banden

Alles over de TLS
Rinidpp
Contacteer:

Re: banden

Berichtdoor Rinidpp » 09 jun 2017, 15:35

Hey Maurice,

Tijdje terug voor ik de S21 liet zetten, artikel gelezen, net snel even opgezocht. Vooral de conclusie onderaan het artikel is belangrijk. Me na het rijden met de verschillende BT- versies, gelijk deze laten zetten.

https://www.testmotor.nl/2016/test-brid ... -sportband

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 06 aug 2017, 19:47

In de afgelopen 10 dagen ruim 2500km gereden, op en neer naar Doorn. Woensdagavond even de laatste rit, m'n meisie in de garage, beetje schoongemaakt, terug toch in de regen. Check de banden, niet zo best meer, zeker niet in de regen, valt me iets vreemds op.
Heb in het midden van de band een inkeping zitten, helemaal rond. Huh, hoe kan dat nou, alsof er ergens een spijker aan het frame zit, een streep in de band snijdt. Foto gemaakt en opgestuurd naar de SABRA, laten zien, gebeld. Antwoord was dat ik er beter niet mee door kon rijden, nieuw setje S21 kost €340,=!

Afbeelding

Even gezocht op het internet en bij https://www.oponeo.nl/ een nieuw setje besteld. Zij leveren de set voor €227,=! Zit even €113,= tussen. Enige wat ik moet doen is met de velgen naar Rijssen rijden, die lepelen de nieuwe gympen er voor €10 per band op.

Banden worden gratis verstuurd naar het adres waar ze erop gezet worden. Wordt vervolgd.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Dvis

Berichtdoor Dvis » 06 aug 2017, 21:22

Jeetje..

Helaas werkt de foto niet
Grtsz Dvis :D

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 06 aug 2017, 22:47

Neh, zie het nu ook, dacht dat ik het snapte. Als ik weet hoe ik een URL moet enbedden om een foto te plaatsen.....

nah ja, de prijzen liegen er niet om toch!

Rini

PeterH

Berichtdoor PeterH » 10 aug 2017, 14:25

Rinidpp schreef:nah ja, de prijzen liegen er niet om toch!

Een beetje online winkelen scheelt je al snel in de portemonnee inderdaad, ik maak er ook gewoonte van om alles

Vreemd hoe de band ineens zon inkeping heeft.

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 11 aug 2017, 19:58

Banden worden maandag gewisseld voor €10 per velg. Enige wat ze niet kunnen is balanceren. Rij later wel een keer langs een dealer om te vragen of ze dat voor me willen doen. Snel weer beetje gassen en gummen.

Rini

Dvis

Berichtdoor Dvis » 11 aug 2017, 21:37

Rinidpp schreef:Banden worden maandag gewisseld voor €10 per velg. Enige wat ze niet kunnen is balanceren. Rij later wel een keer langs een dealer om te vragen of ze dat voor me willen doen. Snel weer beetje gassen en gummen.

Rini

Kan je zelf ook doen \:D/

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 11 aug 2017, 21:45

Hey Dennis,

Dat denk ik ook, heb je wel een stellage nodig met mechaniek wat zo soepel draait, de nodige stukjes lood.... Ervaring?

Rini

Dvis

Berichtdoor Dvis » 11 aug 2017, 23:20

Rinidpp schreef:Hey Dennis,

Dat denk ik ook, heb je wel een stellage nodig met mechaniek wat zo soepel draait, de nodige stukjes lood.... Ervaring?

Rini

Ik deed het meestal op 2 kratten bier de as erin en tussen die 2 kratten bier rustig rond draaien, zwaarste punt gaat naar beneden staan, plak je eerst 5 gram aan de boven kant, en dan weer herhalen tot dat het zwaarste punt niet meer naar beneden staat.

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 12 aug 2017, 12:35

Da's idd een goed plan, geloof dat ik daar een achterbok voor zou kunnen gebruiken. Zal eens kijken of ik zoiets kan maken, foto's ervan maken, als het lukt ga je het zien. Thanks Dennis!

Rini

Dvis

Berichtdoor Dvis » 12 aug 2017, 16:48

Rinidpp schreef:Da's idd een goed plan, geloof dat ik daar een achterbok voor zou kunnen gebruiken. Zal eens kijken of ik zoiets kan maken, foto's ervan maken, als het lukt ga je het zien. Thanks Dennis!

Rini

Je kan ook 2 stevige dozen gebruiken :D zolang het wiel maar vrij kan draaien

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 12 aug 2017, 21:22

:idea: :idea: :idea: :idea: Borrelt van alles op, het gaat helemaal goed komen! Waar heb je de loodjes gescoord, kan je dat nog ergens kopen, of naar een banden leverancier geweest!

Maandag eerst maar eens wisselen.

Rini

Dvis

Berichtdoor Dvis » 12 aug 2017, 23:28

Rinidpp schreef::idea: :idea: :idea: :idea: Borrelt van alles op, het gaat helemaal goed komen! Waar heb je de loodjes gescoord, kan je dat nog ergens kopen, of naar een banden leverancier geweest!

Maandag eerst maar eens wisselen.

Rini

Ik haal ze van mijn werk :-" sinds kort ook in het zwart :-"

Maar een bandenboer heeft die strips ook wel. Zitten 10 a 12 x 5 gram stukjes aan.

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 14 aug 2017, 22:54

Vanmiddag naar Auto Leferink in Goor geweest. Werd direct geholpen, wil je wachten of later terugkomen. Wachten, had ik ook afgesproken. Werd gelijk koffie voor me gehaald, binnen 15 minuten de banden gewisseld met de nieuwe Bridgestone S21Evo's. Kwam er nog achter dat er op de voorvelg een pijl staat, die was door de vorige banden wisselaar er achterstevoren in gelepeld.
Thuis zoals Dennis had voorgesteld op twee kratten bier de velgen op hun originele as op de kratten gelegd. Het wiel doet dan het werk.
Kiest dan gelijk een richting, zwaarste punt naar onderen.
Hier tegenover beginnen met plakken van de loodstukjes die ik van auto leferink had meegekregen. Zo zit er op de voorvelg 40g, de achterveld ook 40g. Twee keer gecontroleerd, netjes in balans, beide velgen.
Snel in de TL gelepeld, morgen alles aanhalen, woensdag rijden.
Ben nog op zoek naar een manier om foto's mee te plakken, als ik dat weer voor elkaar heb dan staan ze er bij.

Rini

Dvis

Berichtdoor Dvis » 15 aug 2017, 12:57

Rinidpp schreef:Vanmiddag naar Auto Leferink in Goor geweest. Werd direct geholpen, wil je wachten of later terugkomen. Wachten, had ik ook afgesproken. Werd gelijk koffie voor me gehaald, binnen 15 minuten de banden gewisseld met de nieuwe Bridgestone S21Evo's. Kwam er nog achter dat er op de voorvelg een pijl staat, die was door de vorige banden wisselaar er achterstevoren in gelepeld.
Thuis zoals Dennis had voorgesteld op twee kratten bier de velgen op hun originele as op de kratten gelegd. Het wiel doet dan het werk.
Kiest dan gelijk een richting, zwaarste punt naar onderen.
Hier tegenover beginnen met plakken van de loodstukjes die ik van auto leferink had meegekregen. Zo zit er op de voorvelg 40g, de achterveld ook 40g. Twee keer gecontroleerd, netjes in balans, beide velgen.
Snel in de TL gelepeld, morgen alles aanhalen, woensdag rijden.
Ben nog op zoek naar een manier om foto's mee te plakken, als ik dat weer voor elkaar heb dan staan ze er bij.

Rini

Keurig, ben benieuwd.

Terug naar “TLS”