Nieuwe kettingset

Alles over de TLS
Rinidpp
Contacteer:

Re: Nieuwe kettingset

Berichtdoor Rinidpp » 03 jan 2018, 12:34

Na de ritten van de laatste tijd, de ketting toch op smering blijven controleren. Er wordt iets minder gesmeerd door het systeem, zo blijven de velg en band wat schoner. Alleen door gebruik van de scottoiler olie verdwijnt de olie tijdens regen. De olie is biologisch afbreekbaar en dus weg te spoelen. Nu is de ketting best vet, ook de olie blijft druppelen, maar is dan eigenlijk net te weinig om echt goed te smeren. Gelukkig niet zo vaak in de regen, anders de andere chip er maar weer in.

Zag bij de laatste inspectie dat de ketting heel voorzichtig gaat hangen, huh, wat krijgen we nou, mijn gevoel zegt dat de set er net op zit. Dit komt omdat ik het voortandwiel gewisseld heb, zo iets rustiger toerental krijg tijdens langere ritten. Terug gekeken naar het moment dat de ketting life is gegaan, blijkt die er dus gewoon al 24000km op rond te draaien. Ik zeg, goed voor elkaar, zal zeker door de druppelaar komen.

Zag dat Jos Smit de DID XV kettingset voor €100 op de plank heeft liggen, zal die vast bestellen, misschien dan gelijk wisselen.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

f2ride2001

Berichtdoor f2ride2001 » 03 jan 2018, 18:47

Ik ben ook nooit veel verder dan die 24.000km met een kettingset gekomen, dus gewoon netjes!

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 04 jan 2018, 13:28

Even met de endoscoop gekeken hoe het er daar uit ziet. Waarschijnlijk door het snoeihard rijden, slangetje naar de ketting tot, geraakt, lijkt opgevreten door de ketting, zal deze week de boel open maken, gelijk de keerring vervangen voor de koppelingas.

Afbeelding

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Ton W

Berichtdoor Ton W » 14 jan 2018, 15:25

Ik heb de eerste originele kettingset gewisseld bij 38.000km voor weer een originele Suzuki set.
Bizar lang dus:)
Gebruik wel alleen maar:
https://www.motorex.com/en-us/moto-line ... ing-spray/
https://www.putoline.com/nl/catalogus/o ... hain/1766/

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 14 jan 2018, 20:50

Whow Ton,

Dat zijn behoorlijke kilometers man, het zal ook door het rijgedrag komen wat de ketting beïnvloed. Bij het continu hangen aan het gas op bv het circuit, wordt er behoorlijk wat extra gevraagd.
Helemaal met je eens, zorgen voor een goede/perfecte smering, zal de ketting behouden tegen stuk rijden.

Rini

Turbo_Henky

Berichtdoor Turbo_Henky » 14 jan 2018, 22:27

Ik heb mijn kettingset, een DID X-ring ketting, er nu ook 32.000km op zitten en "stil counting". Ik smeer altijd met Castrol Chain wax. Deze is vrij dik en smeert wel de ketting maar niet de rest van de motor. =D>
Geniet nooit met mate

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 14 jan 2018, 22:32

Turbo_Henky schreef:Ik heb mijn kettingset, een DID X-ring ketting, er nu ook 32.000km op zitten en "stil counting". Ik smeer altijd met Castrol Chain wax. Deze is vrij dik en smeert wel de ketting maar niet de rest van de motor. =D>

Dat klinkt idd ook goed Henk, hoeveel km rij je voor je opnieuw smeert?

Rini

Turbo_Henky

Berichtdoor Turbo_Henky » 14 jan 2018, 22:49

Rinidpp schreef:
Turbo_Henky schreef:Ik heb mijn kettingset, een DID X-ring ketting, er nu ook 32.000km op zitten en "stil counting". Ik smeer altijd met Castrol Chain wax. Deze is vrij dik en smeert wel de ketting maar niet de rest van de motor. =D>

Dat klinkt idd ook goed Henk, hoeveel km rij je voor je opnieuw smeert?

Rini

Dat weet ik eigenlijk niet. Ik doe dat meestal wanneer ik denk van: "dat is alweer een tijdje geleden". Ik rij echter (bijna) nooit in de regen, dus dat scheelt ook wel waarschijnlijk. En als ik het smeer dan is het meestal na een rit als de ketting nog warm is, zodat het kettingvet zich mooi over de ketting verspreid. Oh ja, en ik spuit het altijd op de "binnenkant" kant van de ketting, want je moet het contactvlak tussen het tandwiel en de ketting smeren.
Geniet nooit met mate

Ton W

Berichtdoor Ton W » 15 jan 2018, 21:08

@Rini, zeker geen brave rijstijl:)
Heel veel Nordschleife gereden met die eerste set.
Wel nagenoeg geen regen gezien.

Wanneer je moet smeren zie je heel duidelijk met die Motorex en Putoline, en idd ook na het rijden doen.

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 16 jan 2018, 09:12

Dat zal zeer zeker een behoorlijk verschil zijn, ik rij wel in de regen. Mijn kettingsmeersysteem gebruikt biologisch afbreekbare olie. Daar gaat het met regenrijden zeker verkeerd. Zal dat toch eens een jaartje gaan proberen met echte olie. Ergens een fles met schredderolie staan, mooi dun en smeren als een malle, dat zal in de regen ook blijven zitten, 100%!

Rini

Terug naar “TLS”