Dynamite's TL1000

Alles over de TLS
Roy

Re: Dynamite's TL1000

Berichtdoor Roy » 03 mar 2017, 10:01

Ziet er goed uit! Mooie klus. Ik heb dit zelf een paar jaar geleden ook gedaan met dezelfde demper.

Het enigste nadeel is dat je de demper met de huidige shims niet goed afgesteld krijgt voor de tl. Ik meen me te herinneren dat de uitgaande demping totaal niet af te stellen is voor de tl. Heb hem laten re shimmen en nu is ie helemaal perfect!

Grt, Roy

Mr. Dynamite

Berichtdoor Mr. Dynamite » 03 mar 2017, 13:08

@Roy, Tja je gebruikt natuurlijk een demper die niet voor deze toepassing is ontwikkeld, maar volgens mij moet het al een stuk beter worden. Eerst maar eens proberen en dan kan ik hem altijd nog laten aanpassen als het nodig is ;)

Gisteren nog even boutjes wezen poetsen en de remschijven gemonteerd. Lijkt super 8)

Afbeelding

Afbeelding

Roy

Berichtdoor Roy » 04 mar 2017, 00:35

Klopt, je hebt gelijk als je zegt dat de demper niet ontworpen is voor de tl. Daar kwam ik zelf snel achter.....

Het probleem zat hem bij mij voornamelijk in de uitgaande demping. Die zat er met de maximale stel mogelijkheid nog steeds ver langs en da's niet prettig als je lekker op het gas gaat als je de bocht uitkomt! :) Ben ook erg benieuwd wat jouw eerste ervaringen zullen zijn.

Maar na het opnieuw re shimmen en goed afstellen ben ik er nu erg blij mee! =D> Idd een grote vooruitgang tov de rotatiedemper!

Mr. Dynamite

Berichtdoor Mr. Dynamite » 07 mar 2017, 13:10

Roy, zat je met de stelschroef voor de uitgaande demping aan de max of min? En compression? Ik zoek nog een basis afstelling voor ik de weg op ga, de bovenste stelschroef kun je namelijk lastig bij komen als alles erop zit.

Back on topic, weer bezig met de weder opbouw. Alles mooi schoon en netjes gemaakt, tandwieldrager zit mooi strak in de rubbers. Tevens nieuw rubber erop :D
Afbeelding

Tijdens het plaatsen van de binnenbak kwam ik tot de conclusie dat het demper reservoir in de weg zit. Hap uit de spatlap gesneden, beetje op goed geluk, weet niet hoe groot de veerweg is maar lijkt me redelijk goed zo.
Afbeelding

Achterwiel zit er weer in, word mohooi \:D/
Afbeelding

Velg striping gaat er nog af, vloekt met de metallic lak. Maar laat het nog even zitten om een beeld te geven hoe het zou kunnen staan, misschien komt er wel striping in een andere kleur op.

Roy

Berichtdoor Roy » 07 mar 2017, 18:05

Met de uitgaande demping op het maximale, was het nog steeds te weinig......

Ben eigenlijk meteen naar de veringboer gereden om hem fatsoenlijk te laten afstellen. Eerst afgesteld, toen ff gereden, maar was idd bij uitkomen bocht erg tricky. Eigenlijk meteen teruggereden naar de veringboer en onder handen laten nemen.

Je verdere aanpassingen zien er goed uit! 8)

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 07 mar 2017, 19:11

Als je de afstand weet tussen scharnierpunt achterbrug - bevestiging schokbreker - achteras.. en je zoekt op of uit wat de slag van de schokbreker is kun je de veerweg bepalen. En de afstand die het reservoir omhoog zou kunnen bewegen.

Gezien je de standaard veer nog gebruikt is de veerweg waarschijnlijk iets van 125mm.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Mr. Dynamite

Berichtdoor Mr. Dynamite » 13 mar 2017, 20:19

Afgelopen weekend was er mooi weer voorspeld dus moest de motor de weg weer op!
Alles weer opgebouwd en rijden maar. Achter vering voelt al een stuk beter maar moet nog fine tunen met de afstelling.
Achterband moest nog even ingereden worden maar gaat ook lekker de bocht om :D

Onderweg even 102 tanken natuurlijk, kiekje met de VTR van mijn neef. Real men ride twins! 8)
Afbeelding

Knipperlichtje kon het vermogen niet verwerken..
Afbeelding

BaveR

Berichtdoor BaveR » 25 apr 2017, 07:12

Gaaf hoor dat freeswerk. Ik heb nog eenzelfde schokdemper liggen zal hem eens te koop aanbieden, doe er toch verder niks mee. Keep on the good work. =D>

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 25 apr 2017, 10:47

Ze zie(n)t er mooi uit, lekker sturen, kraan open zetten, beetje herrie maken.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Terug naar “TLS”