banden

Alles over de TLS
Loki
Contacteer:

Re: banden

Berichtdoor Loki » 17 sep 2016, 13:24

Tien jaar geleden kwamen banden van internet uit Spanje. Men beweerde dat dealers hier meer betaalden aan inkoop..
The coolest car alarm tester by far - TL1000

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 17 sep 2016, 15:43

Loki schreef:Men beweerde dat dealers hier meer betaalden aan inkoop..

Dat was ook zo.

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 17 sep 2016, 19:13

Adresje gevonden voor demontage/montage mèt of zonder aanleveren van de banden ;)
Volgende maand bestellen en tijdens winterstop bandenwissel.

Groeten

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 17 sep 2016, 22:28

TLRTwins schreef:Dat was ook zo.

Best bijzonder.. kochten ze erna ook via internet?

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 17 sep 2016, 23:03

Voor ik naar Italië vertrok, de banden op Lelystad nog even weg gegumd, dat was de bedoeling, alleen regende het de hele dag. Drie dagen erna naar Bob van motorbanden.nl, de nieuwe Bridgestone S21R laten zetten, voor en achter, het moest echt gebeuren.
Mijn rijstijl is redelijk pittig. Lekker gassen en sturen, toch even 10000km met de S20Evo gereden, wel compleet op trouwens.

De S21R stuurde in de bergen, maar ook op hoge snelheid op de autobahn zeer goed, volledig vertrouwen, geen krimp gegeven.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 18 sep 2016, 10:35

Rinidpp schreef:Mijn rijstijl is redelijk pittig. Lekker gassen en sturen, toch even 10000km met de S20Evo gereden, wel compleet op trouwens.

De S21R stuurde in de bergen, maar ook op hoge snelheid op de autobahn zeer goed, volledig vertrouwen, geen krimp gegeven.

Rini

Zooo 10K met die bandjes das best een behoorlijke score dacht ik, ik ken de bandjes errug fijn had ze op m'n Blade de eerste generatie S20, geen Evo hoor, de S21R is dus daarvan weer t opvolg model?
Ik zit nu tussen de 6 / 7000 kilometers met een MPP3 2ct achterband, voor mijn gevoel is deze band erg snel door z'n loopvlak heen is gegaan. Vraag me nu ook af in hoeverre een niet op mijn gewicht afgestelde WP veer van invloed is op t slijten van de band. Kan me voorstellen dat als de vering achter te 'slap' staat de achterkant zal gaan zakken en meer druk op de band uit oefent ipv dat bij snel wegtrekken de voorkant omhoog zal komen. Snappen jullie in welke richting ik zit te denken? Ben alleen niet zo los op die geometrica dat ik er een antwoord op heb maar ik denk dat het wel eens invloed kan hebben. Of zal mijn pilot power 3 nou eenmaal zo snel slijten. De zijkanten zijn echt nog prima in orde en ik ben echt geen wijf als t aankomt op bochten trekken :-k

Iemand een idee hierover? Mike
EVIL TWIN SUPERBIKE

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 18 sep 2016, 20:53

Hey Mike,

Heb ook ooit Michelin gereden, precies weet ik het niet meer, maar sinds de Bridgestones voel ik me toch zekerder als het schuin gaat.

Gewicht zal zeker een rol spelen, slappe vering geloof ik juist niet, daar zal een deel van de krachten door de vering opgevangen worden, maar ga ik niet voor in het vuur staan hoor, dat lijkt me zo, kost ook veel energie.
Mijn TLS is voor en achter voorzien van WP vering staan beiden redelijk stug, op lange stukken zet ik haar voor soms wat comfortabeler. De vertanding is ook best gewijzigd, voor kleiner, achter groter, trekt als een malle, vol gas binnen paar tellen in de 6 naar rood!
Het blijkt na vanmiddag dat mijn Italië kilometers niet 3500 maar dik 4100 km's zijn. Banden is niets of nauwelijks iets op te zien, terwijl ik terug echt dik 450km aan passen heb gereden, ook behoorlijk gegaan, anders haal je dat echt niet van 's morgens 9:30 tot 's avonds 18:30, inclusief tanken en de nodige bakkies en water.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 18 sep 2016, 23:20

Hoe beter de (afstelling) van vering en demping, hoe langer een band meegaat lijkt me. Zelf rijd ik meestal met iets van 2.5 bar in de banden, voorgeschreven is vast 2.8 ofzo..?

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 19 sep 2016, 00:21

2.3 2.7
Laatst gewijzigd door TLRTwins op 19 sep 2016, 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 19 sep 2016, 00:30

Loki schreef:
TLRTwins schreef:Dat was ook zo.

Best bijzonder.. kochten ze erna ook via internet?

Dat is onmogelijk te beantwoorden. Ik kan niet voor collega dealers spreken. Maar het banden verhaal is wel veel veranderd als ik naar mijn omgeving kijk.

Als zodanig is er nog steeds een groot deel wat gewoon z'n bandjes haalt bij de zaak die het onderhoud doet. Persoonlijk beschouw ik dit als een plus. Wel zie je veel bedrijven die elders inkopen (oa via internet) of gewoon de 20 tientjes banden wissel service bieden aan de gene die ze van waar dan ook vandaan halen.

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 19 sep 2016, 08:16

Ik reed ook altijd met 2.3 2.7 (toevallig een klant bij Motorhuis Langezwaag?) Heb nu de Suzuki S manual aangehouden waarbij je op 2.5 2.5 uitkomt..niet dat dit m'n band gaat sparen die is toch al zo goed als af maar goed..vering gaat ook afgesteld worden!
EVIL TWIN SUPERBIKE

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 19 sep 2016, 10:12

Mike88 schreef:Ik reed ook altijd met 2.3 2.7 (toevallig een klant bij Motorhuis Langezwaag?)

Nee hoor Mijn TL is lange termijn project al overweeg ik vuurtje beetje op te stoken voor donnington komend jaar.

Andere motor gaat altijd naar de dealer.

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 19 sep 2016, 13:45

TLRTwins schreef:
Mike88 schreef:Ik reed ook altijd met 2.3 2.7 (toevallig een klant bij Motorhuis Langezwaag?)

Nee hoor Mijn TL is lange termijn project al overweeg ik vuurtje beetje op te stoken voor donnington komend jaar.

Andere motor gaat altijd naar de dealer.

Ah op die fiets. Dat werd er bij mij altijd met de hamer in gemept banden spanning moet 2.3 voor 2.7 achter zijn..
Dacht jij hebt vast dezelfde monteur in de vriendenkring
EVIL TWIN SUPERBIKE

MalukuMiel

Berichtdoor MalukuMiel » 19 sep 2016, 19:33

:-k ik hanteer altijd 2,5 voor 2,9 achter. Verhoudingsgewijs hetzelfde alleen ietsjes harder. Vraag me nou alleen af of die 2 tienden nou echt merkbaar zijn voor op de straat :-k
Afbeelding Krèg ut hein en weah! Muh raujuh Tei El is tòg snellâh....;)

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 19 sep 2016, 21:10

MalukuMiel schreef::-k ik hanteer altijd 2,5 voor 2,9 achter. Verhoudingsgewijs hetzelfde alleen ietsjes harder. Vraag me nou alleen af of die 2 tienden nou echt merkbaar zijn voor op de straat :-k

Ik denk het niet. Althans de meeste rijders geloof ik daar eigenlijk geen moer van.

Terug naar “TLS”