Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Alles over de TLS
Gebruikersavatar
Andrew82
Berichten: 1170
Lid geworden op: 17 aug 2010, 22:45
Locatie: Den Haag

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor Andrew82 » 23 jan 2017, 07:51

Mooi werk, die kan er weer tegenaan deze zomer! \:D/

Gebruikersavatar
Rinidpp
Berichten: 535
Lid geworden op: 29 sep 2014, 13:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor Rinidpp » 23 jan 2017, 09:09

100% Andrew, vandaag de voorvork eruit, dan snel weer in elkaar, wachten op het juiste weer.

@Loki, heb je de TPS procedure en TB sync ook uitgevoerd. Wat ook helpt, is de airbox modificatie. Bij mij is het gewoon één groot gat, veel zuurstof aanvoer.
Bij de TB sync, heb ik extra veel aandacht besteed aan de luchtschroeven. De eerste keer heb ik dat verkeerd gedaan, procedure gevolgd, niet geluisterd naar de motor. Toen ik de sync op de TLS van mijn zoon uitvoerde, maakte de luchtschroeven verschil, toen gelijk mijn TLS er naast gezet, twee achter elkaar gedaan, ook de luchtschroeven veranderd. Eenmaal gesynced, kan je dmv de luchtschroeven rust aanbrengen in het lopen. Dan blijkt ook dat het opnemen ineens anders lijkt.
In de TB procedure staat aan het einde de afstelling tussen de bediening van de twee bodies. Ook die serieus genomen, gewoon tijd aan besteden. De TLS van mijn zoon neemt ook echt super goed op.
Belangrijk detail bij de TPS en TB sync zijn de juiste klepspeling en de bedrijfstemperatuur. Dat moet ze ook echt zijn, warm!

Afbeelding

Als je hulp nodig hebt, laat maar weten, samen kijken, luisteren, stellen...

Rini
Laatst gewijzigd door Rinidpp op 16 aug 2017, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5785
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor Loki » 23 jan 2017, 13:32

Rinidpp schreef:@Loki, heb je de TPS procedure en TB sync ook uitgevoerd. Wat ook helpt, is de airbox modificatie. Bij mij is het gewoon één groot gat, veel zuurstof aanvoer. Bij de TB sync, heb ik extra veel aandacht besteed aan de luchtschroeven. De eerste keer heb ik dat verkeerd gedaan, procedure gevolgd, niet geluisterd naar de motor. Toen ik de sync op de TLS van mijn zoon uitvoerde, maakte de luchtschroeven verschil, toen gelijk mijn TLS er naast gezet, twee achter elkaar gedaan, ook de luchtschroeven veranderd. Eenmaal gesynced, kan je dmv de luchtschroeven rust aanbrengen in het lopen. Dan blijkt ook dat het opnemen ineens anders lijkt.
In de TB procedure staat aan het einde de afstelling tussen de bediening van de twee bodies. Ook die serieus genomen, gewoon tijd aan besteden. De TLS van mijn zoon neemt ook echt super goed op.
Belangrijk detail bij de TPS en TB sync zijn de juiste klepspeling en de bedrijfstemperatuur. Dat moet ze ook echt zijn, warm!

Als je hulp nodig hebt, laat maar weten, samen kijken, luisteren, stellen...

Rini


PM
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
Mike88
Berichten: 472
Lid geworden op: 04 aug 2015, 19:56
Locatie: ASSEN

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor Mike88 » 23 jan 2017, 23:06

Mooie foto's en tekst weer Rini! Je maakt er altijd n mooi verslag van =D> wat werd er precies gezegd over de koelvloeistof, het beste is organische vloeistof? (maak ik op uit je keuze voor de organic coolant)
Waarschijnlijk draai ik er nog een iets hetere thermostaat in, heb nu de roze 'long lasting' koelvloeistof van jawel de action gekocht. Geschikt voor aluminium..maar in de millimeter ruimte die tussen m'n thermostaathuis en de rubberen slang zit zag ik toch iets van aangekoekte troep zitten. Misschien toch niet de meest ideale vloeistof gebruikt dus... :-k
Ik las je stukje over t afstellen van de lucht schroeven, ben je uiteindelijk op de 1.5 slag uit blijven hangen of ben je daar van afgeweken. Ik vraag me wel eens af of die airbox mod van ons daar enige invloed op heeft namelijk..ik vind t een leuk klusje TB en TPS syncen 8)
EVIL TWIN SUPERBIKE

Gebruikersavatar
Rinidpp
Berichten: 535
Lid geworden op: 29 sep 2014, 13:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor Rinidpp » 24 jan 2017, 13:57

Hey Mike,

Er werd specifiek gekeken naar een overzicht met vloeistoffen, bedoeld voor onze TL's. Hij maakte wel een opmerking dat je erg op moet passen omdat er verschillende materialen door de vloeistof verdragen moet worden. Korte termijn geen schade, langere (1 á 2 jaar) termijn wel schade, maar waar, dat is nou juist het probleem, dat zie je niet, totdat het systeem begint te falen.

De sproeiers heb ik eerst op 1 slag gebruikt(procedure), maar liep daardoor niet goed van vermogen naar stationair. Procedure opnieuw uitgevoerd, toen als basis 1,5 slag. Dan synchroniseren, verder luisteren naar het lopen en met de luchtsproeiers gecorrigeerd, dat hoor je wel, alsof het 'net iets te zwaar lopen' er vanaf glijd. Je hoort dan dat het blok in rust komt, heel gelijkmatig gaat draaien.
Oh ja, weet niet hoe het bij anderen is. Nadat ik die stappen uitgevoerd had, kon ik de TL zonder aan het gashendel te zitten starten, pakt direct op en blijft akelig mooi draaien, alsof ze niet meer uit wil!

Het afstellen van de TPS en TB is idd een leuke en mooie klus. Als het resultaat er dan ook naar is. Belangrijk is dat je voor je begint, alle slangen controleert, zoals bij de TL van Lodi zat er een gat in een slang, ook slechte (harde slangen) aansluitingen zorgen voor slecht lopen.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Gebruikersavatar
Mike88
Berichten: 472
Lid geworden op: 04 aug 2015, 19:56
Locatie: ASSEN

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor Mike88 » 24 jan 2017, 15:27

Ik moet toch nog ff langs de Brezan deze week,zal ze eens vragen je hebt me nu nieuwsgierig gemaakt

Rinidpp schreef:De sproeiers heb ik eerst op 1 slag gebruikt(procedure), maar liep daardoor niet goed van vermogen naar stationair. Procedure opnieuw uitgevoerd, toen als basis 1,5 slag. Dan synchroniseren.


Ah oké, ik gebruik altijd de 1.5 slag als procedure, voor zover ik weet is dat ook de factory setting van waaruit je moet syncen..heb daarna nog nooit aan de luchtschroef van de rear tb hoeven draaien eigenlijk. Wie weet over n paar weekjes wel!
Kan in ieder geval weer verder, m'n geknapte uitlaat bouten zijn weer gerepareerd :D ook ga ik n andere airbox mod uitproberen en die nieuwe SR plaatsen ben benieuwd of t allemaal anders gaat lopen. En uiteindelijk de dyno op en m'n Pc3 installeren! Kijk nu al uit naar t nieuwe seizoen!

Groetn Mike
EVIL TWIN SUPERBIKE

Gebruikersavatar
Rinidpp
Berichten: 535
Lid geworden op: 29 sep 2014, 13:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor Rinidpp » 24 jan 2017, 15:56

Hoi Mike,

Weet niet of je al een plek hebt voor de Dyno en PCIII, heb het bij Mile Pajic laten doen, dat is echt super handige gast, raced zelf nog steeds, maakt de vreemdste aanpassingen aan uitlaatsystemen, maar kan veel meer.
Ook hun prijs was goed, PCIII aanschaf, inbouw en testen met de nodige uitdraaien over hoe het er nu bij staat koste me €500.

Ook enorm zin om weer te rijden, als het kan, pak ik de TLS van m'n zoon, maar rijd toch echt anders dan m'n eigen meisie.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5785
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor Loki » 24 jan 2017, 19:38

Zie eigenlijk net pas dat je bij het laatste filmpje de ram-air tubes eraf hebt :-k
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
Mike88
Berichten: 472
Lid geworden op: 04 aug 2015, 19:56
Locatie: ASSEN

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor Mike88 » 24 jan 2017, 20:24

Rinidpp schreef:Hoi Mike,

Weet niet of je al een plek hebt voor de Dyno en PCIII, heb het bij Mile Pajic laten doen, dat is echt super handige gast, raced zelf nog steeds, maakt de vreemdste aanpassingen aan uitlaatsystemen, maar kan veel meer.
Ook hun prijs was goed, PCIII aanschaf, inbouw en testen met de nodige uitdraaien over hoe het er nu bij staat koste me €500.

Ook enorm zin om weer te rijden, als het kan, pak ik de TLS van m'n zoon, maar rijd toch echt anders dan m'n eigen meisie.

Rini


Aangezien ik n noorderling ben zat ik te denken aan HdeB tuning, van huis uit een Ducati specialist met een geremde testbank. Ik kwam hun toevallig tegen afgelopen motorbeurs in Groningen. Of ik ga naar Klijnstra motoren in Winschoten..maar dat hangt allemaal erg van de prijs af hoor! Dat apparaatje op de bike plaatsen gaat me echt nog wel lukken, de rest is voor hun om te doen! Ben zeer benieuwd naar t resultaat icm met m'n andere tandwiel verhouding 8)
EVIL TWIN SUPERBIKE

Dvis
Berichten: 627
Lid geworden op: 04 jan 2015, 14:43

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor Dvis » 24 jan 2017, 23:47

Mike88 schreef:
Rinidpp schreef:Hoi Mike,

Weet niet of je al een plek hebt voor de Dyno en PCIII, heb het bij Mile Pajic laten doen, dat is echt super handige gast, raced zelf nog steeds, maakt de vreemdste aanpassingen aan uitlaatsystemen, maar kan veel meer.
Ook hun prijs was goed, PCIII aanschaf, inbouw en testen met de nodige uitdraaien over hoe het er nu bij staat koste me €500.

Ook enorm zin om weer te rijden, als het kan, pak ik de TLS van m'n zoon, maar rijd toch echt anders dan m'n eigen meisie.

Rini


Aangezien ik n noorderling ben zat ik te denken aan HdeB tuning, van huis uit een Ducati specialist met een geremde testbank. Ik kwam hun toevallig tegen afgelopen motorbeurs in Groningen. Of ik ga naar Klijnstra motoren in Winschoten..maar dat hangt allemaal erg van de prijs af hoor! Dat apparaatje op de bike plaatsen gaat me echt nog wel lukken, de rest is voor hun om te doen! Ben zeer benieuwd naar t resultaat icm met m'n andere tandwiel verhouding 8)

No limit is ook wel een aanrader.
Grtsz Dvis :D

Gebruikersavatar
Mike88
Berichten: 472
Lid geworden op: 04 aug 2015, 19:56
Locatie: ASSEN

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor Mike88 » 25 jan 2017, 08:52

No Limit in Roden, heb ik m'n gixxer ooit eens heen gebracht voor n dynojet kitje, beviel me prima! 8) Heeft die tegenwoordig ook een dynobank? K zal z'n site eens bestuderen, dacht namelijk dat hij alleen de ecu kon flashen..
Als t zo is dan is hij t dichtste bij! :D
EVIL TWIN SUPERBIKE

Gebruikersavatar
Rinidpp
Berichten: 535
Lid geworden op: 29 sep 2014, 13:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor Rinidpp » 25 jan 2017, 09:06

Hoi mannen,

Weten jullie al iets over wat ze voor dergelijke sessies vragen. Hoor n.l. verschillende geluiden, Hoegee b.v. vroeg per cilinder €150, totaal plaatje loopt dan snel in de papieren. Sommigen vragen voor zo'n sessie €75 tot €150, het gaat tenslotte om een mooie en goede afstelling.
Misschien eens overleggen als je met twee of drie komt!

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Dvis
Berichten: 627
Lid geworden op: 04 jan 2015, 14:43

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor Dvis » 25 jan 2017, 10:26

Mike88 schreef:No Limit in Roden, heb ik m'n gixxer ooit eens heen gebracht voor n dynojet kitje, beviel me prima! 8) Heeft die tegenwoordig ook een dynobank? K zal z'n site eens bestuderen, dacht namelijk dat hij alleen de ecu kon flashen..
Als t zo is dan is hij t dichtste bij! :D



Ja hij heeft cker een bank..
Grtsz Dvis :D

Gebruikersavatar
Mike88
Berichten: 472
Lid geworden op: 04 aug 2015, 19:56
Locatie: ASSEN

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor Mike88 » 28 jan 2017, 13:28

Zie hier de aanslag Rini...en dat ook alleen hier :-k
Nieuwe 88° thermostaat gaat er vanmiddag in, de slangen spray ik weer ff lekker in de silicone spray en de radiateur en oliekoeler voorzien van een nieuw likje verf.

Afbeelding
EVIL TWIN SUPERBIKE

Gebruikersavatar
Rinidpp
Berichten: 535
Lid geworden op: 29 sep 2014, 13:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor Rinidpp » 28 jan 2017, 13:57

Nou, dat ziet er zeker behoorlijk aangeslagen uit. Een 88 graden thermostaat, met meer temperatuur rijden dus? Bij mij staat de boel altijd op 85 en hoger als de kraan behoorlijk open gaat.

Hopen dat je aan de binnenkant niet al te veel zooi hebt gekregen. Nu snel het juiste vocht er in.

Wilde zo snel horen hoe ze liep, niet aan schoonmaken of beetje schilderwerk gedacht. Moet volgend jaar dan maar gebeuren.

Suc6 Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!


Terug naar “TLS”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten