Dynamite's TL1000

Alles over de TLS
Mr. Dynamite

Dynamite's TL1000

Berichtdoor Mr. Dynamite » 09 jun 2015, 19:55

Dag allen,

Sinds krap een weekje ook trotse eigenaar van een TLS. \:D/

Nu heb ik nog wel wat dingetjes in gedachten en het lijkt me leuk om jullie middels dit topic op de hoogte te houden van de veranderingen.
Plaatje van de fiets bij aanschaf:

Afbeelding

Aanpassingen zover:
- Rearsets
- Ingekorte Laser uitlaten
- Taartschep ingekort
- Stalen remleidingen voor
- Knippers (helaas heeft er een een transparant glaasje)

Onder het genot van een ijsje onderweg met uitzicht op een rij motoren kwam er nog een idee naar boven.
Alvast even wezen soepen, het zal nog even op zich laten wachten maar dit vind ik hem zeker niet verkeerd staan:

Afbeelding

Verder ben ik van plan om er een dragbar stuur op te zetten. Hier zoek ik nog een kroonplaat voor.
Het idee bij de dragbar is om de kappenset ongeschonden te laten, volgens mij moet dit net kunnen.
Daarbij zal ik ook meteen andere schetsplaten voor de rearsets maken aangezien de houding dan wel veranderd.

Maar het eerste wat aandacht verdiend is de kentekenplaat verlichting, die zit er nu niet op.

I'll keep you posted! Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mr. Dynamite op 19 feb 2017, 17:25, 3 keer totaal gewijzigd.

Riczun
Contacteer:

Re: Dynamite's TLS

Berichtdoor Riczun » 09 jun 2015, 22:44

Ziet er al goed uit je TLS!
Bekend kappenset, die kleur blijft gewoon heel strak! ;)

Velgen naar zwart laten coaten heb ik ook gedaan, zeker geen spijt van!

En het meest lage / platte stuur kan je je huidige kappenset behouden. Alleen even rekening houden dat je hekwerk van je kappen in de weg zit en die volgens mij aangepast moet worden.

Mr. Dynamite

Berichtdoor Mr. Dynamite » 09 jun 2015, 23:29

Hey thanks, ben er ook zeker al content mee, maar er is altijd ruimte voor verbetering ;)
Om die reden wil ik de kappen ook niet verzagen, als ik of misschien een toekomstige eigenaar terug wil naar clip ons moet dat kunnen. De kapsteun kan ik wel wat anders voor fabrieken. Heb inmiddels een duitser gevonden die het ook zo heeft.

Het is misschien ook nog een idee om de risers aan de onderkant af te frezen zodat ze wat dichter op de kroonplaat komen te staan.

Riczun
Contacteer:

Berichtdoor Riczun » 10 jun 2015, 10:39

Klopt, er is een duitser die het al heeft gedaan : http://tl1000.de/FAQ/ergonomie/superbike-lenker.html
Die heeft zijn beugel netjes omgebouwd waardoor het allemaal precies past.

Zelf heb ik er geen moeite mee en heb gewoon de zaag in de kuipdelen gezet. Er zijn nog genoeg kuipdelen voorhanden, dus ombouwen kan altijd wel weer ;)

De risers inkorten wilde ik ook doen, maar bij mij zit de bevestiging en 'vlees' aan de onderkant. Is dus niet echt veilig om te doen.

Mr. Dynamite

Berichtdoor Mr. Dynamite » 10 jun 2015, 12:58

Die link had ik inderdaad gevonden, lijkt me een plan.

Deze heeft een apart kleurtje, dan zou hij ook weer gespoten moeten worden bij terug bouwen.
Daarom wil ik hem liever zo houden.

Ik weet niet of je losse risers hebt maar als ik naar deze plaat kijk word hij alleen maar steviger als je de risers wat inkort:
Afbeelding

Edit: ah ik zie dat jou risers een bout in het midden gebruiken, ja dan word het niet wat inderdaad

Mr. Dynamite

Berichtdoor Mr. Dynamite » 30 jun 2015, 15:47

De eerste spulletjes voor de TL zijn binnen. \:D/
Zaterdag kwam tot mijn vreugde de postbode met 2 pakketjes.

Een klein stripje met 3 ledjes om onder de kont te plaatsen, dit geeft (meer dan?) genoeg licht om de kentekenplaat te verlichten.
Hoe ik het vast ga zetten is nog even kijken, misschien wel gewoon met dubbelzijdig tape, dit zit er ook bij. Anders met 2 boutjes.

Afbeelding

En een wat groter pakket, inmiddels wat km's achter de rug en de rotatie demper zal niet gauw mijn vriend worden.
Na wat inlezen daarom een '04 R1 demper aangeschaft, dit schijnt een goeie upgrade te zijn.
Afbeelding

Inmiddels ook uit elkaar gehaald:
Voorspanning op het laagst, 2 spanbanden aan weerszijden en met een beetje beleid kwam hij er zo af :)
Scheelt weer een tripje naar de expert.

Afbeelding

Binnenkort het spul maar eens los halen en kijken op welke manier de beugel eraan moet.
Heb inmiddels ook wat tekeningen gevonden maar wil eerst kijken of er nog ruimte voor verbetering is.
Laatst gewijzigd door Mr. Dynamite op 19 feb 2017, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr. Dynamite

Re: Dynamite's TL1000

Berichtdoor Mr. Dynamite » 17 feb 2017, 10:56

Daar zijn we weer! Hoog tijd om eens wat leven in dit topic te blazen. Vorige winter weinig aan de motor gedaan en afgelopen jaar lekker rond gereden. Het dragbar stuur verhaal is van de baan, de huidige zit houding was even wennen maar bevalt uiteindelijk toch wel.

Plaatje van vorig jaar april, klaar voor het motor seizoen:

Afbeelding

Elke keer weer een hoop lol aan de motor, maar de achtervering begon echt wel te storen. Met redelijke snelheid in een lange bocht (rijden veel in DE) begint de motor te 'deinen'. Ook goed te zijn aan de achterband, op de zijkant een soort golvende looprand te zien. Ruimte gemaakt en de motor gestalt voor groot onderhoud.

Afbeelding

De oplettende kijker had het al gezien, het euvel is eruit:

Afbeelding

Wat er op de planning staat:

- R1 demper inbouwen
- Andere velgen en banden
- Wave schijven en nieuwe remblokken voor
- Donkere kuipruit
- TRE
- Hugger?
- Vloeistoffen vervangen
- Grote schoonmaak! :D
Laatst gewijzigd door Mr. Dynamite op 19 feb 2017, 17:26, 3 keer totaal gewijzigd.

Mr. Dynamite

Berichtdoor Mr. Dynamite » 17 feb 2017, 11:20

Zoals vermeld had ik al een R1 schokdemper van 2004 bemachtigd. Bij het passen viel echter op dat de demper iets scheef staat als de tank ondersteuning tussen het subframe en het bevestigings oog zit. :-k

Die ophanging is vrij dik, aan de onderzijde zit ook nog een extra plaatje en het geheel kan veel dunner. Daarom de frees erin gezet, resulterend in een wand van 1.4mm en ruimte voor de schokbreker gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu past het wel mooi:

Afbeelding

En dan de bananenbeugel, Ohlins r1 bracket, boemerang... hoe je het wil noemen.
Er is veel over geschreven maar geen enkele template is het zelfde. Uiteindelijk zelf met een kartonnetje wat gemaakt en uitgetekend, de 3 daarachter zijn templates van anderen ter vergelijk. De bedoeling is dat de stelschroef bovenaan vrij blijft, en de beugel onder ook niet op de radius van de bevestiging gaat staan.

Afbeelding

Ter controle van kunststof een mock-up gemaakt en dat lijkt goed te passen.
Binnenkort op het werk een van 10 of 12mm aluminium frezen :)

Afbeelding

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 17 feb 2017, 22:26

Ziet er goed uit Mr Dynamite! Zo heeft Lazo het ook gedaan. Mooie oplossing om wat weg te frasen.

Er zijn veel foto's in het begin verdwenen, of heb alleen ik dat?

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Mr. Dynamite

Berichtdoor Mr. Dynamite » 17 feb 2017, 23:05

Thanks Rini, Ik dacht dat het aan mijn telefoon lag, vanmorgen deden ze het nog wel. Sinds Picasa in google photos omgedoopt is alleen maar ellende... :doubt:

Stay tuned, vandaag weer wat leuke pakketjes binnen gekregen \:D/

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 18 feb 2017, 12:14

Dat doe ik zeker, leuk en mooi om te zien/volgen.

Had je nog naar de onderdelen van Pedrodetski gekeken, hij had lading onderdelen gescoord, mooie lichtmetalen velgen, veel ander bruikbaar spul. TLS zag er uit als een cafe racer, mooie frontset, speciale bochtenset en mooie dempers.

Suc6 Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Mr. Dynamite

Berichtdoor Mr. Dynamite » 19 feb 2017, 17:48

Foto's zouden het nu weer moeten doen.
Waar kan ik dat van Pedrodetski vinden? Ik zie niets bij de verkoop topics staan.

Nu het meeste eraf is ligt mooi de kans om alles schoon te maken. Met name de bende achter het tandwielkapje was volgens mij sinds '97 niet meer naar gekeken... Erg dom ontwerp van suzuki trouwens, ze hadden beter aan de achterzijde een loopbaan voor de ketting kunnen maken zodat de rest (koppelingshevel etc) niet vol in de smeer zit. Komend seizoen iig wel weer een kilo gewicht bespaard 8)

Afbeelding

Achter de rotatie demper kom je nooit bij, dus daar zat alles lekker aangekoekt in de giet structuur. :s Met de r1 demper zit dit echter wel vol in het zicht dus ook het frame heeft een schrobbeurt gekregen.

Afbeelding

Hij staat weer klaar voor de opbouw met r1 demper, alleen nog de beugel maken. '
Verder nog wat nieuw spul binnen gekregen. Hugger en schijven had ik al een tijdje liggen.

Lucas wave schijven voor:

Afbeelding

Carbon look hugger, is alleen nog de vraag of het gaat passen op mijn duitse achterbrug, en met het reservoir van de demper.

Afbeelding

Gsxr velgen in antraciet, had eerst mijn velgen antraciet of zwart willen laten coaten maar kwam dit tegen en dat kan ook mooi. Velg lint gaat er nog af, vloekt erg met de metallic lak op de motor. Misschien dat er nog wel zilvergrijze of witte lint op komt maar dat moeten we later maar zien. Achterband word momenteel nieuwe band op gelegd, Metzeler Sportec M5 190/50.

Afbeelding

Helder LED achterlicht met ingebouwde knippers, of ik die laatste ook ga gebruiken weet ik nog niet maar zit niet in de weg ;)

Afbeelding

En er is nog een MRA zwarte kuipruit met de originele pasvorm (niet double bubble) binnengekomen.

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 19 feb 2017, 18:41

Mr. Dynamite schreef:Foto's zouden het nu weer moeten doen.
Waar kan ik dat van Pedrodetski vinden? Ik zie niets bij de verkoop topics staan.

Onder zijn posts staat een hyper dingetje naar z'n eigen pagina.

of je doet hem een pb met wat je zoekt.

Mr. Dynamite

Berichtdoor Mr. Dynamite » 28 feb 2017, 00:45

Weer wat verder met de ombouw. :)

Beugel CNC gefreesd op het werk:
Afbeelding

Tanksteun afgewerkt en weer zwart gemaakt
Afbeelding

Spacert draaien:
Afbeelding

Paar lange M10x1.25 8.8 bouten gehaald met schouder daar waar de doorvoer gaten zitten. Ter info: 70mm vlakke kant boven en 20mm onder, deel van de draad afgeslepen (en likje verf aan doen) om tot de juiste lengte te komen. Bout voor het onderste oog hergebruik ik. Ook de bumpstop wat ingekort, zie vaak dat deze helemaal achterwege gelaten word maar eerst zo maar eens kijken of hij genoeg slag kan halen, nu ong 10mm dik.
Afbeelding

Alsof het ervoor gemaakt is! :D
Afbeelding

Afbeelding

Nu nog een klein hapje uit de tankbeugel halen en dan past het perfect. Iemand nog suggesties voor het afstellen van de demper? Heb nu beide 10 kliks uit staan om mee te beginnen.

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 28 feb 2017, 20:18

Wat een mooie en intensieve klus joh. Ziet er fantastisch uit. Mooie beugels en draaiwerk. Doet me aan mijn LTS tijd denken, frasen en draaien, tijdje geleden voor mij.

Vering kan je niet veel over roepen, dat moet je zo voelen als ze weer aangekleed op straat staat.

Rini

Terug naar “TLS”