Winter of 2016, ABM Clipons

Alles over de TLS
Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5755
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: Winter of 2016, ABM Clipons

Berichtdoor Loki » 11 mar 2016, 12:49

tsjoe007 schreef:Every part of GPR Stabilizer is produced under one roof. Design, manufacturing, assembly, testing, and distribution are all done at our San Diego, CA facility...


Das ook wat waard want sommige spullen die we hier normaal vinden worden gemaakt in lage lonen landen, wat opzich ok is. Maar soms onder erbarmelijke omstandigheden, iets waar ik niet aan mee zou willen helpen.

Opzich wel cool weer een rotatie demper op de TL te zetten. Hoe goed zou een schokbreker van hun zijn als ze die zouden maken voor de TL..
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
tsjoe007
Berichten: 363
Lid geworden op: 11 apr 2015, 18:20

Re: Winter of 2016, ABM Clipons

Berichtdoor tsjoe007 » 11 mar 2016, 20:49

Volgens mij is de originele stuurdemper ook niet state-of-the-art hoor.
Er wordt veel geschermd in de ads met "20-voudig verstelbaar, ...".
Misschien handig voor de mensen die regelmatig het circuit opzoeken maar voor de meesten onder ons dient zo'n ding enkel om de "tankslappers" en "wobbles" tegen te gaan die kunnen voorkomen bij '97 modellen of bij afwijkende tandwielverhoudingen. Ik durf al eens "pittig" te rijden met mijn beast en met de standaard stuurdemper heb ik nog nimmer problemen ondervonden.
De Chinese versies zijn meestal kopieën van bestaande modellen maar dan gefabriceerd met minder edele componenten. Niet zo fraai maar het werkt meestal wel.
Persoonlijk zou ik voor de GPR gaan indien de huidige het begeeft, de Chinees mwah nee, toch maar niet.

Groeten

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5755
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: Winter of 2016, ABM Clipons

Berichtdoor Loki » 11 mar 2016, 22:13

Met voor en achter goeie vering en demping, en de juiste ketting spanning, hebben de meesten waarschijnlijk helemaal geen stuurdemper nodig om mee te beginnen. Volgens mij was het in de jaren negentig heel normaal dat sportfietsen geen stuurdemper hadden.

Maar ik wil niet zover gaan dat het alleen wat voor op het circuit is. Juist op straat zijn er oneffenheden en geen kattengrit naast elk stuk asfalt.

De standaard stuurdemper neemt risico weg. Maar het gaat ten koste van bedieningsgemak en wendbaarheid bij lage snelheden. Wat in zekere weer ongewenst kan zijn als je bij lage snelheid wil uitwijken.

Het afstellen van de standaard demper kan met dunnere olie. Zelf nooit geprobeerd, maar ik denk dat het een mooie en goedkope oplossing is. Een instelbare stuurdemper bied wat meer gemak wat instellen betreft, stel je gaat eens naar het circuit ofzo. Dan heb je nog wat moois van Hyperpro, de RSC dempers. Deze bied weinig weerstand bij normale stuurinput, echter bij extreem snelle bewegingen neemt de demping extreem toe. Technisch een prachtige oplossing en een mooi voorbeeld van de mogelijkheden van (veer) snelheidsafhankelijke dempingskarakteristieken.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

TLRTwins
Berichten: 927
Lid geworden op: 05 apr 2013, 23:12

Re: Winter of 2016, ABM Clipons

Berichtdoor TLRTwins » 11 mar 2016, 22:22

Al mijn oude suzuki motoren uit de jaren 90 hebben een stuur demper.

Wat wel een enorm verschil is of je met clipons rijd of met een stuur.

Met stuur heb je veel meer momentum om de boel recht te zetten. Clipons heeft dit minder tot bijna niet.

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5755
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: Winter of 2016, ABM Clipons

Berichtdoor Loki » 11 mar 2016, 22:57

Kennelijk heeft Suzuki de TLS niet als pure sportfiets gezien, opzich wel logisch.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
coen
Berichten: 300
Lid geworden op: 27 apr 2009, 00:57
Locatie: Utrecht

Re: Winter of 2016, ABM Clipons

Berichtdoor coen » 11 mar 2016, 23:15

Zo, net uit de garage.
Heb de tip van Loki opgevolgd en 5w gebruikt als vervangingsolie!

He-le-maal top! De yamalube bij RB motoren was 8,-. Je gebruikt maar een fractie.

De demper stuurt echt stukken lichter dan de 15w die ik er gisteravond in had gegooid. \:D/
Morgen ga ik hem uitproberen, verwacht veel goeds!

to be continued......

TLRTwins
Berichten: 927
Lid geworden op: 05 apr 2013, 23:12

Re: Winter of 2016, ABM Clipons

Berichtdoor TLRTwins » 12 mar 2016, 00:28

Loki schreef:Kennelijk heeft Suzuki de TLS niet als pure sportfiets gezien, opzich wel logisch.



Tls is als toer fiets in de markt gezet. Net als hayabusa niet als racer is geïntroduceerd.

Dat er op beide wel geracet wordt is natuurlijk ander verhaal.

Gebruikersavatar
coen
Berichten: 300
Lid geworden op: 27 apr 2009, 00:57
Locatie: Utrecht

Re: Winter of 2016, ABM Clipons

Berichtdoor coen » 12 mar 2016, 08:23

Dan is die toerfiets in een pot met toverdrank gevallen denk ik :lol:

Gebruikersavatar
tsjoe007
Berichten: 363
Lid geworden op: 11 apr 2015, 18:20

Re: Winter of 2016, ABM Clipons

Berichtdoor tsjoe007 » 12 mar 2016, 14:30

=D> :lol:

Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1535
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: Winter of 2016, ABM Clipons

Berichtdoor f2ride2001 » 12 mar 2016, 17:02

coen schreef:Zo, net uit de garage.
Heb de tip van Loki opgevolgd en 5w gebruikt als vervangingsolie!

He-le-maal top! De yamalube bij RB motoren was 8,-. Je gebruikt maar een fractie.

De demper stuurt echt stukken lichter dan de 15w die ik er gisteravond in had gegooid. \:D/
Morgen ga ik hem uitproberen, verwacht veel goeds!

to be continued......


Zo heb ik het (jaren geleden) ook gedaan.

Net trouwens de TLS uit de winterslaap gehaald. Sprong zo aan \:D/ \:D/

Morgen eens kijken of ik een rondje kan doen.

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Gebruikersavatar
coen
Berichten: 300
Lid geworden op: 27 apr 2009, 00:57
Locatie: Utrecht

Re: Winter of 2016, ABM Clipons

Berichtdoor coen » 12 mar 2016, 17:45

Vanochtend stuk gereden, wow wat een mooie machine zeg!
Hij liep wel merkbaar een stuk beter dan voor de TPS en TBS!!
En ook het klappen uit de uitlaat (tunnel A2 8) ) was weg, ideaal.

Toch beetje zweterij bij de rechterklauw dus die haal ik vanavond met een biertje in de hand even open.
En de velg en band ffkes vetvrij maken, had met lampolie schoongemaakt (daarna wel ingespoten natuurlijk)
dus dat was in het begin ook allemaal wat dunner.

Leuk zo'n TL1000s, moet er niet aan denken dat je een 100% machine zou hebben.
Dat zou ook alleen maar saai zijn! :)

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5755
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: Winter of 2016, ABM Clipons

Berichtdoor Loki » 12 mar 2016, 18:15

Niets zo fijn als een fiets waarbij alles precies aansluit bij je lijf en kop..das genieten!
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
MalukuMiel
Berichten: 868
Lid geworden op: 02 mei 2011, 00:10
Locatie: Den Haag = Zoetermeer geworden

Re: Winter of 2016, ABM Clipons

Berichtdoor MalukuMiel » 12 mar 2016, 19:14

Loki schreef:Niets zo fijn als een fiets waarbij alles precies aansluit bij je lijf en kop..das genieten!




Thats why I really love the beast!!! :D :D
Afbeelding Krèg ut hein en weah! Muh raujuh Tei El is tòg snellâh....;)

Gebruikersavatar
coen
Berichten: 300
Lid geworden op: 27 apr 2009, 00:57
Locatie: Utrecht

Re: Winter of 2016, ABM Clipons

Berichtdoor coen » 19 mar 2016, 10:39

Update;

Net voorwiel laten checken bij RB motoren in de Bilt,
Gisteren voelde ik een onrustigheid (die eigenlijk vorig jaar er ook al was) / trilling in de voorkant.

- Wiel is gebalanceerd, band is niet gek.

Dus:

- Voorvorkspanning checken, dus half vastdraaien en inveren maar . Dan vastdraaien.
- Balhoofd iets strakker zetten
testrit, indien nog aanwezig:
-Vering iets soepeler zetten,


We blijven bezig :D

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5755
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: Winter of 2016, ABM Clipons

Berichtdoor Loki » 19 mar 2016, 11:25

Zet je balhoofd niet te vast hè, anders gaan de lagers naar de knoppen. Trilling lijkt me meer iets roterends. Band, schijven, wiellagers etc.

Een voorvork onder spanning gaat hobbelen over kleine oneffenheden. Heb het zelf ooit gehad, kon het toen t best merken op de snelweg.
The coolest car alarm tester by far - TL1000


Terug naar “TLS”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten