originele stuurdemper vullen met dunnere olie

Alles over de TLS
nikkootje
Contacteer:

originele stuurdemper vullen met dunnere olie

Berichtdoor nikkootje » 24 sep 2007, 22:48

Wie heeft dit reeds gedaan en hoe is de ervaring?
Mijn stuurdemper maakte op het eind van de slag borrelende geluiden (lucht?), dus heb vandaag de oude olie eruit gepomp en voorzien van dunnere (andere) olie en ontlucht...werking voelt oke en na monteren merk je gelijk dat het minder moeite kost het stuur stilstaand te draaien, maar vraag me toch een beetje af of dit wel positief werkt in de praktijk.
plezier in het leven begint bij een TL... verdriet soms ook!

Black

Re: originele stuurdemper vullen met dunnere olie

Berichtdoor Black » 24 sep 2007, 23:23

nikkootje schreef:Wie heeft dit reeds gedaan en hoe is de ervaring?
Mijn stuurdemper maakte op het eind van de slag borrelende geluiden (lucht?), dus heb vandaag de oude olie eruit gepomp en voorzien van dunnere (andere) olie en ontlucht...werking voelt oke en na monteren merk je gelijk dat het minder moeite kost het stuur stilstaand te draaien, maar vraag me toch een beetje af of dit wel positief werkt in de praktijk.

Ik heb/had er naaimachine olie inzitten.
Werkt goed c.q. stukken beter, makkelijker bocht insturen in de stad en op landweggetjes.
Op de duitseautobahn boven de 200Km/u. toch niet helemaal lekker. Demping te licht?

Ik heb nu een instelbare demper gemonteerd en pas hem aan naar gelang de rijomstandigheden, ideaal.
Zwarte TLS 1997

WeaZuL
Contacteer:

Berichtdoor WeaZuL » 24 sep 2007, 23:25

Ben benieuwd, die van mij borrelt ook. Mocht het goed uitpakken bij jou ga ik er ook over denken .....
Hugger|UnderTail|Doublebubble|Yoshi RS3&M4|Ledkn. V&A|EBC|St. Reml. V&A&K|STRE|PCIII|BMC|Gilles kspanners&lifters&clipons|Barnett|NoCut-crashpads|Technoflex-a&Bitubo-v&WP-st.d|Airbox&+/- mod|Pazzo|US-xenon|Datatool-S3

Monster900
Contacteer:

Berichtdoor Monster900 » 24 sep 2007, 23:38

WeaZuL schreef:Ben benieuwd, die van mij borrelt ook. Mocht het goed uitpakken bij jou ga ik er ook over denken .....

De mijne borrelt niet, maar ben ook benieuwd!
Afbeelding

Bass

Berichtdoor Bass » 25 sep 2007, 00:12

Hmmmm, een beetje stuurman rijdt zonder die stuurdemper. Is een ding van niks.
Ik zal er eerder een verstelbare opzetten dan met andere olieen experimenteren.
TL1000S: The ride of a lifetime !!

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 25 sep 2007, 00:32

Als je een enthousiaste rijstijl hebt zou ik toch lekker met stuurdemper blijven rijden hoor..
The coolest car alarm tester by far - TL1000

pastoor_walter
Contacteer:

Berichtdoor pastoor_walter » 25 sep 2007, 09:26

ik reed ook niet graag met het ori geval, heb er nu eentje van bitubo opzitten. Wat een wereld van verschil, en zo duur is het niet.

Met of zonder, tja dat moet je zelf weten, in 99% van de gevallen heb je er geen nodig, maar net in dat ene gevalletje kan die stuurdemper een hoop kosten of ander leed besparen...
http///www.mojomoto.be - online motorcycle parts store

Monster900
Contacteer:

Berichtdoor Monster900 » 25 sep 2007, 09:30

pastoor_walter schreef:ik reed ook niet graag met het ori geval, heb er nu eentje van bitubo opzitten. Wat een wereld van verschil, en zo duur is het niet.

Met of zonder, tja dat moet je zelf weten, in 99% van de gevallen heb je er geen nodig, maar net in dat ene gevalletje kan die stuurdemper een hoop kosten of ander leed besparen...

Origineel of niet, ik ga het niet riskeren zonder! Suzuki heeft mijn TL niet voor niets teruggeroepen om die er op te zetten, en ze vanaf '98 standaard geplaatst!

M'n schoonbroer heeft 1 dag zonder originele stuurdemper gereden, en heeft de film van z'n leven die dag 3 keer gezien, neen dank u!

Ik heb geen "last" van de mijne, en als ik dan bedenk wat zoiets kan voorkomen!
Afbeelding

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 25 sep 2007, 12:20

Er moet wel bij verteld worden dat met de nodige afstelling en verandering aan het rijwielgedeelte de neiging tot schudden stukken minder schijnt te zijn. Er zijn ook lui die al jaren zonder rijden en geen enkel probleem ervaren. Onmogelijk is het dus ook weer niet!
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Red Devil
Contacteer:

Berichtdoor Red Devil » 25 sep 2007, 12:45

Ik heb een 97-er en heb er geen één opzitten... Heb nooit ergens last van gehad en rij toch elke dag.... Ik zie dus ook niet het nut van deze demper...
Maar als je er één op heb zitten zou ik zo wie zo niet de olie vervangen voor een dunnere olie anders had Suzuki dit zelf wel hebben gedaan! Naar mijn mening zou hij met dunnere olie geen nut hebben en kan je dus net zo goed hem er af halen. (maar ja das mijn mening en zeg nou zelf wie ben ik...)

WeaZuL
Contacteer:

Berichtdoor WeaZuL » 25 sep 2007, 13:44

Red Devil schreef:Ik heb een 97-er en heb er geen één opzitten... Heb nooit ergens last van gehad en rij toch elke dag.... Ik zie dus ook niet het nut van deze demper...
Maar als je er één op heb zitten zou ik zo wie zo niet de olie vervangen voor een dunnere olie anders had Suzuki dit zelf wel hebben gedaan! Naar mijn mening zou hij met dunnere olie geen nut hebben en kan je dus net zo goed hem er af halen. (maar ja das mijn mening en zeg nou zelf wie ben ik...)

Ik ben geen top coureur maar ben soms erg enthousiast op mijn TLR (Mogelijkheden verkennen). Heb al diverse wow momentjes gehad waarbij ik toch blij was dat er een stuurdemper op zat; daar zie ik het nut wel van in!
Hugger|UnderTail|Doublebubble|Yoshi RS3&M4|Ledkn. V&A|EBC|St. Reml. V&A&K|STRE|PCIII|BMC|Gilles kspanners&lifters&clipons|Barnett|NoCut-crashpads|Technoflex-a&Bitubo-v&WP-st.d|Airbox&+/- mod|Pazzo|US-xenon|Datatool-S3

Red Devil
Contacteer:

Berichtdoor Red Devil » 25 sep 2007, 14:49

WeaZuL schreef:
Red Devil schreef:Ik heb een 97-er en heb er geen één opzitten... Heb nooit ergens last van gehad en rij toch elke dag.... Ik zie dus ook niet het nut van deze demper...

Ik ben geen top coureur maar ben soms erg enthousiast op mijn TLR (Mogelijkheden verkennen). Heb al diverse wow momentjes gehad waarbij ik toch blij was dat er een stuurdemper op zat; daar zie ik het nut wel van in!

Hoe weet je dit zo zeker dan? misschien waren het ook wel wow momentjes als je er geen stuurdemper op had zitten....

Bass

Berichtdoor Bass » 25 sep 2007, 15:00

Loki schreef:Als je een enthousiaste rijstijl hebt zou ik toch lekker met stuurdemper blijven rijden hoor..

Da's hetzelfde als een hele snelle auto, waar traction control, rembekrachtiging, stuurbekrachtiging, stabiliteitscontrol en al die andere poespas opzit. Dit beperkt het ECHTE rijden ;) En tenslotte rijdt ie ook een stuk fijner zonder demper.
Het is wel veiliger maar ja, het rijd ook een stuk spectaculairder zullen we maar zeggen............
Ik heb trouwens niet voor niks een TL gekocht, als je safe wil rijden moet je een Honda kopen ;)

Bass

Berichtdoor Bass » 25 sep 2007, 15:05

Red Devil schreef:
WeaZuL schreef:

Hoe weet je dit zo zeker dan? misschien waren het ook wel wow momentjes als je er geen stuurdemper op had zitten....

Juist Red Devil, de meesten denken dat ze meteen een WOW moment hebben als het even anders gaat als in gedachten.
Die motor kan meer dan wij in elk geval ( in de meeste gevallen ).
Ik heb ook al zoveel meegemaakt met het ding, ik heb een keer zo'n tankslapper gehad dat ik mijn stuur niet meer te pakken kreeg..... scheelde echt weinig of de TL was schroot. Toch zet ik die demper er niet op. Rijd zoveel gaver nu.
Laat hem maar een keer slaan met het stuur, heb je tenminste het gevoel dat je goed aan het sturen bent.........

Black

Berichtdoor Black » 25 sep 2007, 16:16

Bass schreef:Laat hem maar een keer slaan met het stuur, heb je tenminste het gevoel dat je goed aan het sturen bent.........

Je bedoelt dit dus.
Zwarte TLS 1997

Terug naar “TLS”