TRE geplaatst

Alles over de TLS
Ed Eering

TRE geplaatst

Berichtdoor Ed Eering » 29 jun 2013, 01:20

Hoi allemaal,

Gisteren heb ik een TRE geplaatst (via Ebay UK gekocht). Ik kon van tevoren niet goed inschatten wat het verschil zou zijn maar ik ben blij verrast. Toch een behoorlijk verschil vind ik. De motor is een stuk heftiger met accelereren en ik merk dat je met wat meer verstand het gas open moet zetten. Voelde het achterwiel al een stap opzij zetten na het verlaten van een rotonde.

Kortom, goede investering die de motor terugbrengt naar het oorspronkelijke brute karakter dat hij oorspronkelijk had. :D
Nu zorgen dat ik erop blijf zitten.

Ben ook wel benieuwd naar ervaringen van anderen m.b.t. een TRE.

Groet,

Ed

xavier89

Re: TRE geplaatst

Berichtdoor xavier89 » 02 jul 2013, 15:35

Ed Eering schreef:Hoi allemaal,

Gisteren heb ik een TRE geplaatst (via Ebay UK gekocht). Ik kon van tevoren niet goed inschatten wat het verschil zou zijn maar ik ben blij verrast. Toch een behoorlijk verschil vind ik. De motor is een stuk heftiger met accelereren en ik merk dat je met wat meer verstand het gas open moet zetten. Voelde het achterwiel al een stap opzij zetten na het verlaten van een rotonde.

Kortom, goede investering die de motor terugbrengt naar het oorspronkelijke brute karakter dat hij oorspronkelijk had. :D

Groet,

Ed

Na wat gegoogel weet ik onderhand wat een TRE is :D
Kost dat? en is zoiets makkelijk te instaleren?

polthergeist
Contacteer:

Berichtdoor polthergeist » 02 jul 2013, 18:49

Als je nou een gipro neemt heb je meteen een gear indicator en tre in 1. Bij mijn weten kost een gipro ongeveer 119 euri en een losse tre heb je al vanaf 25 eutjes geloof ik.

maar het grootste verschil is dat een tre je begrenzing tussen een paar versnellingen er uit haalt
2 fast 2 live, 2 young 2 die

Ed Eering

Berichtdoor Ed Eering » 02 jul 2013, 21:33

Het installeren is heel simpel. Je zet het apparaatje gewoon tussen twee bestaande stekkeraansluitingen in. Dus stekker loshalen, kastje ertussen en klaar. Je zet dit tussen de GPS (gear position sensor kabel)
Deze zit rechts, kort onder de air intake. Als je een WPH (werkplaatshandboek) hebt kun je het simpel terugvinden.

Ik heb het op Ebay UK gekocht voor omgerekend € 56,-
Er zijn ook nogal wat zelfbouw kastjes te krijgen volgens mij maar deze kon ik niet direct vinden.

Ben er in ieder geval erg tevreden over. Binnen twee dagen lag het in de bus, dus dat is netjes.

Riczun
Contacteer:

Berichtdoor Riczun » 03 jul 2013, 08:51

Ik heb zelf laatst een GiPro gekocht waar ook de TRE inzit, maar ik merk volgens mij niet zoveel verschil.
De motor is/reageert bij mij al direct zat, wellicht dat die onderin wat soepeler loopt. Ik ga ook eens een andere modus binnenkort proberen ;)

Jeff1976

Berichtdoor Jeff1976 » 15 jun 2015, 22:21

Ed Eering schreef:Hoi allemaal,

Groet,
R
Ed

Van welk jaartal is de tl?heb namelijk zelf een 97,vraag mij af of het zin heeft om bij mij een tre te gaan gebruiken!

Andrew82

Berichtdoor Andrew82 » 16 jun 2015, 10:21

Bij mijn '97-er had het wel degelijk zin. Let alleen op dat je de juiste besteld. '97 twee draden, en >'97 drie draden aan te sluiten.

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 16 jun 2015, 13:06

Andrew82 schreef:Bij mijn '97-er had het wel degelijk zin. Let alleen op dat je de juiste besteld. '97 twee draden, en >'97 drie draden aan te sluiten.

What he said! ^^^^^^
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 25 jun 2015, 15:19

Heb na de winter het één en ander gedaan aan de TLS, waaronder ook het plaatsen van de ATRE-Gipro. Fluitje van een cent! De motor is stuk mooier gaan lopen.
De lokale dealer wilde wel eens kijken naar de dode (3000 en 4000tpm) momenten, zou de boel anders afstellen. Sindsdien wil het voorwiel niet meer air-born, de hiks zitten er nog steeds.
Besloten om bij voormalig racer Mile Pajic een PowerCommander aan te schaffen, dan de TL helemaal opnieuw af te laten stellen.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 28 okt 2015, 22:42

Afgelopen week een gipro met Atre gekocht en m'n airbox de mod gegeven..dit icm met open bos dempers ben zeer benieuwd
EVIL TWIN SUPERBIKE

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 28 okt 2015, 22:50

Mike88 schreef:Afgelopen week een gipro met Atre gekocht en m'n airbox de mod gegeven..dit icm met open bos dempers ben zeer benieuwd

Zal vast wel beter gaan klinken en anders rijden.
Om het de modificaties tot hun recht te laten komen, zou je eigenlijk je ECU moeten flashen. Meer lucht betekent immers meer peut!
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 28 okt 2015, 23:10

Dat lees ik vaker, was van plan dit bij No Limits in Roden te doen..heb daar ooit eens m'n gixxer van een Dynojet kitje voorzien en die toko beviel me aardig! En t ligt om de hoek voor mij..leuk lente ritje. Deze winter wordt toch een mod en ombouw seizoen.
PC 2 OF 3 is ook nog een optie natuurlijk..Healtech schijnt ook een 'betaalbaar' kastje te bouwen voor Suzi's
EVIL TWIN SUPERBIKE

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 19 dec 2015, 16:12

Ben sindskort ook in het bezit van de TRE van Gipro..op welke geschakelde + kabel hebben jullie hem aangesloten? Zat te denken aan stadslicht of kenteken verlichting..ook erg benieuwd naar de veranderingen op mijn TLS icm D&D dempers en de airbox mod..
Cheers 8)
EVIL TWIN SUPERBIKE

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 20 dec 2015, 00:26

Hoi Mike,

Volgens de handleiding moet je de TRE op een kabel achter in de boom aansluiten, heb al even gezocht of ik het installatie schema terug kon vinden, maar heb ik denk ik weggegooid.
Wel de URL opgezocht voor installatie.
http://www.healtech-electronics.com/doc ... ide_en.pdf

en een montage en aansluit handleiding voor de TLS

http://www.healtech-electronics.com/doc ... 003_en.pdf

Suc6,

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

lazo

Berichtdoor lazo » 20 dec 2015, 11:10

Of bij steve's tl1000 pagina bij tre kun je ook zelf maken heb ik ook gedaan
http://wotid.com/tls/

Terug naar “TLS”