Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Alles over de TLS
lazo

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor lazo » 12 mar 2016, 00:22

Alles is zo ver heb gister de kuipen bij de spuiter opgehaald .
Maar van het weekend weinig tijd maar de tijd die vrij ben ben ik in de garage.
Zal binnenkort ff een topic openen van wat ik allemaal heb gedaan en met foto's er bij .

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 12 mar 2016, 13:48

Lijkt me mooi om te lezen en te zien. Benieuwd naar je sleutel story!

Hoe maak jij de klepdekselpakkingen dicht, met vet, en op de grote rondingen wat vloeibare pakking, of lag je rondom vloeibare pakking?

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

lazo

Berichtdoor lazo » 12 mar 2016, 16:44

Ik smeerde een beetje vaseline op en geen vloeibarepakking.
Is altijd goed gegaan.
Als je het een keer weer los wil hebben kun je de pakking weer gebruiken en met vloeibarepakking moet je die altijd weer pakking vrij hebben of nieuwe kopen en heb nu klepdeksel al een keer of 4 los gemaakt en nog steeds de zelfde pakking geen problemen er mee.
Maar dat is mijn ervaring.

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 14 mar 2016, 13:46

Gisteren eerst lekker stuk gelezen, ook in het wphb. Met name het toepassen van de pakkingen. Zoals een medeforumlid al beschreef, het staat gewoon duidelijk beschreven.
Zorg dat het deksel vetvrij is, smeer de pakking in met vet en leg die dan in de uitsparing van het deksel. Daar waar beschreven word om vloeibare pakking toe te passen, ook gedaan.
Met een grote injectiespuit, gevuld met motorolie, de tandwielen, ketting, bussen en nokken voorzien van de nodige olie.
Tegen 13:00 de garage in, kacheltje aan, verlichting aan, laptop met wphb bij de hand.

Zoals gezegd, de cilinderkop netjes schoongemaakt, vooral de uitsparingen waar het klepdeksel met de halve rondingen in komt te liggen. Hierna het klepdeksel goed schoon gemaakt, de uitsparingen waar de pakking(en) moeten komen, vetvrij. Dan de pakking lekker ingevet, op de halve rondingen na, hier netjes vloeibare pakking op gezet. De ruimte gemaakt die nodig is om het klepdeksel zonder stoten en bussen op de juiste plek te kunnen krijgen.

Afbeelding

De top ringen met olie ingesmeerd, moment sleutel, de eerste/achterste cilinder is dicht. Snel door naar de voorste cilinder, zelfde procedure, zorgen dat alles goed schoon is, hoppa, volgende deksel er op. De cilinder zitten dicht, geeft een goed gevoel.

Afbeelding

Gelijk de motor met de krukas paar keer rond laten draaien. Klaar, snel naar de volgende, de dynamo moest nog omgebouwd worden, carter deel al klaar en schoon. Bus over gezet, tandwielen ingevet, nieuwe pakking klaar. Heb ik het deskel, na geruzie met het vliegwiel wat de dynamo concequent de verkeerde kant uit trekt, net goed op de plek, kom ik er achter dat de bedrading van de jif er tussen is komen te zitten. Deksel er weer af, tandwielen weer over de grond, overnieuw dan maar weer. Alles netjes met de momentsleutel vast, volgende.

Afbeelding

Tijd voor de bedrading, ook veel los gehaald om vrij te kunnen bewegen rondom het frame. Had bij het loshalen van de connectoren, daar waar nodig een anti oxidant gebruikt! Bij het in elkaar zetten gebruik ik altijd een spuitbus met zuurvrije vaseline. Hierdoor kan er ook geen vocht meer bij de connectoren komen, 100% zeker dat ze het goed blijft.
De luchtfilterbox en de aansluiting op het tussenstuk, gerepareerd, al het schuim wat er tussen zat was vergaan. Slangen en connectoren aangesloten. Nu alleen nog de opnieuw (erg slecht) gespoten tank er op, beugels en bouten netjes vast zetten, in de auto chinees en benzine halen. Ook snel de tankpad (Hans van Wijk) er weer op geplakt.

Afbeelding

Afbeelding

Na het eten samen met Lodi, (ook een TL'r) mijn zoon de benzine er in, TL naar buiten, pomp drie keer laten draaien, start! Na vier keer rond liep ze, heerlijk rustig, maar met zelf vertrouwde slagen vertelde ze dat ze blij was weer te mogen praten, voelde goed, best trots op mezelf.

Klein filmpje door Lodi gemaakt. Lekker geluid, ook goed te zien dat de teller verlichting is aangepast.

Afbeelding

Met dank aan Pedrodetski voor de hulp, rekenwerk en de bussen! Mijn meisie doet het weer.

Denk dat zondag a.s. ze de straat op gaat, mooi ritje naar Doorn en terug, proberen er 400km op te zetten.

Rini

Deze week de neus er weer aan sleutelen, nog iets met de richtingaanwijzers proberen te doen.
Laatst gewijzigd door Rinidpp op 14 mar 2016, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 14 mar 2016, 14:03

=D> =D> =D>
Goed om te lezen dit! Nu knallen op die machine! Het goede weer staat weer voor de deur............ 8)
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 14 mar 2016, 21:33

Laat je het schuim loos? Dat van mij is ook verrot, had t opnieuw gemaakt van een stuk oude kneepad maar na de box erop gezet te hebben sloot ie toch niet mooi aan..
EVIL TWIN SUPERBIKE

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 14 mar 2016, 22:27

Hey Mike,

Heb de tussenbak, eerst netjes schoon gemaakt, toen héél sterk dubbelzijdig tape er op geplakt. Dat heb ik uitgesneden, daarna een stuk stevig schuim, toch ook zacht, er tegenaan geplakt. Dat heb ik aan de binnenkant netjes uitgesneden. Aan de buitenkant heb ik brede randen laten zitten, dit geeft je rondom het filterhuis toch wat reserve, omdat de filterbox open is, kan je bij het goed en recht plaatsen op de body's, toch nog wat me de onderkant van de box, manipuleren, waardoor de aansluiting zo optimaal mogelijk is. Vast zetten, filter er in en dicht.
Wel een tijdrovende klote klus, maar is denk ik wel nodig, als het dan goed zit, top toch!

Heb verschillende schuim diktes en resoluties gebruikt, moet je gewoon tijdje mee pielen. Denk dat ik binnenkort een extra plaat kunstof tegen het tussenstuk maak, hierdoor kan je het schuim, echt meer body geven, de verbinding beter en massiever tot stand brengen. Eerst rijden, later veranderen.

Rini

Andrew82

Berichtdoor Andrew82 » 14 mar 2016, 23:15

Goed bezig :D

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 18 mar 2016, 20:05

Vandaag begonnen met de laatste kuipdelen, alles weer netjes geplaatst, spiegels met knippers definitief aangesloten. Yes, de neus zit er weer op. Alle bouten, moeren en gemonteerde delen gecontroleerd, sleutel er in, starten en warm draaien, ze snort er over!
Snel naar alle pakkingen kijken, ziet er goed uit, op naar de pomp, de tank was gespoten, snel wat brandstof in gegooid, nu helemaal vullen en controleren of de benzine er op de juiste plaats uit gaat.
De Achterhoek in gereden, hier kan je lekker sturen, mooie stukken om zo nu en dan even de kraan goed open te zetten. Niet te gek, haar toch wel uitdagen om af en toe even los te gaan. Ongeveer drie keer gestopt, toch even checken of alles er nog op zit, de pakkingen nog dicht zitten, zeker als ze een paar keer behoorlijk heeft lopen schreeuwen. Ze doet het goed, nee, ze doet het super! Of het door het klepstellen komt, of het goed in orde brengen van het luchtinlaat systeem, ze draait alsof ze net gesynchroniseerd is. Stationair, snel oppakken, geen knallen of niezen, ze doet wat ze moet doen. Ik ben blij!
Nu alleen de throttlebody sync, TPS afstellen, Dynojetrun voor de PCIII, voorvork olie, olie en filter en dan....? Dan is het zomer en gaan we knaleueuh!

Effe een check moment.

Afbeelding

Thuis poseren.

Afbeelding

Rini

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 19 mar 2016, 00:17

Strakke fiets! Vind de stickers van t nieuwe type ook mooier dan de 'sierlijke' van vroegah..heb ze er af geplukt
EVIL TWIN SUPERBIKE

coen

Berichtdoor coen » 19 mar 2016, 10:16

ja gave bike!! Ziet er puntgaaf uit!

De oude sierlijke vindt ik toch beter :D , ik ben ff twisten

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 19 mar 2016, 11:29

Staat er mooi bij!!
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Andrew82

Berichtdoor Andrew82 » 19 mar 2016, 13:03

Mooie fiets hoor! :D =D>

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 19 mar 2016, 22:25

Dank voor jullie mooie woorden! Moet haar alleen nog een keer echt schoonmaken en poetsen. Daar ben ik helaas niet echt een ster in. Lodi, mijn zoon heeft me aangeboden me daar binnenkort bij te helpen.
Ondertussen zal ik me verdiepen in het syncen van de throttlebody en het afstellen van de TPS. Doen we gelijk twee fietsen tegelijk.
@Lazo, als je dan mee wilt liften, laat me het weten dan doen we er drie!

Rini

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 22 mar 2016, 08:26

Goed om allemaal zo te zien Rini. Zo zie je maar weer dat je zulke klussen niet zomaar ''verleerd'' ;)
De lente staat voor de deur dus het knallen op de machine zal vast goedkomen! 8)

De TPS en TB's is secuur klusje maar goed te doen met de juiste apparatuur. De S-jes neme iets meer tijd in beslag om te fine-tunen omdat deze luchtschroeven hebben op de TB's die de R niet heeft. Maar asl je deze klus goed uitvoert dan krijg je een soepelere fiets terug dan dat het was!
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Terug naar “TLS”