Riczun's TL1000s project

Alles over de TLS
Gebruikersavatar
Riczun
Berichten: 891
Lid geworden op: 20 okt 2008, 23:57
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Riczun's TL1000s project

Berichtdoor Riczun » 03 jun 2014, 16:12

Hey Roel!
Ik denk, als je niet wilt zagen het alleen mogelijk is als het stuur bijna helemaal plat is. Dan kan het stuur in de kromming vallen van de kuipen.
Er is een duitse site waarbij het iemand gelukt is : http://tl1000.de/FAQ/ergonomie/superbike-lenker.html

Wel moet dan de kuipbeugel wordt aangepast en of het ook veel beter rijdt als met clipons?

BlackTLS A.K.A. Roel
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 okt 2013, 19:41

Re: Riczun's TL1000s project

Berichtdoor BlackTLS A.K.A. Roel » 03 jun 2014, 19:10

Riczun ,

Ik heb net de knoop doorgehakt en het gaat er toch echt van komen dat er in de kuip gezaagd word :D .
Je hebt precies dezelfde set , dus ik zou graag van je willen weten wat voor kabels , zoals de koppelingskabel en chokekabel bijvoorbeeld wat voor lengte of dat is? , of voor wat voor type/bouwjaar motor de goede lengte heeft is misschien makkelijker?.

En onder het mom nu we toch bezig zijn , wil ik gelijk via Sparks online een stalen remleiding set bestellen , maar nu is mijn vraag de aansluitingen op de rempomp zijn dan neem ik aan recht op de rempomp en op de remcillinders een haakse? of 45 graden?.

En is de mogelijkheid er ook om de standaard stuurdemper te behouden?
Ik wacht met smart op je antwoord want het kriebelt nu al eigenlijk :P

Gebruikersavatar
Paroxysm
Berichten: 207
Lid geworden op: 16 sep 2012, 20:14
Locatie: Leiden

Re: Riczun's TL1000s project

Berichtdoor Paroxysm » 03 jun 2014, 20:29


BlackTLS A.K.A. Roel
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 okt 2013, 19:41

Re: Riczun's TL1000s project

Berichtdoor BlackTLS A.K.A. Roel » 16 jun 2014, 20:55

IK heb het forum al doorgelezen , maar daar staat alleen in dat de stalen remleidingen al op de TL zaten , Paroxysm ;)

Gebruikersavatar
Riczun
Berichten: 891
Lid geworden op: 20 okt 2008, 23:57
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Riczun's TL1000s project

Berichtdoor Riczun » 25 apr 2015, 13:04

Dat is weer even een tijd geleden! ;)
Afgelopen maanden heb ik weer wat aan mijn TL1000 veranderd.

Eerst heb ik wat nieuwe spullen gekocht, laat ik maar gelijk maar met foto's starten:

Afbeelding Afbeelding
Deze oude velgen heb ik gekocht om deze op te knappen. Banden waren niet meer goed, dus konden gelijk eraf.

Afbeelding
Een carbon spatbord aangeschaft en een nieuw set full floating remschijven.

De velgen heb ik in hoogglans RAL9005 laten coaten, zien er strak uit al zeg ik het zelf:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Helaas was het remschijfvlak toch mee gecoat, na wat meetwerk leek het wel mooi egaal aangebracht aan beiden zijden.
Ik had ze liever toch kaal, dus een avondje aan de slag geweest met afbijt en mooi kaal gekregen.

Afbeelding

Afbeelding
Nieuwe wiellagers voor beiden velgen met keerringen uit duitsland binnen gekregen (nette prijs!)
Alleen de grotere keerringen voor in het achterwiel/tandwielhouder via de dealer gekocht aangezien de maat wat meer afwijkt.

Verder een nette gebruikte spacer voor in het achterwiel (die ontbrak) en nieuwe sinter remblokken.
En een revisieset voor de remklauwen met ook nieuwe stiften.

Afbeelding
Even het draad weer opfrissen en montage van de lagers en keerringen.

Afbeelding
Lagers hebben een nachtje in de vriezer gelegen en bij montage de lagerzitting met hetelucht pistool goed verwarmd.

Afbeelding
Nieuwe remschijven gemonteerd. De remschijf bouten opgepoetst en gemonteerd met loctide.

Afbeelding
De banden van de oude velgen overgezet op de nieuwe velgen.


Toen was het tijd voor een remklauw revisie: met 6 bar op de compressor kreeg ik de zuigers er prima uit.
Afbeelding

Afbeelding
Het was erg nodig, veel corrosie zit in de groeven. Dus dat was flink schrapen en remmenreiniger voor nodig  om het schoon te krijgen.

Afbeelding
Met commandant de zuigers gepolijst..

Afbeelding
.. en ook de binnenzijde van de klauwen.

Afbeelding
Met ATE remmenvet goed de seals en stofringen insmeren voor montage. Daarna de zuigers erin drukken met hetzelfde vet.

Afbeelding
Daarna een kwestie van de remklauw delen weer in elkaar schroeven.



Nu is het tijd om wat delen te gaan spuiten:

Afbeelding
Een zwarte voorvork past beter bij de zwarte velgen vind ik. Eerst de voorvork afplakken en in de grondlak gezet.

Afbeelding
Ik was vergeten de tandwielhouder mee te laten coaten. Ik had geen zin in een wachttijd, daarom besloten deze te spuiten en gelijk ook wat ervan op te steken. Voor een meer krasvaste lak (dan uit spuitbus) heb ik  RAL9005 2K autolak gekocht uit duitsland.

Dus dat wordt spuiten met een spuitpistool en compressor. Met extra vochtafscheider bij het pistool (zit al 1 ingebouwd in de compressor).

Eerste keer: 50ml autolak, 50% verharder en nog ca 10% verdunning.

Afbeelding
Afbeelding
Spuit toch wel wat anders als een spuitbus, maar resultaat mag er zijn.

Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Het carbon spatbord miste nog een beugeltje. Van een oude spatbord gehaald, gespoten en hierop gemonteerd.

Afbeelding
Montage van de voorvork en remklauwen.

Afbeelding
Ook deze velgen hebben velgstriping gekregen.

Afbeelding
Tandwielhouder heeft nieuw lager en keerring gekregen.

Afbeelding
Ook leuk om de glansgraad te vergelijken van 'spuiten vs coaten'. Hoewel de coating al een glansgraad heeft van 90% komt het nog niet de buurt van spuitwerk.


Afbeelding
Alles weer gemonteerd, na een korte testrit de olie en filter vervangen.

Afbeelding
Het eindresultaat!
Alleen vind ik de rode onderkuip niet meer zo passen, dus even die even naar zwart omtoveren:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Met zwart  onderkuip vind ik 'm veel meer af! 8)
Al de rode delen heb ik gepolijst en gepoetst, dus die kan er weer even tegenaan.

Rijdt goed en vooral de remmen zijn een stuk beter, bijten lekker!

Op naar de volgende klus: rotatiedemper vervangen voor andere shock.

Gebruikersavatar
loebassie
Berichten: 1104
Lid geworden op: 31 mei 2005, 16:51
Locatie: woerden
Contacteer:

Re: Riczun's TL1000s project

Berichtdoor loebassie » 25 apr 2015, 17:12

Damn.. Das een strak eind resultaat !

Chapeau kerel, dat hejje knap Gefixed
TL1000S gehad.. nu alweer op #4
self-claimed modern day tls savior

Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1535
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: Riczun's TL1000s project

Berichtdoor f2ride2001 » 25 apr 2015, 20:31

Erg mooi gedaan! =D> =D> =D>
Mag je trots op zijn. Nu lekker genieten met rijden!

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Gebruikersavatar
pilatus
Berichten: 675
Lid geworden op: 03 feb 2007, 18:44

Re: Riczun's TL1000s project

Berichtdoor pilatus » 26 apr 2015, 01:30

Ziet er erg goed uit!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Turbo_Henky
Berichten: 1302
Lid geworden op: 28 mar 2006, 18:24
Locatie: Velp (Gld)

Re: Riczun's TL1000s project

Berichtdoor Turbo_Henky » 26 apr 2015, 11:49

Riczun, mooi resultaat.

Wat voor merk remblokken heb je gekocht? En waar heb je die gekocht?
Geniet nooit met mate

Gebruikersavatar
finally
Moderator
Berichten: 3640
Lid geworden op: 07 jul 2009, 21:58
Locatie: Friesland

Re: Riczun's TL1000s project

Berichtdoor finally » 26 apr 2015, 14:02

Echt een hele tijd geen enkele update en dan ineens BAM! en er staat een pareltje :lol:

Netjes gedaan Richard! Zo kan de TLS weer een decennium vooruit..

Heb je de bitubo nog in goede werkende staat kunnen krijgen?

Gebruikersavatar
finally
Moderator
Berichten: 3640
Lid geworden op: 07 jul 2009, 21:58
Locatie: Friesland

Re: Riczun's TL1000s project

Berichtdoor finally » 26 apr 2015, 14:13

Oja houd die remschijven goed in de gaten. op het KTM forum was er een gozer met hetzelfde merk schijven. binnen 2 weken krom.

Gebruikersavatar
Riczun
Berichten: 891
Lid geworden op: 20 okt 2008, 23:57
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Riczun's TL1000s project

Berichtdoor Riczun » 26 apr 2015, 15:04

Thanks voor de positieve reacties!! 8)

De remblokken heb ik van louis.de vandaan.
Ik heb eerst met Lucas sinter blokken gereden, maar nu eens setje Saito sinter blokken (huismerk) proberen. Is wel een gokje, want je leest wel eens van gekraste remschijven. Maar bij mij remmen ze uitstekend en geen gekke dingen.

De remschijven hou ik zeker in de gaten! Op het motorforum heel het topic doorgelezen en daar mijn conclusie uit getrokken :lol:

Nu de boel is ingesleten remt het geweldig, beter dan OEM \:D/

Gebruikersavatar
Riczun
Berichten: 891
Lid geworden op: 20 okt 2008, 23:57
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Riczun's TL1000s project

Berichtdoor Riczun » 26 apr 2015, 15:07

Ohja, en met de Bitubo is het zeker goed gekomen!

Ziet er weer als nieuw uit, zal er eens foto's van maken ;)

Gebruikersavatar
finally
Moderator
Berichten: 3640
Lid geworden op: 07 jul 2009, 21:58
Locatie: Friesland

Re: Riczun's TL1000s project

Berichtdoor finally » 26 apr 2015, 15:13

Ok stond er ook wat op MF dan? ik had m'n info van ktmsmt.com maar kan het topic niet vinden zo snel..

Gebruikersavatar
Riczun
Berichten: 891
Lid geworden op: 20 okt 2008, 23:57
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Riczun's TL1000s project

Berichtdoor Riczun » 26 apr 2015, 15:23



Terug naar “TLS”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast