FI en C41

Alles over de TLS
Rinidpp
Contacteer:

FI en C41

Berichtdoor Rinidpp » 26 jan 2016, 10:58

De TLS (1999) van mijn zoon geeft ineens een FI, na de dealer switch in de juiste stand te hebben gezet, komt er een C41 tevoorschijn. Dit wijst naar een voeding probleem van de brandstofpomp, of het relais. Heeft iemand ervaring met deze melding.
Bij het op contact zetten, is de brandstofpomp ook niet te horen. Starten, dus laten ronddraaien van de startmotor werkt wel normaal, de schakelaars van zowel de koppeling als de jif functioneren normaal.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

pedrodetski
Moderator

Re: FI en C41

Berichtdoor pedrodetski » 26 jan 2016, 12:02

Rinidpp schreef:De TLS (1999) van mijn zoon geeft ineens een FI, na de dealer switch in de juiste stand te hebben gezet, komt er een C41 tevoorschijn. Dit wijst naar een voeding probleem van de brandstofpomp, of het relais. Heeft iemand ervaring met deze melding.
Bij het op contact zetten, is de brandstofpomp ook niet te horen. Starten, dus laten ronddraaien van de startmotor werkt wel normaal, de schakelaars van zowel de koppeling als de jif functioneren normaal.

Rini

Kan idd het relais zijn. Check ook even de zekeringen en het massa kabeltje wat op de voetplaat van de brandstofpomp zit.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

lazo

Berichtdoor lazo » 27 jan 2016, 20:39

Die code heeft djimbo ook gehad op zijn tlr.
Heb ik toen na gekeken bleek de stekker onder de tank kortsluiting te geven en het gevolg was dan dat de pomp niet meer deed en de ecu was ook kapot.
Na een andere stekker en ecu was alles weer goed.
Altijd even kijken naar de stekkers en de massa kabel.
Stekker goed controleren op corrosie .

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 27 jan 2016, 21:42

Thanks Lazo,

Zal er naar kijken, grappig was dat er op de ecu ook een draad gebroken leek. Moet nog uitzoeken welke draad, hebben die gesoldeerd. Moet alleen nog even kijken of het niet een draad is, die door b.v. een mod, geknipt moet worden, maar kan me bijna niet voorstellen dat er een draad van de ecu doorgeknipt moet worden.

Net achterste kleppendeksel er af gehaald, ziet er ontzettend netjes uit aan de binnenkant. Ben alleen de voelermaat kwijt, denk dat ik op zoek moet naar een nieuwe. Radiator is er ook af, zo ook de voorste klepdeksel er maar eens af halen, kijken hoe het er aan de voorkant uit ziet.

Thanks,

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

f2ride2001

Berichtdoor f2ride2001 » 28 jan 2016, 19:05

Is ie toevallig roze?

Duitse TL's hebben een vermogens beperking tot 100pk.
Op te lossen door het doorknippen van de roze draad.

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 28 jan 2016, 22:46

Hoi Marc,

Neh, het is een donker groen of blauwe draad, staat bij mijn zoon, zal vragen of hij een foto maakt van de connector en de kleur van de draad, kan ik hem ook opzoeken.
Hij is nog steeds niet van de FI af, het relais lijkt wel goed, die hoor je schakelen. Denk dat er onder de tank iets niet helemaal 100 is. Hij zoekt naar iets waar de benzine in kan, dan de tank er af en kijken bij het pompie!

Rini

lazo

Berichtdoor lazo » 28 jan 2016, 22:57

Stroom op de pomp zetten kijken of hij het wel doet.
Met 2 draden vanaf de accu naar de pomp.
Dan kun je ook.gewoon starten als de pomp het doet.
Zo niet bedrading controleren.

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 29 jan 2016, 23:30

De pompt vanavond even aan 12V gehangen, geen beweging in te krijgen. De bedrading lijkt er netjes onder te zitten. Afgesproken dat hij de pomtp er maar uit moet halen, kijken hoe het met het filter gesteld is, anders op zoek naar een brandstofpomp.

Rini

polthergeist
Contacteer:

Berichtdoor polthergeist » 30 jan 2016, 10:25

Staat je pomp niet gewoon vast?. Als je hem op 12v zet en je tikt rustig op de motor met een tangetje. Doet die dan ook nog steeds niks??
2 fast 2 live, 2 young 2 die

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 30 jan 2016, 10:42

Als de pomp niet draait met 12V direct erop, dan is deze gewoon overleden.
Het filter kan je weinig aan zien is een gesloten unit. Kwestie van vervangen.

Ik heb eventueel nog wel een complete unit liggen, met een filter dat net aan 15K km heeft gezien.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 30 jan 2016, 12:21

Heb je een PB gestuurd, met de vraag wat je voor de pomp vraagt.

Rini

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 30 jan 2016, 20:24

Rinidpp schreef:Heb je een PB gestuurd, met de vraag wat je voor de pomp vraagt.

Rini

Heb je mij een PB gestuurd? Heb niets gezien iig.

Pedro's Speedshop

Terug naar “TLS”