originele stuurdemper vullen met dunnere olie

Alles over de TLS
WeaZuL
Contacteer:

Berichtdoor WeaZuL » 25 sep 2007, 16:23

Red Devil schreef:
WeaZuL schreef:
Red Devil schreef:Ik heb een 97-er en heb er geen één opzitten... Heb nooit ergens last van gehad en rij toch elke dag.... Ik zie dus ook niet het nut van deze demper...
Maar als je er één op heb zitten zou ik zo wie zo niet de olie vervangen voor een dunnere olie anders had Suzuki dit zelf wel hebben gedaan! Naar mijn mening zou hij met dunnere olie geen nut hebben en kan je dus net zo goed hem er af halen. (maar ja das mijn mening en zeg nou zelf wie ben ik...)

Ik ben geen top coureur maar ben soms erg enthousiast op mijn TLR (Mogelijkheden verkennen). Heb al diverse wow momentjes gehad waarbij ik toch blij was dat er een stuurdemper op zat; daar zie ik het nut wel van in!

Hoe weet je dit zo zeker dan? misschien waren het ook wel wow momentjes als je er geen stuurdemper op had zitten....

Cker dat betwijfel ik ook niet maar mss had het zonder een stuurdemper een wow en vervolgens een au en :cry: momentje geweest ...
Hugger|UnderTail|Doublebubble|Yoshi RS3&M4|Ledkn. V&A|EBC|St. Reml. V&A&K|STRE|PCIII|BMC|Gilles kspanners&lifters&clipons|Barnett|NoCut-crashpads|Technoflex-a&Bitubo-v&WP-st.d|Airbox&+/- mod|Pazzo|US-xenon|Datatool-S3

nikkootje
Contacteer:

Berichtdoor nikkootje » 25 sep 2007, 19:10

Goh.....weer die discussie over wel of geen stuurdemper :lol: Het blijft een heikel onderwerp. Feit is dat het ding er niet voor niets opzit of opgezet is, en stuurman of niet.........bij mij blijft hij er op...althans onder het rijden. ;) het leven is zo al spannend genoeg ....................................................................................soms!
Het lastige is, dat als je bezig bent de stuurdemper te vullen met andere/dunnere olie, je het idee hebt dat de stuurdemper met de hand nog steeds "zwaar" werkt, en voelt eigenlijk geen verschil t.o.v. origineel. Eenmaal weer gemonteerd blijkt dan dat het wel degelijk lichter gaat.
Weet iemand trouwens welke classificatie olie hier standaard inzit? 5W?
plezier in het leven begint bij een TL... verdriet soms ook!

Bass

Berichtdoor Bass » 25 sep 2007, 19:40

Black schreef:
Bass schreef:Laat hem maar een keer slaan met het stuur, heb je tenminste het gevoel dat je goed aan het sturen bent.........

Je bedoelt dit dus.

Nou, ik ken dat filmpje ja. Da's wel een heel extreme met een heel wat slechtere afloop.
TL1000S: The ride of a lifetime !!

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 26 sep 2007, 01:27

Bass schreef:
Loki schreef:Als je een enthousiaste rijstijl hebt zou ik toch lekker met stuurdemper blijven rijden hoor..

Da's hetzelfde als een hele snelle auto, waar traction control, rembekrachtiging, stuurbekrachtiging, stabiliteitscontrol en al die andere poespas opzit. Dit beperkt het ECHTE rijden ;) En tenslotte rijdt ie ook een stuk fijner zonder demper.
Het is wel veiliger maar ja, het rijd ook een stuk spectaculairder zullen we maar zeggen............
Ik heb trouwens niet voor niks een TL gekocht, als je safe wil rijden moet je een Honda kopen ;)

Tja, ik ben het met je eens.. het is puurder zonder. Maar vergeet niet dat een supercoureur een tankslapper niet kan voorkomen he? En ik zou je gelijk geven over Honda's en saai & safe.. alleen in dat filmpje.. is het wel een fireblade die zo gemeen doet tegen z'n berijder :lol:

Maargoed, ieder voorzich.. ik zou er wel een op zetten. Zelfs met de Bandit heb ik al eens een flinke slinger in het stuur gehad..(en toen lag ik er ook af ook..) laat staan met zo'n wheeliehappy TL! Je hoeft maar één keer op 1 wiel de bocht uit te komen en je voorwiel schuin terug op het wegdek te zetten..
The coolest car alarm tester by far - TL1000

nikkootje
Contacteer:

Berichtdoor nikkootje » 09 okt 2007, 18:26

De eerste bevindingen van de dunne(re) stuurdemper olie zijn er........stuurt flitsend, maar boven 150 km/h geeft het toch een zwabberend/onrustig gevoel......conclusie: Niet echt een aanrader :!: :-k
Stuurdemper reeds weer gedemonteerd en morgen met iets dikkere olie vullen en weer proberen [-o<

kotomoto

Berichtdoor kotomoto » 09 okt 2007, 20:28

nikkootje schreef:De eerste bevindingen van de dunne(re) stuurdemper olie zijn er........stuurt flitsend, maar boven 150 km/h geeft het toch een zwabberend/onrustig gevoel......conclusie: Niet echt een aanrader :!: :-k
Stuurdemper reeds weer gedemonteerd en morgen met iets dikkere olie vullen en weer proberen [-o<

Afbeelding [-X [-X [-X

;)
KTM 990 SMT ABS & Bimota YB10 (in onderdelen momenteel)

nikkootje
Contacteer:

Berichtdoor nikkootje » 09 okt 2007, 20:54

kotomoto schreef:
Afbeelding

=Afbeelding

:lol:

Black

Berichtdoor Black » 09 okt 2007, 23:47

nikkootje schreef:De eerste bevindingen van de dunne(re) stuurdemper olie zijn er........stuurt flitsend, maar boven 150 km/h geeft het toch een zwabberend/onrustig gevoel......conclusie: Niet echt een aanrader :!: :-k

Had ik al geschreven ;)
Zwarte TLS 1997

nikkootje
Contacteer:

Berichtdoor nikkootje » 10 okt 2007, 07:04

Black schreef:

Had ik al geschreven ;)

Je hebt dus helemaal gelijk gehad, al heb ik em niet op 200+ gehad :shock: ......mag niet van kotomoto en/in spee :!: ;)

kotomoto

Berichtdoor kotomoto » 10 okt 2007, 12:11

mmm, van mij mag er een stuk meer dan van de persoon van de 2 foto's hierboven :lol: . (je ziet idd geen verschil!).
KTM 990 SMT ABS & Bimota YB10 (in onderdelen momenteel)

Bass

Berichtdoor Bass » 10 okt 2007, 16:21

Nou, ik heb maandag 8 oktober mijn racelicentie behaald.
Er is wat geklooid op het circuit met de veringinstellingen en heb de hele dag zonder stuurdemper gereden. Man o man wat een rust in het rijwielgedeelte als de vering goed staat !!!!!!!!!!
Ik zet hem er NOOIT meer op. Is ook helemaal niet nodig als je vering en bandenspanning goed voor elkaar hebt.
Het was een zeeeeer leerzame dag met wat tips die ik zelf nooit bedacht had. Echte aanrader.
De marshals zeiden het zelf ook al: Als vering en demping in orde zijn heb je de beste manier van tunen al bereikt en de goedkoopste en dat is ook niet geheel onbelangrijk.

Cubic Rules

Berichtdoor Cubic Rules » 10 okt 2007, 16:48

Heb je nog wat goede tips om te delen ;) als jij er nooit eerder aan hebt gedacht, hebben wij dat vast ook niet ;)
XL600R XJR1200 XL500S XJR1300SP XT600E FJ600 TL1000S'99 R100GS/PD TL1000S'97 SV650N GS1000G GSXR 1100W DR650RSE Gorilla125 TL1000R GS450L Bandit-1127 Cagiva V-Raptor XJ650 GSX1100G KLX650C SV1000S DR750S VTR1000F 600SS FZS1000 NTV650 GSX750E DR800 SV1000S

Bass

Berichtdoor Bass » 10 okt 2007, 17:17

Cubic Rules schreef:Heb je nog wat goede tips om te delen ;) als jij er nooit eerder aan hebt gedacht, hebben wij dat vast ook niet ;)

Als je een linkerbocht neemt moet je met je rechterbeen en voet flink drukken op je rechtervoetsteun. En vice versa.
Ditzelfde geldt met je arm op de tank leggen en andersom. De arm die aan de binnenkant van de bocht zit ontspannen.
Dit brengt echt enorm veel rust in je motor. En rust in het rijwielgedeelte is al niet het sterkste punt van de TL-s.
Je moet wel zo hard drukken dat je er de volgende dag spierpijn van in je benen hebt !
Bij de bochtentechniek moet je zover naast de motor hangen dat je bovenkant van je helm ongeveer net zo hoog zit als de bovenkant van je spiegel. Dit is wel denkbeeldig dan want je spiegels moeten eraf op zo'n dag. Het lijkt wel of je eraf valt zo ver moet je hangen. En niet onbelangrijk is dat je zover vooruit moet kijken dat als je een bocht instuurt, je al moet kijken naar een punt wat alweer ver na de bocht ligt dus je moet je hoofd echt flink draaien. JE mag niet naar het asfalt vlak voor je kijken. Dit wordt wel geadviseerd als je gewoon op straat rijd ivm rommel op de wegen.
Tot slot moet je niet bang zijn om de motor flink plat te leggen, want MAN wat kun je hard rijden als ie zo stabiel is. Er moet echt weer even een knop om in je hoofd omdat je steeds denkt, ik haal het niet, ik haal het niet.
Echt de moeite waard zo'n dag. Veeeeeel theorie en erg veeeeel rijden. Ik ben om 4:00 's morgens vertrokken en was 21:00 'avonds thuis.
En wees gerust: er waren heel wat R1'tjes en Gsxr1000 die al 5 jaar raceten die de TL bij de start niet bij konden benen.
2500 toeren en koppeling zover oplaten komen dat ie net pakt. Je moest als het ware je koppeling als gashendel gebruiken.
Was ook een goeie tip.
Ook een tip die ik niet wist is dat je juist niet agressief moet remmen maar eerst aanremmen zodat de band "indeukt" en dan hard doorremmen omdat het kontaktvlak groter wordt. Is logisch natuurlijk maar ik ging altijd keihard in de remmen en dit is dus niet goed.

Cubic Rules

Berichtdoor Cubic Rules » 10 okt 2007, 17:48

Thnx Bass, we zullen het maar niet te veel op de openbare weg gaan proberen :lol:
Mbt dat inremmen heb je ook een heel goed punt. daardoor zakt hij eerst in de vering waardoor je je remkracht nog verder op kan bouwen. Ik moet bekennen dat ik meer een korte bochten rijder ben (lekker gummen door de Dolomieten, Ardennen ed) maar ga met de TLS toch maar eens wat vaker het circuit opzoeken. (welicht met die druktechniek in m'n achterhoofd 8) )
XL600R XJR1200 XL500S XJR1300SP XT600E FJ600 TL1000S'99 R100GS/PD TL1000S'97 SV650N GS1000G GSXR 1100W DR650RSE Gorilla125 TL1000R GS450L Bandit-1127 Cagiva V-Raptor XJ650 GSX1100G KLX650C SV1000S DR750S VTR1000F 600SS FZS1000 NTV650 GSX750E DR800 SV1000S

Bass

Berichtdoor Bass » 10 okt 2007, 18:01

Cubic Rules schreef:Thnx Bass, we zullen het maar niet te veel op de openbare weg gaan proberen :lol:
Mbt dat inremmen heb je ook een heel goed punt. daardoor zakt hij eerst in de vering waardoor je je remkracht nog verder op kan bouwen. Ik moet bekennen dat ik meer een korte bochten rijder ben (lekker gummen door de Dolomieten, Ardennen ed) maar ga met de TLS toch maar eens wat vaker het circuit opzoeken. (welicht met die druktechniek in m'n achterhoofd 8) )

Die remtechniek zorgt ook weer voor meer rust in het rijwielgedeelte doordat je de vering de tijd geeft om zich te "zetten".
Wordt ie ook ninder nerveus van. Allemaal van die kleine dingen leer je. Ik heb gemerkt dat het echt een fijne fiets is op het circuit EN sterk. De marshal die achter me reed zei nog dat ik het uitacceleren van de bochten goed onder de knie had want de zwarte strepen stonden op de weg. Cool om te horen hoor !!! 8) Ik moest wel meer de binnenkant van de bocht aanhouden dus zowat met de knie door het gras. Ideale lijnen rijden vond ik een pittig onderdeel.

Terug naar “TLS”