Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Alles over de TLS
Rinidpp
Contacteer:

Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor Rinidpp » 17 jan 2016, 21:14

Omdat na de schade herstel bleek dat de tank niet goed gespoten was, tank er af, van de week bij de spuiter terug brengen, het is mooi koud, blijft mijn dame mooi binnen, gelijk tijd om de rest eens onder handen te nemen.

Afbeelding

De kelken van een TLR gelijk in het luchtfilter prutsen, betere luchtdoorstroming creëren. Ook lijkt de foam rand van de linker luchtinlaat de geest te hebben gegeven, hierdoor zal er toch wat belangrijke zuurstof verloren gaan tijdens het gassen.
Afbeelding

Verder lijkt alles er erg netjes uit te zien, zakdoeken in d'r neus tegen het stof.
Afbeelding

Nu plan de camagne maken voor het kleppen stellen en controle van de shimbuckets, heb endoscoop gekocht, via USB aan de laptop, dus kan om hoekie kijken.
Wie heeft er ervaring met het kleppen stellen. Wat moet ik allemaal verwijderen, of beter, wat is handig te verwijderen om de kleppen te stellen. De achterste cilinder lijkt zonder problemen naar boven te kijken, lijkt me verder niet zo'n uitdaging. De voorste cilinder zit lekker weg gestopt. Is het handig om de radiator te verwijderen, heb al eens gelezen, er een stuk hout tussen te duwen, zodat je beter bij het kleppendeksel kan komen.

Hoor graag welke ervaringen er zijn, wat handig is om te doen.

Alvast dank!

Rini
Laatst gewijzigd door Rinidpp op 16 aug 2017, 17:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

lazo

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor lazo » 17 jan 2016, 21:18

Handigste is koelvloeistof er af en de koeler demonteren kun je er makkelijker bij en daarna eerst de speling meten

Monster900
Contacteer:

Berichtdoor Monster900 » 17 jan 2016, 22:30

Aangezien je de klepspeling toch koud moet meten, is het het makkelijkst de radiator gewoon te demonteren. Dan creëer je het meeste plaats om aan de kop te komen!
Afbeelding

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 18 jan 2016, 08:37

Idd de radiator gewoon in geheel verwijderen. Anders blijf het gekl**t.
Zeker goed de buckets controleren op scheurvorming, laatste tijd weer veel voorbij zien komen die kapot zijn gegaan. Ik kan ze eventueel voor je controleren mbv NDO. Of ik ruil ze om met een set goede die ik op de plank heb liggen.
Verder gewoon goed het WPHB volgen, dan moet het goedkomen. ;)
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 18 jan 2016, 11:30

Dank allen, liep ook al met het idee in mijn hoofd de radiator er af te halen, koel vloeistof er uit, sleutelen maar.

@pedrodetski, maak graag gebruik van het aanbod om de bussen te checken, beter wat energie steken in het checken en of vervangen dan de boel aan gort te laten knallen.

Weet niet of je deze artikelen kent/gelezen hebt....
http://www.tlzone.net/forums/motor-tear ... arned.html

Vooral dit artikel is interessant!
http://www.tlzone.net/forums/performanc ... -fail.html

Op het derde tabblad, worden toch wat analyses gedaan, de één geeft aan, veel wheelies te doen, de laatste is denk ik de beste, die ik zeker ga uitproberen. Dat is het gebruik van andere olie. De olie staat al thuis, Motul 300V 15W50. Dit is een dikkere olie. Word in de winter toch weinig mee gestuurd, maar zal door de dikte een positieve uitwerking hebben op de buckets.

Nooit geschoten is altijd mis, als de boel weer in elkaar zit, warm stoken en olie verversen.
Kennis van me doet aan racerij met auto's. Hij zweert bij de Motul 300V, volgens hem, de beste olie, ook word het blok brandschoon gemaakt door deze olie.
Weet niet of jullie het adres kennen: http://www.oliehandel.nl, hier is de service erg hoog te noemen, de prijzen zijn dik voor elkaar.

Thanks, Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 24 jan 2016, 22:27

Kappen er af, tank ligt bij de dealer, zal opnieuw gespoten worden.

Heb het koelwater reservoir leeg laten lopen, radiator zit nog vol met koelvloeistof. Is er een handige plek waar je gemakkelijk(er) zonder ineens een mega plons koelvloeistof over de vloer/vingers te krijgen, te vinden, los te maken om de koelvloeistof, goed af te voeren? Heb ook het boek er op na geslagen, hier word het niet duidelijk, behalve dat de motor koud moet zijn :D :D :D

Thanks Rini

lazo

Berichtdoor lazo » 24 jan 2016, 22:51

Deksel waterpomp onderste bout er uit draaien en bak er onder.

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 25 jan 2016, 14:38

Daar zat mijn manke, gedachte om alles netjes op te vangen in een jerrycan via een slang. Vanuit een bak kan de vloeistof ook naar de jerrycan ;) Thanks man!

Hoe staat het met jouw TLS, al weer opgebouwd?

Rini

lazo

Berichtdoor lazo » 25 jan 2016, 20:20

Neen nog niet het frame word straks gespoten en de kuipen en daarna weer opbouwen

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 25 jan 2016, 22:38

Frame spuiten, zelfde kleur of wat anders, wit of zo, lijkt wel mooi volgens mij.

lazo

Berichtdoor lazo » 25 jan 2016, 23:20

Frame wordt zijdeglans zwart en de kuipen parelmoerzwart.
En er komen gouden accenten in zoals de velgen nu zijn.
Maar eens kijken of dat staat.

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 27 jan 2016, 23:00

Dat zal er zeker mooi uit gaan zien, verder alles klaar om opgebouwd te gaan worden?

Heb de kleppendeksels er af, wat een gepruts is dat, kabels die in de weg zitten. Maar goed, de deksels liggen er naast. Zal eerst op zoek moeten naar een voelermaat, die kan ik nergens meer vinden.

Heeft trouwens iemand ervaring met het los halen van de schroefdeksel in het linker carter. De imbus is stuk gedraaid, denk door eerder gesleutel. Kan dus niet zo gemakkelijk de motor ronddraaien, tweede versnelling en achterwiel draaien lukt ook wel, bougies zijn er uit.

Moet nog wat beter foto materiaal regelen, het lijkt er op dat de bussen er tadeloos mooi uit zien. Alleen zie ik op een uitlaatbus van de voorste cilinder allemaal strepen lopen, veel naast elkaar, kunnen natuurlijk ook olie strepen zijn van de nok, de bussen draaien tijdens het duwen en los laten.

Afbeelding

Afbeelding

Rini
Laatst gewijzigd door Rinidpp op 16 aug 2017, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Andrew82

Berichtdoor Andrew82 » 28 jan 2016, 09:13

Hoi Rini,

Ik heb afgelopen weekend ook de kleppen gemeten. Helaas is het losdraaien van die dop in het carterdeksel lastig.
Bij mij was hij niet dolgedraaid, maar ging ie ook niet los. Ik heb er een paar tikken op gegeven en toen ging ie wel los maar was ie ook niet meer heel ;)

Bij mn reserveblok was ie wel dolgedraaid en moest ik uhm stukje voor stukje uitboren/zagen enz..

Ik wil je wel adviseren om de nokkenassen los te draaien om naar de bussen te kijken.

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 28 jan 2016, 09:38

Wat Andrew al zegt, inderdaad de assen er even uithalen om de shimbuckets goed te controleren!
Wat ook kan helpen met het loshalen van de dop is een beetje warmte. Ik zet zelf altijd eerst een brandertje op het carter rondom de dop. Dan een paar tikken op het imbus bitje en los proberen te draaien.
Als de dop echt gaar is zal je moeten hakken / boren. Ik heb eventueel nog wel een andere voor je liggen ergens.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Andrew82

Berichtdoor Andrew82 » 28 jan 2016, 11:06

Nieuwe kost €9,-

Ik had er op getikt maar de dop is zo dun dat ik er dwars doorheen ging ](*,)

Terug naar “TLS”