Weer een nieuw probleem

Alles over de TLS
Loki
Contacteer:

Re: Weer een nieuw probleem

Berichtdoor Loki » 25 okt 2015, 13:09

Op de Yoshbox zit een keuze schakelaar voor de cilinders. Een pc3 kan ook individueel maar ik weet niet of elke dyno operator het weet of kan. Makbox is volgens mij een soort Yoshbox die wat fijner afstellen toelaat.

De pc5 kan worden aangepast voor de TLR. Daarmee kun je gebruik maken van een auto afstel functie.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 25 okt 2015, 13:16

Loki schreef:Op de Yoshbox zit een keuze schakelaar voor de cilinders. Een pc3 kan ook individueel maar ik weet niet of elke dyno operator het weet of kan. Makbox is volgens mij een soort Yoshbox die wat fijner afstellen toelaat.

De pc5 kan worden aangepast voor de TLR. Daarmee kun je gebruik maken van een auto afstel functie.

Dat is nieuw voor mij. Toen ik bij de soes dealer kwam ruime tijd terug om de ECU te laten flashen hebben ze daar niets over gezegd.
Maar evengoed zal je toch metingen van de uitlaatgassen moeten doen op ''X'' afstand van de cilinderkop. Anders kun je wel gaan verstellen maar weet je nog niet het behaalde resultaat.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Ton W

Berichtdoor Ton W » 25 okt 2015, 14:18

Bij mij is het in 2004(nadat de fabrieksgarantie eraf was) gedaan door Ruud Freriks te Goes.
Is dus met de Yoshibox gedaan.
En volgens mij waren ze toen pas bij de pc 2, 3 was er toen nog niet volgens mij.

Ruud is totaal zo'n 3,5 uur bezig geweest met mijn TLS, voordeel van Ruud is dat hij pas stopt wanneer hijzelf echt tevreden is!

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 25 okt 2015, 17:26

Meten is weten for sure. Zonder kost misschien wat meer tijd. Maar onderschat Ruud (en Rinus..) en hun jaren van ervaring niet!
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Ton W

Berichtdoor Ton W » 25 okt 2015, 17:52

@Loki, Ruud meet wel wat dingen via de uitlaat, wat precies weet ik echter niet.

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 25 okt 2015, 18:00

Mij is altijd verteld dat de plaatsing van de pc in de motor en de instel interval van de toeren anders is. Stappen van 250 VS 500. En uiteraard de manier van benaderen. En uitbereidbaarheid.

We bijzonder dat Ruud maar twee soorten commentaar krijgt. Of ze lopen ermee weg of ze komen er nooit meer.

Welke kant je ook gaat beste man heeft veel ervaring met vele projecten.

Is die pen in die uitlaat geen ratio meting?

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 25 okt 2015, 18:20

Die pen die in de uitlaat gehangen word, daar meten ze de hoeveelheid zuurstof en onverbrande benzine mee.
Aan de hand daarvan kun je dus eea bepalen. Echter heeft de TL een balanspijp in het uitlaatsysteem waardoor de gassen gemengs worden. Hierdoor kun je dus niet accuraat meten per cilinder op deze manier, hence de lambda sensoren.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 25 okt 2015, 18:21

TLRTwins schreef:Mij is altijd verteld dat de plaatsing van de pc in de motor en de instel interval van de toeren anders is. Stappen van 250 VS 500. En uiteraard de manier van benaderen. En uitbereidbaarheid.

Jup! Dat is een van de grote voordelen van een PC ten opzichte van ECU flashen.

Pedro's Speedshop

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 25 okt 2015, 18:34

Loki schreef:Een pc3 kan ook individueel maar ik weet niet of elke dyno operator het weet of kan.

Dyno-operator is zwaarwegend punt. Ene echt de andere niet. Hou ook rekening met mensen die vermogen verkopen tov mensen die puur de powerband verleggen om de machine prettiger te laten presteren op de straat.

Pc5 is wel een redelijk uitgebreide aanpassing van wat begrepen heb. Niet even snel uit te voeren. Auto tune VS goede tuner..... keuzes...

lazo

Berichtdoor lazo » 23 nov 2015, 13:04

Slotje

Terug naar “TLS”