Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Alles over de TLS
Andrew82

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor Andrew82 » 09 aug 2016, 14:26

Mooie fietsen! \:D/

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 09 aug 2016, 16:12

@Lazo, dat klinkt goed man, ze willen lekker sturen hé, onze dames!

Thanks Andrew, zal die van mij echt vaker moeten poetsen, ben ik erg slecht in, rij liever.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 10 aug 2016, 02:02

Rinidpp schreef:Heb daar ook een tijd naar zitten kijken, het ruitje is iets lager dan bij die van mij, wat de ruit en de neus echt anders maakt, is dat er geen donkere vlakken aan de zijkanten van de ruit zitten, net of de neus een stuk breder is geworden.

Jullie ruitjes zijn bijna horizontaal afgewerkt bovenop. Andere ruitjes lopen verder door en hebben visueel veel meer impact op de lijn van de machine, is mijn idee iig..
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 10 aug 2016, 09:50

Inderdaad t zijn niet de dubble bubble ruitjes die je tegenwoordig bijna op elke fiets ziet. Ik vind 't persoonlijk wel wat hebben, een keer wat anders. Zelf verschuil ik me vaak wel even achter mijn dubble bubble raampje tegen de wind, daar zul je hier ietsje minder profijt van hebben en wat meer rij wind voelen.
EVIL TWIN SUPERBIKE

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 10 aug 2016, 10:55

Die rijwind valt erg mee, op mijn Hayabusa zat een nog lagere ruit, zelfs standaard, heel vreemd, kan in normale zit niet eens de instrumenten zien. Tijdje met iets hogere ruit gereden. Mijn TL ruit was door de vorige eigenaar al afgekort, die van Lodi heeft hij zelf gedaan, vond hij net zoals bij die van mij, mooier.

Donderdagavond de pakking van het dynamo deksel vervangen bij Lodi, blijkt stukkie papier tussen te zitten ipv het originele exemplaar.

Belangrijk is dat beide meiden, nu snorren bij elke aanraking, ze reageren op elke beweging.... echt lachen, samen rijden met twee van die brul monsters, als muziek! :D

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

f2ride2001

Berichtdoor f2ride2001 » 10 aug 2016, 19:33

Mooi gedaan, lekker genieten!

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 02 jan 2017, 14:31

In de winter doorrijden, ja en nee! Nee, mijn meisie ligt uit elkaar, beetje onderhoud uitvoeren zeg maar, kleppen, bussen, voorvork, grafietring uitlaat, keerring koppeling....! De Ja, pak gewoon de TL van mijn zoon. Zij heeft net onderhoud achter de kiezen, verleden week nog 350km gedaan.

Mijn TL staat er nu zo bij!

Afbeelding

Ondertussen de koppeling keerring, grafietring gedaan, gelijk wat poetswerk verrichten.

Wat een smeerzooi, voortandwiel eruit om de plaat waar de keerring achter zit, te kunnen verwijderen. Met Dasty en water de boel weer wat schoon maken.
Afbeelding

Zo zag de grafietring eruit toen ik de uitlaat er onder vandaan had gekregen.
Afbeelding

De boel netjes met keramisch vet weer aan elkaar geschroefd en onder de TL gehangen.
Afbeelding

Afbeelding

Gelijk de nieuwe SR aangesloten, zodra er weer gereden wordt, met het verbruik en gevoel op de motor aan de gang.
Afbeelding

Beetje poetsen, echt nodig als je een kettingsmeersysteem hebt. Boel is zo zwart als roet.
Afbeelding

Net zoals in het begin van het jaar 2016, klepdeksels eraf, klepspeling meten, de bussen vervangen. Ooit begonnen aan Motul-V300. Dit zou niet alleen uitstekende olie zijn, ook nog eens het blok reinigen. Dit laatste is zeker gebeurd. Was het blok 14000km eerder nog helemaal bruin aan de binnenkant, nu is het dondkergrijs, echt brandschoon.

Afbeelding

Afbeelding

Klepspeling controleren en netjes noteren.
Afbeelding

Juiste timing van de nokken.
Afbeelding

De gemeten speling. De rechteruitlaatklep wordt veranders met 0.05mm.
Afbeelding

De bussen en plaatjes uit de voorste cillinder.
Afbeelding

De nokkenassen zien er tadeloos uit, totaal geen krasjes of andere beschadigingen, geen streepjes of krasjes!
Afbeelding

Peter stuurt me vervangende bussen, die wissel ik dan gelijk aan de voorkant. Dan de nokken er weer in, dan door naar de achterste cilinder, daar zelfde laken en pak.

Rini
Laatst gewijzigd door Rinidpp op 16 aug 2017, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

coen

Berichtdoor coen » 09 jan 2017, 07:08

Mooie foto's Rini!

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 10 jan 2017, 12:37

Thanks Coen, probeer het zo duidelijk mogelijk te maken, iedereen kan dit, goed gereedschap, structureel werken, WPHB erbij, kan niet stuk.

Kreeg van Pedrodetski andere bussen opgestuurd, die zitten er ondertussen in.

Heb laatst met kennissen van me, één heeft een lange ervaring als automonteur, de ander heeft zijn hele leven geraced op weet ik veel wat voor motoren, gesproken over het bussen van de TL. Jos, de racer blijft het herhalen. In de racerij worden dergelijke onderdelen tussen de 2500 en 5000km gewoon vervangen, consequent, je kan in een race je niet zorgen lopen maken over een bus die het gaat begeven, of het risico dat je de race niet zou kunnen winnen...
Eric de automonteur heeft het over techniek. Heeft me een filmpje laten zien van een 8-cilinder waarvan je de kleppen, nokken kon zien. Gestart en gassen met dat blok. Wat me gelijk opviel is dat de bussen permanent draaien. Erik gaf aan dat dat is om de bussen te laten koelen. Hij gaf ook aan dat als een bus door oververhitting vervormd, ovaal wordt, deze ook niet meer draaien kan, het dan ook snel afgelopen is.
Ben er van overtuigd dat de chemische controle van Pedrodetski een goede vervanger is voor 'nieuwe bussen', verder zal je op tijd olie en filter moeten vervangen, klepspeling controleren en de nokkenassen/bussen moeten inspecteren op beschadigingen. Heeft een nok een beschadiging, dan de bus ook, andersom geldt dat ook. Aldus Eric.

Gisteravond eerst de vervangende plaatjes en bussen op de plek gelegd in de voorste cilinder. Zoals het handboel voorschrijft, gebruik hier genoeg olie, heb een 100ml injectiespuit naast me liggen, daar kan je lekker mee soppen.
Afbeelding

De volgende stap nadat ik de bus weer terug op de plek heb laten glijden, is de magneet er opzetten, dan de bus rond te draaien, voelen of het allemaal lekker soepel loopt. Door de hoeveelheid olie zal het wat weerstand oproepen.
Afbeelding

Dan de nokkenassen op de juiste manier weer terug leggen. Zie de horizontale streepjes. Denk aan de geleiders die in de kop liggen, ook daar genoeg olie gebruiken, de geleiders controleren of ze bewegen kunnen, uitsparing van de nok daar netjes opleggen.
Afbeelding

Zorg ervoor, dat je de glijlagers van de nokkenassen met molibdeenvet insmeert, dit is om als de motor weer gaat draaien, om voordat de olie smering echt op gang komt, zonder schade kan beginnen.
Afbeelding
Afbeelding

Dan de lagerschalen eroverheen, ook hier breng ik een klein laagje molibdeenvet aan. Plaatsen, nog een keer checken of de nokken netjes op tijd liggen, aanhalen met 10nm.
Afbeelding

Olie spuiten op de nokken en bussen, paar keer rond draaien en de klepspeling controleren.
Afbeelding

Voor je het kleppendeksel er weer opzet. Pakking en uitsparing voor de pakking droog en vetvrij maken. Dan de pakking insmeren met molibdeenvet, dan plaatsen in het klepdeksel. Heel klein beetje vloeibare pakking op de ronde uitsparingen. Rubber afdichtringen niet vergeten, bouten met 14nm aanhalen.

Motor zit weer dicht. Voor ik de radiator er weer opzet, eerst de vorkpoten doen, olie en keerringen vervangen, dan wordt het tijd dat m'n meisie weer langzaam maar zeker opgebouwd gaat worden, samen snel de straat op.

Rini
Laatst gewijzigd door Rinidpp op 16 aug 2017, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

f2ride2001

Berichtdoor f2ride2001 » 10 jan 2017, 19:35

Mooi om te zien.

Memo to self: ook effe die buckets met Peter regelen..... ](*,)
Yoshimura RS3
Afbeelding

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 21 jan 2017, 21:30

Kon het gewoon niet laten, alle pakkingen dicht gemaakt, nieuwe bougies, nieuwe spanningsregelaar, andere bussen en kleppen gesteld. Heb jerrycan benzine gehaald en koelvloeistof. De oude per ongeluk in een smerige bak met allerlei zooi laten lopen, dat krijg ik niet meer schoon, je weet dan niet welke schade het veroorzaakt.
Over schade door koelvloeistof, vroeg bij Brezan of ze ook koelvloeistof voor mijn TL hadden, had al fles in de handen. Zijn boodschap was, dat er wel zeven verschillende type vloeistoffen zijn, niet zo maar wat in je koelsysteem moet gooien. Vloeistof en materiaal aan de binnenkant van het blok zijn hier de voornaamste spelers. Voor €6 twee liter Kroon Oil Organic Coolant -38NF koelvloeistof meegekregen.
Vanmiddag m'n meisie naar buiten, benzine erin, radiator gevuld, evenals het expansie-vat. Contact, paar keer laten pompen totdat er genoeg brandstof in het systeem zat, starten maar.

Afbeelding

Afbeelding

Kon gelijk horen dat de achterste uitlaatbocht, docht was, geluid was toch iets doffer. M'n meisie begon te knorren zo mooi, de slagen werden er net zo mooi uitgeduwd, heerlijk om haar weer zo mooi te horen lopen. Neemt super snel en netjes op, gelijk stabiel terug op stationair.
Veel rook, daar waar vet gesmeerd is, de klepdeksels, de grafietring en alle sluitingen op het uitlaat systeem lieten veel rook en stank zien.

Ondertussen de radiator blijven bijvullen tot aan het randje, rustig in de slangenknijpen om te zorgen dat de pomp genoeg vloeistof te verwerken krijgt. De slang aan de linker kant werd snel warm, mooi, dan kan de dop er op, de koelvloeistof wordt netjes rondgepompt. Heb haar lekker warm laten draaien, tot 107 graden, de ventilator even laten werken, ook de olie temperatuur naar de 80 graden laten komen, ze heeft geen slag gemist.
Zal ik je eens wat zeggen, voelde me rete trots, echt, om dan haar zo soepel en mooi rond te horen draaien, toch maar weer even gedaan.

Afbeelding

Heb klein stukje film gemaakt, hmmm, zo lekker! Klik op de foto hieronder om het filmpje te starten.
Afbeelding

Rini
Laatst gewijzigd door Rinidpp op 18 aug 2017, 13:57, 2 keer totaal gewijzigd.

f2ride2001

Berichtdoor f2ride2001 » 22 jan 2017, 14:21

=D> =D> =D>
Yoshimura RS3
Afbeelding

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 22 jan 2017, 14:35

Said it before, I'll say it again.. pakt echt ontzettend mooi op!

Mijne klinkt zo..

Heb je er een TRE op zitten btw?

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 22 jan 2017, 21:55

Klopt Loki, als de TLS van mijn zoon er naast staat, is het verschil duidelijk te horen. Denk dat de TRE en de PCIII echt heel veel verschil maken, nu heb ik er ook nog eens een andere SR op gezet, alle kleine beetjes helpen.
Jouw TL heeft ook een mooi sound, zo herkenbaar hé!

De TLS van Lodi verbruikt ongeveer 1:13, die van mij deed al 1:17 (zelfde afstand en rijstijl!) , hoop dat het door de SR nog wat beter word. We gaan het snel zien, let the summer come soon!

Rini

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 22 jan 2017, 23:41

Herkenbaar, maar toch anders.. de jouwe verslikt zich niet met die korte stootjes gas..

Terug naar “TLS”