Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Alles over de TLS
Rinidpp
Contacteer:

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor Rinidpp » 22 mar 2016, 15:06

Klopt Peter, je moet het vertrouwen in je eigen kunnen, weer opzoeken. Dan lukt alles.

Als ik het goed begrijp, moet je de S, met een luchtschroef stellen, dan heb je toch ook CO meting nodig, of werken ze met alleen een luchtschroef om het stationair te stellen, had het stuk nog niet gelezen, vandaar!
Kan zijn dat ik er een leer-tocht van maak, knal ik bij je langs, mee kijken hoe het 'echt' moet.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 22 mar 2016, 15:18

Rinidpp schreef:Klopt Peter, je moet het vertrouwen in je eigen kunnen, weer opzoeken. Dan lukt alles.

Als ik het goed begrijp, moet je de S, met een luchtschroef stellen, dan heb je toch ook CO meting nodig, of werken ze met alleen een luchtschroef om het stationair te stellen, had het stuk nog niet gelezen, vandaar!
Kan zijn dat ik er een leer-tocht van maak, knal ik bij je langs, mee kijken hoe het 'echt' moet.

Rini

Nee geen CO meting nodig.
Kijk even dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=AvK-5aQuhNs

Langskomen kan ook uiteraard. :D
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 22 mar 2016, 15:25

Thanks! Vanavond eens bestuderen, wil proberen er drie tegelijk/achter elkaar te doen!

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 16 jul 2016, 12:49

Het duurde me te lang, had een dag vrij, wilde de nieuwe navigatie (Gorider) ook op de TL bouwen, gelijk de vacuüm meters en de dealer switch maar klaar gelegd.

Afbeelding

Heb haar eerst lekker warm laten lopen, filterhuis er af, sensoren aangelsoten, dealerswitch actief. Rpm naar 1200, meter stond echt ver te laag, TPS los, voorzichtig tikken. Nou daar moest een beste weg begaan worden alvorens de middelste streep actief werd. Fixeren en beetje gas geven, kwam netjes terug in het midden. Toerental zoals in de handleiding naar de 1400 gebracht, netjes bovenste streep zichtbaar, terug naar 1200, weer in het midden.

De body sync, is nadat je de vacuüm meters gelijk hebt gezet, appeltje eitje.Slangen op de nippels van de voorste en achterste body aangesloten, starten, temperatuur checken, 90 graden, paar keer wat gas geven, zorgen dat ze op 1200rpm draait, stellen maar.

Afbeelding

Voor de oplettende lezer. Ben compleet vergeten de luchtschroeven te controleren. Deze moeten geteld naar binnen gedraaid worden, dan 1,5 slag uitgedraaid worden. Dan de body sync uitvoeren.

Morgen zal ik samen met mijn zoon Lodi, zijn en misschien mijn TL doen, dan wel de luchtschroeven mee nemen. Die van mij heeft het niet nodig, draait super gebalanceerd rond, de TL van Lodi heeft denk ik meer afstelling nodig. Zal laten weten hoeveel effect het heeft gehad.

Rini

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 16 jul 2016, 23:23

Alfa Romeo? :lol:
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 16 jul 2016, 23:30

Yepz, een 159 2.2. Mijn zoon heeft die er bij me op geplakt. Dacht die verlies ik vanzelf, zit er ondertussen al een jaar op. :D

Rini

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 08 aug 2016, 14:43

Beide TL's dan maar naast elkaar neer gezet.

Afbeelding

De kleppendeksels van de TL van Lodi, waren net weer dicht, alles na gelopen. Beide TL's voorzien van 15W50 Motul 3000 olie en nieuw olie filter. De 15W50 heb ik gekozen omdat deze 'dikkere' olie, beter zou koelen. De meter hiervoor moet ik nog plaatsen.

Begonnen met de TPS sensor te stellen. De procedure is helder, 1200rpm, dealer schakelaar op de juiste stand, TPS sensor los draaien, bewegen tot dat het streepje precies in het midden zit. Belangrijk is de temperatuur van de motor.
Check op 1400rpm, meting van het streepje moet dan netjes naar bovenste plek verhuist zijn. TPS sensor vast zetten, nog een keer checken, klaar.

Afbeelding

Probleem van Lodi zijn TL was het afslaan, telkens weer, bij het zoeken naar de vacuümslangen, voelde ik bij het volgen van de slang naar de air sensor achter op het luchtfilter een gat in de slang, niet zo'n kleintje ook.

Afbeelding

Hier heb ik een koppelstukje tussen gezet, wordt aan gezogen, laat niet los, ging er ook strak in, opening lijkt groter dan de slang zelf. Starten en niet meer afslaan, probleem gevonden.
Nu door naar de TB sync. Vacuüm meters aangesloten, luchtschroeven gereset, daarna 1,5 slag uitdraaien. Ook hier de juiste temperatuur verzorgd, gewoon minuut of 10 laten draaien. Meters aflezen, syncschroef opzoeken, draaien en luisteren en kijken wat er gebeurt. Ook hier appeltje eitje, rustig draaien maakt dat de wijzers van de meters langzaam de goede of de verkeerde kant uit gaan. Bij de goede kant, hoor je haar tot rust komen, begint lekker los en soepel te draaien, echt, een verschil van dag en nacht. Het stellen zelf heb ik geprobeerd te filmen, maar is compleet mislukt, het is niet anders, beide werden er een heel stuk beter van. Durf te beweren dat zelfs tijdens het rijden er veel beter en smeuïger opgenomen wordt door het vermogen.

Afbeelding

Dat moet natuurlijk even geshowd worden, beide TL's naast elkaar, laten horen hoe ze klinken.

Afbeelding

Rini

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 08 aug 2016, 19:42

Zo, die pakken lekker op! \:D/

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 08 aug 2016, 20:48

Heb jij er een R voorspatbordje op Rini? Kon je zoon nog wat met m'n blanco undertail, die had jouw vrouw toen toch opgehaald bij mij in Assen? :-k
Ik vind je ruitje ook gaaf, niet zo hoog maar wel strak!
Mike
EVIL TWIN SUPERBIKE

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 08 aug 2016, 22:55

@Loki, klopt, sinds het klepstellen, TP en body sync, lijken ze echt veel gemakkelijker te reageren. Geloof alleen dat de rode TL van Lodi, nog niet goed stationair wil draaien. Zodra die bij de 1200rpm komt, slaat ze soms toch nog af. Zal hier verder naar moeten zoeken.

@Mike, klopt, op de TL van Lodi, zit een R spatbord. De undertale en hugger, moet hij nog mee aan de gang, technisch in orde maken is nu het belangrijkste. Sinds de nieuwe, dikkere olie er op zit, begon de TL van Lodi te lekken, gezicht, gekeken naar het luchtfilter, maar daar kwam het niet vandaan. Nu blijkt er in het dynamo deksel een papieren pakking te zitten. Die is doorweekt, daar lekt ze. Morgen mijn oude pakking, die had ik bewaard, maar proberen, anders een nieuwe bestellen. Maar denk dat het goed gaat.

Dat ze beide goed oppakken, komt denk ik ook door gebruik van een PCIII op die van mij, op de TL van Lodi zit een TFI Controll Box van Dobeck uit de states. Deze zat er los bij, hebben we informatie over op gevraagd, aangesloten en afgeregeld. Misschien zit ook hier het probleem van het stationair draaien, maar kom ik wel achter, gewoon alles na lopen.

Vanavond samen nog even gereden tot het begon te regenen, ze pakken echt super goed op, de two brothers van Lodi maken een ijzersterke brul, echt wat een super mooi geluid zit daar in. TL time.

Rini

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 09 aug 2016, 00:54

Het spatbord op die van Lodi is waarschijnlijk van een oude GSXR!

TFI ding is nieuw voor mij, even gekeken, lijkt me ideaal spul voor de hobbyist!

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 09 aug 2016, 01:50

Loki schreef:Het spatbord op die van Lodi is waarschijnlijk van een oude GSXR!

Dat is juist.

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 09 aug 2016, 02:11

Edit, dan vind ik dat je zoon een tof ruitje erop heeft ;)
Heeft iets stoers!
EVIL TWIN SUPERBIKE

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 09 aug 2016, 11:25

Heb daar ook een tijd naar zitten kijken, het ruitje is iets lager dan bij die van mij, wat de ruit en de neus echt anders maakt, is dat er geen donkere vlakken aan de zijkanten van de ruit zitten, net of de neus een stuk breder is geworden.

Beide TL's zijn van 1999 en hebben 35k km's gedraaid. Die van mij is in 1,5jaar tijd 16000km verder geschopt :D ! In september vertrek ik met m'n meisie(lees TL) naar Italië, passen rijden.

Rini

lazo

Berichtdoor lazo » 09 aug 2016, 13:40

Vorig weekend in cochem.geweest maar mooi rijden daar en dat met 21 motorrijders.
Lekker die korte bochten en dat gaat perfect met de tl de bandjes waren goed warm en aardig aan de zijkant versleten :D
Hoop dat je net zoveel plezier hebt als ik.

Terug naar “TLS”