banden

Alles over de TLS
Rinidpp
Contacteer:

Re: banden

Berichtdoor Rinidpp » 16 aug 2017, 15:05

Nou maar es ff kijken of ik er een plaatje bij kan krijgen.

Op twee bokken, was wel ff pielen, samen met m'n vrouw, is er één keer afgedonderd, eigen schuld, stond niet goed op de achterste bok, konden haar nog net opvangen.

Afbeelding

Was wel ff pielen om de vooras goed uit de poten te halen, de standaard is daar toch eigenlijk niet voor gemaakt.
Afbeelding

Kreeg van Lenferink beetje lood mee, bij de prijs in waarschijnlijk, top!
Afbeelding

Afbeelding

Het balanceren kan beginnen, lekker biertje d'r bij.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

M'n meisie met d'r nieuwe gympen!
Afbeelding
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

PeterH

Berichtdoor PeterH » 17 aug 2017, 15:24

Lekker gewerkt, ziet er goed uit!

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 17 aug 2017, 19:36

Gisteravond gelijk maar even door met het werken, dan op de TL, de gympen en bouten allemaal op de plek, pak aan en gaan. Bij Lenferink vroegen ze wel wat de bandenspanning moest zijn, netjes doorgegeven, dat kwam niet helemaal goed. De eerste de beste bocht dacht ik dat ik dronken was, TL wilde gelijk duiken, alsof het voorwiel een compleet andere baan wilde rijden.
In Duitsland naar de pomp, snel banden wat harder gemaakt, moest best wat in, voor nu 2,6, achter 2,8! Rollen en gelijk goed voelen.

Met nieuwe banden moet je alleen uitkijken bij het open draaien van het gas, of keihard remmen op de stukken waar je nog niet gereden hebt, gewoon een paar bochten opzoeken waar 'we' ons veilig en fijn voelen, dan is het zo klaar. Bijna thuis gevoel helemaal goed. De laatste rondjes om een grote rotonde, gaf wat glij effect, waarschijnlijk aangekomen op het zachte rubber.

Afbeelding

Afbeelding

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 19 aug 2017, 10:52

Ik ga ze ook weer halen als mn pilot power 3's versleten zijn.. interessant om te zien welke banden spanning anderen gebruiken. M'n motoren vaak laten afstellen (vering) door Mikis van Es van Motorhuis Langezwaag en die hamerde altijd op 2.3 voor 2.7 achter.
Bij elke klant die bij hem kwam afstellen pompte ie die spanning erin, de veerweg begint bij je banden spanning zei die dan altijd en daar rij ik dus ook jaren mee rond.
K zal jouw banden spanning eens proberen kijken of ik een verschil merk :)
EVIL TWIN SUPERBIKE

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 19 aug 2017, 12:11

Klopt Mike, op Lelystad en Assen hebben ze me dat ook al een keer uitgelegd. Geloof zelfs dat bij Bridgestone ooit zoiets geschreven is. iets minder voor, maakt dat de vering geholpen wordt door de band.
Omdat de S21E het al zo goed doet, zelfs als deze nog niet optimaal warm is, kan je met iets hardere voorband rijden, mijn gevoel zegt dat dat lekkerder stuurt, iets directer zeg maar.
De voorvering heb ik iets comfortabelere gezet, mede ook omdat ik veel kilometers rij, anders geen vulling in m'n kiezen hou! :D De demping staat redelijk stug. Voel me er goed bij, overtuigd dat het beter kan. Zal eens bij Langezwaag langsrijden, al meerdere keren beloofd langs te komen. Als ik ga, zal ik je een seintje doen.

Rini

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 19 aug 2017, 13:26

Rinidpp schreef:Klopt Mike, op Lelystad en Assen hebben ze me dat ook al een keer uitgelegd. Geloof zelfs dat bij Bridgestone ooit zoiets geschreven is. iets minder voor, maakt dat de vering geholpen wordt door de band.
Omdat de S21E het al zo goed doet, zelfs als deze nog niet optimaal warm is, kan je met iets hardere voorband rijden, mijn gevoel zegt dat dat lekkerder stuurt, iets directer zeg maar.
De voorvering heb ik iets comfortabelere gezet, mede ook omdat ik veel kilometers rij, anders geen vulling in m'n kiezen hou! :D De demping staat redelijk stug. Voel me er goed bij, overtuigd dat het beter kan. Zal eens bij Langezwaag langsrijden, al meerdere keren beloofd langs te komen. Als ik ga, zal ik je een seintje doen.

Rini

Lijkt me leuk! Weet zeker dat mn tomtom rider daar wel een leuke route naar toe bedenkt!
Heb net mn eerste kilometers weer gemaakt, t rijbewijs werd vanochtend heel simpel door n jong jochie in een bestel busje bij me thuis geleverd. Was wel even wennen, mn nieuwe HyperPro veren even testen en alles voelde goed maar kan beter, had t gevoel dat ie wat stug de bochten in draait. Kan ook aan de banden spanning liggen k pomp ze zo even op die hebben anderhalve maand geen verse lucht gekregen.
Blokje was mooi droog, nieuwe oil en mechanical seal geplaatst was even spannend of ie zou lekken. Ook mn nieuwe koppelings mechanisme voelde goed aan ze had geen afstelling meer nodig!
Superbikes af kijken en dan mn broertje op pikken op zn sv650 en mn vriendin op dr kwaakasaki en even door Drenthe heen touren met zn drieën!
Feels good \:D/
EVIL TWIN SUPERBIKE

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 19 aug 2017, 20:54

Hier de voorganger van de S21E, de Bridgestone S20E. Eerlijk, vond deze eigenlijk net zo goed rijden, alleen de wangen zijn minder zacht dan bij de S21E. Ook geven de S21E veel vertrouwen als het compound nog niet echt op temperatuur is.

Afbeelding

Rini

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 19 aug 2017, 22:10

Daar heb je lekker mee lopen vegen zie ik! K heb S20's onder mn Blade gehad k vond ze echt goed, de 21 EVO is nog beter dus?! Waarschijnlijk worden dat ze hoor na dit setje pp3's
EVIL TWIN SUPERBIKE

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 20 aug 2017, 07:56

Lekker gestuurd, beetje kilometers gemaakt, niet telkens achterom gekeken of naar flitsers gezocht? Mooi dat je het rijbewijs weer op zak heb man!

Rini

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 20 aug 2017, 12:13

Rinidpp schreef:Lekker gestuurd, beetje kilometers gemaakt, niet telkens achterom gekeken of naar flitsers gezocht? Mooi dat je het rijbewijs weer op zak heb man!

Rini

T is nog een beetje onwennig, constant de snelheid op mn tomtom in de gaten gehouden.. auto's en vooral Volkswagens die me volgen zijn verdacht.. doet wat met je zo'n rechtzaak CBR cursus enz enz maar wel lekker gereden! Net geen tank leeg gereden t ging regenen.. helaas
EVIL TWIN SUPERBIKE

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 20 aug 2017, 21:20

Ha, zo vergaat het mij eigenlijk ook, goed opletten wat er achter je gebeurt. Bijzonder rondje gereden vandaag, ongeveer 350 km, terug naar Enschede een paar druppels gezien, lekker geknald. De gympies doen het iig goed. Wil me niet zoals op het circuit gedragen, probeer wel daar waar het kan, zo ver mogelijk te gaan.

Rini

Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “TLS”