, nu weer tijd om met de TL1000 verder te gaan. Ik heb er even een filmpje bijgemaakt. De eerste keer starten geen probleem, starten lopen en dan blijft hij ook mooi stationair draaien. Maar zodra ik hem uit zet en weer wil starten dan hoor je het gevolg.

Hetzelfde gebeurt als hij in de 1e versnelling staat en dan met koppeling in start.

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 13 aug 2016, 12:41

Volgens dat übergeile Amerikaanse 80's filmpje op YouTube stel je de TPS af door hem bij stationair 1200 rpm, handmatig met kleine tikjes op de sensor, eerst naar onderen te laten zakken, aansluitend de andere kant op tikken zodat ie middelste streepje passeert en naar de bovenste springt (waarschijnlijk weet ie nu z'n ideale min en max waarden) en vervolgens tik je de sensor weer de andere kant op tot ie in t midden staat. Controle met fast idle 1400 rpm of ie verspringt naar boven, en weer terug naar 1200 in het midden staat.
Zo was ie als ik me niet vergis, en zo heb ik hem succesvol uitgevoerd.
Ik heb zo'n dealer mode switch in m'n kofferbak gemonteerd. Wel ideaal!
Mike
EVIL TWIN SUPERBIKE

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 13 aug 2016, 13:16

Zoals ik bij de TL van mijn zoon ondervond, ook slecht stationair lopen, bleek er een slang gescheurd te zijn, zou dat ook allemaal na lopen.

Ook de elektronica kan je in de steek l aten. Elektronica maatje Johan, heeft me ooit geleerd alle, maar dan ook alle contacten van de boom na te lopen, zeker als het wat gedateerd wordt. Regen en tijd, zorgen voor problemen in dergelijke contacten. Zijn advies:

contact los maken, reiningen, zo niet licht schuren, vol smeren/spuiten met zuurvrije vaseline, connector sluiten, klaar. Daar waar vaseline zit, komt nooit water en geen oxidatie.

Mooi voorbeeld was een oude GS1000G waarvan de koplamp het niet goed leek te doen. Gemeten met de mulimeter, bleek er bij de koplamp net 10v aan te komen, de accu had 12,5v. Alles onderweg schoongemaakt, zelfs de zekeringbox was versmeerd. Resultaat was een helder schijnende koplamp.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Dithomasio

Berichtdoor Dithomasio » 24 aug 2016, 21:59

Vanavond Mike88 op bezoek gehad, hij heeft bij mij de TPS afgesteld en de TB gesynchroniseerd. Bleek dat er al eens eerder aan gesleuteld te zijn zo had o.a. de luchtstelschroef? niet de standaard 1 1/4 uitslag.
Na wat afstelwerk draait de motor weer zoals hij zou moeten en blijft hij stationair draaien ook nadat ik hem uit zet en weer start. Wel was de motor goed warm dus ga dit ook nog even testen als hij koud is. Voor zover opgelost met dank aan Mike88 ! =D> =D>

Na een tip van Mike ga ik ook nog de thermostaat mod doen, gezien de motor onder normale omstandigheden niet warmer dan 60gr. wordt.

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 24 aug 2016, 23:08

Was gezellig! Ben blij dat ie beter loopt, in het PDF bestandje in de how-to's op dit forum staat precies de werkwijze zoals we t vanavond hebben uitgevoerd kun je t nog eens nalezen enz..
Terug rijden naar Assen met donker vizier was 'spannend'

Have fun with the bike! \:D/
Mike
EVIL TWIN SUPERBIKE

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 25 aug 2016, 00:06

Goed bezig mannen =D>
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Terug naar “TLS”