Knippers, spiegels, claxon(s)

Alles over de TLS
Rinidpp
Contacteer:

Knippers, spiegels, claxon(s)

Berichtdoor Rinidpp » 02 mei 2016, 17:22

Had ik in de spiegels al knippers zitten, via internet gescoord, zag ik op http://www.banggood.com nog een setje bijzondere knippers liggen. Probleem met de normale knippers is dat ik bij het in de garage rollen, al de nodige knippers ben kwijtgeraakt, weet het, beter uit kijken.
Het setje wat ik zag wat dichterbij bekeken, toen naar de prijs :D , echt niet te geloven, maar besteld, dacht als het niets is, krijgt mijn jongste zoon het voor zijn scooter. Het complete setje kost inclusief verzendkosten €4,43. Eigenlijk kan het niet wat zijn.

http://www.banggood.com/Motorcycle-Univ ... 77146.html

Verleden week het setje ontvangen, accu erbij, verrek, het schijnt ook nog redelijk, volgens mij past het, of is pas te maken, ook nog eens redelijk op de kuip. Moest de neus er toch af hebben, lamp stuk in het dashboard.
De knippers zitten er op, het is een kwestie van smaak, voorlopig laat ik ze mooi zitten. De eerste foto is zonder licht, zo ziet de neus er nu uit.
Afbeelding

De volgende met licht.

Afbeelding

Op de beurs bij motor Langezwaag, setje claxon's gekocht, type slakkenhuis. Thuis, wat dichter bij de TL, kwam ik er al snel achter dat die samen niet op de plek passen waar de originele claxon zit/zat!
Begonnen er één op de zetten, lekker geluidje komt er van zo'n ding af, maar was al snel duidelijk dat er één miste. Hele neus afgespeurd naar een plek voor nummer twee, dat ging hem niet worden. Uiteindelijk heb ik gekozen om de tweede claxon aan de linkerkant van het frame te schroeven, direct onder het achterste gedeelte van de kuip. Mijn zoon Lodi, ook een TL rijder, vind het maar niks, gezien dat ik gisteren iemand met de claxon's duidelijk heb gemaakt, wakker te worden, maakt dat ze op de goed plek zitten.

Nummer1:
Afbeelding

De bedrading van nummer1, naar nummer twee loopt door het frame, netjes in beschermhuls gewikkeld.
Afbeelding

Zie hier de plek van nummer twee.
Afbeelding

Omdat de kuip er strak boven zit, valt wat mij betreft de claxon helemaal niet op, feit dat ik er boven zit, er niet naar kijken kan, maakt dat hij voor mij op de goede plek zit.

miep, miep,

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Dvis

Re: Knippers, spiegels, claxon(s)

Berichtdoor Dvis » 02 mei 2016, 18:12

Jeetje bang dat ze je niet horen :lol:
Grtsz Dvis :D

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 02 mei 2016, 20:17

Ik vind dit eigenlijk wel goed. toegeven als men schrikt maak je nog kans op hele vreemde manoeuvres maar dan heb je ze in iedergeval al in beeld.

Al moet ik zeggen dat ik nog geen een motor heb gehad die echt indruk maakte met z'n toetert, is dit eigenlijk een logische upgrade.... nooit zo bij stil gestaan....

pilatus

Berichtdoor pilatus » 02 mei 2016, 20:53

Heb ook een stel dergelijke toeters liggen, maar heb nog geen goede plek kunnen vinden ;)
Afbeelding

Dvis

Berichtdoor Dvis » 02 mei 2016, 20:57

Ik heb helemaal geen toeter :-k
Grtsz Dvis :D

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 02 mei 2016, 22:22

Zo is het mannen, de Xenon staat scherp omhoog/laag, tegen het verblinden aan, betekent bij gas open 'Verblinden', neutraal rijden, 'niemand last van', mocht de claxon nodig zijn, dan moet die ook te horen zijn. Vergeleek het eigenlijk met de claxon van de auto. Rij een Alfa 159. Als je hier de claxon van gebruikt, schrik je je echt kapot. Dat moet ook, de meeste bestuurders zitten binnen, met radio 538 op de luidspreker. Dan moet mijn TL ook een claxon hebben waar je van schrikt.

Mocht iemand een nog betere plek vinden, hoor het graag!

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 03 mei 2016, 01:12

Misschien in plaats van de troep vangers aan de ram-air tubes. Of na de radiateur?
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Train

Berichtdoor Train » 03 mei 2016, 10:38

Sluiten die knippers goed aan op je kuipen?

Zit al een tijd te denken aan deze knippers maar twijfel of ze mooi aansluiten.

Fototje?
Keep calm and braaaaaap!! :badgrin:

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 03 mei 2016, 12:29

Dat valt eigenlijk best mee, maar als je een echte milimeterneuker bent, dan valt het tegen. De schroefdraad die de knippers heeft is te lang, is van kunststof, dus knip je zo weg. De schroefdraad zit te recht aan het lamphuis vast, waardoor de knipper niet helemaal goed aansluit. Denk dat ik nog een setje ga bestellen, de schroefdraad ga proberen warm te stoken, kijken of ik de boel wat in beweging kan krijgen. Nu heb ik het met een grote ring en een tyrapp vastgezet. Wat een fantastische uitvinding is dat, de tyrapp!
Afgelopen weekend een goede 200km gereden, knippers blijven mooi zitten, denk dat als ik ze nog iets strakker zou aanhalen, er helemaal niets van te zien is. Mocht het definitief worden, dan kan het zijn dat ik ze gewoon vast lijm, met drie kleine druppels op de hoeken.
De foto van voor de montage op de kuip heb ik denk ik weggegooid, helaas. Zal vanavond foto's maken van heel dichtbij, die alsnog plaatsen.

Rini

Train

Berichtdoor Train » 03 mei 2016, 22:56

Ik ben een beetje zon neuker ik wacht met spanning op de pics!

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 03 mei 2016, 23:04

Train schreef:Ik ben een beetje zon neuker ik wacht met spanning op de pics!

ik eigenlijk ook..... erg lastig vooral voor mezelf ](*,)

polthergeist
Contacteer:

Berichtdoor polthergeist » 04 mei 2016, 06:52

Train schreef:Ik ben een beetje zon neuker

Enige wat jij neukt is je rechtethand pik :lol: :lol:
2 fast 2 live, 2 young 2 die

Stefan

Berichtdoor Stefan » 04 mei 2016, 08:26

Je bent in ieder geval zichtbaar met die knippers!
En voor wat betreft de claxon heb ik me er eigenlijk ook altijd al over verbaasd dat alle motoren zo'n zielig geluid uit de claxon hebben. Een mooie plek om het de nieuwe weg te werken is alleen lastig te vinden denk ik....in de hump? :P Ruimte zat haha

@ Polthergeist: beetje lief zijn voor je vrienden he [-X Misschien wisselt hij wel gewoon af tussen links en rechts :-$

polthergeist
Contacteer:

Berichtdoor polthergeist » 04 mei 2016, 11:39

Stefan schreef:
@ Polthergeist: beetje lief zijn voor je vrienden he [-X Misschien wisselt hij wel gewoon af tussen links en rechts :-$

Dat is lief. Weet je toch ;-) dat denk ik niet. Hij is extreem rechts dus daarom :lol:
2 fast 2 live, 2 young 2 die

Train

Berichtdoor Train » 04 mei 2016, 20:06

Mmm... Waar het hart van vol is polthergeistt!!

Terug naar “TLS”