TL1000s '97 met een neue shock

Alles over de TLS
Entius
Berichten: 249
Lid geworden op: 08 apr 2011, 17:52
Locatie: N-Holland

TL1000s '97 met een neue shock

Berichtdoor Entius » 26 jul 2012, 20:07

Shock van loki over genomen. helemaal top, moest alleen nog ff geserviced worden.
Afbeelding


Nadat de shock geserviced was bij MVS in nijmegen en meteen voorzien van een Hyperpro veer kwam hij zo terug
Afbeelding


Toen in de brommer gezet, maar nog niet helemaal naar het zin.
Afbeelding


Na wat hulp van mn collega ziet het er nu zo uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
SPEEDING KILLS!!! so enjoy it while you still can...

My medicine in this crazy world.

Gebruikersavatar
Turbo_Henky
Berichten: 1307
Lid geworden op: 28 mar 2006, 18:24
Locatie: Velp (Gld)

Re: TL1000s '97 met een neue shock

Berichtdoor Turbo_Henky » 26 jul 2012, 22:43

Entius schreef:Shock van loki over genomen. helemaal top, moest alleen nog ff geserviced worden.
Afbeelding


Nadat de shock geserviced was bij MVS in nijmegen en meteen voorzien van een Hyperpro veer kwam hij zo terug
Afbeelding


Toen in de brommer gezet, maar nog niet helemaal naar het zin.
Afbeelding


Na wat hulp van mn collega ziet het er nu zo uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Misschien zie ik iets over het hoofd, maar wat was er niet naar je zin? Waren het de losse bouten waarvoor je je collega nodig had?
Geniet nooit met mate

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5780
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: TL1000s '97 met een neue shock

Berichtdoor Loki » 27 jul 2012, 02:55

Zo te zien is er een nieuwe spacer gekomen bij het bovenste oog van de shocker. Zo komt ie aan de kant van de achterbrug in het midden ipv tegen het rechter oortje.

Vind het wel getuigen van lef om met zo'n enorm veer te gaan rijden in combinatie met schertsplaten die daar niet voor zijn berekend! Maargoed, TLR Ö platen zijn ook niet zo gek dik.. :-k

Als het allemaal goed werkt vind ik het toch wel een mooie oplossing zo zonder soas! =D>
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Entius
Berichten: 249
Lid geworden op: 08 apr 2011, 17:52
Locatie: N-Holland

Re: TL1000s '97 met een neue shock

Berichtdoor Entius » 27 jul 2012, 18:07

Loki schreef:Zo te zien is er een nieuwe spacer gekomen bij het bovenste oog van de shocker. Zo komt ie aan de kant van de achterbrug in het midden ipv tegen het rechter oortje.

Vind het wel getuigen van lef om met zo'n enorm veer te gaan rijden in combinatie met schertsplaten die daar niet voor zijn berekend! Maargoed, TLR Ö platen zijn ook niet zo gek dik.. :-k

Als het allemaal goed werkt vind ik het toch wel een mooie oplossing zo zonder soas! =D>


Inderdaad door middel van nieuwe spacers (onderste 2 zijn ook vervangen) komt de shock recht boven de bevestiging op de achterbrug.

Over de schertsplaten maak ik me niet zo druk. Eerder over het 12,5mm aluminium oor aan het frame of de m10 rvs bouten onder en boven aan de shock... Maar hou het bij iedere rit gewoon in de gaten en mn collega die toch wel wat meer ervaring heeft met zulke grappen zag al helemaal geen probleem. :D
SPEEDING KILLS!!! so enjoy it while you still can...

My medicine in this crazy world.

Gebruikersavatar
80
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 jan 2008, 21:07
Locatie: Achterhoek

Re: TL1000s '97 met een neue shock

Berichtdoor 80 » 29 jul 2012, 12:09

Entius schreef:Over de schertsplaten maak ik me niet zo druk. Eerder over het 12,5mm aluminium oor aan het frame of de m10 rvs bouten onder en boven aan de shock... Maar hou het bij iedere rit gewoon in de gaten en mn collega die toch wel wat meer ervaring heeft met zulke grappen zag al helemaal geen probleem. :D


Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het (2000 model) frame er prima mee overweg kan. Moest ook wel; als je de ingaande demping van de rotatiedemper dicht draait krijgt hij ook grote schokken te verduren. Bij 'gewone' RVS bouten voor de ophanging van de veerpoot heb ik wel mijn bedenkingen, die gaan na verloop van tijd krom. Met 10.9 bouten heb ik geen problemen meer.
TL Ready to race

Entius
Berichten: 249
Lid geworden op: 08 apr 2011, 17:52
Locatie: N-Holland

Re: TL1000s '97 met een neue shock

Berichtdoor Entius » 31 jul 2012, 18:12

80 schreef:
Entius schreef:Over de schertsplaten maak ik me niet zo druk. Eerder over het 12,5mm aluminium oor aan het frame of de m10 rvs bouten onder en boven aan de shock... Maar hou het bij iedere rit gewoon in de gaten en mn collega die toch wel wat meer ervaring heeft met zulke grappen zag al helemaal geen probleem. :D


Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het (2000 model) frame er prima mee overweg kan. Moest ook wel; als je de ingaande demping van de rotatiedemper dicht draait krijgt hij ook grote schokken te verduren. Bij 'gewone' RVS bouten voor de ophanging van de veerpoot heb ik wel mijn bedenkingen, die gaan na verloop van tijd krom. Met 10.9 bouten heb ik geen problemen meer.


Bouten maak ik met niet zo druk over, die liggen mooi opgesloten. Wat ik eigenlijk enger vind is dat ie maar aan 1 oor hang ipv aan 2 oren zoals de rotatiedemper dus doet. Zou mooi op te lossen zijn met een achterbrug van een R. Dan komen de oren op de achterbrug in het midden te zitten en dan zou de shock ook in het midden kunnen net zoals de rotatiedemper tussen de oren in...

Iemand nog een achterbrug van een R over?? :D
SPEEDING KILLS!!! so enjoy it while you still can...

My medicine in this crazy world.

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5780
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: TL1000s '97 met een neue shock

Berichtdoor Loki » 31 jul 2014, 23:59

Werkt dit allemaal nog naar volle tevredenheid? :-k
The coolest car alarm tester by far - TL1000

mark33
Berichten: 140
Lid geworden op: 09 jul 2010, 12:12
Locatie: Gent/Belgie

Re: TL1000s '97 met een neue shock

Berichtdoor mark33 » 29 sep 2015, 11:47

Even een ouder topic vanonder het stof halen.
Ik ben benieuwd of deze oplossing om zonder soas te rijden ok is.
Zelf heb ik ook een WP demper onder mijn S maar wel nog in combinatie met een (krakende) soas.

pb'tje gestuurd Entius!

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5780
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: TL1000s '97 met een neue shock

Berichtdoor Loki » 29 sep 2015, 18:24

Hyperpro heeft sinds een tijd ook een schokbreker op die plaats, met volwaardige veer.

Afbeelding
The coolest car alarm tester by far - TL1000

mark33
Berichten: 140
Lid geworden op: 09 jul 2010, 12:12
Locatie: Gent/Belgie

Re: TL1000s '97 met een neue shock

Berichtdoor mark33 » 30 sep 2015, 09:44

Thanks voor de info Loki,ik zal mijn licht eens opsteken bij hen wat ze eventueel kunnen doen aan mijn WP demper

Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4358
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: TL1000s '97 met een neue shock

Berichtdoor pedrodetski » 30 sep 2015, 13:30

Uiteraard kunnen ze die ombouwen voor je, de vraag is alleen tegen welke kosten.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

mark33
Berichten: 140
Lid geworden op: 09 jul 2010, 12:12
Locatie: Gent/Belgie

Re: TL1000s '97 met een neue shock

Berichtdoor mark33 » 30 sep 2015, 14:59

Als ik naar bovenstaande uitleg kijk heb ik enkel een zwaardere veer nodig,of zie ik iets over het hoofd?
De shock is heeft vorig jaar og maar pas een beurtje gekregen door een ö specialist,alleen heeft die kerel heel weinig tijd (zit vooral in de racerij) waardoor ik hem niet verder kan/mag lastig vallen...

Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4358
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: TL1000s '97 met een neue shock

Berichtdoor pedrodetski » 30 sep 2015, 15:06

mark33 schreef:Als ik naar bovenstaande uitleg kijk heb ik enkel een zwaardere veer nodig,of zie ik iets over het hoofd?
De shock is heeft vorig jaar og maar pas een beurtje gekregen door een ö specialist,alleen heeft die kerel heel weinig tijd (zit vooral in de racerij) waardoor ik hem niet verder kan/mag lastig vallen...


Zie vlieger zal niet op gaan vrees ik.
Het inwendige gedeelte van de demper zal ook moeten worden aangepast.
De zogenaamde ''shimstacks''.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Gebruikersavatar
G33k
Berichten: 163
Lid geworden op: 18 nov 2013, 22:27

Re: TL1000s '97 met een neue shock

Berichtdoor G33k » 30 sep 2015, 16:46

Zou zeggen maak een keer een afspraak bij Hyperpro, top tent en zullen je nooit meer aansmeren dan je nodig hebt. Nu na het seizoen zullen ze wat meer tijd hebben, normaal gesproken is de wachttijd om en nabij tien weken. Leuk detail is dat veel veren/stuurdempers/schokbrekers van andere grotere merken zoals WP door hun gemaakt worden : - ).

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5780
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: TL1000s '97 met een neue shock

Berichtdoor Loki » 30 sep 2015, 17:09

De WP blijft op gebied van demping hetzelfde doen, dus daar zou ik niets aan (laten) doen. De schotel en preload ringen op de schokbreker zijn waarschijnlijk gewoon standaard items en zouden de veel stugger veer moeten kunnen hebben, denk ik.

Gezien de dikte van de OEM bevestigingspunten lijken bevestigingsplaten van schokbrekers al snel wat iel. Bij een ombouw naar volwaardige schokbreker zou ik zelf bevestiging zoeken bij de specialist dat de bevestiging geen probleem is.

Bij uiteindelijke montage zou ik zelf nog eens erg goed kijken naar de bevestiging op het frame. Het zou lullig zijn als hier wat aan mankeert door een in het verleden verkeerd gebruikte rotatiedemper.
The coolest car alarm tester by far - TL1000


Terug naar “TLS”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten