TL1000s tweedehands, waar op letten?

Alles over de TLS
kotomoto

Berichtdoor kotomoto » 18 mei 2006, 16:21

Succes, en laat je niet verblinden door de liefde in het heetst van de strijd. Iemand meenemen die er niets om geeft of je hem wel of niet koopt is altijd aan te raden, want die ziet altijd dingen die jou niet opvallen bij je mogelijke nieuwe liefde =P~ [-( [-o< :-k :-s :D
KTM 990 SMT ABS & Bimota YB10 (in onderdelen momenteel)

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 18 mei 2006, 18:23

Haha, jah dat heb ik ook gedaan.. mijn hoofdzakelijk autoliefhebbende buurman. Nu is hij echter zelf enthousiaster over de TL-R qua vormgeving (sorry..) dan ik! Dus dat gaf niet het gewenste 'don't care' effect. Hoewel het ook niet nodig is geweest! 8)

Het mooist zou zijn om gewoon aan te geven dat je een proefrit wil maken van een mooie tijd, zeg een uur of langer. Zo kan je voorzichtig even proefrijden en misschien onderweg eens eventjes heeel goed kijken aan alle kanten. Maak desnoods foto's met een digicam!
The coolest car alarm tester by far - TL1000

nikkootje
Contacteer:

Berichtdoor nikkootje » 18 mei 2006, 19:11

hebben de heren die een tls zoeken geen interesse in die van Rich?
begrijp me goed.......ken hem alleen van het forum, maar zoals tlh al aangaf......de kleur is persoonlijk :-k , maar het is zo te zien een mooie met leuke extra's.
Jammer voor de heren dat de mijne niet in de verkoop gaat :lol:
plezier in het leven begint bij een TL... verdriet soms ook!

Shift00

Berichtdoor Shift00 » 18 mei 2006, 19:18

Je moet ook reëel zijn bij het kopen van een motor. Als je bij een van de goedkopere gaat kijken die aangeboden word kun je ook niet verwachten dat alles tiptop is. Ze zijn toch niet nieuw meer. :) Persoonlijk heb ik niet zoveel tegen hoge kilometerstanden. Een TL blok moet dat goed aankunnen. De motor is dan tenminste wel veel gebruikt. Wanneer een motor vaak stilstaat heb je eerder uitgedroogde klepsealtjes/keerringen.

Ik ga zo eens kijken of ik iets kan doen aan mijn knarsende kapjes... Verder ben ik niets geks tegen gekomen sofar aan mijn vers gekochte TL.

nikkootje
Contacteer:

Berichtdoor nikkootje » 18 mei 2006, 19:49

Shift00 schreef:
Ik ga zo eens kijken of ik iets kan doen aan mijn knarsende kapjes... Verder ben ik niets geks tegen gekomen sofar aan mijn vers gekochte TL.

een heel klein beetje vaseline op een doekie en daar de raakvlakken mee insmeren :-) of smalle, dunne strookjes plakvilt knippen en plakken is helemaal ideaal O:)

Shift00

Berichtdoor Shift00 » 18 mei 2006, 19:52

plakvilt heb ik nog wel... thanks voor de tip. Vaseline gaat druipen met de temperaturen die de donkerkleurige kuipdelen krijgen/worden met deze zon erop! :P

nikkootje
Contacteer:

Berichtdoor nikkootje » 18 mei 2006, 20:05

Shift00 schreef:plakvilt heb ik nog wel... thanks voor de tip. Vaseline gaat druipen met de temperaturen die de donkerkleurige kuipdelen krijgen/worden met deze zon erop! :P

Daarom ook....een heel klein beetje, maar je hebt helemaal gelijk en een ander nadeel van vaseline is het blijven plakken van zand e.d. en das helemaal een ramp op een zwarte :idea:

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 18 mei 2006, 21:55

Goedkoop is niets mis mee idd, maar als je er 1 tegenkomt met de modificaties die je zelf toch al van plan was dan kan je daar beter voor gaan. Scheelt je een berg knaken!

Dat is ook de reden dat ik die zwarte S op MF interessant vond..

Shift00

Berichtdoor Shift00 » 18 mei 2006, 21:57

vond?

Als je er net 1 gekocht heb zie je daarna altijd andere leuke dealtjes... :) Zoals ik al zei ga ik altijd liever voor een goedkope om hem daarna wat op te leuken. (of was het omdat ik geen geduld heb om langer te sparen? :roll: )

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 18 mei 2006, 22:13

Inmiddels ben ik proud owner of een TL-R. Eigenlijk wou ik een S maar kon deze kans niet laten liggen. Nu heb ik er een paar korte stukjes mee gereden (geen plaat) en ben helemaal om :D

Dr moet een plaat op en ik wil rijden!!

Mooi gaat ie uiteindelijk ook worden als het goed is.. misschien iemand die weet of de tank van een S op een R past?

Herwin

Berichtdoor Herwin » 19 mei 2006, 07:42

Loki schreef:misschien iemand die weet of de tank van een S op een R past?

Helaas...past niet....
Uut Grunn'

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 19 mei 2006, 12:37

:-( Ivm andere airbox? of zijn de mounting points anders?

Herwin

Berichtdoor Herwin » 19 mei 2006, 12:40

De tanks hebben een heel andere vorm en formaat...Het beste kun je dat zien aan de uitbouw die de tank van de TLS heeft aan de onderkant, achteraan....Die zul je op de tank van de R niet aantreffen....

Vind het zelf trouwens ook wel spijtig, want de ervaring leert dat er op eBay veel meer tanks voor een S dan voor een R worden aangeboden...
Uut Grunn'

Monster900
Contacteer:

Berichtdoor Monster900 » 27 jul 2006, 20:12

Hoe kan je nu aan het framenummer zien uit welk land hij komt ?????????

Die codes (E21 voor België) zie ik nergens op mijn fiets staan??
Afbeelding

nikkootje
Contacteer:

Berichtdoor nikkootje » 28 jul 2006, 09:30

Monster900 schreef:Hoe kan je nu aan het framenummer zien uit welk land hij komt ?????????

Die codes (E21 voor België) zie ik nergens op mijn fiets staan??

das een lastige :? Met het werkplaatshandboek kom ik niet veel verder en kan ook op mijn TL geen E-code vinden.
Het enigste wat er bij staat is: E-21 and 53 countries are included in E-34, dus als het boek klopt zou jij moeten kijken/zoeken naar E-34 voor een Belgse TL1000S? ........Maar verder kom ik niet.
Het w.p.h. geeft verder aan dat er infostickers op de motor zitten met bepaalde informatie en daar zou het op kunnen staan, maar dat zijn stickers die er veelal afgehaald worden zoals het noise-label die voor een E-34 op rechterzijde frame t.h.v. tank-draag-rubberblokje zou horen te zitten.
Verder denk ik dat de importeur (of suzukidealer) aan de hand van het framenummer kan herleiden om welke E-code het gaat.

Terug naar “TLS”