Vraagje over powercommander en gear indicator

Alles over de TLS
Gebruikersavatar
lazo
Berichten: 972
Lid geworden op: 24 feb 2010, 00:12
Locatie: Twente Enschede ole ole

Vraagje over powercommander en gear indicator

Berichtdoor lazo » 05 aug 2015, 00:30

Kan er op een 97 tl een powercommander op en een gewone gear indicator.
Ik las dat bij een 97 anders is dan bij een 98 tot 2001.
Maar wat is het verschil nou tussen deze bouwjaren.

Gebruikersavatar
Riczun
Berichten: 891
Lid geworden op: 20 okt 2008, 23:57
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Vraagje over powercommander en gear indicator

Berichtdoor Riczun » 05 aug 2015, 09:23

Volgens mij maakt de PowerCommander niet uit voor de bouwjaren. Moet altijd passen voor de TLS.

Grootste verschillen zijn eigenlijk andere koppeling (5 bouten ipv 6), carter ontluchting zit niet op achterste cilinder, temperatuur sensor zit vooraan op radiator. Er is wel update geweest op het '97 model met andere type ECU.

De gear indicator wijkt inderdaad wel af van andere bouwjaren, je moet dan er 1 hebben met 3 draadjes ipv 2.
Ik heb 'm van GiPro en die heet een '97 model wat helemaal compleet is.

Ga je een nieuwe PowerCommander kopen? Ik zit er mss ook aan te denken om 1 aan te schaffen, mss combinatievoordeel? :lol:

Gebruikersavatar
Rinidpp
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2014, 13:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vraagje over powercommander en gear indicator

Berichtdoor Rinidpp » 08 aug 2015, 20:09

Net PowerCommander in laten bouwen door Mile Pajic, oud racer.
viewtopic.php?f=4&t=6016

Misschien is er met hun iets te overleggen, kosten inclusief inbouwen en de nodige Dynojet runs, zijn €550, misschien is er te overleggen om het voor €500 uit te laten voeren.
Mijn TLS, stijgert weer als van ouds, neemt heel goed op en draait soepel zonder stotteren in alle toeren gebieden.

Ook heb ik een Gipro ATRE in gebouwd. Goed overzicht van de versnellingen, ook stationair en de nodige beperkingen die standaard opgelegd zijn, verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Afbeelding

De Gipro en PCIII bijten elkaar niet, hebben ieder een eigen funtie.

Succes Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Ton W
Berichten: 129
Lid geworden op: 02 aug 2008, 18:54

Re: Vraagje over powercommander en gear indicator

Berichtdoor Ton W » 14 aug 2015, 16:03

lazo schreef:Kan er op een 97 tl een powercommander op en een gewone gear indicator.
Ik las dat bij een 97 anders is dan bij een 98 tot 2001.
Maar wat is het verschil nou tussen deze bouwjaren.


Ik heb lang geleden ooit een PC1 gekocht 2e hands, die kwam van een 97er af.
En werkte dus niet op mijn 2001 TLS.

In 2004 heb ik de TLS(na fabrieksgarantie) laten mappen door Ruud Freriks te Goes met de Yoshibox.
Ruud is toen ongeveer 4uur bezig geweest totaal, waarvan 3 uur de map aanpassen, en 1 uur met de stationairloop van de achterste cylinder. Daar begon ie spontaan uit zichzelf aan. Stond veel te nat af fabriek zei die.
Ik moet nog ergens een uitdraai hebben met voor en na, zal eens zoeken.
Sinds die tijd loopt ie heel zuiver.
Maar met een PC kan je nog wel een mooiere map maken, maar dat ligt helemaal aan de mapper.
Die Gipro ga ik ook een kopen trouwens.

Gebruikersavatar
lazo
Berichten: 972
Lid geworden op: 24 feb 2010, 00:12
Locatie: Twente Enschede ole ole

Re: Vraagje over powercommander en gear indicator

Berichtdoor lazo » 23 nov 2015, 13:06

Slotje gear indicator besteld \:D/


Terug naar “TLS”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten