Weer een nieuw probleem

Alles over de TLS
Gebruikersavatar
lazo
Berichten: 971
Lid geworden op: 24 feb 2010, 00:12
Locatie: Twente Enschede ole ole

Re: Weer een nieuw probleem

Berichtdoor lazo » 22 okt 2015, 23:25

FF een update na alles weer te hebben gecontroleerd klepspeling,tb en tps loopt hij beter stationair.
Maar nu krijg ik een backfire in de achterste cilinder het is maar voor even en dan loopt hij mooi rond
en geen backfire meer(klepspeling is goed)en hij slaat dan meteen af maar hij zakt niet meer in toeren weg
zoals in het begin \:D/ .
Iemand dit ook al gehad.
Hier een filmpje van de backfire en een paar foto's.

Het flimpje

Afbeelding

En een paar foto's
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5779
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: Weer een nieuw probleem

Berichtdoor Loki » 23 okt 2015, 21:25

Klinkt al een stuk beter. Stationair lijkt vrij laag te staan? Misschien iets opschroeven?

Een TL heeft volgens mij wel vaker moeite om inspuiting en ontsteking juist te timen bij zulke lage toerentallen en vrij abrupte halen aan het gas.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
lazo
Berichten: 971
Lid geworden op: 24 feb 2010, 00:12
Locatie: Twente Enschede ole ole

Re: Weer een nieuw probleem

Berichtdoor lazo » 23 okt 2015, 21:46

Klopt loki las het op tlzone kun je een beetje verhelpen door een powercommander of yoshibox.
Blijkt dat de model 97er er last van heeft was niet de enigste met dit probleem.
Maar hij draait mooi stationair.

Gebruikersavatar
tsjoe007
Berichten: 370
Lid geworden op: 11 apr 2015, 18:20

Re: Weer een nieuw probleem

Berichtdoor tsjoe007 » 23 okt 2015, 21:50

Wou het net zeggen, ik heb een model 1999 (1ste inschr. 2001) en dit fenomeen komt me niet bekend voor.
Ik blijf het mee opvolgen want ik ben benieuwd naar de oorzaak :-k

Groeten

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5779
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: Weer een nieuw probleem

Berichtdoor Loki » 24 okt 2015, 00:30

Betreft het een 97s? Die reageren helemaal enthousiast bij lage toerentallen ja.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
lazo
Berichten: 971
Lid geworden op: 24 feb 2010, 00:12
Locatie: Twente Enschede ole ole

Re: Weer een nieuw probleem

Berichtdoor lazo » 24 okt 2015, 00:35

Ja een echte 97 \:D/

Ton W
Berichten: 129
Lid geworden op: 02 aug 2008, 18:54

Re: Weer een nieuw probleem

Berichtdoor Ton W » 24 okt 2015, 22:43

Achterste cilinder staat standaard te rijk(nat) bij stationair toerental.
Vandaar het zakken in toeren of afslaan.

Ruud Freriks te Goes kan dit 100% oplossen.
Hij doet dit via de stekker onder de duozit.
Via daar kan je van de voorste en achterste cilinder apart de inspuiting regelen(met de juiste software).

Power commander kan je dit probleem dus niet mee oplossen!

TLRTwins
Berichten: 965
Lid geworden op: 05 apr 2013, 23:12

Re: Weer een nieuw probleem

Berichtdoor TLRTwins » 25 okt 2015, 00:45

Waarom zou pc dat niet kunnen?

Ton W
Berichten: 129
Lid geworden op: 02 aug 2008, 18:54

Re: Weer een nieuw probleem

Berichtdoor Ton W » 25 okt 2015, 08:55

A: Omdat je met een PC niet de inspuiting van ALLEEN de voorste of de achterste cilinder kunt wijzigen bij een bepaald toerental. In dit geval stationair toerental.

B: De PC wordt er bij de computer tussen gezet. De wijziging van de inspuiting tussen voor en achterste cilinder wordt gedaan via de connector onder de duo zit. Compleet verschillend dus.

Wat begrijp jij eigenlijk niet van mijn vorige post? Waar gewoon hetzelfde staat als hierboven....

Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4346
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Weer een nieuw probleem

Berichtdoor pedrodetski » 25 okt 2015, 10:07

Even voor de duidelijkheid;
Via de stekker in de buddy kan je met een Yoshbox / MAKbox de mapping aanpassen van de motor. Echter dit kan NIET per enkele cilinder, en gaat in vrij grove stappen.
Als je individuele mapping wil hebben per cilinder, zal je een PC3 moeten hebben en er MOETEN lambda sensoren worden geplaatst in de bochten vanaf de cilinderkoppen. Er moet dus een gat geboord worden en schroefdraad gelast voor lambda opname.
Pas dan kan er individueel per cilinder gemapt worden.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Gebruikersavatar
lazo
Berichten: 971
Lid geworden op: 24 feb 2010, 00:12
Locatie: Twente Enschede ole ole

Re: Weer een nieuw probleem

Berichtdoor lazo » 25 okt 2015, 10:14

Klopt pedro had ik op tlzone ook al gelezen met de lambdasondes.
Alleen voor het afstellen en daarna er weer uit.
Maar zoals ik las doen alleen de extreme mensen dat.
Maar ik ben tevreden zo zoals hij nou loopt komt alleen nog een powercommander voor de dip tussen 3 en 4000 toeren.

Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4346
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Weer een nieuw probleem

Berichtdoor pedrodetski » 25 okt 2015, 10:36

lazo schreef:Klopt pedro had ik op tlzone ook al gelezen met de lambdasondes.
Alleen voor het afstellen en daarna er weer uit.
Maar zoals ik las doen alleen de extreme mensen dat.
Maar ik ben tevreden zo zoals hij nou loopt komt alleen nog een powercommander voor de dip tussen 3 en 4000 toeren.


Idd. De mapping van je motor gaat qua kosten in tweevoud omhoog en het winnen van extra vermogen is nihil in dat opzicht.
Als je zou racen en veel speciaal (intern) spul hebt kan zoiets interessant zijn.
Voor 9 van de 10 motoren is een custom map via een PC al een enorme verbetering. En ook hier zal niet echt vermogen mee gewonnen worden maar je zal een veel soepelere en efficiëntere motor terug krijgen.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

TLRTwins
Berichten: 965
Lid geworden op: 05 apr 2013, 23:12

Re: Weer een nieuw probleem

Berichtdoor TLRTwins » 25 okt 2015, 10:41

Ton W schreef:
Wat begrijp jij eigenlijk niet van mijn vorige post? Waar gewoon hetzelfde staat als hierboven....


Begrijp het prima. Is enkel niet waar. Wilde het echter eerst even na gaan.

Gebruikersavatar
tsjoe007
Berichten: 370
Lid geworden op: 11 apr 2015, 18:20

Re: Weer een nieuw probleem

Berichtdoor tsjoe007 » 25 okt 2015, 10:57

En deze hier ?
Bestaat in uitvoering voor TLS en TLR en kost om en bij € 200.
Regeling per cilinder.
Montage zonder knippen of boren ;)

Afbeelding

Groeten

Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4346
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Weer een nieuw probleem

Berichtdoor pedrodetski » 25 okt 2015, 11:18

tsjoe007 schreef:En deze hier ?
Bestaat in uitvoering voor TLS en TLR en kost om en bij € 200.
Regeling per cilinder.
Montage zonder knippen of boren ;)

Afbeelding

Groeten


Dit apparaatje is ook een optie idd. Is tevens nog een stuk jonger dan een PC en nog minder bekend op de TL.
Maar evengoed zal je om custom te willen mappen per cilinder de uitlaatgas waardes per cilinder moeten meten. Vandaar dat er lambda sensoren benodigd zijn.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop


Terug naar “TLS”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten