Like a ''Train''

Alles over de TLS
Turbo_Henky

Re: Like a ''Train''

Berichtdoor Turbo_Henky » 26 nov 2015, 21:48

Bij de voorste cilinder ook wel even de nokkenassen eruit halen om de buckets te controleren of er geen scheurtjes in zitten, anders..........
Geniet nooit met mate

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 26 nov 2015, 22:37

Turbo_Henky schreef:Bij de voorste cilinder ook wel even de nokkenassen eruit halen om de buckets te controleren of er geen scheurtjes in zitten, anders..........

:lol:
Ja dat is wel een goed idee!
Nah, heb alle 8 de buckets vervangen voor een set die ik eerder al met behulp van NDO had onderzocht. ;)
De buckets die er nu uit zijn gekomen ga ik dan later weer aan onderzoek onderwerpen. Die kunnen mits scheurvrij weer de plank op.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 01 dec 2015, 22:37

Alle klepjes inmiddels helemaal naar mijn zin kunnen afstellen. Moest even opzoek naar de juiste stelplaatjes, maar is goed gelukt.

Afbeelding

Ook gelijk maar weer het blok erin gehangen.
Was een enorm gedoe om de inlaarrubbers te wisselen van het S blok naar de R. Die inbusbouten zitten altijd enorm vast gerot. Had dan ook het geluk dat ik ze alle 8 mocht uitboren......... #-o
Maar is uiteindelijk goed gekomen gelukkig. :D

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf nu moet het in theorie vrij soepel gaan verlopen. Ik moet nog een startmotor opzoeken in de kisten met onderdelen en ook moet ik nog wat bedenken voor het aansluiten van het PCV systeem op het luchtfilterhuis. Ook de GPS connector van de R past niet op de draadboom van de S dus daar moet ook nog een oplossing voor komen.
Maar het grote werk is nu wel een beetje gedaan. Hopelijk kan ik haar snel weer aanslingeren om te kijken hoe ze loopt en dean de boel gelijk goed afstellen.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Dvis

Berichtdoor Dvis » 01 dec 2015, 23:43

Nice,, goed bezig...
Grtsz Dvis :D

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 02 dec 2015, 19:39

Met een slag schroevendraaier en het juiste bitje gaat het wel, die rubbers losmaken. Anders is het niet te doen idd..
The coolest car alarm tester by far - TL1000

f2ride2001

Berichtdoor f2ride2001 » 05 dec 2015, 17:20

Zo heb ik ze ook los gekregen inderdaad :D
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 07 dec 2015, 09:54

Weer een stapje verder....... :D
De koelslangen zijn aangesloten op het R waterpomphuis. Had nog wat slangen liggen van een R elke ik kon versnijden om ze netjes pas te maken op de radiateur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De ketting moet er nog op gelegd worden en er moet ook nog een hydrolisch koppeling systeem gemonteerd worden.
Verder enkel nog de GPS stekker aanpassen.

Pedro's Speedshop

polthergeist
Contacteer:

Berichtdoor polthergeist » 07 dec 2015, 12:11

\:D/ =D> =D> =D>
2 fast 2 live, 2 young 2 die

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 09 dec 2015, 23:00

Nou de eerste paar klappen met het verse blok zijn door de garage gegaan hoor. :D
Heb haar nog niet helemaal warm laten draaien, daar is het nu een beetje laat in de avond voor.
De gipro zit er inmiddels ook tussen en alle elektra werkt zoals het moet.
De remmetjes ook gelijk voorzien van verse vloeistof en goed ontlucht. Ze kwam hier binnen met een hoop lucht in het systeem. :p
Al met al best een intensieve klus, zeker als je bedenkt dat zo een beetje ieder boutje vast gerot zit en afbreekt als je er naar kijkt. :-& :lol:

Nu resteert er enkel nog de ketting erom leggen, de koppeling leiding monteren en goed afstellen. :D
Daarna mag ze weer terug naar de eigenaar.

Pedro's Speedshop

polthergeist
Contacteer:

Berichtdoor polthergeist » 10 dec 2015, 07:44

Goed bezig peet. Ben benieuwd... en volgens mij kwam ze met heel veel lucht en weinig vloeistof binnen...
2 fast 2 live, 2 young 2 die

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 12 dec 2015, 12:29

Heb de motor inmiddels een poosje laten draaien. Alles lijkt netjes te werken.....
Helaas ging de motor behoorlijk roken vanuit de linker uitlaat (blauwe rook) nadat ze warmer begon te worden.
Met de koude start is er niets mis.
Dacht eerst dat het mss kwam doordat de motor tijd stil heeft gestaan en doordat er met de montage veel olie is gebruikt. Alleen dat zou toch moeten stoppen op een gegeven moment.
Ik vermoed dan ook de zuigerveren die vast zijn komen te zitten in de zuiger zelf. Nu heeft Henk in het verleden succes gehad met Forte motorflush.
Ga er maar is over nadenken om dat te proberen.
Of zal ik eerst maar is een stukje gaan rijden om haar echt goed warm te krijgen en dat alles de kans krijgt weer ''los te komen?
Motorflush is wel een goede optie maar ook weer prijzig. Zit net nieuwe olie en filter in die weer vervangen moeten worden na het gebruik van de motorflush.
Wat nu te doen....... Advies iemand? :-k

Pedro's Speedshop

Stefan

Berichtdoor Stefan » 12 dec 2015, 14:42

Zou denk ik toch naar de Flush kijken. Schijnt inderdaad behoorlijk goed spul te zijn.
In ieder geval goed bezig daar!

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 12 dec 2015, 16:10

Om op je vraag te antwoorden :

Ik heb het ganse topic nog eens doorgenomen en stel me de volgende vragen :
- iets bekend van het donorblok buiten het feit dat ie maar weinig km gelopen heeft ? Vorige eigenaar ? Reeds overhaul ?
- intern zien de cil.koppen er idd erg mooi uit maar kan ook zijn dat het ganse blok al eens uit elkaar is genomen en gereinigd ?
Ik zou vooraleer te strippen even met de motor een toertje maken (indien je géén verdachte geluiden hoort stationair) want zou idd kunnen door extra olie bij montage nokkenassen.
Heb dit namelijk ook bij mijn fiets gehad : in sommige wph'n raden ze aan om MoS2-olie te gebruiken (mengsel MoS2 vet met motorolie) om initieel een goede smering te krijgen. En dat gaf bij mij bij de eerste start ook een tijdje rookpluimpjes. Na een eerste rit was dit volledig verdwenen.
Is de moeite van het proberen waard lijkt me.
Succes !
Ik blijf het alleszins volgen hoor.

Groeten
Laatst gewijzigd door tsjoe007 op 13 dec 2015, 05:13, 1 keer totaal gewijzigd.

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 12 dec 2015, 20:34

tsjoe007 schreef:Om op je vraag te antwoorden :

Ik heb het ganse topic nog eens doorgenomen en stel me de volgende vragen :
- iets bekend van het donorblok buiten het feit dat ie maar weinig km gelopen heeft ? Vorige eigenaar ? Reeds overhaul ?
- intern zien de cil.koppen er idd erg mooi uit maar kan ook zijn dat het ganse blok al eens uit elkaar is genomen en gereinigd ?
Ik zou vooraleer te strippen even met de motor een toertje maken (indien je géén verdachte geluiden hoort stationair) want zou idd kunnen door extra olie bij montage nokkenassen.
Heb dit namelijk ook bij mijn fiets gehad : in sommige wph'n raden ze aan om MoS2-olie te gebruiken (mengsel MoS2 vet met motorolie) om initieel een goede smering te krijgen. En dat gaf bij mij bij de eerste start ook een tijdje rookpluimpjes. Na een eerste rit was dit volledig verdwenen.
Is de moeite van het proberen waart lijkt me.
Succes !
Ik blijf het alleszins volgen hoor.

Groeten

Er is niet heel veel bekend van het donorblok. Behalve dan de km-stand waarbij de vorige eigenaar ermee was gecrashed. De km-stand en datum van de vorige oliewissel stond wel op het filter geschreven met een stift trouwens. Dus qua Km-stand ben ik vrij zeker dat het zal kloppen.
Het blok zelf is niet verder uit elkaar geweest dan de kleppendeksels. Dat kan je meestal goed afzien aan eventuele sporen van sleutels op de bouten en moeren enzo.
Een goed voorbeeld hiervan was het oude blok, daar was heel duidelijk te zien dat die al wel vaker uit elkaar was geweest.

Ik ga denk ik van de week als ze er echt helemaal klaar voor is (ketting en koppeling moet nog), eerst maar is een stukje rijden. Zal dan is kijken of het roken gaat minderen. Flushen kan altijd nog tenslotte en dan ben je ook al snel weer 8-9 tientjes verder.

Pedro's Speedshop

f2ride2001

Berichtdoor f2ride2001 » 12 dec 2015, 21:51

Precies, gewoon effe een rondje toeren en dan eens kijken waar je staat!

Suc6

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Terug naar “TLS”