Finally's topic..

Alles over de TLS
pedrodetski
Moderator

Re: Finally's topic..

Berichtdoor pedrodetski » 16 aug 2015, 20:56

Dat is al redelij wat KM's in korte tijd man! =D>
Zadeltje toch iets te 'dun' he? :lol: Weet je gelijk wat de eerste modificatie gaat worden.....hahaha
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

finally
Moderator

Berichtdoor finally » 17 aug 2015, 11:42

Ja best wel wat km's gedraaid idd. alweer meer dan 2000. dikke lol op dat ding! wat een kanon joh \:D/

Dat zadel is inderdaad een aandachtspuntje. maar het kan al niet meer de 1e mod zijn :D
Ik heb het Secondary Air System (emissie bullshit) al verwijderd en afdekplaatjes er op gemonteerd.
een ander vtw gemonteerd omdat er niet mee te rijden was door dorpen enz. wheeliet nog sneller...
ik heb een nieuw setje stompgrips voor op de tank in bestelling staan en er zijn nieuwe hendels onderweg.

waarschijnlijk koop ik ook weer een CPR Rottweiler airbox.
Afbeelding
kan er 1 krijgen voor minder dan de helft van de prijs.
het mooie aan dit systeem is dat je airbox volume x 1,5 gaat omdat het rubber rond de onderkant van de airbox afdicht op de onderkant van de tank :D
het filter oppervlak gaat wel x 5 of 6 denk ik. dus een dikke berg flow en volume meer resulteert in? juist ja 8)
ze claimen bij CPR een vermogenswinst van 10 tot 15 pk zonder ondersteunende mods.

wat betreft het zadel. ik denk dat ik dit maar eens ga proberen:
Afbeelding
dat schijnt de beste oplossing te zijn zonder de vorm van het zadel te veranderen.
en dan gelijk een nieuwe seatcover er over. vind dat suede maar niks op een sportbike.
Afbeelding
Afbeelding

MalukuMiel

Berichtdoor MalukuMiel » 17 aug 2015, 12:57

=P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~
Afbeelding Krèg ut hein en weah! Muh raujuh Tei El is tòg snellâh....;)

finally
Moderator

Berichtdoor finally » 17 aug 2015, 13:03

:lol:

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 17 aug 2015, 14:56

Dat zijn idd mooi spullekes kerel!
Wel apart dat als zo een luchtfilter zoveel verschil maakt ze het niet al van de fabriek uit zo hebben bedacht. Zal wel een aftersales dingetje zijn denk ik....... ;)
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

finally
Moderator

Berichtdoor finally » 17 aug 2015, 19:06

Tja dat was idd beter geweest maar de R&D van zoiets kost weer geld en het inlaat geluid word best wel een stuk luider. Dat zal vast niet goedgekeurd kunnen worden.

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 17 aug 2015, 19:34

Daar zit vaak de strop. Anders moet je even kijken hoe ze dat bij de race kit gedaan hebben.

En al was het pk of 7 dan ist al mooie winst

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 17 aug 2015, 19:59

Daar denk ik dan weer niet aan, maar inderdaad geluid restricties zullen zeker meetellen bij ontwerp net als die emissie zooi.

Afbeelding

Pedro's Speedshop

finally
Moderator

Berichtdoor finally » 17 aug 2015, 21:14

Ja die strop zit 'm in de ontwikkeling van zoiets.

De RC8R was vergeleken met de concurrentie sowieso al duur nieuw (€23.490).
vandaar dat ze de latere modeljaren ook uitgekleed hebben zodat ze beter zouden verkopen. helaas dat werd m ook niet..

de club race kit heeft ook gewoon een aftermarket inlegfilter.
Afbeelding

op MF is er iemand die met CPR airbox en OEM uitlaat een zwarte vlag kreeg op Zolder of Zandvoort.
met inlegfilter niet dus het doet wel een aantal DB's toevoegen..
maar mij maakt dat geen ruk uit want ik kom toch niet op de baan met dit ding.

We gaan het zien denk ik. heb die kerel gemailt dat ik dat systeem wel wil hebben.
nu nog een map zien te vinden of laten afstellen op de bank.
de secundaire gaskleppen gaan er ook weer compleet uit net als bij de SMT nu al zin om te beginnen maar ik wacht wel tot de winter..

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 17 aug 2015, 21:20

Heeft jouw machine eigenlijk ook de club race kit Henk?

Afbeelding

Pedro's Speedshop

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 17 aug 2015, 21:23

Circuit zolder is meer weten waar die staat en hoe je er voor bij komt. Zit behoorlijk ruimte in.

Club kit en race kit zijn wel iets anders maar ik denk dat je sws altijd lucht tekort hebt op deze motoren.

Zou je niet gezien de uitlaat ook netjes hebt er op maat mapje bij een goede tuner in laten zet.

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 17 aug 2015, 21:34

Op Zolder heb ik ook al een paar keer een geluidsovertreding begaan en dat met een volledig orgineel 600tje.... :-#
Je moet idd weten waar de palen staan en daar dan mee omgaan als een soort flitspaal, klinkt belachelijk maar is wel de waarheid. De truc zit hem dan ook om daar niet WOT voorbij te gaan maar half gas (ongeacht het toerental).

Denk dat je met een custom mappie idd het beste resultaat behaald zoals meestal. Zorg voor alle motorische modificaties en laat haar afstellen. Bereik je het meeste mee lijkt me.

Afbeelding

Pedro's Speedshop

finally
Moderator

Berichtdoor finally » 17 aug 2015, 21:37

nee ik heb geen club race kit. de 1 zegt dat het mee geleverd werd met de special editions, de ander spreekt dat weer tegen..
ik moet dat nog eens goed uitzoeken.

valt ook niet echt lekker mee te rijden op straat is me verteld door een mede RC eigenaar hier in Friesland.
bij hem is de clubrace kit wel gemonteerd incl andere mapping en hij is er niet echt heel erg over te spreken.

wel vet plaatje trouwens 2 van die monsters 8)
Afbeelding

TLRTwins mijn brommert heeft een map die door KTM gemaakt is voor EVO 1 uitlaat en BMC filter.
Hij loopt er eigenlijk zo goed als perfect op. maar als ik meer lucht toe ga voegen dan moet er wel een custom map komen denk ik.
ik wil dat voor elkaar zien te krijgen met de TuneEcu software. ik ben niet van plan om weer geld te steken in een injectie module als PC5 of Bazzaz.
Alhoewel die laatste misschien niet heel onverstandig zou zijn aangezien je daar ook een TC module op aan kunt sluiten.
ik heb vorige week bocht uit op t nippertje een highsider kunnen voorkomen. is toch best veel vermogen om te beteugelen. 1 draai teveel aan het gas en je hebt wheelspin..

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 17 aug 2015, 21:41

Rechter is de mooiste die ze gemaakt hebben :badgrin: Al is die linker ook meer dan welkom. 8)

Bazzaz is mooi systeem. Evt kan je ook eens denken over een md 35... heb je ook launch controle mogelijkheden.. en die kan je meenemen naar de volgende motor.

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 17 aug 2015, 21:42

Hoe zit dat met een QS Henk? Is die wel plug and play of heb jaar ook weer een aparte module voor nodig?
Eerlijk gezegd zou je wel denken dat als je zo een apparaat aanschaft dat het er al op zou zitten.

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Terug naar “TLS”